Σχ.ετος 2016-17 projects-4

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος: 2016-17 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«Κάθε πολιτισμός, ένας νέος σταθμός»

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

ΠΕ07

1

ΝΑΙ

ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (μέχρι 250 λέξεις):

    • Να ερευνήσουν άλλους πολιτισμούς της γης , μέσω άλλων πολιτισμών γνωρίζουμε και τον δικό μας!

    • Ένα σχολείο που ασχολείται με την τέχνη οφείλει να είναι δεκτικό και ανοιχτό στη γνώση εθίμων άλλων λαών.

    • Μεγάλοι πολιτισμοί , είναι και σταθμοί ιστορίας, μαθαίνουμε από αυτούς πολλά για τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητα, την τέχνη και τη μουσική διεκπεραίωσής της

    • Γιατί οι πολιτισμοί αποτελούν σταθμούς για την ανθρωπότητα. Ποια παραδείγματα μεγάλων πολιτισμών έχουμε;

    • Τι σημαίνει πολιτισμός για τους μαθητές; Με ποιους θα ήθελαν να ασχοληθούν;

    • Ξεχασμένοι πολιτισμοί σήμερα; Ξεχασμένα ήθη και έθιμα;

    • Χαμένοι ή εξαφανισμένοι πολιτισμοί και πολιτείες; Υπάρχουν παραδείγματα;

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Το θέμα ,τον τίτλο συγκεκριμένα της έρευνας τον διάλεξαν οι μαθητές κατόπιν ιδεοθύελλας. Το διάλεξαν επειδή το βρήκαν ενδιαφέρον , έχει σχέση με τον άνθρωπο και το περιβάλλον του την τέχνη και τον πολιτισμό. Σαν Μουσικό Σχολείο τους αφορά άμεσα επειδή δημιουργούν καθημερινά πολιτισμό. Η σχέση με άλλα μαθήματα είναι εμφανή ,τα περιλαμβάνει σχεδόν όλα.

Οι μαθητές θα έχουν πολλά οφέλη επειδή θα ερευνήσουν θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας – μυθολογίας, θέματα κοινωνικά (π.χ. ρατσισμός, πρόσφυγες) με προσέγγιση μέσω των διαφόρων μορφών τέχνης (π.χ. πολιτιστικά στοιχεία των μεταναστών και προσφύγων, όπως τραγούδια, χοροί, έθιμα), θέματα λαογραφικά (π.χ. ήθη, παραδόσεις, παιχνίδια) κ.ά.

Θα μάθουν να καλλιεργούν συνεργατικές δεξιότητες και να επικοινωνήσουν ομαδικά

Να κρατούν το λόγο τους , να θέτουν στόχους και να τους πετυχαίνουν

Να οριοθετούν το πλαίσιο εργασίας τους και να είναι συνεπής στο χρόνο

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΟΥΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ (μέχρι 200 λέξεις)

Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα βασίζεται στα ακόλουθα βήματα:

Συζήτηση γενικά γύρω από το θέμα , ερωτήσεις , ερευνητικά ερωτήματα, στόχους για το τετράμηνο.

Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας. Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με ένα επιμέρους θέμα . Κάθε μαθητής θα ασχοληθεί με συγκεκριμένο υπο-θέμα στην ομάδα.

Προγραμματισμός –πλάνο για επίτευξη στόχου.

Βιβλιογραφική και διαδικτυακή αναζήτηση (έγκυρες πηγές και η καταγραφή τους)

Συμπεράσματα και προβληματισμοί

Σύνταξη ερευνητικής έκθεσης για το θέμα που επέλεξαν

Δημιουργία τεχνήματος π.χ. αφίσα , ιστοσελίδα , βίντεο ,power point, φυλλάδιο, θεατρικό ή μουσικό έργο

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΧΝΗΜΑΤΟΣ(μέχρι 200 λέξεις)

Η γνώση και έρευνα διαφορετικών πολιτισμών της γης και πώς επηρέασαν την ανθρωπότητα. Να κρατήσουν οι μαθητές τα θετικά στοιχεία της έρευνάς τους και οτιδήποτε αρνητικό που επέφερε καταστροφές να το καταγράψουν και να το αποβάλλουν με την κριτική τους σκέψη. Θεωρητικά μπορούν μετά την έρευνα να δημιουργήσουν κάτι δικό τους εμπνεόμενοι από όσα είδαν , άκουσαν και ερεύνησαν. Θα μάθουν να παρουσιάζουν μπροστά στο δικό τους κοινό, αυτό των συμμαθητών τους, τα συμπεράσματα και τις προσωπικές τους εργασίες. Μπορούν να ερευνήσουν π.χ. κάποιο ξεχασμένο πολιτισμό και μετά να παρουσιάσουν θεατρικά, τα ήθη και έθιμά του.

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

Θα θέλαμε να προσκαλέσουμε στο σχολείο μας , μία ανθρωπολόγο από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ώστε να μας μιλήσει για τη διαφορετικότητα στον τρόπο ζωής ηθών και εθίμων διαφόρων λαών. Να μας κάνει ίσως κάποια παρουσίαση με συγκεκριμένο θέμα που θα θεωρήσει ότι θα βοηθήσει τους μαθητές στην κατανόηση άλλων λαών και των πολιτισμών τους.

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διαδίκτυο

Βιβλιοθήκη

Εγκυκλοπαίδειες

Εφημερίδες

Περιοδικά

Ιστοσελίδες

Συνεντεύξεις ειδικών

Προσωπικές γνώσεις

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος: 2016-17 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«Ήθη, Μύθοι , Παραμύθι- Από τη Ανατολή στη Δύση»

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ

ΠΕ07

1

ΝΑΙ

ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (μέχρι 250 λέξεις):

Βασικός σκοπός της έρευνας είναι οι μαθητές να συμπεράνουν ότι όλη η γη από την Ανατολή έως τη Δύση και από το Βορρά έως το Νότο δημιουργεί απίστευτο πολιτισμό από τους κατοίκους της. Οι κάτοικοι είναι άνθρωποι παντού και μας μοιάζουν πολύ. Σκοπός είναι να βρούμε τι μας ενώνει με άλλους λαούς της γης και να συμβάλλουμε στην δημιουργία ειρηνικού κλίματος στον πλανήτη Γη. Η τέχνη, τα ήθη και έθιμα , οι μύθοι , τα παραμύθια , οι μουσικές , τα θεατρικά έργα θα βοηθήσουν σε αυτό το σκοπό. Ειδικά η Ανατολή θα απασχολήσει τους μαθητές στην έρευνά τους αυτό το τετράμηνο.

Ένα σχολείο που ασχολείται με την τέχνη οφείλει να είναι δεκτικό και ανοιχτό στη γνώση άλλων πολιτισμών.

Μουσικές από Ινδία, Κίνα, Ρωσία, Ιαπωνία, Τουρκία

Γλώσσα και Παράδοση στην Εγγύς Ανατολή

Ήθη και έθιμα ανατολικών χωρών π.χ. Αραβικές χώρες

Μύθοι της Ανατολής

Κινηματογράφος στην Ανατολή

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Το θέμα ,τον τίτλο συγκεκριμένα της έρευνας τον διάλεξαν οι μαθητές κατόπιν ιδεοθύελλας. Το διάλεξαν επειδή το βρήκαν ενδιαφέρον , έχει σχέση με τον άνθρωπο και το περιβάλλον του την τέχνη και τον πολιτισμό. Σαν Μουσικό Σχολείο τους αφορά άμεσα επειδή δημιουργούν καθημερινά πολιτισμό. Η σχέση με άλλα μαθήματα είναι εμφανή ,τα περιλαμβάνει σχεδόν όλα.

Οι μαθητές θα έχουν πολλά οφέλη επειδή θα ερευνήσουν θέματα πολιτιστικής κληρονομιάς και ιστορίας – μυθολογίας, θέματα κοινωνικά (π.χ. ρατσισμός, πρόσφυγες) με προσέγγιση μέσω των διαφόρων μορφών τέχνης (π.χ. πολιτιστικά στοιχεία των μεταναστών και προσφύγων, όπως τραγούδια, χοροί, έθιμα), θέματα λαογραφικά (π.χ. ήθη, παραδόσεις, παιχνίδια) κ.ά.

Θα μάθουν να καλλιεργούν συνεργατικές δεξιότητες και να επικοινωνήσουν ομαδικά

Να κρατούν το λόγο τους , να θέτουν στόχους και να τους πετυχαίνουν

Να οριοθετούν το πλαίσιο εργασίας τους και να είναι συνεπής στο χρόνο

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΟΥΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ (μέχρι 200 λέξεις)

Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί θα βασίζεται στα ακόλουθα βήματα:

Συζήτηση γενικά γύρω από το θέμα , ερωτήσεις , ερευνητικά ερωτήματα, στόχους για το τετράμηνο.

Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας. Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με ένα επιμέρους θέμα . Κάθε μαθητής θα ασχοληθεί με συγκεκριμένο υπο-θέμα στην ομάδα.

Προγραμματισμός –πλάνο για επίτευξη στόχου.

Βιβλιογραφική και διαδικτυακή αναζήτηση (έγκυρες πηγές και η καταγραφή τους)

Συμπεράσματα και προβληματισμοί

Σύνταξη ερευνητικής έκθεσης για το θέμα που επέλεξαν

Δημιουργία τεχνήματος π.χ. αφίσα , ιστοσελίδα , βίντεο ,power point, φυλλάδιο, θεατρικό ή μουσικό έργο

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΕΧΝΗΜΑΤΟΣ(μέχρι 200 λέξεις)

Η γνώση και έρευνα ανατολικών πολιτισμών της γης και πώς επηρέασαν την ανθρωπότητα. Να κρατήσουν οι μαθητές τα θετικά στοιχεία της έρευνάς τους και οτιδήποτε αρνητικό που επέφερε καταστροφές να το καταγράψουν και να το αποβάλλουν με την κριτική τους σκέψη. Θεωρητικά μπορούν μετά την έρευνα να δημιουργήσουν κάτι δικό τους εμπνεόμενοι από όσα είδαν , άκουσαν και ερεύνησαν. Θα μάθουν να παρουσιάζουν μπροστά στο δικό τους κοινό, αυτό των συμμαθητών τους, τα συμπεράσματα και τις προσωπικές τους εργασίες. Μπορούν να διαβάσουν π.χ. ένα παραμύθι από την Ανατολή, να το διασκευάσουν και μετά να παρουσιάσουν θεατρικά.

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

Θα θέλαμε να προσκαλέσουμε στο σχολείο μας , μία ανθρωπολόγο από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ώστε να μας μιλήσει για τη διαφορετικότητα στον τρόπο ζωής ηθών και εθίμων διαφόρων λαών. Να μας κάνει ίσως κάποια παρουσίαση με συγκεκριμένο θέμα που θα θεωρήσει ότι θα βοηθήσει τους μαθητές στην κατανόηση άλλων λαών και των πολιτισμών τους.

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διαδίκτυο

Βιβλιοθήκη

Εγκυκλοπαίδειες

Εφημερίδες

Περιοδικά

Ιστοσελίδες

Συνεντεύξεις ειδικών

Προσωπικές γνώσεις

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος: 2016-17 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Μουσικό Σχολείο Βόλου

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«ΕΦΗΒΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ»

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

Αλεξίου Μαγδαληνή

ΠΕ 07

1

ΝΑΙ

ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Το θέμα επιλέχθηκε από τους μαθητές , είχαν μεγάλη ανάγκη έκφρασης των ενδιαφερόντων τους και παρουσίασής τους στους συμμαθητές τους. Ενδοσκόπηση και αυτοεκτίμηση είναι ένας από τους βασικούς σκοπούς αυτής της έρευνας. Οι μαθητές εκτός της απλής αναφοράς των ενδιαφερόντων τους θα κάνουν έρευνα στο κοντινό τους περιβάλλον και στην πόλη τους στην μικρή κοινωνία που ζουν και μεγαλώνουν και θα ανακαλύψουν πόσοι ακόμη νέοι έχουν ίδια ενδιαφέροντα με τους ίδιους. Ή αντιθέτως μπορεί να βρεθούν προ εκπλήξεως ανακαλύπτοντας ότι είναι οι μοναδικοί που ενδιαφέρονται για κάτι!

Σημαντικός σκοπός είναι να ανακαλύψουν και να δικαιολογήσουν το πάθος τους για τα ενδιαφέροντά τους. Το ιστορικό πλαίσιο , από πότε υπάρχει αυτό το ενδιαφέρον στην ανθρωπότητα , σε ποιες χώρες το βρίσκει κανείς, ποια παιδιά σε όλο τον κόσμο το έχουν και ποιες είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές στον τρόπο που αφιερώνονται θα ερευνηθούν.

Εμπόδια και δυσκολίες στα ενδιαφέροντά τους. Αυτό αφορά μόνο οικονομικούς λόγους ή ακόμη και συντηρητικές αντιλήψεις; Πόσο έχουν υποφέρει οι νέοι από αυτό; Πώς αντιμετωπίζουν οι νέοι τέτοια φαινόμενα; Από πού προστατεύονται; Όλα αυτά τα ερωτήματα θα τεθούν και ελπίζουμε να έχουμε ενδιαφέροντα αποτελέσματα

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Μεγάλο ενδιαφέρον από τους μαθητές. Το θέμα επιλέχθηκε από την πλειοψηφία της τάξης με ψήφο. Έχει σχέση με την εφηβεία και τον εαυτό τους αλλά και με την γνωριμία μεταξύ των συμμαθητών. Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά έχουν έλλειψη χρόνου να ανακαλύψουν τον εαυτό τους και τους άλλους. Πολλές φορές τελειώνουν το σχολείο χωρίς να έχουν γνωρίσει τους συμμαθητές τους, παρά μόνο από την πλευρά της σχολικής τους επίδοσης και τον τρόπο που τους βλέπουν οι καθηγητές ή το σχολικό περιβάλλον. Σκέφτηκαν να δώσουν αυτή την προτεραιότητα στον εαυτό τους για το β τετράμηνο , το οποίο ούτως ή άλλως είναι σύντομο και πιο απαιτητικό λόγω εξετάσεων και δημιουργικών και συνθετικών εργασιών. Η σχέση με όλα τα μαθήματα είναι προφανής , πρώτα απ ΄ όλα ο μαθητής σε όλα τα μαθήματα. Γιατί όχι και σε αυτό; Τα μαθησιακά οφέλη πολλά γιατί κάποια παιδιά που ίσως δεν έχουν την αυτοεκτίμηση ή την συνειδητότητα της μοναδικής τους αξίας μέσα από την προβολή των άλλων , αλλά και του εαυτού του, θα αποκτήσει. Επίσης θα ερευνήσει για το χόμπι του , το ενδιαφέρον του από ιστορική πλευρά δηλαδή θα ασχοληθεί πιο ολοκληρωμένα με αυτό που αγαπά. Θα μάθει για την ιστορική του διαδρομή μέσα στο χρόνο. Θα συγκρίνει με άλλες χώρες , με άλλα παιδιά. Ίσως ακούσει για κάτι που δεν είχε σκεφτεί ποτέ να κάνει και να αποκτήσει ένα νέο ενδιαφέρον ή να βρει παρέα με κάποιο συμμαθητή του να το συνεχίσει ή να το αρχίσει αυτό που αγαπά.

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)

Ατομική εργασία. Βιωματική μέθοδος ως επι τω πλείστων. Θα κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο και άλλες ιστοσελίδες που ασχολούνται με εφηβικά θέματα και ειδικά με το ενδιαφέρον τους. Θα ετοιμαστεί από μαθητές ερωτηματολόγιο το οποίο θα συμπληρώσουν συμμαθητές, καθηγητές και γονείς. Με αυτό τον τρόπο θα έρθουν σε επαφή τρεις γενιές μίας πόλης και τα συμπεράσματα μπορούν να βοηθήσουν στην καταγραφή της καθημερινής ζωής των κατοίκων, τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι τους.

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ(μέχρι 200 λέξεις)

Θα θυμηθούν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία τα νιάτα τους και θα έρθουν λίγο πιο κοντά συζητώντας. Θα αποκτήσουν όλοι χαρά και δημιουργικότητα και ο ελεύθερος χρόνος θα είναι περιζήτητος. Ίσως τα αποτελέσματα δημοσιευτούν σε τοπική εφημερίδα ή σε σχολικό περιοδικό που θα αρχίσουν να εκδίδουν όσοι είναι λάτρεις της δημιουργικής γραφής. Μπορεί να έχουμε τα πρώτα βιβλία γεμάτα από διηγήματα και ιστορίες εφηβικές. . Ένα μουσικό σχολείο οφείλει να είναι ανοιχτό στη δημιουργικότητα ιδιαίτερα αν είναι το όνειρο των ίδιων των μαθητών του. Ευχόμαστε να πετύχει και να διασκεδάσουν όλοι καθηγητές και μαθητές. Να έρθουν πιο κοντά στον ίδιο τον χώρο αλλά για άλλο λόγο! Έναν λόγο πολύ διασκεδαστικό για αυτά τα παιδιά!!! Επειδή ακριβώς είναι ακόμη παιδιά και μάλιστα στην εφηβεία!

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

Δεν θα χρειαστούν ιδιαίτερα υλικά από το σχολείο επειδή όποιο είναι το ενδιαφέρον τους θα το έχουν ήδη από το σπίτι. Όλος ο εξοπλισμός θα είναι των παιδιών και θα γίνει η μεταφορά από τα ίδια και τους γονείς τους. Αν σκεφτούν κάποιο ειδικό σε θέματα εφηβείας θα αναφέρουμε στην Διεύθυνση του Σχολείου την επιθυμία τους και ελπίζουμε να δεχτεί να την πραγματοποιήσει.

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διαδίκτυο

Ερωτηματολόγιο

ΧΕΔΙΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Σχ. Έτος: 2016-17 ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ Μουσικό Σχολείο Βόλου

Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

«Τελετές αποφοίτησης σε Η.Π.Α και Ελλάδα»

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ (ΠΕ)

ΔΙΑΤΙΘΕΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΕΤΗ (ΝΑΙ/ΟΧΙ)

ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (ΦΟΡΕΑΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ)

Αλεξίου Μαγδαληνή

ΠΕ 07

1

ΝΑΙ

ΝΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Σύγκριση δύο πολιτισμών ως προς τις τελετές αποφοίτησης σε δημόσια σχολεία

Ομοιότητες –διαφορές

Ιστορικό πλαίσιο αυτού του εθίμου ανα δεκαετίες και στις δύο χώρες

Μουσική που συνόδευε τις γιορτές

Ενδυμασία μαθητών στις γιορτές

Σκοπός μίας τελετής αποφοίτησης

Τι είναι τo PROM στις Η.Π.Α;

Τι γίνεται σήμερα στην Ελλάδα;

Ενδιαφέρον των μαθητών να βιώσουν μία τέτοια τελετή στο σχολείο τους

Όνειρα και πραγματικότητα

Πόσο ελεύθεροι είναι οι έφηβοι στις επιλογές τους και ποιοι στηρίζουν τα όνειρά τους

Πόσο ανοιχτό είναι ένα δημόσιο σχολείο να φιλοξενήσει μία τέτοια γιορτή;

Οργάνωση – προετοιμασία από τους μαθητές

Άδειες , δικαιώματα και υποχρεώσεις στο σχολείο

Εκσυγχρονισμός του σχολείου με δραστηριότητες που γίνονται σε όλο τον κόσμο. 

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Μεγάλο ενδιαφέρον από τους μαθητές. Το θέμα επιλέχθηκε από την πλειοψηφία της τάξης με ψήφο. Έχει σχέση με τη μουσική και την ιστορία της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έχει σχέση άμεση με το χορό και την κίνηση του σώματος. Είναι επίκαιρο το θέμα και οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον ως προς αυτό το έθιμο. Οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να διοργανώσουν μόνοι τους μία χοροεσπερίδα.

Τα μαθησιακά οφέλη για τους μαθητές είναι πολλά , π.χ. να αποκτήσουν εμπιστοσύνη προς τον εαυτό τους ότι μπορούν να καταφέρουν να διοργανώσουν μία ενδοσχολική γιορτή με μουσική και χορό αν το πιστέψουν και το οργανώσουν σωστά.

Θα μάθουν να προγραμματίζουν , να σχεδιάζουν , να οργανώνουν και να πετυχαίνουν έναν στόχο.

Γνωριμία με τους συμμαθητές τους ως προς την συμπεριφορά τους εκτός μαθήματος. Ομαδοσυνεργατική και ατομική εργασία για εργασία που διάλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές. Θα αναπτύξουν την ικανότητα ακρόασης και συνεργασίας με τους συμμαθητές τους. Σε περίπτωση επιτυχίας ικανοποίηση για τις ικανότητες τους. Αλλά και η αποτυχία θα διδάξει ότι μία αποτυχία δεν μπορεί να τους στερήσει το όνειρο.

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΥΕΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)

Ομαδική, δυαδική και ατομική εργασία. Βιωματική μέθοδος ως επι τω πλείστων. Θα κάνουν έρευνα στο διαδίκτυο και άλλες ιστοσελίδες που ασχολούνται με εφηβικά θέματα και ειδικά έμφυλους χορούς. Θα ετοιμαστεί από μαθητές ερωτηματολόγιο το οποίο θα συμπληρώσουν καθηγητές και γονείς. Με αυτό τον τρόπο θα έρθουν σε επαφή τρεις γενιές μίας πόλης και τα συμπεράσματα μπορούν να βοηθήσουν στην καταγραφή της καθημερινής ζωής των κατοίκων, οι γιορτές και τα πανηγύρια τους. Θα θυμηθούν οι μεγαλύτεροι σε ηλικία τα νειάτα τους και θα έρθουν λίγο πιο κοντά συζητώντας.

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ(μέχρι 200 λέξεις)

Γνώσεις οργάνωσης, προγραμματισμού και επιτυχίας μιας εκδήλωσης σχετικής με τη μουσική και το χορό. Μίας χοροεσπερίδας που θα φέρει τα παιδιά κοντά σε μια εποχή που οι νέοι οργάνωναν πάρτι , διασκέδαζαν και χόρευαν. Θα κάνουν προσκλήσεις και αφίσες μόνοι τους , το οποίο βοηθάει αργότερα στην γνώση οργάνωσης εκδηλώσεων του σχολείου τους. Επίσης καλλιεργείται η ενσυναίσθηση για τις εκδηλώσεις που διοργανώνει το ίδιο το σχολείο. Ένα μουσικό σχολείο οφείλει να είναι ανοιχτό σε εκδηλώσεις ιδιαίτερα αν είναι το όνειρο των ίδιων των μαθητών του. Ευχόμαστε να πετύχει και να διασκεδάσουν όλοι καθηγητές και μαθητές. Να έρθουν πιο κοντά στον ίδιο τον χώρο αλλά για άλλο λόγο! Έναν λόγο πολύ διασκεδαστικό για αυτά τα παιδιά!!! Επειδή ακριβώς είναι ακόμη παιδιά και μάλιστα στην εφηβεία!

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ- ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ

Καλεσμένοι θα είναι όλοι η μαθητές της α λυκείου μαζί με τους καθηγητές τους και την Διευθύντρια του σχολείου. Θα έχουν την πρόσκληση που σχεδίασαν , επιμελήθηκαν και εκτύπωσαν μόνοι τους οι μαθητές. Προσκλήσεις μπορούν να σταλθούν σε γονείς, συγγενείς , και φίλους των μαθητών . Οι πόροι θα βρεθούν από το ταμείο του τμήματός τους ή και από χορηγίες , αν βρεθούν , για την υποστήριξή της χοροεσπερίδας τους. Στον εξοπλισμό ανήκει η ηχητική κάλυψη της χοροεσπερίδας, ο ρουχισμός, η διατροφή και η διακόσμηση

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Διαδίκτυο

Ερωτηματολόγιο

Σχολές χορού

ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΕΛ 2016_2017 26_10_16

Πώς θα αξιολογήσω;

Σχετικά με Μαγδαληνή Αλεξίου

Σχετικά με Μαγδαληνή Αλεξίου
Ονομάζομαι Μαγδαληνή Αλεξίου και είμαι καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας (ΠΕ07) με οργανική στο Μουσικό Σχολείο Βόλου. Μετά την αποφοίτησή μου από το  Α.Π.Θ. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), συνέχισα τις σπουδές μου στη διδακτική και παιδαγωγική ψυχολογία στο Αμβούργο (Γερμανία). Πλησιάζω τα είκοσι έξι χρόνια προϋπηρεσίας σε δημόσια σχολεία της Ελλάδας. Επίσης εργάστηκα σε κοινωνικές δομές στη Γερμανία. Έχω διδάξει τα γερμανικά και τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα.  Από το 2011 διδάσκω σε λυκειακές τάξεις το μάθημα: «Project » ερευνητικές εργασίες . Τα θέματα που συντονίζω και επιλέγουν οι μαθητές διαφέρουν ως προς το περιεχόμενο κάθε χρονιά και μερικές φορές ανά τετράμηνο. Επίσης διδάσκω αρχαία ιστορία στην πρώτη τάξη του Γυμνασίου από το 2016. Με το αργεντίνικο τάνγκο ασχολούμαι ερασιτεχνικά από το 1996 και είμαι ιδρυτικό μέλος του Πολιτιστιστικού Συλλόγου: » Puerto del Tango – Λιμάνι του Τάνγκο». Πολιτιστικά προγράμματα, ερευνητικές εργασίες και e-Twinning, με θέμα το TANGO (έμφυλες ταυτότητες, σχέσεις εφήβων, ισότητα φύλων) εκπονώ με και σε σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Projects. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.