“I see, I explore, I create”
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η τέχνη προσφέρει έναν φυσικό και ασφαλή τρόπο έκφρασης των παιδιών. Μέσω της τέχνης, μπορούν να παίξουν, να παρατηρήσουν, να πειραματιστούν, να δημιουργήσουν, να χρησιμοποιήσουν μεταφορές για να αναπαραστήσουν και να εκφράσουν συναισθήματα, να αφηγηθούν, να προβληματιστούν, να μοιραστούν την τέχνη τους με άλλους και να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την ανάπτυξή τους σε διαφορετικούς τομείς σπουδών με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.
Με αυτό το έργο, επιδιώκεται οι μαθητές να εξερευνήσουν τις καλλιτεχνικές τους δυνατότητες μέσα από τη γνώση/ανακάλυψη διαφορετικών μορφών τέχνης.
Οι μαθητές θα γνωρίσουν καλλιτέχνες και εικονογράφους βιβλίων, τις βιογραφίες και τα έργα τους.
Ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, θα εξερευνήσουν διάφορες τεχνικές, θα ερμηνεύσουν εκ νέου έργα καλλιτεχνών και θα δημιουργήσουν τα έργα τέχνης τους.
Η συλλογική εργασία και η ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών θα εκτιμηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.
«Η παιδική ηλικία είναι η εποχή της μεγαλύτερης δημιουργικότητας στη ζωή ενός ανθρώπου» – Jean Piaget
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι μαθητές
: – Να αναπτύξουν τις εκφραστικές και δημιουργικές τους ικανότητες μέσα από πειραματισμούς και πλαστικές παραγωγές.
– Να μπορούν να αναγνωρίζουν και να κινητοποιούν στοιχεία οπτικής επικοινωνίας, τόσο στην παραγωγή και εκτίμηση των παραγωγών τους, όσο και στις εικόνες που παρατηρούν.
– Εκτιμήστε διαφορετικές εκδηλώσεις των εικαστικών τεχνών, μπορείτε να εκφράσετε τη γνώμη σας και να κάνετε κριτική ανάγνωση.
– Απολαύστε την εξερεύνηση και τη χρήση, στις παραγωγές τους, διαφορετικών μορφών οπτικής έκφρασης (ζωγραφική, σχέδιο, κολάζ, μοντελοποίηση κ.λπ.), χρησιμοποιώντας διαφορετικά στοιχεία γλώσσας.
– Γνωρίστε εκπροσώπους τέχνης από τη χώρα τους και από άλλες χώρες.
– Ανάπτυξη της ικανότητας επικοινωνίας και συνεργασίας.
– Να αναπτύξουν αυτοπεποίθηση στην ατομικότητα και τη δημιουργικότητά τους.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
– Προώθηση της εκπαίδευσης μέσω της τέχνης.
-Μαθητές πιο παρατηρητικοί, ικανοί να πουν τη γνώμη τους και δημιουργικοί
– Δάσκαλοι και μαθητές πιο επικοινωνιακοί και συνεργάσιμοι,
– Βελτίωση χώρων και υλικών, στα διάφορα νηπιαγωγεία, αφιερωμένα στην καλλιτεχνική έκφραση.
– Βελτίωση της αλληλεπίδρασης κοινότητας και σχολείου με την προώθηση της έκθεσης των έργων που πραγματοποιούνται.
– Δημιουργία ψηφιακών προϊόντων που προωθούν το έργο (εικονική έκθεση, βιβλία, παρουσιάσεις, παιχνίδια,…)
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Παρουσίαση Σχολείων , Εκπαιδευτικών και Μαθητών του έργου μας
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΣ
ΤΜΗΜΑ Α
ΤΜΗΜΑ Β
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ
Παρουσίαση όλων των συνεργαζόμενων σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών
Συνεργατική δημιουργία ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ του έργου
EU CodeWeek activity
Η κοινή μας δραστηριότητα για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα έχει τίτλο: “Happy Color” συνδυάζει κωδικοποίηση και ανάμειξη χρωμάτων με διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο.
ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΗΝΑ
Δραστηριότητες Νοεμβρίου
Η τέχνη της χαρακτικής! Στο πλαίσιο του φετινού ευρωπαϊκού προγράμματος etwinning με θέμα την Τέχνη μελετάμε τον Κύπριο χαρακτη Χαμπη Τσαγκάρη. Το Πολυτεχνείο με την τεχνική χαρακτικής oil pastel!!! Και η οικογένεια μας με την τεχνική χαρακτικής και τυπώματος art foam Τα παιδιά ξετρελάθηκαν!!!
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
“ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ” συνεργατική δραστηριότητα με θεματολογία τους ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ με την τεχνική ΤΥΠΩΜΑ ΜΕ FOAM ART. Ένα καράβι γεμάτο με φίλους που χρειάζονται τη βοήθεια μας στις δύσκολες στιγμές τους!
Τα παιδιά σχεδιάζουν το δικό τους “Καράβι της φιλίας” για να το προτείνουν στους εταίρους κατά τη διαδικτυακή μας συνάντηση
Online meeting με τους εταίρους
ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
“ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ”
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝΣ ΤΗΝ ΤΑΞΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗ ΧΑΜΠΗ ΤΣΑΓΚΑΡΗ. ΤΥΠΩΜΑ ΜΕ ΠΑΤΑΤΑ, ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΤΥΠΩΜΑ FOAM ART
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΣΕ ΖΕΥΓΑΡΙΑ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΧΑΡΑΚΤΙΚΗΣ
Art Bucket- engraving and printing
Ιδέες και προτάσεις από τους συνεργάτες του έργου και υλοποίηση από τους μαθητές
Πρόσθετες καλλιτεχνικές δημιουργίες του μήνα
Δραστηριότητες Δεκεμβρίου
Γνωρίζουμε την RECYCLING ARTIST DENIZ SAĞDIÇ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Συνεργατική Δημιουργία
Εικονική Καλλιτεχνική Έκθεση με την τεχνική Rope printing (ART STEPS APP)
Ανταλλάξαμε Πρωτοχρονιάτικες κάρτες χρησιμοποιώντας τις τεχνικές του μήνα
Ο αγαπημένος μας Art Bucket γεμάτος με νέες τεχνικές
Online Games
Tα παιχνίδια δημιουργήθηκαν από τους εταίρους του έργου
The Art Handler – A game from Google Arts and Culture
Put the letters in order and form the name
Card matching memory game
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟ ΜΥΡΤΩ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟ
Γνωρίσαμε τη Μυρτώ Δεληβοριά μέσα από μια καλλιτεχνική παρουσίαση, παρουσίαση της δουλειάς της, παιχνίδια στον υπολογιστή. Επίσης εκτυπώσαμε εικόνες από τα βιβλία που έχει εικονογραφήσει και ζωγραφίσαμε τη συνέχειά του όπως τη φανταζόμαστε
ΨΗΦΙΔΩΤΟ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Συνεργατική δημιουργία εικονογραφημένου παραμυθιού
ART BUCKET
Δημιουργίες των εταίρων με τις τεχνικές του μήνα
ON LINE GAMES
Τα παιχνίδια δημιουργήθηκαν από τους εταίρους του έργου
https://learningapps.org/watch?v=pvvb69f6n23
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3906d679f7f9
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=26d10e968925&pieces=25
https://interacty.me/projects/db7bad7157f02bea
Δραστηριότητες Φεβρουαρίου
Γνωριμία με τον καλλιτέχνη Adolfo Mendonça the Portuguese Designer, ceramist, artist!
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΕ ΠΗΛΟ
Σύνδεση με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Αυτό το μήνα μιλάμε για τη Νύφη του Χειμώνα την ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ. Αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα τρισδιάστατο γλυπτό από πηλό αλλά και άλλες δημιουργίες με πηλό και νερομπογιές
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες για τη δημιουργία του κορμού, των κλαδιών, των φύλλων και των ανθών.
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Για τη συλλογική δραστηριότητα, ετοιμάσαμε μια γκαλερί τέχνης χρησιμοποιώντας το genially webtool.
Παρακολουθήσαμε την παρουσίαση με τους μαθητές μας, είδαμε μερικά βίντεο για την Gio Pistone, είδαμε τα έργα της στην ιστοσελίδα της και μιλήσαμε για τα θέματα, τα χρώματα, πόσο ζωντανά είναι!!! Στη συνέχεια σχεδιάζουμε μερικά από τα έργα της!!!
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Collaborative online game
A Bingo game παίζουμε με τους εταίρους μας…
Materials:
i) online wheel
https://wheelofnames.com/8vq-eer
ii) 4 tabs with images
https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:8a351afb-b4d1-47c2-9403-f6fa00eddd90
iii) Pistone’s face cards.
Collaborative grafiiti creations
Συνεργατικές δραστηριότητες για την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Βίας και του Εκφοβισμού στα Σχολεία
Δουλεύοντας στην τάξη με τεχνικές STREET ART
Street art techniques:
i) Wheat Pasting
https://www.youtube.com/watch?v=d9eT7EVU994
ii) Sticker Bombing
https://www.youtube.com/watch?v=TGSbkwGNqaQ
https://www.youtube.com/watch?v=oNdWY71Y92M&t=1s
iii) Stencil Graffiti
https://www.youtube.com/watch?v=ZnLXRJ-R_hk&t=71s
iv) Poster Art
https://www.youtube.com/watch?v=LDd0-rELDps&t=115s
Δραστηριότητες Απριλίου
Γνωρίζουμε καλλιτέχνες με αναπηρίες
Eşref Armağan,Florin Anghel,Sheri Caldwell,Tommy Hollenstein
ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Για να γιορτάσουμε την Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (4 Απριλίου),
Δημιουργία Possitive Bingo.
Κάθε σχολείο δημιούργησε ένα έργο τέχνης εμπνευσμένο από τα χρώματα και τα σύμβολα του αυτισμού
Positivity Bingo Board by Anabela Campos Aguiar
Collaborative Activity – Teams Meeting
Στον παρακάτω πίνακα διαλέξαμε μερικούς πίνακες που έχουν φτιαχτεί από καλλιτέχνες με ειδικές ανάγκες και σχετίζονται με τη φύση. Περιγράφουμε τους πίνακες με απλές οδηγίες και τα παιδιά πρέπει να ακολουθήσουν αυτές τις οδηγίες και να προσπαθήσουν να τους αναπαραστήσουν, είτε με το στόμα είτε με τα πόδια. Την ημέρα της συνάντησης των ομάδων θα σας δείξουμε τον αρχικό πίνακα και οι μαθητές μπορούν να τους συγκρίνουν μεταξύ τους.
Κάθε σχολείο μπορεί να επιλέξει έναν πίνακα και να συμπληρώσει το όνομά του δίπλα του αφού αποφασίσει με ποια τεχνική θα τον αναπαραστήσει. Κάθε πίνακας πρέπει να επιλεγεί από το πολύ 5 σχολεία.
Art Bucket
Εδώ μπορείτε να δείτε μερικές ιδέες εναλλακτικής ζωγραφικής
- Painting with beebot (https://youtu.be/mjpQK_Xsp0s?si=rI7RZibGezCu8FMQ)
- Painting with the mouth (https://www.tiktok.com/@henryfraser21/video/7225951322904808731?_r=1&_t=8kx7lKvdNB2)
- Dance painting with feet (https://www.tiktok.com/@crossroadsarthouse/video/7110747969359465771?_r=1&_t=8kx7q85N53w)
- Sensory painting for blind people.
Υou can do the activity in two ways. a. draw your drawing with ready-made colored glue b. draw your picture with only white glue and when it dries close the children’s eyes and they try to draw the picture with the fingers using finger paint
https://www.youtube.com/shorts/uzHlWSP2cmc
Make your own colored white glue
https://www.firstpalette.com/craft-recipe/colored-white-glue.html
- Painting with toys and wheels
Τhe children are invited to draw with a toy that has wheels such as a car, motorcycle, bicycle, skate, balls, etc. anything that moves on the ground. We connect the activity with wheelchair drawing
https://www.youtube.com/watch?v=PG1Hxqap9Cw
https://www.youtube.com/watch?v=jsaPzXddKSg
eTwinning Day