Ευκολότερη η δημόσια χρέωση στην Ευρώπη, σύμφωνα με το 80% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων

w05 221429SKODAENYAQiV4

Το τελευταίο εξάμηνο, το 80% των ιδιοκτητών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέφεραν ότι η δημόσια χρέωση στην Ευρώπη έχει γίνει ευκολότερη. Η μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας Roland Berger, που έγινε το προηγούμενο διάστημα, δείχνει ότι το 23% των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποίησε του δημόσιους φορτιστές για να καλύψει τις ανάγκες του. Μάλιστα η συχνότητα που τους χρησιμοποιεί, αγγίζει μέχρι το 20% των ετήσιων αναγκών του.

Επίσης, το 30% χρησιμοποιεί τους δημόσιους φορτιστές για να καλύψει το 20% έως 40% των αναγκών του και το 47% χρησιμοποιεί τη δημόσια χρέωση για πάνω από το 40% των αναγκών του.

Τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ιαπωνία είναι ότι το 33% των οδηγών EV χρησιμοποιούν δημόσιους φορτιστές με συχνότητα μέχρι το 20%, το 28% το χρησιμοποιεί για να καλύψει το 20% έως 40% των ετήσιων αναγκών του, ενώ το 39% χρησιμοποιεί τη δημόσια χρέωση για περισσότερο από το 40% των αναγκών του.

Αναλύοντας τις μεγάλες διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των Ευρωπαίων και των Ιαπώνων οδηγών, είναι ότι οι Ευρωπαίοι προτιμούν τη φόρτιση στο σπίτι, ιδιαίτερα από αυτούς που μένουν σε μονοκατοικίες. Οι Ιάπωνες από την άλλη δεν έχουν μπει δυναμικά στην φιλοσοφία της ηλεκτροκίνησης, κυρίως λόγω των λίγων ηλεκτρικών μοντέλων που έχουν βγει στην παραγωγή από τους Ιάπωνες κατασκευαστές, αλλά και επειδή η Ιαπωνία δεν έχει υψηλό επίπεδο δημόσιας υποδομής για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η μελέτη επισημαίνει ότι υπάρχει επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης το 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Κίνα αυξάνει το προβάδισμά της στην κορυφή του παγκόσμιου δείκτη χρεώσεων, ενώ οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ολλανδία δείχνουν στασιμότητα στην ηλεκτροκίνηση.

Ποια μέτρα έχουν λάβει χώρες της ΕΕ για την προώθηση της φιλικής προς το περιβάλλον αυτοκίνησης

w06 135954car

Η Ιταλία έχει περισσότερες πόλεις με ζώνες χαμηλών εκπομπών στις οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν αυτοκίνητα με ελάχιστες ή μηδενικές εκπομπές ρύπων σε σχέση με την Γερμανία, ενώ η Κοπεγχάγη και το ‘Αμστερνταμ είναι δύο πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν θέσει ως στόχο τη μετατροπή όλου του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών τους από πετρελαιοκίνητα λεωφορεία σε ηλεκτρικά έως το 2025.

Αυτά είναι μόνο δύο από τα 10 σημαντικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η γερμανική εταιρεία συμβούλων M3E με έδρα το Βερολίνο, τα οποία απεικονίζουν την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ευρώπη. Στη Νορβηγία, που θεωρείται η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μέχρι τα πρώτα 43.000 ευρώ δεν υπάρχει ΦΠΑ 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τιμή λιανικής είναι ιδιαίτερα φθηνό. Η ισπανική κυβέρνηση υποχρεούται βάσει νόμου να εξοπλίσει τους δημόσιους χώρους στάθμευσης με τουλάχιστον έναν σταθμό φόρτισης για κάθε 20 θέσεις στάθμευσης.

Μέσα στα πλάνα της πολωνικής κυβέρνησης είναι η απαλλαγή των ρύπων που προέρχονται από το διοξείδιο του άνθρακα, καθώς στοχεύει στην κυκλοφορία 1,46 εκατομμύριων ηλεκτρικών και plug in υβριδικών αυτοκινήτων στη χώρα μέχρι το 2030. Στη Γαλλία η ταξινόμηση ενός αυτοκινήτου με εκπομπές διοξιδίου του άνθρακα άνω των 194 γραμμαρίων/χλμ στοιχίζει επιπλέον 60.000 ευρώ.

Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων που ισχύει για τα αυτοκίνητα θα επεκταθεί στον τομέα των οδικών μεταφορών το 2027 για την ΕΕ. Σήμερα στην Ολλανδία υπάρχει εθνική συμφωνία η οποία προβλέπει να κατασκευαστούν 50 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου έως το 2025. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Ολλανδία πιστεύει και φροντίζει να βρεθεί ένα βήμα μπροστά στην υδρογονοκίνηση, που, όπως όλα δείχνουν, θα λειτουργεί παράλληλα και ενισχυτικά με την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, η Κύπρος επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) όπου το όφελος μετά και από την απόσυρση του παλιού επαγγελματικού οχήματος αγγίζει τα 15.000 ευρώ ανά όχημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η Εσθονία είναι η μόνη χώρα της ΕΕ που δεν προσφέρει φορολογικά προνόμια για ηλεκτρικά οχήματα.

Η συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από τη διάρκεια ζωής των οχημάτων

w02 171546Powertrain

Η συντριπτική πλειονότητα των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από τη διάρκεια ζωής των οχημάτων, σύμφωνα με μια μελέτη. Το συμπέρασμα της έρευνας εξαλείφει τους φόβους ότι οι μπαταρίες χάνουν γρήγορα την χωρητικότητά τους και στέκεται εμπόδιο στην επεκτατική πολιτική της ηλεκτροκίνησης.

Αναλύοντας δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μπαταρία υποβαθμίζεται περίπου κατά 2,3% ετησίως. Αυτό πρακτικά σημαίνει μικρή απώλεια αυτονομίας ετησίως, αφού για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 250 χιλιόμετρα, αυτό θα σήμαινε απώλεια περίπου 6 χιλιομέτρων. Παράλληλα, μετά το πέρας της 8ετίας που ισχύουν οι περισσότερες εγγυήσεις ή των 160.000 χιλιομέτρων, οι μπαταρίες έχουν ακόμη πολύ δύναμη για να προσφέρουν ικανοποιητική αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενώ οι μελέτες για την υποβάθμιση των μπαταριών βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, μια τελευταία έρευνα της Geotab δείχνει ότι η χωρητικότητά τους μειώνεται αργά και μόνο προς το τέλος της ζωής τους παρατηρείται σημαντική μείωση της απόδοσης. Παράλληλα, υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην ανθεκτικότητα της μπαταρίας μεταξύ των κατασκευαστών. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ στο Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.

Η μελέτη καταλήγει σε ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα ότι οι κύκλοι λειτουργίας δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία της μπαταρίας, εφόσον τα EV επαναφορτίζονται αργά. Η γρήγορη φόρτιση προκαλεί υψηλές θερμοκρασίες στις μπαταρίες και μπορεί να τις καταστρέψει. Η γρήγορη φόρτιση τρεις φορές το μήνα είναι αρκετή για να έχει αξιοσημείωτο αντίκτυπο σε σύγκριση με οχήματα που φορτίζουν σε μικρούς ταχυφορτιστές. Έρευνα του Recurrent Auto βασισμένη σε ανάλυση 13.000 Tesla από το 2012 έως το 2023 δεν βρήκε στατιστικά σημαντική διαφορά στην εμβέλεια μεταξύ αυτοκινήτων που φόρτιζαν τις περισσότερες φορές με ταχυφορτιστή από αυτά που φόρτιζαν με αργή φόρτιση. Ωστόσο οι οδηγίες που δίνονται είναι ότι οι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν την ταχεία φόρτιση όταν η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι είτε πολύ ζεστή, είτε πολύ κρύα ή σε ακραίες καταστάσεις φόρτισης. Σε αυτές τις περιπτώσεις η γρήγορη φόρτιση μπορεί να ασκήσει επιπλέον πίεση τόσο στην μπαταρία όσο και στο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας.

Η Geotab διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα που οδηγούνται σε ζεστά κλίματα εμφάνισαν σημαντικά ταχύτερο ρυθμό πτώσης στις μπαταρίες τους από εκείνα που οδηγούν σε κλίματα με φυσιολογική θερμοκρασία. Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μικρότερη είναι η εμβέλεια. Τέλος, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ η μπαταρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη.

Στροφή των Ευρωπαίων στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

63d0076e 453759914 815337220385339 5458672894410866873 n

Αλλάζει το σκηνικό στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, καθώς αν και πριν λίγο καιρό η ζήτηση ήταν μικρή, πλέον διατηρεί μια σταθερά ανοδική πορεία.

Τον φετινό Ιανουάριο το μερίδιο πωλήσεων μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά κυμάνθηκε στο 4,01%.

Από τότε τα πράγματα έχουν βελτιωθεί και τον φετινό Ιούνιο έφθασε στο 5,30%, ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει σημειωθεί μέχρι σήμερα.

Παρά την οριακή άνοδο των πωλήσεων καινούριων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, η ζήτηση για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να είναι μειωμένη. Ένας σημαντικός λόγος είναι οι αυξημένες τιμές πώλησης, αλλά και τα γνωστά προβλήματα των ηλεκτρικών πρώτης γενιάς που ήταν η μικρή αυτονομία.

Σε αυτή την εξίσωση θα πρέπει να βάλουμε και την έλλειψη υποδομών φόρτισης που αποτελεί πρόβλημα όχι μόνο για τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και για τα καινούρια.
Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων καταγράφεται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ηλικίας έως τεσσάρων ετών.
Είναι και αυτά που φέρουν καλύτερη τεχνολογία, αλλά έχουν και αρκετά μεγάλες αυτονομίες. Τα συγκεκριμένα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά BEV αύξησαν τον Ιούνιο το μερίδιο αγοράς τους κατά 36,7% σε σχέση με τον φετινό Ιανουάριο, δείχνοντας παράλληλα την τάση και την στροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών προς τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν μέρος της αυτονομίας τους και στις υψηλές θερμοκρασίες

w10 153052Powertrain

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χάνουν μέρος της αυτονομίας τους μόνο στις χαμηλές θερμοκρασίες, αλλά και στις υψηλές. Η απώλεια της αυτονομίας είναι περίπου 5% μέχρι τους 32 ° C, ενώ όσο η θερμοκρασία ανεβαίνει τόσο μειώνεται η αυτονομία, με την απώλεια να φθάνει το 31% στους 38 ° C.

Αυτά τα στοιχεία είναι το αποτέλεσμα πραγματικών δεδομένων από 7.500 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) τα οποία συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν από τη εταιρεία που δραστηριοποιείται στην συντήρηση και στην αξιολόγηση των μπαταριών, Recurrent με έδρα το Σιάτλ. Τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν συνήθως ισχυρά συστήματα διαχείρισης θερμότητας, τα οποία διατηρούν τις μπαταρίες δροσερές και ασφαλείς, ακόμη και σε ζεστό καιρό. Αλλά όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι υψηλή, τότε αρχίζουν τα προβλήματα. Όταν υπάρχει χαμηλή φόρτιση στην μπαταρία η θερμική διαχείριση είναι μεγαλύτερη και απαιτείται περισσότερη ενέργεια. Επίσης, όταν το EV είναι έξω στον καυτό ήλιο για μεγάλες περιόδους είναι επιβαρυντικό για την μπαταρία. Αυτός είναι ένας κύριος λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να μένουν στην σκιά.

Γενικά, η απώλεια της αυτονομίας ενός ΕV είναι μικρότερη το καλοκαίρι από ό,τι το χειμώνα. Αυτό συμβαίνει επειδή η ενέργεια που απαιτείται για την επίτευξη της προτιμώμενης θερμοκρασίας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη το χειμώνα, για δύο λόγους. Γιατί η διαφορά μεταξύ της εξωτερικής θερμοκρασίας και της προτιμώμενης εσωτερικής θερμοκρασίας είναι συνήθως μεγαλύτερη το χειμώνα, αλλά και γιατί η ψύξη του εσωτερικού ενός EV (μέσω κλιματισμού) απαιτεί λιγότερη ενέργεια από τη θέρμανση του (μέσω ενός θερμαντήρα αντίστασης).

Ο κλιματισμός απαιτεί λιγότερη ενέργεια από τον κλιματισμό ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος σε αντίθεση με μια μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου παρήγαγε τεράστιες ποσότητες θερμότητας. Αυτό εξηγεί γιατί η πτώση της αυτονομίας παραμένει σχετικά μικρή όταν οι θερμοκρασίες αυξάνονται.

Ωστόσο, μερικές πρακτικές θα βοηθήσουν να ελαχιστοποιηθεί περαιτέρω η ενεργειακή δαπάνη και η απώλεια της αυτονομίας όταν ο καιρός είναι πολύ ζεστός. Έτσι καλό είναι να ξεκινήσει ο κλιματισμός του αυτοκινήτου όταν είναι ακόμη συνδεδεμένο με την πρίζα, ενώ καλό είναι να βρίσκεται το όχημα στην σκιά για να ελαχιστοποιηθεί η ανάγκη για ψύξη.

Πρέπει να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της μελέτης της Recurrent είναι μέσες τιμές. Υπήρχαν αυτοκίνητα που τα πήγαν πολύ καλύτερα, αλλά και αυτοκίνητα που τα πήγαν πολύ χειρότερα. Η έρευνα διαπίστωσε, για παράδειγμα, ότι το Nissan LEAF έχασε το 22% της μέγιστης εμβέλειάς του στους 32 ° C, ενώ το Ford F-150 Lightning έχασε μόνο 1% στην ίδια θερμοκρασία.

Τα φθηνά ελαστικά μπορεί να αποτελέσουν λανθασμένη επιλογή τόσο για την οικονομία καυσίμου, όσο και για την ασφάλεια

w26 192153elastika

Η συνεχόμενη αύξηση του κόστους των ελαστικών μπορεί να στρέψει μεγάλη μερίδα καταναλωτών στα φθηνότερα ελαστικά, τα οποία όμως μπορεί να αποτελέσουν μια λανθασμένη επιλογή, τόσο για την οικονομία καυσίμου, όσο και για την ασφάλεια.

Η εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης σε όλη την Ευρώπη, Epyx, αναλύοντας μια σειρά από δεδομένα από τα αυτοκίνητα που διαχειρίζεται διαπίστωσε ότι το ποσοστό των εταιρικών αυτοκινήτων με ελαστικά 18 ιντσών και πάνω αυξήθηκε κατά 33% σε μόλις τρία χρόνια. Έτσι από το 42% το 2021 πήγε στο 56% το 2023. Αυτό γίνεται κυρίως γιατί στους στόλους έχουν μπει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατά βάση έχουν ελαστικά μεγάλων διαστάσεων. Την ίδια φιλοσοφία έχουν και τα υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία σημειώσουν κάθε μήνα μεγάλη αύξηση.

Η TUV SUD Product Service πραγματοποίησε ανεξάρτητες τεχνικές δοκιμές σε πέντε premium ελαστικά, σε τρία μεσαίας κατηγορίας και σε τρία οικονομικά ελαστικά διάστασης 18 ιντσών. Στο φρενάρισμα και στο βρεγμένο οδόστρωμα από τα 80 χλμ/ώρα μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση τα ελαστικά μεσαίας εμβέλειας χρειάστηκαν 2,33 μέτρα περισσότερα για να σταματήσουν από τα premium ελαστικά, ενώ τα οικονομικά ελαστικά χρειάστηκαν 4,47 μέτρα περισσότερο για την πλήρη ακινητοποίηση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα οικονομικά ελαστικά μπορεί να είναι φθηνότερα, αλλά δεν παρέχουν υψηλά επίπεδα ασφαλείας σε σχέση με τα premium.

Επιπλέον, έρευνα της Michelin διαπίστωσε ότι η τοποθέτηση ακριβών ελαστικών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να μεγαλώσει την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά 29 χιλιόμετρα για τα οχήματα που έχουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων.

Τα ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά, καθώς πρέπει να συνδυάζουν χαμηλή αντίσταση κύλισης για να παρέχουν υψηλότερη αυτονομία με ισχυρά πλευρικά τοιχώματα για το επιπλέον βάρος των συστοιχιών μπαταριών. Επιπλέον, η υψηλότερη ροπή και ο τρόπος χρήσης φθείρουν περισσότερο τα ελαστικά σε σχέση με τα αντίστοιχα ελαστικά των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν βενζίνη ή ντίζελ.

Η χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητο είναι απαραίτητη τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού γιατί, εκτός από άνεση, παρέχει και ασφάλεια

w22 171702AC

Η χρήση του κλιματισμού είναι απαραίτητη τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, όχι μόνο για να προσφέρει άνεση στον οδηγό, αλλά και για παρέχει την ανάλογη ασφάλεια κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έρευνα του Πανεπιστημίου του Αμβούργου έδειξε πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία στην καμπίνα υπερβαίνει τους 35 βαθμούς Κελσίου ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα του οδηγού. Επίσης όταν στην καμπίνα υπάρχουν 35 βαθμοί Κελσίου, αντί για 25, τότε η θερμοκρασία μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%. Υπάρχει δηλαδή σημαντική επίδραση στον χρόνο αντίδρασης του οδηγού. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν πολλούς μήνες κατά τη διάρκεια της παραγωγής ενός μοντέλου αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού.

Εάν οι πίσω επιβάτες δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αεραγωγοί μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Αυτοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων. Το τελευταίο μάλιστα αποτελεί ένα σημαντικό λάθος που το κάνουν αρκετοί οδηγοί. Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες βρίσκονται πάνω από τους 40 ° C, τα αυτοκίνητα στο εσωτερικό τους μπορούν να φτάσουν τους 70 ° C. Αυτή η θερμοκρασία μπορεί να πέσει έως 25 βαθμούς απλά ανοίγοντας τις πόρτες και τα παράθυρα, λίγο πριν ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό.

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», όπου το αυτοκίνητο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση καθώς και την ένταση. Επίσης μερικά καλοκαιρινά πρωινά που μπορεί να είναι δροσερά είναι καλό να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων.

Το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση κάθε 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι απαγορεύεται το κάπνισμα με τον κλιματισμό, δεν τον λειτουργούμε στο ταξίδι με ανοικτά παράθυρα και δεν επιλέγουμε εσωτερική θερμοκρασία που να έχει μεγάλη διαφορά με την εξωτερική. Σημαντικό, επίσης, είναι να θέτουμε σε λειτουργία τον κλιματισμό και τον χειμώνα για να μην μένει για μεγάλο διάστημα ανενεργός.

Για να διατηρήσουμε δροσερό το αυτοκίνητό μας, καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε ένα προστατευτικό κάλυμμα σκίασης. Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε σκίαστρα και στα πλαϊνά παράθυρα. Βοηθάει η τοποθέτηση ενός καλύμματος στο ταμπλό του αυτοκινήτου, όπως και μια πετσέτα στο τιμόνι. Θα πρέπει να τοποθετήσουμε τα εύθραυστα πράγματα όπως CD ή ηλεκτρονικές συσκευές σε σκιερό μέρος ή στο ντουλαπάκι.

Πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το χρώμα του αυτοκινήτου. Η διαφορά ενός ανοικτόχρωμου από ένα σκουρόχρωμο αυτοκίνητο μπορεί να είναι και 5 βαθμοί Κελσίου στην καμπίνα. Η χρήση ημικουκούλας βοηθάει, ενώ η στάθμευση κάτω από ένα δέντρο έχει ευεργετικά αποτελέσματα. Η εφαρμογή φιμέ τζαμιών πλάι και πίσω κατεβάζει αισθητά την θερμοκρασία της καμπίνας και είναι μια επιλογή που πλέον την κάνει μεγάλο ποσοστό οδηγών.

Τα ελαστικά όλων των εποχών κερδίζουν σταθερά σε δημοτικότητα

w26 192153elastika

Τα ελαστικά όλων των εποχών κερδίζουν σταθερά σε δημοτικότητα, καθώς αποτελούν μια βολική λύση για τους οδηγούς. Το βασικό χαρακτηριστικό τους είναι η ικανότητα διατήρησης ασφαλών συνθηκών οδήγησης σε οποιαδήποτε εποχή. Τα ελαστικά αυτής της κατηγορίας κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας ειδικά επιλεγμένα μείγματα υλικών, ώστε να είναι σε θέση να παρέχουν επαρκή πρόσφυση και υψηλά επίπεδα ασφάλειας ανεξάρτητα από τις συνθήκες.

Στα ελαστικά όλων των εποχών υπάρχουν επισημάνσεις που προσδιορίζουν τον τύπο του ελαστικού, το μέγεθός του, το έτος κατασκευής και πολλές άλλες σημαντικές παραμέτρους με τους κατασκευαστές να τοποθετούν διάφορα σύμβολα που σχετίζονται τόσο με την οδήγηση τον χειμώνα όσο και με το καλοκαίρι.

Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των ελαστικών όλων των εποχών είναι από τη μία η χρήση μιας μαλακής γόμας καουτσούκ που διατηρεί τις βέλτιστες ιδιότητες σε διαφορετικές θερμοκρασίες και από την άλλη η παρουσία αυλακώσεων στα πέλματα, που επιτρέπουν την αποτελεσματική αποστράγγιση του νερού. Οι καλές επιδόσεις στο δρόμο είναι άλλο ένα πλεονέκτημα, χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να αλλάξει ελαστικά τον χειμώνα.

Από την άλλη τα μειονεκτήματα εντοπίζονται στη χαμηλότερη απόδοση σε χιονισμένους δρόμους σε σύγκριση με τα χειμερινά ελαστικά, στην υψηλότερη τιμή σε σχέση με την αφορά των θερινών ή των χειμερινών ελαστικών και η ανεπαρκής ασφάλεια σε εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες, ειδικά το χειμώνα, όπως σε ορεινές περιοχές με έντονο χιόνι.

Ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των δρόμων μερικές φορές τα συγκεκριμένα ελαστικά μπορεί να μην είναι αρκετά για να αντεπεξέλθουν σε δύσκολες συνθήκες. Οριακό σημείο στην αύξηση της ασφάλειας θεωρείται η θερμοκρασία των -10 ° C. Ωστόσο η πρόσφυση σε χειμερινές συνθήκες βελτιώνονται όταν υπάρχει ηπιότερος καιρός.

Οι συνθήκες του δρόμου, το στιλ οδήγησης και η κατάσταση της ανάρτησης ολόκληρου του οχήματος είναι επίσης σημαντικές. Τα σωστά χρησιμοποιημένα ελαστικά όλων των εποχών παρέχουν ασφάλεια για περίπου 50.000 χιλιόμετρα οδήγησης. Μετά από αυτή την χιλιομετρική διάρκεια πρέπει να γίνει έλεγχος. Η φθορά των ελαστικών όλων των εποχών μπορεί να παρατηρηθεί, μεταξύ άλλων, από την αύξηση του θορύβου κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Σε τυπικές συνθήκες, τα ελαστικά όλων των εποχών αποδίδουν εξίσου καλά με τα χειμερινά ελαστικά. Ωστόσο, σε πιο απαιτητικές διαδρομές ή σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες, ενδέχεται να μην παρέχουν επαρκή πρόσφυση. Σε ορεινές περιοχές ή περιοχές όπου ο χειμώνας μπορεί να γίνει ιδιαίτερα κρύος, ένα ειδικό σετ με χειμερινά ελαστικά αποτελεί μια καλή επιλογή. Ωστόσο, για πολλούς οδηγούς, τα ελαστικά όλων των εποχών αποτελεί και καλή λύση για όσους κινούνται μέσα στις πόλεις και σε ηπιότερες θερμοκρασίες.

Στο 49,1% αναμένεται το ποσοστό διείσδυσης των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας

w21 215517ChinasNEV4

Το ποσοστό διείσδυσης των οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV) στην κινεζική αγορά αναμένεται ότι θα καταγράψει ένα νέο ρεκόρ σε ποσοστό 49,1% για τον μήνα Ιούνιο, καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα προσελκύουν τις προτιμήσεις όλο και περισσότερων αγοραστών, ενώ η αγορά τους αυξάνεται σταθερά, εξαιτίας του διαρκώς εντεινόμενου ανταγωνισμού, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα μιας έρευνας αγοράς την Πέμπτη.
Οι κατασκευαστές οχημάτων τεχνολογίας NEV έχουν έναν σχετικά φιλόδοξο στόχο για τον Ιούνιο, με τις πωλήσεις λιανικής να αναμένεται ότι θα φτάσουν τις 860.000 μονάδες, με μηνιαία αύξηση 6,9% έναντι του Μαΐου, σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA) που καλύπτει όλους τους κινεζικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες υλοποίησαν πολυάριθμες δραστηριότητες εμπορικής προώθησης των οχημάτων τους, προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους του πρώτου εξαμήνου που έχουν θέσει για το 2024, όπως ανακοίνωσε η CPCA, προσθέτοντας ότι η στρατηγική διαμόρφωσης της εμπορικής τιμής σε σχέση με τον όγκο παραγωγής των οχημάτων ασκεί περιορισμένη επιρροή στη γενικότερη κίνηση της αγοράς.

Στα επόμενα πέντε χρόνια τo 49% των καταναλωτών σκέφτεται να αποκτήσει αυτοκίνητο μέσω συνδρομής

w14 164625telh

Στα επόμενα πέντε χρόνια, σχεδόν οι μισοί από τους καταναλωτές (49%) σκέφτονται να αποκτήσουν αυτοκίνητο μέσω συνδρομής, παρά να το αγοράσουν, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από την συμβουλευτική και λογιστική εταιρεία PwC στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι καταναλωτές αποκτώντας αυτοκίνητο με συνδρομή, ουσιαστικά αποφεύγουν το υψηλό αρχικό κόστος αγοράς και λαμβάνουν μια πιο ευέλικτη, πιο βραχυπρόθεσμη δέσμευση από τη μίσθωση. Οι συνδρομές συνήθως συνοδεύονται και από άλλα πρόσθετα προϊόντα, όπως η μικτή ασφάλιση, η συντήρηση και η οδική βοήθεια.

Το ενδιαφέρον για τις συνδρομές προέρχεται κυρίως από νεαρές – παραγωγικές ηλικίες (18-44 ετών) με το 85% να επιλέγει premium και πολυτελείς μάρκες. Οι βασικοί λόγοι που επιλέγουν την συνδρομή είναι ότι θέλουν να μάθουν και να εξερευνήσουν το αυτοκίνητο. Αυτή η μερίδα των καταναλωτών αγγίζει το 38%, καθώς εκτός των άλλων θέλουν να έχουν μια ευέλικτη διαρκώς πρόσβαση σε νέα και καλύτερα αυτοκίνητα, με την ελάχιστη δυνατή δέσμευση.

Ένα άλλο ποσοστό καταναλωτών (33%) αναζητά αυτοκίνητο με πακέτο all inclusive με σταθερή μηνιαία χρέωση, ενώ το υπόλοιπο 29% επιδιώκει μια εύκολη λύση που δεν θα συνοδεύεται από προβληματισμό απόσβεσης της επένδυσης ή για τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου.

Η μελέτη της PwC δείχνει ότι ένας στους 10 πιθανούς συνδρομητές δεν θα σκεφτόταν διαφορετικά να αγοράσει νέο αυτοκίνητο. Αυτό σημαίνει ότι οι συνδρομές για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου μπορούν να προσελκύσουν νέους καταναλωτές στην αγορά, οι οποίοι δεν έχουν τη διάθεση να διαθέσουν μεγάλο χρηματικό ποσό για την απόκτηση ενός αυτοκινήτου. Η συνδρομή θα μπορούσε να γίνει μια ελκυστική πρόταση, ειδικά τώρα που υπάρχει έντονος προβληματισμός για την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία έχουν υψηλό αρχικό κόστος και προβληματισμό για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αυτονομία της.

Το συγκεκριμένο επιχειρηματικό μοντέλο έχει ένα βασικό πλεονέκτημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς με αυτό τον τρόπο μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα την παραγωγή, το κόστος και τις υπολειμματικές αξίες των αυτοκινήτων τους. Μπορούν για παράδειγμα, να προσφέρουν το πλεονάζον απόθεμα των οχημάτων τους αντί να αναγκάζονται να μειώνουν τις τιμές.

Copyright © Ψυγείο και Κλιματιστικό          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση