Λαογραφικό μουσείο 9ου Νηπιαγωγείου

Μετά την επίσκεψή μας στο Μουσείο Πόλης, τα παιδιά ενθουσιασμένα με τα αντικείμενα που είδαν και έμαθαν θέλησαν να φτιάξουν το δικό τους επισκέψιμο μουσείο. Συγκεντρώσαμε παλιά αντικείμενα από τα χωριά μας, τα παρατηρήσαμε, μάθαμε ποια ήταν η χρήση τους .

20240327 114244 20240327 114735 20240328 100531 20240403 120122

Στην συνέχεια αποφασίσαμε τον χώρο τον οποίο θα τα εκθέσουμε

20240411 125918

Καλέσαμε γονείς του Νηπιαγωγείου και τις τάξεις του 9ου Δημοτικού προκειμένου να θαυμάσουν το μουσείο μας

1 20240415 125220

Μικροί και μεγάλοι περάσαμε υπέροχα!!

Επίσκεψη στο Μουσείο Πόλης

Την Τετάρτη 10 Απριλίου οι μαθητές μας επισκέφθηκε το Μουσείο Πόλης Καρδίτσας, στα πλαίσια του προγράμματος Λαογραφίας που υλοποιείται στο Νηπιαγωγείο μας.

Ξεναγηθήκαμε στο πρώτο όροφο του μουσείου απ ‘την κυρία Αναστασία η οποία μας παρουσίασε αντικείμενα παλιάς εποχής

20240410 092915 20240410 093401 20240410 094443

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τον δεύτερο όροφο που ονομάζεται όροφος “Νικολάου Πλαστήρα”, λόγω των προσωπικών του αντικειμένων που εκτίθενται σ’ αυτό τον χώρο

20240410 101415

Μικροί και μεγάλοι ενθουσιαστήκαμε με τα εκθέματα του Μουσείου και αποφασίσαμε να φτιάξουμε κι εμείς ένα στον χώρο του σχολείου μας

Ο Καραγκιόζης και η άμαξα της Σταχτοπούτας – Όλοι φίλοι, όλοι μαζί

Την Παρασκευή 5 Απριλίου το Νηπιαγωγείο μας το επισκέφθηκε ο Καραγκιόζης με την άμαξα της Σταχτοπούτας  μαζί με τον κ. Κοσμά Παναγιώκα.

Τα μηνύματα της παράστασης πολλά και σημαντικά. Τα παιδιά ψυχαγωγήθηκαν και διασκέδασαν. Στο τέλος της παράστασης έπαιξαν και χόρεψαν με την κούκλα – αρκούδα του κ. Κοσμά

IMG c17f60bea407d6bebeb1723f734b2c0e V

20240405 092149

20240405 100701

20240405 100256

4 Απριλίου : Πανελλήνια Ημέρα Φιλοζωίας

Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα Φιλοζωίας.

Στο Νηπιαγωγείο μας συζητήσαμε για τις ανάγκες των ζώων, την φροντίδα τους, την υγεία τους  και την σημασία της υιοθεσίας αδέσποτων.

Στο τέλος της ημέρας δημιουργήσαμε και μία αφίσα.

1

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ – ΛΑΓΑΝΕΣ

Το παραδοσιακό έθιμο της λαγάνας παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο νηστίσιμο τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας, παρέμεινε αναλλοίωτο ανά τους αιώνες και συνηθίζεται να παρασκευάζεται με μεράκι από τον αρτοποιό της γειτονιάς, τραγανή λαχταριστή και σουσαμένια και να καταναλώνεται κατά την Καθαρά Δευτέρα, την πρώτη Δευτέρα της Σαρακοστής.

Φέτος φτιάξαμε κι εμείς λαγάνα στο νηπιαγωγείο μας χάρη στον κ. Μιχάλη ο οποίος για χρόνια δούλευε στο αρτοποιείο της οικογένειάς του.

Αφού μας παρουσίασε τα υλικά ξεκίνησε με την βοήθεια των παιδιών να τα τοποθετεί σε μία λεκάνη προκειμένου να ξεκινήσει το ζύμωμα

Messenger creation f4d32417 dc30 4a8c b1a9 bd4240446e1b

Αφού τα υλικά αναμείχθηκαν και ζυμώθηκαν φτιάχτηκαν τρεις λαγάνες που ψήθηκαν στο κυλικείο του σχολείου

20240314 112456 1

Στη συνέχεια το κάθε παιδί έπλασε το δικό του λαγανάκι , το οποίο αφού ψήθηκε το πήρε σπίτι του

Messenger creation 8babcca4 9d1b 483b b55b 6bc9f0777c84 Messenger creation 132442f2 4baf 42aa 8777 06fbf127c4b3 2

Αφού ψήθηκαν τις απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι!

20240314 115257

Ευχαριστούμε πολύ κ. Μιχάλη!

Και του χρόνου..

Απόκριες

Και φέτος γιορτάστηκε η γιορτή της Αποκριάς στο Νηπιαγωγείο μας. Η αρχή έγινε την Τσικνοπέμπτη όπου τα παιδιά ήρθαν μεταμφιεσμένα στο σχολείο φορώντας τις αποκριάτικες στολές τους. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου μας πρόσφερε σουβλάκια

20240307 111229

Στη συνέχεια ακολούθησε χορός και διαγωνισμός αποκριάτικης στολής

20240307 112600

Η τελευταία εβδομάδα της Αποκριάς ήταν γεμάτη παιχνίδια κατασκευές, χορό και κέφι.

IMG e7e4b25f3cdcee7521df12537b2909f4 V

Και του χρόνου!!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: Γνωριμία με τα παλιά και νέα επαγγέλματα

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου είναι η γνωριμία των παιδιών με τα επαγγέλματα, παλιά και νέα. Να κατανοήσουν την σημασία του επαγγέλματος και την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Το εργαστήριο ξεκίνησε με αναφορά στα παλιά επαγγέλματα που κάποια χάθηκαν στο χρόνο και κάποια εξελίχθηκαν. Παρατηρήσαμε εικόνες παλιών επαγγελμάτων, είδαμε βιντεάκια, γίναμε κι εμείς νερουλάδες, καλαθάδες, παγωτατζήδες, εφημεριδοπώλες. .. Το κάθε παιδί οδήγησε την beebot στο παλιό επάγγελμα που επέλεγε.

20240213 125155

Στη συνέχεια ζωγράφισαν το επάγγελμα που θα έκαναν αν ζούσαν στην παλιά Καρδίτσα.

Στην συνέχεια αναφερθήκαμε στα νέα επαγγέλματα. Το κάθε παιδί μας είπε το επάγγελμα των γονιών του, είδαμε βιντεάκια και φωτογραφίες και ζωγράφισαν το επάγγελμα που θα επέλεγαν να κάνουν τώρα. Καλέσαμε γονείς να έρθουν στο σχολείο να μας παρουσιάσουν το επάγγελμά τους.

Μας επισκέφθηκε ένας πωλητής φαρμάκων

20240124 085257

Μας παρουσίασε το επάγγελμά του, τον χώρο που δουλεύει, τα μέσα που χρησιμοποιεί, τις διαφορές από έναν φαρμακοποιό και την χρησιμότητα του επαγγέλματός του. Απάντησε σε ερωτήσεις των παιδιών.

Μας επισκέφθηκε ένας διδάκτωρ πανεπιστημίου και υπάλληλος σε εταιρεία

20240125 112913

Και αυτός ο μπαμπάς μας παρουσίασε το επάγγελμά του, τον χώρο του και την χρησιμότητά του. Οι ερωτήσεις και σε αυτόν αρκετές.

Σειρά είχε μία μαμά κομμώτρια

20240206 110136

Μας μίλησε κι αυτή για την δουλειά τους, τα σύνεργα της, τον χώρο που δουλεύει, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Μας περιποιήθηκε όλους, μικρούς και μεγάλους!!

Μία μαμά μουσικός μας επισκέφθηκε με τα μουσικά της όργανα

Messenger creation 7158780727392225704

Ήχοι, μουσική, ρυθμός τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ. Η μαμά μας εξήγησε ποιο είναι το αντικείμενο της δουλειάς της κι έγινε πράξη μέσα στην τάξη.

Τέλος μία μαμά νοσηλεύτρια ήρθε στο σχολείο μας και μας έφερε και μία σακούλα με αρκετά υλικά που χρησιμοποιεί καθημερινά

20240207 124617

Μας εξήγησε ποια ακριβώς είναι η δουλειά της,  πόση ευθύνη έχει απέναντι στους ανθρώπους που πρέπει να φροντίσει, τα ωράριά της το περιβάλλον που δουλεύει. Μας παρουσίασε τα εργαλεία που μας έφερε. Οι ερωτήσεις από τα παιδάκια πολλές.

Κάθε παιδί έφερε από το σπίτι του ένα παιχνίδι που απεικόνιζε ένα επάγγελμα και φτιάξαμε μία μακέτα επαγγελμάτων

20240125 111449

Κάπως έτσι τελείωσε το εργαστήριο δεξιοτήτων το οποίο μας άφησε πολλές γνώσεις και δημιουργίες.

 

 

Μάρτιος και Μάρτης

Υποδεχθήκαμε τον Μάρτιο στο Νηπιαγωγείο μας φορώντας φυσικά τον “Μάρτη” ή ” Μαρτάκι” που τα πρόσφερε ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Καρδίτσας.

Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» φοριέται κυρίως από τα παιδιά για να προστατεύει τα πρόσωπά του από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν.

Καλώς μας ήρθες Άνοιξη!!

20240304 091834

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ 2024-25

  • Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το σχολ. έτος 2024-25 θα γίνουν αποκλειστικά το διάστημα 1 έως 20 Μαρτίου.
  • Στο Νηπιαγωγείο εγγράφονται μαθητές που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών συγκεκριμένα οι γεννημένοι το 2020.
  • Η εγγραφή γίνεται ηλεκτρονικά στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr ( https://proti-eggrafi.services.gov.gr/)

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
• Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
• Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
• Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι
γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε
αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

  • Αίτηση εγγραφής για το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα ή/και το τμήμα πρόωρης υποδοχής
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.), σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο ( δίνεται από το νηπιαγωγείο )
  • Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

Τα δικαιολογητικά θα κατατεθούν στο νηπιαγωγείο έπειτα από την αποδοχή της ηλεκτρονικής αίτησης και ώρες 12:15-13:15

Πληροφορίες: Στουρνάρα Ιωάννα

Τηλέφωνο επικοινωνίας:2441041139

Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης

Την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το Δημοτικό Κινηματοθέατρο Καρδίτσας για την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης  ” Το πιο γλυκό ψωμί “. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, ψυχαγωγήθηκαν και συλλογίστηκαν τα μηνύματα της παράστασης.

20240208 095358 20240208 092846 20240208 090714