Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους προωθήθηκαν στα σχολεία οι Οδηγίες διδασκαλίας για τη Φυσική Αγωγή για το σχολικό έτος 2024-2025. Το ίδιο και για τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα/μαθήματα. Συγκρίνοντας τις τρέχουσες οδηγίες με αυτές των προηγούμενων ετών διαπιστώνεται ο εμπλουτισμός τους με ενδεικτικές προτάσεις διδακτικής αξιοποίησης των νέων διαδραστικών συστημάτων (του διαδραστικού πίνακα) τα οποία έχουν εγκατασταθεί στις περισσότερες σχολικές αίθουσες από την Ε’ Δημοτικού έως και την Γ’ Λυκείου.
Ενδεικτικά προτείνονται οι ακόλουθοι τρόποι αξιοποίησής τους:
- Προβολή βίντεο που παρουσιάζουν τεχνικές εκτέλεσης ασκήσεων και αθλημάτων, προσφέροντας οπτική ανατροφοδότηση στους μαθητές.
- Σχεδιασμός, παρουσίαση και εκτέλεση ομαδικών δραστηριοτήτων και παιχνιδιών.
- Συνδυασμός θεωρίας και πρακτικής εξάσκησης
- Εκτέλεση προσομοιώσεων με σκοπό την εξάσκηση σε διάφορα αθλήματα και την κατανόηση των κανόνων και της τακτικής τους.
Η χρήση των νέων τεχνολογιών, όταν είναι κατάλληλα σχεδιασμένη και διδακτικά πλαισιωμένη, μπορεί να υποστηρίξει τη διδασκαλία και τη μάθηση. Ως υποστηρικτικό μέσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας συμβάλλει, κυρίως, στην επίτευξη του γνωστικού σκοπού, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να συνδεθεί με το σύνολο των σκοπών/θεματικών πεδίων του μαθήματος. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντική η επίγνωση ότι η συμπληρωματική αξιοποίησή τους θα πρέπει να εξυπηρετεί την κίνηση, το βασικό σκοπό και μέσο του μαθήματος (Οδηγός εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Νέα Προγράμματα Σπουδών, ΙΕΠ 2022).
Άλλωστε ας έχουμε πάντα στο νου ότι “μια καλή διδασκαλία θα μπορούσε να αντισταθμίσει την έλλειψη τεχνολογικών μέσων αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν θα μπορούσε να διασώσει μια κακή διδασκαλία” (Bates, 1995).
Επομένως, δίνουμε την προσοχή μας στο σχεδιασμό: Τι;, Πώς; και, κυρίως, Γιατί; ή αλλιώς, δίνουμε νόημα στις επιλογές μας.
Καλή σχολική χρονιά!
ΦΑ_ΔΗΜΟΤΙΚΟ_ΟΔΗΓΙΕΣ_ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ_24-25