e-ϡρογρ@μμ@τίζειν του Μαζέρα Αχιλλέα ΠΕ86 M.Sc.

Υλικό και Ιδέες σχετικές με την Πληροφορική και άλλα θέματα της καθημερινότητας

Τι είναι Παιδεία

Τι είναι παιδεία κατά τον Μπρετόν:

“Παιδεία δεν είναι τα πτυχία μας, αλλά η αισθητική μας. Ο τρόπος με τον οποίο συνομιλούμε, φλερτάρουμε, περπατάμε στο δρόμο, κρατάμε την πόρτα να περάσει ο άγνωστος στο ασανσέρ.Παιδεία είναι οι λέξεις μας, η διακριτικότητά μας, η ελευθερία μας, τα όρια της ελευθερίας μας, η μουσική που ακούμε, η γλώσσα του σώματός μας, το πόσο αγαπάμε να μαθαίνουμε, να αλλάζουμε, να διαβάζουμε σαν να είμαστε κάθε φορά άγραφα χαρτιά.

Παιδεία είναι η ταπεινότητα αλλά και η επιμονή στις αξίες μας, το ότι δεν είμαστε προς πώληση, το ότι σεβόμαστε τον άνθρωπο, το παιδί του άλλου, την κυρία που καθαρίζει το γραφείο μας, τον κύριο που καθαρίζει το πάρκο στο οποίο βγάζουμε βόλτα το σκύλο μας, την κοπέλα στο ταμείο.

Παιδεία είναι η μεγαλοψυχία μας, το να ποτίσουμε μια άγνωστη γλάστρα, το να φροντίζουμε την πίσω όψη του σπιτιού μας.

Παιδεία είναι το να προστατεύουν τα χέρια μας τον αδύναμο, να τα βάζουν με το θηρίο.

Παιδεία είναι το πόσο μπορούμε να έρθουμε απέναντι στο σύστημα και στους συστημικούς, παιδεία είναι η γενναιότητα και η ευθύνη.

Παιδεία είναι το να διαλέγεις τον δύσκολο δρόμο της αξιοπρέπειας, της μοναξιάς και συνάμα να καίγεται το μέσα σου για το κοινό καλό. Για το ωραίο και τη σωτηρία του.”

Τελικά, με ένα λόγο, Παιδεία είναι το να είσαι “άνθρωπος” και να εκπέμπεις, να σκορπίζεις, να μοιράζεις, να μοσχοβολάς “ανθρωπιά”.

Αναδημοσίευση από Κωνσταντίνο Περίσσιο ΠΕ01 Υπ/ντη 3ου Γυμνασίου Ηλιούπολης

 

Netiquette – Κώδικας Δεοντολογικής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο (Network – Etiquette)

Παρακολουθήστε τα παρακάτω βίντεο για τον Κώδικα Δεοντολογικής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.

  1. Κανόνες ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς (netiquette)
  2. Netiquette: κανόνες της ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
  3. Netiquette Guide for Online Learning

Ο όρος Netiquette

Είναι ο Κώδικας Δεοντολογικής Συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. Ο όρος Netiquette προέρχεται από τη σύνθεση των λέξεων Network (διαδίκτυο) και Etiquette (εθιμοτυπικοί κανόνες συμπεριφοράς) και έχει την έννοια του κώδικα αποδεκτής κοινωνικής συμπεριφοράς.

Η διαδικτυακή κοινότητα, όπως και όλες οι κοινωνίες, δε θα μπορούσε να λειτουργήσει χωρίς κάποιους κανόνες καλής ή, αλλιώς, σωστής συμπεριφοράς. Οι κανόνες δε βασίζονται σε νόμους, είναι όμως πολύ σημαντικοί για να λειτουργεί επαρκώς η επικοινωνία των χρηστών του διαδικτύου.

Υπάρχουν γενικοί και οι ειδικοί κανόνες καλής συμπεριφοράς μέσα στο διαδίκτυο και  αναφέρονται κυρίως στην επικοινωνία μέσω email ή αναρτήσεις σε forum και ιστολόγια (blog), εφόσον αυτά είναι τα κατ’ εξοχήν μέσα ασύγχρονης επικοινωνίας μεταξύ των χρηστών. Βεβαίως, υπάρχουν πλέον και κανόνες για τη σύγχρονη επικοινωνία μας σε τηλεδιασκέψεις και chat. Στηρίζονται στα εξής χαρακτηριστικά της διαδικτυακής επικοινωνίας:

1. Στο διαδίκτυο έχουμε σχετική ανωνυμία και απόσταση.

Δεν γνωρίζουμε με ασφάλεια και πάντα τον συνομιλητή μας κυρίως όταν αναρτούμε σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ιστoλόγια (blog), είτε σε forum.

2. Πολλές φορές δε γνωρίζουμε τους ανθρώπους των οποίων παρακολουθούμε τις αναρτήσεις ή ακόμα και επικοινωνούμε ή την ψυχική τους κατάσταση.

3. Δε μπορούμε να δούμε ή να ακούσουμε τις αντιδράσεις του άλλου σε αυτά που γράφουμε ή λέμε.

Με τη δια ζώσης επικοινωνία εισπράττουμε πληροφορίες με όλες τις αισθήσεις μας. Αυτό δεν ισχύει στην ασύγχρονη επικοινωνία και περιορίζεται αρκετά στη σύγχρονη.

Ο χρυσός κανόνας του Netiquette είναι:
Θυμόμαστε τον Άνθρωπο

Αναφορές – Επιπλέον υλικό

Αναδημοσίευση από Κοινότητα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών eTwinning

ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΣΩΜΟΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΕ PASCAL II

Οπτικοποίηση Μεταβλητών σε γλώσσα προγραμματισμού PASCAL_etpe2002.pdf

ή

Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας

ή

στην η-Τάξη

Το Υλικό του Υπολογιστή

ΥΠΠΕΘ – ΙΝΕΠ “Βραβείο Βέλτιστου Ψηφιακού Διδακτικού Σεναρίου” (10-2015)

 

 

 

 

 

 

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ «ΑΙΣΩΠΟΣ»
Πλατφόρμα Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Εκχώρηση τιμής σε μεταβλητή, εντολή Απόφασης και Επανάληψης

Δημιουργία Διαδικασίας, Διαχείριση μεταβλητών, Εκχώρηση τιμής σε μεταβλητή, εντολή Απόφασης και Επανάληψης, στο περιβάλλον προγραμματισμού της MicroWorlds Pro. (αναρτημένο στο Π.Δ.Σ.)

Εδώ το βλέπετε στο youTube

Μικροελεγκτής Arduino

  Μια εισαγωγή στον μικροελεγκτή Arduino σε μορφή βίντεο, αναρτημένα στο Π.Δ.Σ.
Ο Μικροελεγκτής Arduino …
     1. … και ο προγραμματισμός του …
         ii. … στο περιβάλλον S4A

1. Φάρος – Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εφαρμογή ένα led εκπέμπει σε κώδικα μορς το μήνυμα SOSΑ. Όπου Α το αρχικό γράμμα του ονόματός μου.

2. Φανάρι τροχαίας, αυτοκινητών και πεζών – Cyclades2018-19

Σε αυτήν την πιο συχνά υλοποιούμενη εργασία, μας ζητείται να φτιάξουμε ένα φανάρι ελέγχου κυκλοφορίας, αυτοκινήτων και πεζών.

3. Φανάρι Διάβασης Πεζών, με κουμπί ενεργοποίησης (Button) – Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εφαρμογή υλοποιούμε ένα σχολικό φανάρι διάβασης πεζών με κουμπί. Και συγκεκριμένα:

Το φανάρι θέλουμε να ξεκινά πράσινο για τα αυτοκίνητα και να μένει ΠΑΝΤΑ πράσινο εκτός από την περίπτωση που κάποιος πεζός πατήσει το κουμπί. Τότε θα περιμένει άλλα 5 δευτερόλεπτα πράσινο, θα ανάψει πορτοκαλί 3 δευτερόλεπτα και στην συνέχεια κόκκινο 15 δευτερόλεπτα. Στην συνέχεια θα πρέπει να ξαναγίνει πράσινο για τα αυτοκίνητο και να παραμείνει έτσι έως ότου κάποιος ξαναπατήσει το κουμπί των πεζών και ούτ’ ο καθεξής.

4. Αισθητήρας υπερήχων – Ultrasonic sensor (Distance Sensor) – Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εφαρμογή υπολογίζουμε την απόσταση στην οποία μπροστά μας βρίσκεται κάποιο αντικείμενο.

Ο αισθητήρας υπερήχων χρησιμοποιεί δύο διατάξεις, μία για να στείλει ένα υπερηχητικό σήμα κι ένα για να το λάβει. Έτσι, από το χρόνο που μεσολαβεί από το να στείλει μέχρι να λάβει το σήμα πίσω, μπορούμε να υπολογίσουμε την απόσταση στην οποία μπροστά μας βρίσκεται κάποιο αντικείμενο.

5. Αισθητήρας Θερμοκρασίας – Temperature Sensor – Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εργασία όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει ένα όριο ανάβει ένα led.

6. Διαθεματική προσέγγιση Γ’ Γυμνασίου, ν. Ohm, δημιουργία ροοστάτη ή Arduino Christmas Lights – Cyclades 2018-19

Σ’ αυτή την εργασία κάνουμε την αρχή της κατασκευής μιας σειράς από Χριστουγεννιάτικα φωτάκια. Εδώ έχουμε διαφορετικές αντιστάσεις, άρα διαφορετικές εντάσεις ρεύματος (διαθεματική προσέγγιση του ν. Ohm στον ηλεκτρισμό)

και για περισσότερα έργα

  1. Εκπέμπει το μήνυμα “SOS” με το built-in led
  2. Εκπέμπει το μήνυμα “SOSA” με το built-in led (SOS + A>Το πρώτο γράμμα του ονόματός σας)
  3. Εκπέμπει το μήνυμα “SOS” με το built in led και με εξωτερικό led
  4. Εκπέμπει το μήνυμα “SOSA” με το built-in led και με εξωτερικό led (όπου SOS + A>Το πρώτο γράμμα του ονόματός σας)
  5. 03b PWM blinking fadeIn fadeOut Led (while)
  6. 03c PWM blinking fadeIn fadeOut Led (repeat)
  7. Blinking Led
  8. φανάρι Αυτοκίνητα
  9. Φανάρι Αυτοκίνητα + Πεζούς
  10. Φανάρι Αυτοκίνητα + Κουμπί (ΟΧΙ Πεζούς)
  11. Φανάρι Αυτοκίνητα + Πεζούς + Κουμπί
  12. Ροοστάτης – Χριστουγιεννιάτικα λαμπάκια – Διαθεματική Ν. Ohm
  13. RGB Led
  14. Αισθητήρας Θερμοκρασίας
  15. Αισθητήρας – Ultrasonic Sensor
  16. Φάρος
  17. Ζαριά σε Led (μόνο Wiring C)
  18. Φακός
  19. Ζαριά σε οθόνη Segment (με S4A)
  20. Ζαριά σε Led (με S4A)

 

https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G16165&id=80237

 

Κειμενογράφος MsWord

.jpg

Μια εισαγωγή στο MsWord σε μορφή βίντεο, αναρτημένα στο Π.Δ.Σ.

Λογιστικά Φύλλα MsExcel

1
Μια εισαγωγή στο MsExcel σε μορφή βίντεο, αναρτημένα στο Π.Δ.Σ.

Κειμενογράφος – Λογιστικά Φύλλα – Προγραμματισμός Arduino στο YouTube.

2

Εδώ εμφανίζονται ενότητες αναρτημένες στο YouTube.

Είναι τα ίδια θέματα, με το ίδιο υλικό, που είναι αναρτημένα στο Π.Σ.Δ. όπως τα βλέπετε παραπάνω στη σελίδα.

Στο YouTube το ανάρτησα για όσους στην αρχή της πρώτης καραντίνας, λόγω υπερφόρτωσης των συστημάτων, δεν μπορούσανε να επισκεφτούνε την Υπηρεσία Βίντεο του Π.Σ.Δ.

Α. Κειμενογράφος MsWord
 
 
Β. Λογιστικά Φύλλα MsExcel
 
 
Γ. Ο Μικροελεγκτής Arduino …
     1. … και ο προγραμματισμός του
         ii. … στο περιβάλλον S4A
    

Ἕνα ἄλλο ἱστολόγιο

ΠΕΡΙ ΜΑΘΗΣΗΣ

Μάθησης

https://mazeras-axilleas.blogspot.com/


Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων