Η δανειστική βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου μας

bzsb 6osp 220311
Πηγή εικόνας:”https://www.freepik.com/free-vector/children-are-reading-books-stack-

Το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου περιλαμβάνει τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης η οποία ενισχύει των εγγραμματισμό των νηπίων και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής που ξεκινούν ήδη από την νηπιακή ηλικία.

Η γονείς συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτήν τη διαδικασία καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το πρόγραμμα της φιλαναγνωσίας, διαβάζοντας στα παιδιά τα βιβλία που δανείζονται. Δημιουργούν έτσι στα παιδιά θετικά πρότυπα συμπεριφοράς ύψιστης σημασίας για την κατάκτηση του εγγραμματισμού.

Για να είναι η ανάγνωση όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική καλό θα ήταν να ακολουθούνται κάποια βήματα:

Πριν την ανάγνωση, οι γονείς μπορούν να δείξουν αρχικά το εξώφυλλο και να ρωτήσουν τα παιδιά για τι νομίζουν ότι μιλάει το βιβλίο.

  • Μπορούν να παρακινήσουν τα παιδιά να διαβάσουν τον τίτλο ή να αναγνωρίσουν κάποιες οικίες λέξεις ή γράμματα.
  • Καλή ιδέα θα ήταν να ζητήσουν από τα παιδιά να μιλήσουν για  εμπειρίες τους που ίσως σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου( π.χ. Έχεις δει ποτέ λύκο;) 

Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης,

  • Οι γονείς μπορούν να ζητούν από τα παιδιά να σχολιάζουν την υπόθεση του βιβλίου( τι  λες να έγινε; Τι είπαν ο λαγός και η χελώνα;)
  • Επίσης, να εξηγήσουν ό,τι κρίνουν απαραίτητο, όπως λέξεις ή έννοιες άγνωστες στο παιδί 
  • Να διατυπώνουν ερωτήσεις κατανόησης κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης,
  • ενώ, μπορούν να ζητούν και   κάποια  πρόβλεψη για τη συνέχεια της ιστορίας( τι  λες ότι  θα συμβεί μετά;)

Προτάσεις για μετά το τέλος της ανάγνωσης

  •  Οι  γονείς μπορούν  να  επαναλάβουν στοιχεία της ιστορίας( π χ  πού  διαδραματίστηκε; ποιος ήταν ο ήρωας και τι ήθελε να πετύχει;)
  • Μπορούν επίσης να βοηθήσουν τα παιδιά να συσχετίζουν γεγονότα της ιστορίας με παρόμοια της δικής του ζωής
  •  να  ρωτήσουν σχετικά με το περιεχόμενο του βιβλίου(π χ Τι έγινε στην αρχή τι έγινε στη μέση τι έγινε στο τέλος της ιστορίας, ποιο ήταν το πρόβλημα;)
  •  να ζωγραφίσουν σχετικές εικόνες,  να παίξουν με γράμματα και λέξεις.
  •  ή ακόμα και να δώσουν ένα δικό τους τέλος στην ιστορία.

πηγή:  mikromikronip.blogspot.com

 

Μετά από αρκετά χρόνια, μπορέσαμε να λειτουργήσουμε “δια ζώσης ” τη δανειστική μας βιβλιοθήκη, για να ενισχύσουμε πιο συστηματικά τη φιλαναγνωσία των παιδιών.

Αρχικά μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε τους κανόνες λειτουργίας της και ενημερώσαμε και τους γονείς.

Κάθε Παρασκευή τα παιδιά, με τη βοήθεια των συμμαθητών τους, που είναι εκείνη την ημέρα “ομάδα υπηρεσίας” δανείζονται ένα βιβλίο δικής τους επιλογής από τη βιβλιοθήκη της τάξης, το παίρνουν στο σπίτι για να το διαβάσουν και κάθε Τετάρτη το επιστρέφουν.

DSCN4116 DSCN4115 DSCN4117 DSCN4114 DSCN4113 1

 

Φέτος δανειστήκαμε την ιδέα της βιβλιοφάγου κάμπιας από εδώ και την εφαρμόσαμε με μεγάλη επιτυχία. Κάθε Τετάρτη που επιστρέφει το βιβλίο στην τάξη τα παιδιά προσθέτουν και μια “κοιλίτσα” στην κάμπια τους, στην οποία γράφουν το όνομα του βιβλίου, που διάβασαν, γιατί αυτή η κάμπια δεν είναι σαν τις άλλες. Της αρέσουν τα βιβλία. Η ανυπομονησία των παιδιών είναι μεγάλη, για να την ταϊσουν και να δουν πόσο χοντρή έγινε. Μετρούν τα βιβλία που έχει φάει η δική τους και παρατηρούν την κορδέλα της να γεμίζει όλο και περισσότερο.Στο τέλος της χρονιάς θα έχουν συμπληρώσει μια ιδιότυπη καρτέλα δανεισμού και θα μπορούν να ανατρέχουν σ’ αυτή κάθε φορά που θέλουν να δουν ποια βιβλία έχουν δανειστεί.

DSCN4056

DSCN4058DSCN4057

Στη συνέχεια συμπληρώνουν σε φύλλο το όνομα τους, τον τίτλο του βιβλίου, αν τους άρεσε και τι τους άρεσε περισσότερο σ΄αυτό.

DSCN4059

DSCN4052

DSCN4051

Παίρνουν από το κουτί της βιβλιοθήκης το φάκελο με το όνομά τους, βγάζουν από μέσα την καρτέλα με το όνομα του βιβλίου και τη βάζουν μέσα στο βιβλίο. Στη συνέχεια βάζουν το βιβλίο στη βιβλιοθήκη.

DSCN4053

Καλά βιβίοταξίδια!

 

 

 

 

 

 

 

Παρουσίαση του προγράμματος του νηπιαγωγείου μας

Στις 20 Νοεμβρίου επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας οι γονείς νηπίων και προνηπίων, κατόπιν προσκλήσεως των εκπαιδευτικών του 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου για να ενημερωθούν για το ισχύον πρόγραμμα σπουδών, τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου και τις φετινές δράσεις που προγραμματίζουμε.

IMG 20231120 183822

IMG 20231120 183800IMG 20231120 183756IMG 20231120 183751IMG 20231120 183732

Θεατρική παράσταση “τα αδέσποτα”

Τα Αδέσποτα είναι ένα σύγχρονο παραμύθι για παιδιά που αφηγείται τον αγώνα ενός σκύλου και μιας γάτας να επιβιώσουν σε μία πόλη, που αγωνίζεται να δείχνει καθαρή και αψεγάδιαστη. Οι ήρωες μας, όμως, όντας αδέσποτα ζώα δεν ταιριάζουν με την εικόνα της.

17

Η διαδραστική αυτή παράσταση δόθηκε στις 7 Δεκεμβρίου σε αίθουσα της σχολικής μας μονάδας. Την παρακολούθησαν και συμμετείχαν με ενθουσιασμό τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου.

18

Ευχαριστούμε πολύ την ομάδα Hippo για την τόσο προσεγμένη παραγωγή.

Το “Ουφάκι”

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παρασταση “το Ουφάκι” απο το Σύλλογο Γυναικών Χίου στο Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Δ. Χίου. Μας συνόδευσαν και μερικές μητέρες. 

3

4 5 6

Ευχαριστούμε πολύ!

Άσκηση σεισμού

 

Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η πρώτη άσκηση σεισμού, από κοινού με το 1ο Νηπιαγωγείο Χίου και το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου.

1 1

Μιλήσαμε για το σακίδιο του σεισμού και προγραμματίσαμε το ρομποτάκι beebot για να μαζέψουμε τα σωστά αντικείμενα για το δικό μας σακίδιο.

2

“Ζώα και φυτά … αλλιώς”

Την Παρασκευή 28 Απριλίου 2023,  επισκεφθήκαμε το Μουσείο Μαστίχας Χίου του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, στο Πυργί, για να συμμετάσχουμε στο πρόγραμμά τους “ζώα και φυτά… αλλιώς”, καθώς και στη δράση τους για την Παγκόσμια Ημέρα βιβλίου.

Ξεκινήσαμε με μεγάλη χαρά από το νηπιαγωγείο μας, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο της “Κανάρης tours”, και μετά από μία ευχάριστη διαδρομή, φτάσαμε στον προορισμό μας.

1 20230512 205321 0000

Εκεί μας περίμενε η κυρία Ελένη Παϊδούση διευθύντρια του Μουσείου Μαστίχας.

Αρχικά μας έδειξε ένα παραδοσιακό αγιοβασιλιάτικο καραβάκι που εκτίθεται στο χώρο του μουσείου κάνοντας μία σύντομη περιγραφή της ιστορίας του εθίμου και στη συνέχεια φτάσαμε στο χώρο που θα γινόταν η παρουσίαση του προγράμματος.

Αφού φάγαμε το κολατσιό μας παρακολουθήσαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα διαδραστική παρουσίαση και τα ζώα και τα φυτά της Χίου μας.

2 20230512 205321 0001

3 20230512 205321 0002

Στη συνέχεια φτιάξαμε με την τεχνική οριγκάμι πουλάκια σελιδοδείκτες,

9 20230512 205321 0008

5 20230512 205321 0004

8 20230512 205321 0007

7 20230512 205321 0006

 

και αμέσως μετά ζωγραφίσαμε με δαχτυλομπογιές ζώα, φυτά, πουλιά, έντομα και ότι άλλο μας έκανε εντύπωση από την παρουσίαση που παρακολουθήσαμε.

6 20230512 205321 0005

12 20230512 205321 0011

10 20230512 205321 0009

Όταν έφτασε η ώρα της επιστροφής περιηγηθήκαμε λίγο στον αύλειο χώρο του μουσείου και επισκεφθήκαμε τα μαστιχόδεντρα και τα αρωματικά φυτά που φυτρώνουν περιμετρικά του μουσείου.

13 20230512 205321 0012

15 20230512 205321 0014

14 20230512 205321 0013

Επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο μας με τις καλύτερες εντυπώσεις.

16 20230512 205321 0015

Ευχαριστούμε πολύ το Μουσείο Μαστίχας Χίου και την κυρία Ελένη Παϊδούση, για την ωραίο εμπειρία, καθώς και τις μητέρες που μας συνόδευσαν.

Επίσκεψη στον “κήπο των θαυμάτων”

Την Τρίτη 4 Απριλίου το νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε περιβαλλοντική επίσκεψη στον “κήπο των θαυμάτων” της ΔΗΚΕΧ, για να παρατηρήσουμε τις αλλαγές της Άνοιξη στη φύση, να μάθουμε σχετικά με τα φυτά και το θερμοκήπιο, αλλά και να διασκεδάσουμε παίζοντας.

2023 03 28 08.48.44

Η μετακίνηση έγινε με λεωφορείο. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν αφού για τα περισσότερα ήταν η πρώτη φορά που ταξίδευαν μ’ αυτό.

InCollage 20230411 092443297


InCollage 20230411 092715624
InCollage 20230411 093338568InCollage 20230411 093822091

Η κ. Μίνα η γεωπόνος του κήπου, μας γνώρισε με τα αρωματικά φυτά, τη διαδικασία φυτέματος, το ρόλο του θερμοκηπίου, το σποράκι που γίνεται φυτό.

Μαζί της παίξαμε πολλά παιχνίδια:

  • Χαμηλό, μεσαίο, ψηλό σαν δέντρο, σαν θάμνος, σαν χορτάρι,

InCollage 20230411 094756442

2023 03 28 09.25.14

2023 03 28 09.24.07

  • Αγγίξαμε το σωστό χρώμα στα φυτά ανάλογα με την εντολή,
  • Παίξαμε παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού για να βρούμε και να μάθουμε τα εργαλεία του κήπου,

IMG 20230411 100656

IMG 20230411 101331

  • Παίξαμε σκυταλοδρομία με ποτήρια νερού για να γεμίσουμε το σιντριβάνι του κήπου,

IMG 20230411 101108

  • αγγίξαμε και μυρίσαμε αρωματικά φυτά: λεβάντα, δυόσμο, μέντα,

2023 03 28 09.26.48

  • μάθαμε την ιστορία του κυρίου Πέτρου που φύτεψε όσπρια και τα πούλησε στο σούπερ μάρκετ και αντιληφθήκαμε έτσι τον κύκλο του σπόρου,
  • φυτέψαμε σποράκια,
  • μάθαμε για το θερμοκήπιο και τη λειτουργία του και τη διαδικασία φύτευσης στο θερμοκήπιο,

InCollage 20230411 094252574

IMG 20230411 101015

  • φυτέψαμε «σκυλάκια» και βάλαμε πινακίδες με το όνομά μας,

IMG 20230411 101146 1

IMG 20230411 101229InCollage 20230411 094422281

2023 03 28 10.03.40IMG 20230411 100235

IMG 20230411 100823

  • παίξαμε επιδαπέδια παιχνίδια: φιδάκι, μετατοπίσεις με πηδήματα στριφογυρνώντας
    και βαδίζοντας σε ζικ ζακ.

IMG 20230411 101510

IMG 20230411 100542

IMG 20230411 100359

  • Περιηγηθήκαμε στο περιβόλι και είδαμε τη στέρνα με τα χρυσόψαρα και τα
    νούφαρα.

Περάσαμε πολύ όμορφα!

Ευχαριστούμε τη ΔΗΚΕΧ για την άρτια οργάνωση της επίσκεψης,το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χίου για την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των παιδιών και τις μητέρες που μας συνόδευσαν!

Το απίστευτο ταξίδι του κυρίου Πικ

Σήμερα παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση : Το απίστευτο ταξίδι του κυρίου Πικ, προσφορά του Ομίλου Πειραιώς, στο Ο.Π.Κ.Δ.Χ. Ήταν μια πολύ όμορφη διαδραστκή παράσταση, με θέμα τα συναισθήματα, που άγγιζε όμως και το θέμα του λεκτικού εκφοβισμού καθώς και το διάστημα, που μας απασχολεί αυτήν την περίοδο. Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ!

 

DSCN2897 2DSCN2899 2

DSCN2898 2

DSCN2900

DSCN2911 2DSCN2908DSCN2912DSCN2913 2DSCN2914 2DSCN2915 2DSCN2916 2DSCN2910 2DSCN2902DSCN2903DSCN2904DSCN2905DSCN2906 2DSCN2907DSCN2909

Εγγραφές στα νηπιαγωγεία 2023- 24

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία, για το σχ. έτος 2023-2024, θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από 1-20 Μαρτίου 2023.

Φέτος εγγράφονται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ τα παιδιά που είναι γεννημένα το 2019.

Οι εγγραφές θα γίνονται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

από τους Γονείς και Κηδεμόνες του παιδιού με τους κωδικούς του taxisnet.

Για την  εγκύκλιο των εγγραφών, με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο εγγραφής και τα απαραίτητα δικαιολογητικά πατήστε εδώ.

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας καθημερινά στο τηλέφωνο 2271028233

Η προσκόμιση των δικαιολογητικών για την εγγραφή του παιδιού σας θα γίνεται  κατόπιν ραντεβού (13.00 – 14.00)