Ο διευθυντής ως ηγέτης στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του ρόλου
- που ενσαρκώνει ο σχολικός διευθυντής
- στο πλαίσιο της καθημερινής σχολικής πραγματικότητας και ο βαθμός στον οποίο ο ρόλος αυτός προσεγγίζει την έννοια του ηγέτη – διευθυντή όπως αυτός περιγράφεται μέσα από την πλούσια βιβλιογραφία.
- Επιπλέον , ανιχνεύεται ο βαθμός στον οποίο οι εκπαιδευτικοί κατέχουν την έννοια του ηγέτη – διευθυντή ως όρο καθολικό που περιλαμβάνει όλες τις επιμέρους διαστάσεις ενός σχολικού διευθυντή.
- Αρχικά, γίνεται εκτενής αναφορά στην έννοια του ηγέτη – διευθυντή και στις διαστάσεις που λαμβάνει στο πλαίσιο της σχολικής πραγματικότητας. Στη συνέχεια, ακολουθεί η ανάλυση της ποσοτικής έρευνας που διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου που απαντήθηκε από 105 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Καρδίτσας. Διερευνάται η εικόνα του διευθυντή μέσα από τα μάτια των εκπαιδευτικών και κατά πόσο προσεγγίζει την έννοια του ηγέτη – διευθυντή. Τέλος, ανιχνεύεται κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν την έννοια του ηγέτη – διευθυντή και ακολουθούν τα συμπεράσματα της έρευνας με επισημάνσεις για βελτίωση των συνθηκών που συμβάλλουν στη διαμόρφωση του ιδανικού ηγέτη – διευθυντή.