Αυλαία και πάμε

Αυλαία και πάμε για τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις η έναρξη των οποίων θα μπορούσε να αποδοθεί επί το αθλητικότερο και με τα γνωστά παραγγέλματα των δρομικών εκκινήσεων. Στέλνουμε τις ευχές μας για καλή επιτυχία με τη συνοδεία της παρακάτω  διαφάνειας. Όλα όσα συνοψίζονται σε αυτή, κατά τη γνώμη μου, δεν αφορούν μόνο τον χώρο του αθλητισμού καθώς μπορούν να αποτελέσουν κατευθυντήριες τεχνικές για κάθε προσπάθεια τόσο στο στάδιο της προετοιμασίας όσο και στο στάδιο του αγώνα.

psychoudaki6

Η διαφάνεια ως τμήμα της εισήγησης της Μαρίας Ψυχουντάκη με τίτλο «Η συμβουλευτική στον αθλητισμό» παρουσιάστηκε στο 7ο επιμορφωτικό σεμινάριο της Κοινότητας Πρακτικής Συμβούλων Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Το σεμινάριο έκλεισε τον φετινό επιμορφωτικό κύκλο μιας ομάδας  η οποία με το συντονισμό, την καθοδήγηση και την υποστήριξη της Ασπασίας Δανιά και την Ειρήνης Κόσσυβα από το Εργαστήριο Αθλητικής Παιδαγωγικής  και Διδακτικής ΦΑ και Αθλητισμού (ΣΕΦΑΑ, ΕΚΠΑ), εργάστηκε με συνέπεια και ποιότητα ώστε να προτείνει ουσιαστικές διασυνδέσεις της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στη Φυσική Αγωγή. Της αξίζουν συγχαρητήρια και ευχαριστίες.  Οι εισηγήσεις που παρουσιάστηκαν στα σεμινάρια είναι αναρτημένες στο ιστολόγιο της κοινότητας.

Σε σχέση με τη διαφάνεια, θεωρώ ότι αξίζει μια σκέψη παραπάνω η παρουσία και στα δύο στάδια του χαρακτηριστικού, Συγκέντρωση στο εδώ και τώρα, ως αναγκαιότητα και προτροπή να τοποθετούμαστε στο παρόν με πλήρη  συνειδητότητα, να κρατάμε τη θέση μας σε αυτό που συμβαίνει. Είναι οι στιγμές στο βιωμένο παρόν που φτιάχνουν τις ψηφίδες της ζωής μας.

Αλλά  η αυλαία έχει ήδη ανοίξει. Χαμόγελο και πείσμα. Καλή επιτυχία!

Κατηγορίες: Φυσική Αγωγή | Γράψτε σχόλιο

Τι τραγούδι κι αυτό

Ο Μάιος δεν είναι μόνο ο μήνας των χρωμάτων είναι και των κελαηδημάτων, δεν είναι μόνο των λουλουδιών αλλά και των πουλιών. Είναι κάτι που εύκολα το αντιλαμβάνεται κάποιος ακόμη και μέσα στην πόλη, περνώντας δίπλα από ένα δέντρο αλλά και μυρίζοντας την άνοιξη στα ανθισμένα μπαλκόνια.Listening to the birds ptΗ φωτογραφία με τίτλο  Ακούγοντας τα πουλιά (Listening to the Birds, John Dumont, 1892) η οποία αναρτήθηκε  στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Ανοιχτής βιβλιοθήκης. έρχεται από μακριά, στον χρόνο και στο χώρο, για να ταιριάξει  θαυμάσια  με το απόσπασμα του Νίκου Καζαντζάκη (Αναφορά στον Γκρέκο, Αθήνα: εκδ. Ελ. Καζαντζάκη 1964/και νεότερες εκδόσεις):

[…] Μια μέρα, ήταν άνοιξη, χαρά Θεού, τα παράθυρα ήταν ανοιχτά κι έμπαινε η μυρωδιά από μιαν ανθισμένη μανταρινιά στο αντικρινό σπίτι. Το μυαλό μας είχε γίνει κι αυτό ανθισμένη μανταρινιά και δεν μπορούσαμε πια ν’ ακούμε για οξείες και περισπωμένες. Κι ίσια ίσια ένα πουλί είχε καθίσει στο πλατάνι της αυλής του σκολειού και κελαηδούσε. Τότε πια ένας μαθητής, χλωμός, κοκκινομάλλης, που ’χε έρθει εφέτο από το χωριό, Νικολιό τον έλεγαν, δε βάσταξε, σήκωσε το δάχτυλο:

Σώπα, δάσκαλε, φώναξε. Σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!

Στα δικά μας τώρα. Όταν ανοιγόμαστε με τα παιδιά στη φύση είναι σημαντικό να σχεδιάζουμε δραστηριότητες αισθητηριακής διερεύνησης και χαρτογράφησης αυτού του ιδιαίτερου ηχο-τοπίου. Αξίζει να δώσουμε τον χρόνο στα παιδιά ώστε να ξεπεράσουν τα αμήχανα γελάκια της αρχής, να νιώσουν εμπιστοσύνη, να κλείσουν τα μάτια, να ηρεμήσουν και να αφουγκραστούν. Σε λίγο, θα ανακαλύψουν πόσες μοναδικές «φωνές» υπάρχουν μέσα σε αυτό το αξεδιάλυτο μελωδικό σύνολο που πριν αποκαλούσαν τιτιβίσματα. Μετά είναι η δική τους σειρά να ανταποδώσουν με το ηχοτοπίο του γέλιου της χαράς και του ενθουσιασμού τους.

Και  δίπλα στον θαυμασμό αφήνουμε χώρο να σταθεί και ο προβληματισμός για έναν αζύγιαστο πλούτο που σαν θα λείψει θα φτωχύνει όχι μόνο τη δική μας αλλά και την ίδια τη ζωή.

   Άραγε πόσα τραγούδια έχουμε χάσει σε διάφορα μέρη του πλανήτη; Τριάντα οκτώ εκατομμύρια πουλιά, εκτιμάται ότι έχουν εξαφανιστεί από τον ουρανό της Βρετανίας τα τελευταία 60 χρόνια. Ένα στα πέντε δεν υπάρχει πια. Έχει χαθεί για πάντα…Η κλιματική αλλαγή, η υποβάθμιση των οικοτόπων και η επακόλουθη μείωση τροφής και άλλων πόρων θεωρούνται οι κύριοι παράγοντες πίσω από αυτή την ολέθρια μείωση.

Από εμάς εξαρτάται πόσα τραγούδια θα αφήσουμε να σβήσουν στη σιωπή…

 Αυτά τα τραγούδια κάνουν πλούσια και τη δική μας ζωή. Σίγουρα, είναι από τα πιο υπέροχα του σύμπαντος. Χωρίς αυτά η ζωή μας θα φτωχύνει. Αλλά αυτό που χάνεται, όταν τα τραγούδια σβήνουν στη σιωπή, δεν είναι μόνο μία μαγευτική λυρική υπόκρουση στη ζωή μας.

Για τα πλάσματα που το ερμηνεύουν το τραγούδι αυτό είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι ένα όπλο πολέμου, ένα ερωτικό κάλεσμα, μία υπόσχεση γονεϊκότητας ή ίσως ακόμη κάτι πιο εντυπωσιακό που μένει να το ανακαλύψουμε. Το κάθε τραγούδι αποτελεί ένα εκπληκτικό παράδειγμα των εντυπωσιακών στρατηγικών επιβίωσης που ανέπτυξαν τα ζώα για να μείνουν ζωντανά. 

Για αυτό δεν θα σταματήσω ποτέ να θαυμάζω τους υπέροχους ήχους που ακούω.

David Attenborough, Τραγούδια της άγριας ζωής (Attenborough’s Wonder of Song).

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση | Ετικέτες: , , , , | Γράψτε σχόλιο

Ωσπερ πελεκάν

Σύμφωνα με την παράδοση όταν ο πελεκάνος αφήνει τη φωλιά του για να αναζητήσει τροφή για τα μικρά του, το φίδι δεν χάνει την ευκαιρία να συρθεί έως εκεί ψηλά για να επιτεθεί και να δαγκώσει τους ανυπεράσπιστους  νεοσσούς. Mε την επιστροφή του, o πελεκάνος βρίσκει τα μικρά πουλιά έτοιμα να σβήσουν από την επίδραση του δηλητηρίου.  Με αποφασιστικότητα τρυπά με το ράμφος τα πλευρά  του για να στάξει το αίμα της πληγής  στο στόμα των νεοσσών και έτσι να τα κρατήσει στη ζωή.

pelekan 1

Η ιστορία του πελεκάνου με την πληγή στα πλευρά τη συναντάμε στα εγκώμια του Επιταφίου Θρήνου της Μεγάλης Παρασκευής “Ωσπερ Πελεκάν, τετρωμένος την πλευράν Σου, Λόγε…“. Το  «Ωσπερ πελεκάν…», ως παράδειγμα γονικής στοργής και αυτοθυσίας, επέλεξε η ενοριακή  κοινότητα Αγίας Τριάδας Αγρινίου  να το ανθοκεντήσει κάνοντάς το κεντρικό θέμα του φετινού στολισμένου επιταφίου της (φωτογραφία).

Τι φτερούγες…τι τρυφερός καθησυχασμός και τούτο το Πάσχα. Σ’ Ευχαριστώ!

Καλή Ανάσταση!

 

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Εσύ τι θα βρεις;

Υπάρχουν περιπτώσεις που μετά το διάλειμμα το προαύλιο έχει αρκετά σκουπίδια, ως επί το πλείστον περιτυλίγματα και συσκευασίες από τα, κυρίως, τυποποιημένα τρόφιμα τα οποία έχουν καταναλώσει οι μαθητές και οι μαθήτριες. Πριν ξεκινήσει το μάθημα Φυσικής Αγωγής συνάδελφοι εκπαιδευτικοί προτρέπουν να καθαριστεί ο χώρος. Στην προτροπή τους μπορεί να βρεθεί κάποιος ή κάποια  να «πετάξει» πως δεν έρχεται στο σχολείο για να μαζεύει σκουπίδια. Έχω την αίσθηση ότι μια τέτοια δήλωση ακουγόταν πιο συχνά παλαιότερα ή μήπως όχι;  Το ενδιαφέρον για την εκπαιδευτική διαδικασία  είναι πως αυτό το ζήτημα μπορεί να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία  διασύνδεσης της  Φυσικής Αγωγής  με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ή/και την ανάπτυξη μιας διαθεματικής εργασίας.

Ενδεικτικά, κάποιες προτάσεις εκπαιδευτικής πλαισίωσης και αξιοποίησης θα μπορούσαν να είναι οι παρακάτω.Για παράδειγμα, οι μαθητές ανά δύο ή σε μικρές ομάδες μπορούν να έχουν και μία μικρή σακούλα και έτσι το τυπικό τρέξιμο στο στάδιο της προετοιμασίας/προθέρμανσης να  μετασχηματιστεί σε μια δραστηριότητα plogging όπως παρουσιάστηκε στην προηγούμενη ανάρτηση. Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να τους εξοικειώσουμε με διαδικασίες οι οποίες μπορεί και να γίνουν συμπεριφορές πιο σταθερές μέσα από συνήθειες που μπορεί και να τις υιοθετήσουν και πέραν της σχολικής τους ζωής. Εννοείται ότι συμμετέχουμε και εμείς παρακινώντας τους με την επίδραση του δικού μας παραδείγματος. Τον ίδιο χώρο δε μοιραζόμαστε άλλωστε;

ICC 2014 Poster GRΕπίσης, η καταγραφή των απορριμμάτων μπορεί να δώσει το έναυσμα για να ξεκινήσει μια συζήτηση ευαισθητοποίησης για το πώς μια μεμονωμένη πράξη μικρής κλίμακας  μπορεί να οδηγήσει και να εδραιώσει αντι-περιβαλλοντικές και αντι-κοινωνικές συμπεριφορές με μεγαλύτερο αντίκτυπο. Τα ευρήματα μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με το είδος του υλικού, τον εκτιμώμενο χρόνο παραμονής τους στο περιβάλλον και τις πιθανές επιπτώσεις. Επίσης, μπορεί να συνδεθούν και να συγκριθούν με τα ευρήματα άλλων συντονισμένων δράσεων όπως  είναι η Ευρωπαϊκή ή η Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών. Ένα σχετικό πόστερ από την Helmepa που ενδείκνυται για μια τέτοια σύγκριση μπορείτε να δείτε και στη συνοδευτική φωτογραφία. Μακάρι να ήταν περισσότερο ευανάγνωστο το περιεχόμενο. Η δική σας διαδικτυακή αναζήτηση μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα ή ακόμη καλύτερα τα  ίδια τα παιδιά  να φτιάξουν ένα infographic με δεδομένα και πληροφορίες σε σχέση με την καταγραφή στο δικό τους καθημερινό περιβάλλον. Η σύγκριση μπορεί να βοηθήσει να εντοπιστούν ομοιότητες και διαφορές με κριτήριο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου/χώρου συλλογής και καταγραφής και να γίνουν συζητήσεις στοχασμού πάνω σε νοοτροπίες και συμπεριφορές. Άραγε θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις εάν η αντίστοιχη δραστηριότητα επαναληφθεί στο τετράγωνο γύρω από το σχολείο; Στη διαδρομή σπίτι-σχολείο; Στο διπλανό πάρκο ή σε κάποιο πιο δημοφιλή προορισμό αναψυχής;

Ο προβληματισμός μπορεί να επεκταθεί στις κυρίαρχες διατροφικές συνήθειες των μαθητών και των μαθητριών του σχολείου και στην ανάγκη περαιτέρω διερεύνησης και ανάδειξής τους σε επίπεδο τμήματος, τάξης ή και σχολείου.  Τα δεδομένα που θα προκύψουν μπορούν να οδηγήσουν στην αναζήτηση των σύνθετων αιτιών, στη διαπίστωση των πιθανών κινδύνων για την υγεία καθώς και στην επίγνωση της αναγκαιότητας για αλλαγή συγκεκριμένων διατροφικών επιλογών με βάση πιο απλά, οικονομικά και υγιεινά πρότυπα. Μια διάσταση, επίσης,  μπορεί να αφορά στο ρόλο της επιστήμης  για τον καθορισμό ορθών προτύπων για τη δημόσια υγεία αλλά και στην επιρροή των μίντια και της διαφήμισης. Ανάδειξη ζητημάτων εγκυρότητας, αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης όσον αφορά στις ποικίλες πηγές πληροφόρησης για τα μεγαλύτερα παιδιά. Και πολλές άλλες ιδέες ακόμη. Εσύ τι θα βρεις;

 

Δελτίο καταγραφής απορριμμάτων 

 

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσική Αγωγή | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Τζόγκερ ή μήπως πλόγκερ;

Πώς θα μου φαινόταν εκεί που τρέχω, να σκύβω και να μαζεύω κάπου-κάπου και κάποιο πεταμένο πλαστικό μπουκάλι ή κύπελλο καφέ σε μια σακούλα που κουβαλώ μαζί μου. Με το τέλος της άσκησης και της διαδρομής όσα είναι κατάλληλα για ανακύκλωση μπορώ να  τα τοποθετώ στον κάδο ανακύκλωσης. Τραβηγμένο; Θα ασκηθούμε ή θα κάνουμε οικο-ακτιβισμό;

Το Plogging, ως μια τάση που συνδυάζει την αερόβια άσκηση με την φροντίδα για το περιβάλλον,  έκανε την πρωτοεμφάνισή του στη Σουηδία γύρω στο 2016. Πρόκειται για έναν σύνθετο όρο ο οποίος σχηματίζεται από τη σουηδική λέξη plocka upp ( = μαζεύω) και τη γνωστό μας jogging (Πηγή: Wikipedia). Περιγράφει τη δραστηριότητα του χαλαρού τρεξίματος σε συνδυασμό με ενδιάμεσες στάσεις για τη συλλογή των σκουπιδιών που μπορεί να είναι πεταμένα κατά μήκος της διανυόμενης απόστασης.

Ποια είναι η πρόταση των Σουηδών;  Όταν βγαίνουμε για τρέξιμο στη γειτονιά, στο πάρκο, στο λόφο ή στο βουνό ας έχουμε μαζί σακούλα ( δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη για να μην μας βαραίνει και εμποδίζει την κίνηση) και γάντια και ας μαζέψουμε τα πλαστικά και τα άλλα αντικείμενα πάνω στα οποία σκοντάφτουμε. Το περπάτημα ή το τρέξιμο, που εναλλάσσεται με τις κάμψεις, τα καθίσματα και τις διατάσεις που προϋποθέτει η συλλογή των διάσπαρτων απορριμμάτων, προσφέρει ένα συνδυασμό κινήσεων με πολλαπλά οφέλη. Η θετική επίδραση  δεν περιορίζεται  μόνο στη φυσική κατάσταση,  στον έλεγχο του σωματικού βάρους και στη διάθεση του ασκούμενου ή της ασκούμενης. Διευρύνεται για να συμπεριλάβει και αυτό που υπάρχει έξω από το άτομο. Μοιάζει σαν μια πρόταση υπέρβασης μιας περιοριστικής, ατομοκεντρικής αντίληψης  για την άσκηση για τη φυσική δραστηριότητα.  Plogging για να παραμένω συνδεδεμένος και συνδεδεμένη με αυτό που συμβαίνει γύρω, για να αναγνωρίζω ό, τι υποβαθμίζει, για να κατανοώ γιατί  συνιστά πρόβλημα και να αποφασίζω ότι με αφορά, για να ενεργοποιούμαι επιλέγοντας το δρόμο προς τη διόρθωσή του.

2 plogga

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσική Αγωγή | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Τότε πάει το έργο

– Μπορούμε να πούμε κάτι κι εμείς;

-Κατά τη γνώμη των τοπικών ψαράδων το έργο έχει ξεκινήσει λάθος, είπε στα ίσα ο ψαράς στον πρωθυπουργό σχολιάζοντας το υπό κατασκευή έργο του λιμανιού στο Μάραθο Μεσσηνίας και συνέχισε:

-Ελάτε τον Οκτώβριο να δείτε εάν θα υπάρχει λιμάνι. Θα το έχει πάρει η θάλασσα.

Στο άκουσμα του σχολίου του ψαρά οι άνθρωποι γύρω, ειδικοί και άλλοι τιτλούχοι, άρχισαν να γελούν και με αστεϊσμούς να προσπαθούν να ελαφρύνουν την απρόσμενη παρέμβαση από νόημα και προσοχή.

– Εγώ λέω να αφήσουμε τους ειδικούς να μας τα πουν αυτά, απάντησε ο πρωθυπουργός.

-Μα δεν γνωρίζουν τον τόπο οι ειδικοί. Και θα ‘ρθουν τότε να ζητήσουν πάλι λεφτά. Αυτό σε τρεις μήνες, κύριε πρωθυπουργέ, δεν θα υπάρχει.

Ήταν καλοκαίρι. Ιούλιος μήνας. Με το τέλος του Φθινοπώρου «πάει το έργο».

Τοπική παραδοσιακή γνώση. Απόσπασμα από δημοσιευμένη εργασία

paraktio ergo

Κείμενο διαλόγου και φωτογραφία από σχετικό βίντεο. Πηγή: gargalianoionline.gr

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Για τον λύκο στην Πάρνηθα

Ας ξεκινήσω αναφέροντας ότι αρχικά είχα επιλέξει ως τίτλο Επίθεση λύκου στην Πάρνηθα επηρεασμένη ίσως από τους ανάλογους τίτλους στα ειδησεογραφικά μέσα. Το σκέφτηκα ξανά και αποφάσισα να τον αλλάξω για την αποφυγή ενίσχυσης στερεοτυπικών συνειρμών για τον “κακό¨” τον λύκο. Ήταν ένα πεινασμένο ζώο που κινούνταν μέσα στα όρια του φυσικού του χώρου.

Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό του λύκου με το μικρό δεσποζόμενο σκύλο στην Πάρνηθα, τα μέσα ενημέρωσης ανέδειξαν το φαινόμενο της επανάκαμψης του πληθυσμού άγριων ζώων και της μετακίνησής τους σε περιοχές που οι άνθρωποι συνηθίζουν να κάνουν τη βόλτα τους. Ιδιαίτερα στα περιαστικά δάση τα οποία φιλοξενούν μεγάλο αριθμό επισκεπτών και πλήθος δραστηριοτήτων αναψυχής καθώς και άσκησης/άθλησης,  τα άγρια ζώα, οι λύκοι αλλά και τα ελάφια στην περίπτωση της Πάρνηθας, φαίνονται εξοικειωμένα με την παρουσία των ανθρώπων οι οποίοι, συχνά, υιοθετούν μια συμπεριφορά παρόμοια με αυτή που έχουν απέναντι στα κατοικίδιά τους.

Η συζήτηση κατέληξε στην ανάγκη ενημέρωσης και, κυρίως, εκπαίδευσης των πολιτών ώστε να αποκτήσουν γνώση των κανονισμών που ισχύουν και επίγνωση της ανάγκης για συμμόρφωση στις οδηγίες που ρυθμίζουν την παρουσία τους στο φυσικό περιβάλλον. Οι εκπαιδευτικοί που συγκροτούν τις παιδαγωγικές ομάδες των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σχεδιάζουν και παρέχουν εκπαιδευτικό έργο σε ομάδες μαθητών και μαθητριών ενσωματώνοντας στη διδασκαλία τους και στόχους όπως:

  • η ανάπτυξη δεξιοτήτων πολυγραμματισμού
  • η κριτική ανάγνωση των πληροφοριών που παρέχονται μέσω πινακίδων, χαρτών και άλλων μέσων σήμανσης,
  • η πρόσληψη αλλά και η δημιουργία φιλοπεριβαλλοντικών μηνυμάτων στο πλαίσιο   μιας πολυτροπικής περιβαλλοντικής επικοινωνίας
  • η σύναψη συμβολαίου συμπεριφοράς σε επίπεδο ομάδας
  • η αυτορύθμιση της συμπεριφοράς με βάση το σεβασμό στις ιδιαιτερότητες του φυσικού χώρου που βρίσκονται, στις ανάγκες και τον τρόπο ζωής των άγριων ζώων.sto dasos kanones
Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Παιχνίδια & δράσεις στη φύση σε ένα ημερολόγιο

mikrosdounias 21

mikrosdounias

Παρόλο που έχουμε αφήσει πίσω μας το 2021 ας γίνει μία αναφορά στην πρόταση της ομάδας του Μικρού Ντουνιά για παιχνίδια και δράσεις στη φύση. Μπορεί να παρουσιάζονται με τη μορφή ενός ετήσιου ημερολογίου, διατηρούν, ωστόσο, τη διαχρονική τους αξία.

Οι λόγοι, όπως παρουσιάζονται από την ομάδα, υποστηρίζουν μια ευρύτερη οπτική η οποία συνδέεται με το διαπολιτισμικό χαρακτήρα των δράσεων της ομάδας.Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο ημερολόγιο:

Η φύση έχει αποτελέσει έναν από τους σημαντικότερους αρωγούς στην προσπάθειά μας να βοηθήσουμε κάθε παιδί να νιώσει ηρεμία, ασφάλεια, αποδοχή και εμπιστοσύνη, ανεξάρτητα από τις μέχρι τότε εμπειρίες του. Στην αγκαλιά του δάσους, κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα να πάρει το χρόνο και το χώρο του, ώστε να συνδεθεί με την ομάδα όταν νιώθει έτοιμο. Επιπλέον, το φυσικό περιβάλλον, γυμνό από στοιχεία κι επεμβάσεις κάποιας συγκεκριμένης κουλτούρας, ευνοεί τη διαπολιτισμική συνύπαρξη. Δίνοντας διαρκή εναύσματα για παρατήρηση και εξερεύνηση, προωθεί την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία – γλωσσική και μη. Τέλος, η καλλιέργεια του σεβασμού για όλα τα πλάσματα της φύσης φέρνει μαζί της την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και το σεβασμό για κάθε τι διαφορετικό από εμάς.
Ας παίξουμε, λοιπόν!

ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ: Παιχνίδια & Δραστηριότητες Υπαίθριας Μάθησης

Μπορείτε να αναζητήσετε το ημερολόγιο και να ενημερωθείτε για τις δράσεις  του Μικρού Ντουνιά στα ψηφιακά μέσα δικτύωσης της ομάδας.  Συγχαρητήρια στην ομάδα του Μικρού Ντουνιά για το υπέροχο, καλλιτεχνικά άρτιο ημερολόγιο του 2022 γεμάτο με “Νανουρίσματα απ’ όλο το Ντουνιά»!

Καλή μας χρονιά!

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσική Αγωγή | Ετικέτες: , , , , , | Γράψτε σχόλιο

Διατάσεις

Σύμφωνα με τα δεδομένα έρευνας του Ευροβαρόμετρου σχετικά με τον αθλητισμό και την Φυσική δραστηριότητας (Special Eurobarometer 472 on Sport and Physical Activitυ, March 2018)  τα τρία κύρια εμπόδια για τη συστηματική άσκηση και τη συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες είναι η έλλειψη χρόνου (40%), η έλλειψη κινήτρων ή ενδιαφέροντος (20%) και η ύπαρξη αναπηρίας ή ασθένειας (14%).

Ανάμεσα στους άλλους παράγοντες που ακολουθούν βρίσκεται και ο φόβος τραυματισμού. Για την  πρόληψή τους προτείνεται μια ειδική κατηγορία ασκήσεων, οι διατάσεις. Αλήθεια τι γνωρίζεις για τις διατάσεις; Κάνε το παρακάτω κουίζ για να το ανακαλύψεις.

 

Κατηγορίες: Φυσική Αγωγή | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Ας βγούμε έξω…

O σχεδιασμός και η εφαρμογή φυσικών δραστηριοτήτων σε εξωτερικό φυσικό περιβάλλον φαίνεται να επιδρά θετικά όταν τα παιδιά διαθέτουν μειωμένα κίνητρα συμμετοχής στα παραδοσιακά αθλήματα και σε άλλες, ανταγωνιστικού τύπου, κινητικές/αθλητικές  δραστηριότητες. Η αποτελεσματικότητά τους  ενισχύεται καθώς  μπορούν να υποστηρίξουν τη μεταφορά και την εφαρμογή κινητικών δεξιοτήτων σε πραγματικά περιβάλλοντα και καταστάσεις της  καθημερινής ζωής .

 

 

Κατηγορίες: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Φυσική Αγωγή | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο