ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΑ: Τι και πώς πράττει ο ;;;

ΚρυπτόλεξοΔιόπτρες 1

Στο κείμενο 6Α της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας Β΄ Γυμνασίου ο ιστορικός Ξενοφώντας παραθέτει τον προφορικό λόγο κάποιου,  ο οποίος είναι διάσημος μέχρι σήμερα σε όλο τον κόσμο για τη ζωή και το έργο του.

Αντί απλώς να διαβάσουμε και να αναπαραγάγουμε το περιεχόμενο του κειμένου, δημιουργήθηκε από τη διδάσκουσα ένα ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ και κάναμε διαγωνισμό ομαδοσυνεργατικό.

Η νικήτρια ομάδα σχημάτισε ύστερα μια “ΔΙΗΓΗΣΗ-ΑΛΥΣΙΔΑ, όπου τα μέλη χρησιμοποίησαν τις λέξεις για να ανασυνθέσουν το κείμενο με το δικό τους ύφος στα νέα ελληνικά- παίρνοντας τη σκυτάλη ο ένας μετά τον άλλον!

Εξάλλου, δημιουργήθηκε ακόμα ένα ΚΡΥΠΤΟΛΕΞΟ για ΜΑΘΗΤΕΣ – ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ που ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ως ξένη γλώσσα. Περιττό να πούμε ότι τα πήγαν τέλεια και σε αυτό, αλλά και στην “ΔΙΗΓΗΣΗ-ΑΛΥΣΙΔΑ”!

Το μόνο που μένει τώρα είναι να δημιουργήσουμε εμείς οι ΜΑΘΗΤΕΣ – ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, για να συν-αγωνιστούμε.  Αναμείνατε…

=> Και προς το παρόν παίξτε με τα κρυπτόλεξα της κυρίας Καλαντζή.

1) Ποιος μιλά στο ΚΕΙΜΕΝΟ του ΞΕΝΟΦΩΝΤΑ + Τι-πώς πράττει; Βρείτε ως 16 λέξεις.
2) Ανασυνθέστε μετά το κείμενο χρησιμοποιώντας τις λέξεις.

 

=> Βρείτε τις λέξεις και πείτε με τις λέξεις την ιστορία ενός άντρα Αθηναίου.

 

 

Αφήστε μια απάντηση