Η αφόρμηση δόθηκε από το βίντεο με το παραμύθι για τους “Καλούς και τους κακούς πειρατές”, όπως το αφηγείται ο Αντώνης Παπαθεοδούλου
στη συνέχεια συζητήσαμε για το φόβο και πώς μπορούμε να γίνουμε κι εμείς σαν τους καλούς πειρατές και να μη φοβόμαστε.
Μετά φτιαξαμε τα σπαθιά, που μας έδειξε ο συγγραφέας και αποφασίσαμε να μασκαρευτούμε την Τσικνοπέμπτη και να μεταμφιεστούμε σε καλούς πειρατές και καλές πειρατίνες.
Στη συνέχεια, συζητήσαμε για το σχολικό εκφοβισμό και ότι πρέπει να μη φοβόμαστε ,αλλά να είμαστε προετοιμασμένοι και ναακολουθήσουμε τα 5 βήματα, που μάθαμε, δηλαδή
¨Στο σχολείο αυτό που πάμε, καθόλου δε φοβάμαι! 5 πράγματα κρατώ για να προστατευτώ”
Λέω STOP! 2. εξηγώ… 3. Απομακρύνομαι τελείως από δω… 4. κυρία… έλα να σου πω 5. στους γονείς μου αμέσως θα το πω!
Το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου περιλαμβάνει τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης η οποία ενισχύει των εγγραμματισμό των νηπίων και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής που ξεκινούν ήδη από την νηπιακή ηλικία.
Η γονείς συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτήν τη διαδικασία καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας, διαβάζοντας στα παιδιά τα βιβλία που δανείζονται. Δημιουργούν έτσι στα παιδιά θετικά πρότυπα συμπεριφοράς ύψιστης σημασίας για την κατάκτηση του εγγραμματισμού.
Για να είναι η ανάγνωση όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική καλό θα ήταν να ακολουθούνται κάποια βήματα:
Πριν την ανάγνωση, οι γονείς μπορούν να δείξουν αρχικά το εξώφυλλο και να ρωτήσουν τα παιδιά για τι νομίζουν ότι μιλάει το βιβλίο.
Μπορούν να παρακινήσουν τα παιδιά να διαβάσουν τον τίτλο ή να αναγνωρίσουν κάποιες οικίες λέξεις ή γράμματα.
Καλή ιδέα θα ήταν να ζητήσουν από τα παιδιά να μιλήσουν για εμπειρίες τους που ίσως σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου( π.χ. Έχεις δει ποτέ λύκο;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης,
Οι γονείς μπορούν να ζητούν από τα παιδιά να σχολιάζουν την υπόθεση του βιβλίου( τι λες να έγινε; Τι είπαν ο λαγός και η χελώνα;)
Επίσης, να εξηγήσουν ό,τι κρίνουν απαραίτητο, όπως λέξεις ή έννοιες άγνωστες στο παιδί
Να διατυπώνουν ερωτήσεις κατανόησης κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης,
ενώ, μπορούν να ζητούν και κάποια πρόβλεψη για τη συνέχεια της ιστορίας( τι λες ότι θα συμβεί μετά;)
Προτάσεις για μετά το τέλος της ανάγνωσης
Οι γονείς μπορούν να επαναλάβουν στοιχεία της ιστορίας( π χ πού διαδραματίστηκε; ποιος ήταν ο ήρωας και τι ήθελε να πετύχει;)
Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα παιδιά να συσχετίζουν γεγονότα της ιστορίας με παρόμοια της δικής του ζωής
να ρωτήσουν σχετικά με το περιεχόμενο του βιβλίου(π χ Τι έγινε στην αρχή τι έγινε στη μέση τι έγινε στο τέλος της ιστορίας, ποιο ήταν το πρόβλημα;)
να ζωγραφίσουν σχετικές εικόνες, να παίξουν με γράμματα και λέξεις.
ή ακόμα και να δώσουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία.
πηγή: mikromikronip.blogspot.com
Μετά από αρκετά χρόνια, μπορέσαμε να λειτουργήσουμε “δια ζώσης ” τη δανειστική μας βιβλιοθήκη, για να ενισχύσουμε πιο συστηματικά τη φιλαναγνωσία των παιδιών.
Αρχικά μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε τους κανόνες λειτουργίας της και ενημερώσαμε και τους γονείς.
Κάθε Παρασκευή τα παιδιά, με τη βοήθεια των συμμαθητών τους, που είναι εκείνη την ημέρα “ομάδα υπηρεσίας” δανείζονται ένα βιβλίο δικής τους επιλογής από τη βιβλιοθήκη της τάξης, το παίρνουν στο σπίτι για να το διαβάσουν και κάθε Τετάρτη το επιστρέφουν.
Φέτος δανειστήκαμε την ιδέα της βιβλιοφάγου κάμπιας από εδώ και την εφαρμόσαμε με μεγάλη επιτυχία. Κάθε Τετάρτη που επιστρέφει το βιβλίο στην τάξη τα παιδιά προσθέτουν και μια “κοιλίτσα” στην κάμπια τους, στην οποία γράφουν το όνομα του βιβλίου, που διάβασαν, γιατί αυτή η κάμπια δεν είναι σαν τις άλλες. Της αρέσουν τα βιβλία. Η ανυπομονησία των παιδιών είναι μεγάλη, για να την ταϊσουν και να δουν πόσο χοντρή έγινε. Μετρούν τα βιβλία που έχει φάει η δική τους και παρατηρούν την κορδέλα της να γεμίζει όλο και περισσότερο.Στο τέλος της χρονιάς θα έχουν συμπληρώσει μια ιδιότυπη καρτέλα δανεισμού και θα μπορούν να ανατρέχουν σ’ αυτή κάθε φορά που θέλουν να δουν ποια βιβλία έχουν δανειστεί.
Στη συνέχεια συμπληρώνουν σε φύλλο το όνομα τους, τον τίτλο του βιβλίου, αν τους άρεσε και τι τους άρεσε περισσότερο σ΄αυτό.
Παίρνουν από το κουτί της βιβλιοθήκης το φάκελο με το όνομά τους, βγάζουν από μέσα την καρτέλα με το όνομα του βιβλίου και τη βάζουν μέσα στο βιβλίο. Στη συνέχεια βάζουν το βιβλίο στη βιβλιοθήκη.
Στις 20 Νοεμβρίου επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας οι γονείς νηπίων και προνηπίων, κατόπιν προσκλήσεως των εκπαιδευτικών του 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου για να ενημερωθούν για το ισχύον πρόγραμμα σπουδών, τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου και τις φετινές δράσεις που προγραμματίζουμε.
Τα Αδέσποτα είναι ένα σύγχρονο παραμύθι για παιδιά που αφηγείται τον αγώνα ενός σκύλου και μιας γάτας να επιβιώσουν σε μία πόλη, που αγωνίζεται να δείχνει καθαρή και αψεγάδιαστη. Οι ήρωες μας, όμως, όντας αδέσποτα ζώα δεν ταιριάζουν με την εικόνα της.
Η διαδραστική αυτή παράσταση δόθηκε στις 7 Δεκεμβρίου σε αίθουσα της σχολικής μας μονάδας. Την παρακολούθησαν και συμμετείχαν με ενθουσιασμό τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου.
Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα Hippo για την τόσο προσεγμένη παραγωγή.
Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παρασταση “το Ουφάκι” απο το Σύλλογο Γυναικών Χίου στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δ. Χίου. Μας συνόδευσαν και μερικές μητέρες.
Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023, επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μαστίχας Χίου του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, στο Πυργί, για να συμμετάσχουμε στο πρόγραμμά τους “ζώα και φυτά… αλλιώς”, καθώς και στη δράση τους για την Παγκόσμια Ημέρα βιβλίου.
Ξεκινήσαμε με μεγάλη χαρά από το νηπιαγωγείο μας, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο της “Κανάρης tours”, και μετά από μία ευχάριστη διαδρομή, φτάσαμε στον προορισμό μας.
Εκεί μας περίμενε η κυρία Ελένη Παϊδούση διευθύντρια του Μουσείου Μαστίχας.
Αρχικά μας έδειξε ένα παραδοσιακό αγιοβασιλιάτικο καραβάκι που εκτίθεται στο χώρο του μουσείου κάνοντας μία σύντομη περιγραφή της ιστορίας του εθίμου και στη συνέχεια φτάσαμε στο χώρο που θα γινόταν η παρουσίαση του προγράμματος.
Αφού φάγαμε το κολατσιό μας παρακολουθήσαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδραστική παρουσίαση και τα ζώα και τα φυτά της Χίου μας.
Στη συνέχεια φτιάξαμε με την τεχνική οριγκάμι πουλάκια σελιδοδείκτες,
και αμέσως μετά ζωγραφίσαμε με δαχτυλομπογιές ζώα, φυτά, πουλιά, έντομα και ότι άλλο μας έκανε εντύπωση από την παρουσίαση που παρακολουθήσαμε.
Όταν έφτασε η ώρα της επιστροφής περιηγηθήκαμε λίγο στον αύλειο χώρο του μουσείου και επισκεφθήκαμε τα μαστιχόδεντρα και τα αρωματικά φυτά που φυτρώνουν περιμετρικά του μουσείου.
Επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο μας με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Ευχαριστούμε πολύ το Μουσείο Μαστίχας Χίου και την κυρία Ελένη Παϊδούση, για την ωραίο εμπειρία, καθώς και τις μητέρες που μας συνόδευσαν.
Την Τρίτη 4 Απριλίου το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε περιβαλλοντική επίσκεψη στον “κήπο των θαυμάτων” της ΔΗΚΕΧ, για να παρατηρήσουμε τις αλλαγές της Άνοιξη στη φύση, να μάθουμε σχετικά με τα φυτά και το θερμοκήπιο, αλλά και να διασκεδάσουμε παίζοντας.
Η μετακίνηση έγινε με λεωφορείο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν αφού για τα περισσότερα ήταν η πρώτη φορά που ταξίδευαν μ’ αυτό.
Η κ. Μίνα η γεωπόνος του κήπου, μας γνώρισε με τα αρωματικά φυτά, τη διαδικασία φυτέματος, το ρόλο τουθερμοκηπίου, το σποράκι που γίνεται φυτό.
Μαζί της παίξαμε πολλά παιχνίδια:
Χαμηλό, μεσαίο, ψηλό σαν δέντρο, σαν θάμνος, σαν χορτάρι,
Αγγίξαμε το σωστό χρώμα στα φυτά ανάλογα με την εντολή,
Παίξαμε παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού για να βρούμε και να μάθουμε τα εργαλείατου κήπου,
Παίξαμε σκυταλοδρομία με ποτήρια νερού για να γεμίσουμε τοσιντριβάνι του κήπου,
αγγίξαμε και μυρίσαμε αρωματικά φυτά: λεβάντα, δυόσμο, μέντα,
μάθαμε την ιστορία του κυρίου Πέτρου που φύτεψε όσπρια και τα πούλησε στοσούπερ μάρκετ και αντιληφθήκαμε έτσι τον κύκλο του σπόρου,
φυτέψαμε σποράκια,
μάθαμε για το θερμοκήπιο και τη λειτουργία του και τη διαδικασία φύτευσης στο θερμοκήπιο,
φυτέψαμε «σκυλάκια» και βάλαμε πινακίδες με το όνομά μας,
παίξαμε επιδαπέδια παιχνίδια: φιδάκι, μετατοπίσεις με πηδήματα στριφογυρνώντας και βαδίζοντας σε ζικ ζακ.
Περιηγηθήκαμε στο περιβόλι και είδαμε τη στέρνα με τα χρυσόψαρα και τα νούφαρα.
Περάσαμε πολύ όμορφα!
Ευχαριστούμε τη ΔΗΚΕΧ για την άρτια οργάνωση της επίσκεψης,το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου για την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των παιδιών και τις μητέρες που μας συνόδευσαν!
Σήμερα παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση : Το απίστευτο ταξίδι του κυρίου Πικ, προσφορά του Ομίλου Πειραιώς, στο Ο.Π.Κ.Δ.Χ. Ήταν μια πολύ όμορφη διαδραστκή παράσταση, με θέμα τα συναισθήματα, που άγγιζε όμως και το θέμα του λεκτικού εκφοβισμού καθώς και το διάστημα, που μας απασχολεί αυτήν την περίοδο. Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή