Πρώτη μέρα σήμερα στο νηπιαγωγείο μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές και η διάθεση ανεβασμένη.
Μετά τις πρώτες ευχές για την καλή χρονιά παρακολουθήσαμε το παραμύθι της Άννυ Θεοχάρη “Για πάντα Χριστούγεννα”
και ανακαλύψαμε μαζί με το χιονάνθρωπο της ιστορίας τον τρόπο για να κάνουμε τα Χριστούγεννα να ζουν για πάντα στην καρδιά μας, φέρνοντας στη μνήμη μας τις χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις μας. Στη συνέχεια αναπολήσαμε στιγμές από τις διακοπές των Χριστουγέννων και τις μοιραστήκαμε με τους φίλους μας.
Ζωγραφίσαμε στη δική μας χιονόμπαλα μια ξεχωριστή χριστουγεννιάτικη ανάμνηση
Στον Η/Υ γράψαμε και εκτυπώσαμε το 2023 στον κειμενογράφο για το ημερολόγιο της τάξης.
Καλως όρισες 2023! Καλό και ευλογημένο να είσαι!
Την επόμενη μέρα κόψαμε τη βασιλόπιτα, προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου και 9ου Νηπιαγωγείου Χιου.
όπως και το επιτραπέζιο παιχνίδι που δόθηκε στην τυχερή που πέτυχε το φλουρί.
Ακολούθησε συζήτηση για το έθιμο και τα παιδιά μοιράστηκαν τις φετινές τους εμπειρίες.
Στο διαδρασικό πίνακα προβλήθηκε η παρουσίαση της Τριανταφυλλιάς Νικολαΐδου με τίτλο «Ποιος έκλεψε τη συνταγή της βασιλόπιτας».που αφορά την Επίλυση Χριστουγεννιάτικων γρίφων από την ολομέλεια της τάξης, ώστε με τη βοήθεια κώδικα, να οδηγηθούν τα παιδιά στην ανακάλυψη του κλέφτη της συνταγής.
Παρακάτω, με διπλό κλικ στην προβολή διαφανειών μπορεί κανείς να μεταφερθεί στην παρουσίαση
Αφού βρήκαμε τον ένοχο επιχειρήσαμε να ανακαλύψουμε ατομικά με τη βοήθεια του ίδιου κώδικα το συναίσθημα αυτού που κερδίζει το φλουρί .
Στο τέλος της δεύτερης μέραςπαίξαμε το ψυχοκινητικό παιχνίδι: Πούν’ το πούν’ το το φλουράκι», με το φλουρί της βασιλόπιτας και μαντέψαμε με τη βοήθεια ερωτήσεων σε ποιο παιδί κρύφτηκε το φλουρί.
Η επόμενη μέρα ξεκίνησε με παρουσίαση της ιστορίας της βασιλόπιτας, από το βιβλίο του Στέλιου Πελασγού
Κατόπιν ακολούθησε συζήτηση για τον Άγιο Βασίλη που ήταν διαφορετικός από αυτόν που ήξεραν μέχρι τότε και τα κίνητρα των πρωταγωνιστών της ιστορίας.
Στο τέλος τα παιδιά διακόσμησαν τη δική τους βασιλόπιτα και έγραψαν πάνω το 2023.
Έπαιξαν παιχνίδι χτυπώντας τα χέρια τους ή πηδώντας τόσες φορές όσες δείχνει κάθε φορά ο αριθμός από το 2023
Έβαλαν στη σωστή σειρά τους αριθμούς ώστε να σχηματιστεί το 2023
Έγραψαν τους αριθμούς του 2023 και αντιστοίχισαν τους όμοιους.
Ακολούθησαν εμπράγματοι χειρισμοί στην ολομέλεια με τους αριθμούς 1-20 σε σειρά, τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό.
Κι άλλο φύλλο εργασίας για να συμπληρωθούν οι αριθμοί που λείπουν στα χριστουγεννιάτικα λαμπιόνια,
και για τα κενά των αριθμών που λείπουν για να σχηματιστεί σωστά το 2023.
Διαβάσαμε από το «Αλφαβητάρι με γλωσσοδέτες», του Ε. Τριβιζά το Χ,χ και παίξαμε παιχνίδια φωνολογικής επίγνωσης του Χ.
Διαδραστικός πίνακας: Αντιστοίχιση εικόνων με το ΧΗ/Υ: αναζήτηση εικόνων που αρχίζουν από Χ και δημιουργία φύλλου εργασίας στο διαδραστικό πίνακα: «Σύρε και άσε» την εικόνα που το όνομά της αρχίζει από χ στον κύκλο με το Χ.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της ΟΝΕΙΡΟΣΚΑΛΑ ΟΝΕΙΡΟΣΚΑΛΑ, με την ιστορία του Χ
από όπου πήραμε και την ιδέα να φτιάξουμε κι εμείς ένα ανάλογο ποίημα. Είπαμε λέξεις που αρχίζουν από Χ,χ και φτιάξαμε μ’ αυτές το ποίημα του Χ στην “παρεούλα”.
Κυκλώσαμε τα Χ στο ποίημα που φτιάξαμε, στην ολομέλεια και σε ατομικό φύλλο εργασίας.
Σε ατομικό φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε εικόνες που αρχίζουν από Χ και γράψαμε Χ,χ.