Επένδυση στη γνώση

Επειδή πλέον είναι δύσκολες οι συνθήκες διαβίωσης του πληθυσμού στην Ελλάδα όπως φαίνεται στην έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής καιρός για επενδύσεις! Ήδη ήμασταν 30% του πληθυσμού κάτω από το όριο της φτώχιας των Ηνωμένων Εθνών πριν την κρίση. Επίσης είχαμε -3 δείκτη ανάπτυξης στην Ευρώπη. Οπότε δεν πηγαίναμε πολύ καλά στο θέμα της ανάπτυξης και οικονομικά ούτως ή άλλως.. Άρα το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο. (Όπως λέει και ο Τάλεμπ στη Θεωρία του Μαύρου Κύκνου, εύκολα δίνουμε εξηγήσεις μετά τα γεγονότα.)

Επενδύσεις στην έρευνα προτείνει ο καθηγητής Στάθης Γκόνος, Διευθυντής Ερευνών Ινστιτούτου Βιολογικών Ερευνών και Βιοτεχνολογίας, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Επειδή πλέον ούτε ένα στυλό,ούτε ένα κολοκυθάκι μας είναι ανταγωνιστικό στην αγορά ο καθηγητής προτείνει την επένδυση στη γνώση.

Αναλυτικά η συνέντευξη από το http://www.openscience.gr

Η στρατηγική της εκπαίδευσης στην Ελλάδα

openscience: Με αφορμή τις νομοθετικές ρυθμίσεις για την έρευνα και τα μεταπτυχιακά, και στη σκιά της προσπάθειας για αναθεώρηση του άρθρου 16, η ανώτατη παιδεία και η έρευνα στην Ελλάδα είναι σε αναβρασμό για μεγάλο διάστημα. Παράλληλα, έχει δημιουργθεί η εντύπωση πως οι όποιες αλλαγές, στην ανάγκη των οποίων φαίνονται να συμφωνούν όλοι οι εμπλεκόμενοι, γίνονται τελικά ερήμην των ενδιαφερομένων, μαθητών, σπουδαστών, ερευνητών, αλλά και της ίδιας της κοινωνίας. Από την άλλη, θα έλεγε κανείς ότι μια μερίδα από τους παραπάνω έχει «ταμπουρωθεί» σε μια στείρα άρνηση των προτάσεων, χωρίς παράλληλα να αντιπροτείνει κάποιες εφικτές λύσεις. Μήπως τελικά οι απαιτούμενες ριζικές αλλαγές δεν είναι αντικείμενο νόμων και διαταγμάτων, αλλά νοοτροπίας και καλής θέλησης;

openscience: Σε ό,τι αφορά στην αναγνώριση των πτυχίων των παραρτημάτων των ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα, φαίνεται πως οδηγούμαστε σε εκ των πραγμάτων λύση, λόγω των σχετικών οδηγιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Παράλληλα, η «Αλληλεγγύη», η ΜΚΟ της Εκκλησίας της Ελλάδας προσφέρει υποτροφίες για μεταπτυχιακά στο AIT (Athens Information Technology), το οποίο τυπικά λειτουργεί σαν Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών, αλλά παρέχει μεταπτυχιακές σπουδές σε συνεργασία με κορυφαίο τεχνολογικό ίδρυμα των ΗΠΑ (Carnegie Mellon). Μήπως η αναγνώριση αυτών των πτυχίων έχει γίνει στην πράξη από καιρό και κάποιοι αρνούνται να το δεχτούν, με πρόσχημα τη δωρεάν παιδεία και την ελεύθερη πρόσβαση;

openscience: Η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες χώρες στην οποία δεν υπάρχει θεσμοθετημένος ο ρόλος του ερευνητή, με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις στην έρευνα και τη διδασκαλία. Παράλληλα, υπάρχει σημαντική κατάτμηση στα ερευνητικά ινστιτούτα (για παράδειγμα, κάποια εποπτεύονται από το Υπ. Ανάπτυξης, ενώ άλλα από το Υπ. Παιδείας, και οι ερευνητές έχουν διαφορετικές εργασιακές σχέσεις στα μεν και τα δε) Θεωρείτε ότι το νομοσχέδιο για την έρευνα συμμαζεύει την κατάσταση, επιχειρώντας να βάλει φραγή στα Ινστιτούτα-σφραγίδες ή δυσκολεύει τη λειτουργία όλων των ινστιτούτων, ανεξάρτητα από τα ερευνητικά αποτελέσματα που έχουν καταφέρει;

openscience: Πολύ συχνά, καλούμαστε να δείξουμε την αλήθεια κάποιων ισχυρισμών χρησιμοποιώντας στατιστικούς ή λογιστικούς δείκτες. Η συμμετοχή των επιχειρήσεων στην έρευνα φαίνεται να ενισχύθηκε στη διάρκεια του Γ’ ΚΠΣ, κυρίως λόγω της μη πλήρους κάλυψης της ίδιας συμμετοχής των ΑΕΙ και των ΕΠΙ στα σχετικά προγράμματα, γεγονός που εκ των πραγμάτων τα υποχρέωνε σε «συνεργασία» με επιχειρήσεις. Ως ιδέα, η σύγκλιση της έρευνας με την εφαρμογή είναι επιθυμητή από όλους – στην πράξη όμως, οι πρώτες ελληνικές επιχειρήσεις στην κατάταξη με βάση τις επενδύσεις τους στην έρευνας είναι κάτω από την 300στή θέση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Μήπως τελικά οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια;

openscience: Μήπως η στρατηγική επιλογή της στροφής προς την κοινωνία της γνώσης ήταν αυτό που βοήθησε χώρες της ΕΕ που πριν 15 χρόνια ήταν πίσω μας, όπως η Ιρλανδία ή η Πορτογαλία, να μας έχουν προσπεράσει και να πλησιάζουν τη λεγόμενη «δεύτερη ταχύτητα»;

openscience: Οι έρευνες της ΕΕ (Ευρωβαρόμετρο και Γενική Διεύθυνση Έρευνας, European Research Advisory Board) δείχνουν ότι οι επιστημονικές ανακαλύψεις που παρουσιάζονται στα ΜΜΕ αφορούν στη μεγάλη τους πλειοψηφία έρευνα εκτός ΕΕ (ΗΠΑ και Ιαπωνία) και σίγουρα εκτός Ελλάδας (λοιπές χώρες ΕΕ). Από την άλλη, έχουμε την τάση να εξυψώνουμε ομογενείς που εργάζονται σε ιδρύματα του εξωτερικού, ενώ βλέπουμε με σκεπτικισμό τις επιδόσεις όσων εργάζονται στην Ελλάδα. Φταίνε τα μέσα ή φταίμε κι εμείς;

Αναδημοσίευση του άρθρου από http://www.openscience.gr/el/interview/

Είδα το άρθρο στο  http://democracyreloaded.gr  και μου άρεσε!

Αφιερωμένο…γι αυτά που ήρθαν και γι άλλα που θα’ ρθουν…

Μια διδακτική ιστορία που το είδα στο:   https://blogs.sch.gr/niptylisou/

http://static.slidesharecdn.com/swf/ssplayer2.swf?doc=yesyoucan-100303063726-phpapp02&stripped_title=yes-you-can-3324229

Pink Floyd – Another Brick in the Wall

 Επειδή πολύς λόγος γίνεται για την αναβάθμιση της παιδείας, το τραγούδι των Pink Floyd φαντάζει πολύ επίκαιρο!

Pocketbook 2008: Η ψηφιακή Ελλάδα σε αριθμούς


Το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας αποτίμησε το 2008, για τέταρτη συνεχή χρονιά, την πορεία της ψηφιακής Ελλάδας και το ρόλο των νέων τεχνολογιών στη χώρα, μέσα από την μέτρηση των δεικτών του Ευρωπαϊκού σχεδίου δράσης i2010.

Pocketbook 2008: Η ψηφιακή Ελλάδα σε αριθμούςΕιδικότερα, η μέτρηση αυτή που απαρτίζεται από επιμέρους έρευνες πανελλαδικής κάλυψης, δίνει – μεταξύ άλλων- πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από τους πολίτες, την υιοθέτηση των τεχνολογιών από τις εγχώριες μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Στην παρούσα έκδοση αποτυπώνονται οι τιμές των δεικτών από το 2005 έως το 2008, ενώ δίνεται και η σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αναλύοντας τα αποτελέσματα για την τετραετία παρατηρείται σημαντική αύξηση στο σύνολο σχεδόν των δεικτών.

Κατεβάστε το έντυπο σε PDF

Βαθμολογία χωρίς βαθμούς

Οι αιτήσεις των υποψηφίων φοιτητών στα πανεπιστήμια περιλαμβάνουν και την βαθμολογία τους από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  ΄Οπως όμως αναφέρει το BBC News (13.12.2009), οι μαθητές ενός μικρού σχολείου του Γλόουτσεστερσάιρ δεν γράφουν καθόλου διαγωνισμούς και παρ΄όλα αυτά τα κατεφέρνουν να εισάγονται στο πανεπιστήμιο.  Κι αυτό γιατί σαφώς αναφέρουν στις αιτήσεις τους ότι το σχολείο τους δεν αναγνωρίζει τους δημόσιους διαγωνισμούς.

Αντί για την βαθμολογία και τον συνήθη κατάλογο με τα προσόντα τους, οι υποψήφιοι φοιτητές υποβάλλουν ένα τόμο που περιλαμβάνει δείγματα της δουλειάς τους στο σχολείο και τις αναφορές προόδου που έχουν ετοιμάσει οι καθηγητές τους.  Οι αιτήσεις αναφέρουν επίσης και την διάρκεια της φοίτησης καθώς και το πόσο ακριβείς ήταν στις προσελεύσεις τους στο σχολείο.

Συνολικά 45 μαθητές αυτού του σχολείου έγιναν δεκτοί στο πανεπιστήμιο, χωρίς να έχουν τα τυπικά προσόντα και έχουν ήδη αποφοιτήσει οι 12.  Για τον Γκρέϊμ Ουάτινγκ, τον ιδρυτή και διευθυντή του Acorn School,  το σύστημα των δημόσιων εξετάσεων δεν διασφαλίζει μία ισορροπημένη εκπαίδευση των παιδιών και δεν αποτελεί την καλύτερη προετοιμασία για το πανεπιστήμιο.  Ο κ. Οάτινγκ έχει επινοήσει το δικό του πανεπιστημιακό πρόγραμμα σπουδών για τους μαθητές άνω των 14 ετών.

Από το www.E-paideia.net

Αναμφίβολα, για τους περισσότερους γονείς θα ήταν πολύ αποθαρρυντικό να στείλουν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν ένα σχολικό σύστημα μόνο και μόνο για να αποφοιτήσουν χωρίς τα προσόντα τους να αναφέρονται επισήμως.  Καθώς όμως οι μαθητές του Acorn School προέρχονται από αξιόλογες οικογένειες, δημιουργείται η εντύπωση ότι οι οικογένειες αυές είναι σε θέση να απορροφήσουν τον κίνδυνο του να πάρουν τα παιδιά τους μία μη συμβατική σχολική εκπαίδευση.

NetBooks, μαθητές, λογισμικό και προβλήματα…

Ακόμη μια ανάρτηση για το θέμα των τελευταίων μηνών… Υπολογιστές στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου. θετικότατο βήμα προς τον ψηφιακό εγγραμματισμό. Τί γίνεται όμως στη σκληρή πραγματικότητα; Το άρθρο το είδα στο http://www.e-paideia.net/news/article.asp?lngEntityID=64408&lngDtrID=102  και το παραθέτω αυτούσιο

“Ενα βήμα μπροστά, πολλά σημειωτόν και… πάμε πάλι. Αυτό συμβαίνει και με τη χρήση των φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών, που δόθηκαν από τις αρχές Οκτωβρίου στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου.  Σύμφωνα με την Καθημερινή29.11.2009), τα λάπτοπ χρησιμοποιούνται (στο σχολείο) σε λίγες ώρες μαθημάτων, αλλά κυρίως οι μαθητές τα χρησιμοποιούν για παιχνίδια, chat και σερφάρισμα στο Διαδίκτυο όταν βρίσκονται στο σπίτι. Αποτέλεσμα; Σε μία ακόμη περίπτωση, επιβεβαιώνεται η ελληνική κακοδαιμονία να δίνονται πολλά κονδύλια, αλλά τα αποτελέσματα να είναι πενιχρά. (

Ειδικότερα, το πρόγραμμα της δωρεάν προσφοράς λάπτοπ ολοκληρώθηκε και οι περίπου 120.000 μαθητές έχουν πλέον τη δυνατότητα να μελετούν τα μαθήματά τους από τα ψηφιακά βιβλία, τα οποία περιέχονται στον υπολογιστή, ενώ επίσης στον υπολογιστή έχει σχεδιαστεί να υπάρχει λογισμικό για διδασκαλία τεσσάρων μαθημάτων: της Βιολογίας, της Γεωγραφίας, της Ιστορίας και των Μαθηματικών.

Ομως, όπως εξηγεί, μιλώντας στην εφημερίδα, ο μαθηματικός κ. Κωνσταντίνος Δήμου, έως τώρα δεν υπάρχει λογισμικό για τα Μαθηματικά, όπως συμβαίνει για τα υπόλοιπα τρία μαθήματα. Ο κ. Δήμου –εκτός των Μαθηματικών– διδάσκει και Γεωγραφία στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου σε σχολείο της Αττικής. «Τα παιδιά έχουν διάθεση να συμμετάσχουν και το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Ομως, υπάρχουν εμπόδια και το σύστημα πάει αργά. Για παράδειγμα, οι μαθητές δεν έχουν μάθει να αξιοποιούν τον υπολογιστή στη μελέτη τους. Το σχολείο μεν θα δώσει τις κατευθυντήριες αρχές, θα δημιουργήσει τις συνθήκες, αλλά η κύρια δουλειά πρέπει να γίνει στο σπίτι», συμπληρώνει.

«Τα 13χρονα για πρώτη φορά έχουν δικό τους, στα «μέτρα» τους λάπτοπ και όχι τον παλιό υπολογιστή του μπαμπά. Χάρηκαν και ξεσάλωσαν. Εχουν συνδεθεί όλα στο msn και άρχισαν να συνομιλούν διαδικτυακά μεταξύ τους. Το πράγμα έφτασε στην ακραία του μορφή να συνομιλούν μέσω msn παιδιά, που μένουν στο ίδιο τετράγωνο», προσθέτει, από την πλευρά του, ο κ. Στράτος Στρατηγάκης, καθηγητής ο ίδιος και με παιδί στην Α΄ Γυμνασίου. «Κάποια παιδιά ξεχνούν να τα φέρουν στο σχολείο, κάποια άλλα τα ξεχνούν στην τάξη φεύγοντας. Υπάρχουν και κάποια που φοβούνται μήπως τους τα κλέψουν και τα παίρνουν μαζί τους στο διάλειμμα. Βλέπετε, οι μαθητές δεν διαθέτουν ντουλάπια για να τα φυλάξουν στο σχολείο», προσθέτει.

Από την άλλη, την κατάσταση δυσχεραίνει η απροθυμία πολλών εκπαιδευτικών –και όχι μόνο εκείνων που διδάσκουν τα τέσσερα μαθήματα για τα οποία υπάρχει εκπαιδευτικό λογισμικό– να αξιοποιήσουν τον υπολογιστή στο μάθημά τους.

Είναι ενδεικτικό ότι πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ έδειξε ότι μόλις το 35,6% των Ελλήνων εκπαιδευτικών έχει κάνει χρήση των υπολογιστών για το μάθημα. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι περίπου 75%, ενώ σε χώρες όπως η Δανία, η Βρετανία, η Νορβηγία και η Σουηδία το ποσοστό κυμαίνεται πάνω από 90%. Επίσης, συχνά είναι τα μικροπροβλήματα με το λογισμικό κι αυτό έχει αποτέλεσμα συχνά οι εκπαιδευτικοί να τα παρατούν. Παράλληλα, πάσχει και η οργάνωση του σχολείου. Οπως ανέφερε ο κ. Δήμου, «η διδασκαλία με υπολογιστές δεν είναι εύκολο να λειτουργήσει σωστά και οργανωμένα σε μία τάξη με 25 μαθητές».

Από την άλλη, οι απαραίτητες ενέργειες που θα έπρεπε να προηγηθούν της διανομής των υπολογιστών δεν έχουν γίνει. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν υπάρχει αρκετή ηλεκτρική ισχύς ούτε… πρίζες στις τάξεις ούτε και η δυνατότητα σύνδεσης με το Διαδίκτυο. Και ας ληφθεί υπόψη ότι το 70% των σχολείων έχει εργαστήριο πληροφορικής, τα οποία έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και εκεί το μάθημα γίνεται σε τμήματα των 12 μαθητών.  Ομως, σε ολόκληρο το γυμνάσιο η χρήση υπολογιστή διδάσκεται μία ώρα την εβδομάδα, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην εξοικειώνονται με τη χρήση του για να μελετήσουν. Ετσι, τα εκπαιδευτικά λάπτοπ μετατράπηκαν σε παιχνίδι, καθώς οι 13χρονοι στο σπίτι, μετά το msn έβαλαν στόχο να κατακτήσουν και το… facebook.

Στη Γεωγραφία μέσω του υπολογιστή βλέπουμε χάρτες, πλανήτες. Είναι πολύ ενδιαφέρον», μας λέει ο 13χρονος Γιώργος, μαθητής Α΄ Γυμνασίου σε σχολείο στα Ανω Πατήσια. «Μου αρέσει που έχω φορητό υπολογιστή. Δεν είχα στο δημοτικό. Δεν κάνω χαβαλέ με τον υπολογιστή», συμπληρώνει, παίρνοντας… αποστάσεις από συμμαθητές του. «Υπάρχουν παιδιά που παίζουν παιχνίδια μέσα στο μάθημα. Κάποια άλλα βλέπουν φωτογραφίες», προσθέτει. «Δεν μας έχουν δείξει πώς να μελετάμε με τον υπολογιστή. Πώς θα το κάνουμε, από τη στιγμή που έχουμε τα βιβλία μας; Συνήθως το απόγευμα παίζω παιχνίδια ή μιλάω με συμμαθητές μου στο msn. Αυτό, όταν βρίσκω ελεύθερο χρόνο και δεν έχω πολύ γιατί κάνω αγγλικά, γαλλικά και χορό», προσθέτει η 13χρονη Μαρία από τη Νέα Σμύρνη.”

Τα πράγματα άραγε είναι όπως τα αναφέρει το άρθρο;

Ναί και ίσως όχι. Ο κανόνας είναι οτι δε γίνεται ακόμη σχεδόν τίποτε και μόνο μεμονωμένοι καθηγητές εφαρμόζουν πραγματικά διδασκαλία με ΤΠΕ στην τάξη. Μακάρι να κάνω λάθος, αλλά δεν έχει πέσει κάτι στην αντίληψή μου. Θα χαρώ πολύ να διαψευστώ…

Ο μαθητικός υπολογιστής της Α Γυμνασίου

Η διανομή του κουπονιού των 450 ευρώ για το μαθητικό υπολογιστή ξεκίνησε πριν μερικές ημέρες και πλέον έχει ολοκληρωθεί η διάθεσή τους από τις διευθύνσεις των σχολείων. Έτσι, όλοι περιμένουν την 1η Οκτωβρίου, οπότε και μπορούν οι γονείς των μαθητών  να αποκτήσουν τον υπολογιστή που προτιμούν.

120.000 φορητοί υπολογιστές μικρού μεγέθους (netbooks) θα πουληθούν, καλύπτοντας τους μαθητές της Ά Γυμνασίου, καθώς και τους καθηγητές που θα διδάξουν συγκεκριμένα μαθήματα.

Οι τεχνικές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από την Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού είναι να έχουν βάρος μέχρι 1,5 κιλό, οθόνη 10 ιντσών και άνω,  ο επεξεργαστής να είναι  άνω των 1,3 GHz, η ποσότητα της μνήμης RAM από 1 Gb και άνω και σκληρός δίσκος τουλάχιστον 160 Gb. Επίσης, όλοι οι μαθητικοί Η/, διατίθενται με λογισμικό προστασίας από ιούς (χρονικής διάρκειας 3 ετών) και λογισμικό γονικού ελέγχου.

Πάντως, οι γονείς θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην επιλογή τους. Πολλές εταιρείες και αλυσίδες ειδών πληροφορικής παρουσιάζουν τα προϊόντα τους.

Μερικές πρακτικές συμβουλές για το τί πρέπει να προσέξουν οι γονείς-υποψήφιοι αγοραστές:

Ένα στοιχείο που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους είναι η αυτονομία του netbook. Τα μοντέλα με μπαταρίες 6 cells αντέχουν πολύ περισσότερο από εκείνα με 3 cells, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό.

Το βάρος, επίσης, είναι ένα σημαντικό στοιχείο, αν και με δεδομένο το άνω όριο των 1,5 κιλών, οι διαφορές μεταξύ των μοντέλων είναι μικρές, καθώς δεν υπάρχει μοντέλο με βάρος κάτω από 1 κιλό.

Ακόμη, καλό θα ήταν να δοκιμάσει ο μαθητής το πληκτρολόγιο του netbook που θέλει, δεδομένου ότι θα το χρησιμοποιεί για την επόμενη τριετία.

Επίσης, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται και στην οθόνη, καθώς ο μαθητής αναμένεται να περνά αρκετές ώρες μπροστά από αυτήν.

Όσον αφορά τα δώρα, που προσφέρουν όλες οι εταιρείες πληροφορικής, μεγαλύτερη προτίμηση, είναι καλό να δοθεί σε πολυμηχανήματα/εκτυπωτές (αφού θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από άλλους υπολογιστές), καθώς και περιφερειακά, όπως είναι ποντίκια, τσάντες κ.λπ.

Οι καταναλωτές λένε «όχι» στην υψηλή τεχνολογία

Μόδα και αγορά θεωρούν τα κινητά τηλέφωνα και τις τηλεοράσεις «ξεπερασμένα» αμέσως  μόλις βγουν στα καταστήματα, βάζοντάς μας συνεχώς σε πειρασμό να αγοράζουμε  όλο και πιο νέα μοντέλα. Όμως τώρα οι καταναλωτές αντεπιτίθενται όπως αναφέρεται σε άρθρο του  Ιndependent που αναδημοσιεύουν Τα Νέα (17/9/2009).

Μια φορά κι έναν καιρό αρκούσε κανείς να αγοράσει ένα ραδιόφωνο και αμέσως είχε εξασφαλισμένη την… ηλεκτρονική του διασκέδαση για μια ολόκληρη ζωή. Η τεχνολογία κινείται με φρενήρεις ταχύτητες και για να παρακολουθήσει κανείς τον ρυθμό της χρειάζεται πολλές επισκέψεις σε αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών και φυσικά πολλά χρήματα.
Πάρτε για παράδειγμα το iΡhone της Αpple. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε πριν από δύο χρόνια, εκατομμύρια έσπευσαν να το αγοράσουν επιδεικνύοντας το χάι τεκ γκάτζετ τους. Έπειτα από έναν χρόνο βγήκε το iΡhone 3G. Ουρές για την αναβάθμιση… Τον Ιούνιο κυκλοφόρησε το iΡhone 3GS. Πολλοί θέλησαν να ξανααναβαθμίσουν τη συσκευή τους. Αυτή τη φορά υποχρεώθηκαν από εταιρείες τηλεφωνίας να πληρώσουν και «αναβαθμισμένα» συμβόλαια. Και αυτό δεν συμβαίνει μόνο στα κινητά. Αγοράσατε νέα τηλεόραση επίπεδης οθόνης; Κρίμα. Σε λίγα χρόνια θα επικρατεί η τεχνολογία τρισδιάστατης εικόνας και οι σημερινές τηλεοράσεις θα μοιάζουν αρχαίες.

Η «αναβάθμιση» είναι το νέο μότο της αγοράς. Τελευταία όμως, μια νέα φωνή ακούγεται όλο και δυνατότερα. Προέρχεται από ανθρώπους που χαρακτηρίζονται «τεχνολογικά αργοκίνητοι»: «Βολευτείτε με ό,τι έχετε» προτείνουν και δεν αλλάζουν τις παλιές τους συσκευές με νέα μοντέλα. Στην πρώτη γραμμή αυτού του κινήματος βρίσκεται η ιστοσελίδα του «Περσινού Μοντέλου» (Lastyearsmodel. org) η οποία ενθαρρύνει τους καταναλωτές να σκεφτούν πριν κάνουν οποιαδήποτε αναβάθμιση. «Τα παλιά μας γκάτζετ είναι απόλυτα λειτουργικά» λέει ο δημιουργός του σάιτ Άνιλ Ντας. «Η αγορά επικεντρώνεται σε ό,τι έχει μόλις κυκλοφορήσει, ή σε ό,τι πρόκειται να κυκλοφορήσει. Αγοράζεις μια συσκευή, την πληρώνεις ακριβά, αλλά δεν προλαβαίνεις να την ευχαριστηθείς, επειδή αμέσως βγαίνει στην αγορά ένα νέο πιο φανταχτερό μοντέλο και νιώθεις παρακατιανός».

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δεν είναι λίγες. Στη Βρετανία, ο όγκος των απορριμμάτων ηλεκτρικών συσκευών αυξάνεται 5% κάθε χρόνο. «Γιατί να πάρω κάτι καινούργιο;» αναρωτιέται ο Βρετανός Άντι Μπάιο, μέλος του Lastyearsmodel. «Η τηλεόρασή μου είναι ογκώδης, αλλά δουλεύει μια χαρά. Ο υπολογιστής μου είναι πέντε ετών. Δεν είναι λάπτοπ, αλλά δεν έχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα». Ο Άμπραμ Ταμ από την Ινδονησία συμφωνεί. Χρησιμοποιεί ακόμη ένα Ηi-Fi Τechnics μοντέλο του 1983: «Αν χαλάσει, το ανοίγεις, βρίσκεις τι φταίει και το διορθώνεις. Έχει απλά καλώδια, πυκνωτές και αντιστάσεις. Ούτε μικροτσίπ, ούτε τίποτα. Βρίσκεις εύκολα ανταλλακτικά. Άσε που τα υλικά κατασκευής των παλαιότερων συσκευών είναι καλύτερης ποιότητας». Στο Ίντερνετ θα βρει άλλωστε κανείς εύκολα βοήθεια για να επισκευάσει τις παλιές συσκευές του. Για παράδειγμα, η ιστοσελίδα Ιfixit. com προσφέρει συμβουλές για το πώς να αντικαταστήσετε βήμα-βήμα τον σκληρό δίσκο στο iΡod σας ή να εγκαταστήσετε μόνοι σας κομμάτια από το ΜacΒook σας. Η παλιά και η νέα τεχνολογία μπορούν να συνυπάρξουν. Και να σταματήσει να λειτουργεί, μια παλιά συσκευή μπορεί να διατηρήσει κάποια αξία. Τα πρώτα κινητά που κυκλοφόρησαν μπορούν να πωληθούν σήμερα σε συλλέκτες έως 4.000 ευρώ. Μήπως λοιπόν να κρατήσετε το iΡhone σας στο κουτί από το να το αναβαθμίσετε; Σε 30 χρόνια, θα μπορέσετε να δρέψετε τους καρπούς της υπομονής σας…

Από το: www.e-Paideia.net

ΕΝΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ VIDEO

Αυτό είναι το video μιας νέας καμπάνιας της αστυνομίας του Gwent της Μεγάλης Βρετανίας, το οποίο σκοπεύει να δείξει στους νέους τα αποτελέσματα της αποστολής sms κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Προκαλεί πραγματικά σοκ, αλλά εκφράζει μια πιθανή πραγματικότητα

Περί καπνίσματος…

Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο.
Εξαιρετικά αφιερωμένο σε όσους θεωρούν το κάπνισμα … απόλαυση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση