Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση

Θεματική: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Υποθεματική: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα
1ο Εργαστήριο “Ας φροντίσουμε τον Τόμυ”
Αξίες: Αγάπη, υπευθυνότητα
  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι ενεργοποίησης: αλλάζω θέση με ένα φίλο που λέω το όνομά του, του δίνω το βαζάκι με τα ονόματα της τάξης και του κάνω μια φιλοφρόνηση .

 

InCollage 20230116 144456497

 

InCollage 20230116 144608478

InCollage 20230116 144730112

  • Γνωριμία με τον Τόμυ ένα αδέσποτο σκυλάκι και την ιστορία του.
  • Δραματοποίηση παραμυθιού από 5μελείς ομάδες : Ο Τόμυ κυκλοφορεί στην πόλη και τα παιδιά του προσφέρουν αγάπη και φροντίδα. InCollage 20230116 143219788
  • Συζήτηση: Πώς νιώθει ο Τόμυ στην αρχή; Πώς θα τον βοηθήσουμε; Πώς θα νιώθει τώρα; Πώς νιώθουμε εμείς;
    Ζωραφίζουμε πως νιώθει ο Τόμυ και πως μπορούμε να τον βοηθήσουμε.

IMG 20230116 130420

  • Συζητάμε για τις αξίες που πρεσβεύει το εργαστήριο (αγάπη, υπευθυνότητα, και ξεκινάμε να δημιουργούμε την αφίσα του εργαστηρίου δεξιοτήτων.

InCollage 20230121 101813290

  • Τέλος 1ου εργαστηρίου

 

2ο εργαστήριο: «Το πλοίο της αγάπης στη θάλασσα της Ζωής»

Αξίες: Αγάπη, συνεργασία

  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι ενεργοποίησης της ομάδας: το κύμα

IMG 20230127 223338

Διαδραστικος πίνακας: Ομαδική ζωγραφική του πλοίου της αγάπης στη θάλασσα της ζωής

IMG 20230223 104830

Χωρισμός σε ομάδες 2 ατόμων: Ομαδική ζωγραφική του πλοίου της αγάπης στη θάλασσα της ζωής

IMG 20230117 122033

InCollage 20230127 222621561

 

3ο εργαστήριο: «Το πολυτιμότερο διαμάντι του κόσμου»

Αξίες: Αγάπη, ταπεινοφροσύνη, Απλότητα, Ευτυχία, Εργασία, Τιμιότητα, Ανεκτικότητα

  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι ενεργοποίησης της ομάδας: Παντομίμα: Τι κάνω με τα χέρια μου

InCollage 20230121 103514871InCollage 20230121 103234072InCollage 20230121 103705636

 

  • Παραμύθι: «Το πολυτιμότερο διαμάντι του κόσμου»
  • Συζήτηση: Οι αξίες που φαίνονται μέσα από το παραμύθι, τα συναισθήματά μας και πότε τα νιώσαμε,, ποιο είναι το πολυτιμότερο διαμάντι;
  • Φύλλο εργασίας: Γράφω τη λέξη ΑΓΑΠΗ  και ζωγραφίζω το διαμάντι

IMG 20230223 104926

  • Δραματοποίηση των σκηνών του παραμυθιού από τις ομάδες

InCollage 20230201 214256082InCollage 20230202 123750565

  • Εικονογράφηση του παραμυθιού από 2μελής και 3μελή ομάδα.

 

  • Ομαδική ζωγραφική στο διαδραστικό πίνακα για την εικονογράφηση του εξώφυλλου του παραμυθιού

To karabi ths zvhs 2

 

5ο Εργαστήριο: “Το λουλούδι της ειρήνης”

Αξίες: Ειρήνη

  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι ενεργοποίησης: Τι μπορώ να κάνω με τα πόδια μου.

InCollage 20230121 111238126

  • Συζήτηση για την ειρήνη: Τι είναι η ειρήνη;, πότε έχουμε ειρήνη, τι κάνουμε για να έχουμε ειρήνη, τα αποτελέσματα της ειρήνης
  • Ομαδική χειροτεχνία: Το λουλούδι της ειρήνης

InCollage 20230201 212504591

  • Μουσικοκινητικό δρώμενο: «Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα». Πώς νιώσαμε;

IMG 20230201 212743

 

6ο εργαστήρι: « Μη μου χαλάς το παιχνίδι μου»

Αξίες: Ειρήνη, Ανεκτικότητα

  • Διαβάζουμε την ιστορία του Ίωνα, και συζητάμε για τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές που αντιληφθήκαμε. Βρίσκουμε τις σωστές και τις λάθος συμπεριφορές. Τι μπορούσε να κάνει διαφορετικά ο Ίωνας για να είχαμε μια πιο ειρηνική έκβαση στην ιστορία; Τι θα κάναμε εμείς στη θέση του Ίωνα;

 

  • Εικαστικά: Βοηθάμε  τον Ίωνα να φτιάξει το αυτοκινητάκι του καλύτερο από πριν.

IMG 20230202 123021 IMG 20230202 123146

  • Χωριζόμαστε σε ομάδες και περιγράφουμε εικόνες με σωστές και λάθος συμπεριφορές.
IMG 20230125 083857
 Οι ομάδες μας
  • Τις χρωματίζουμε και στην ολομέλεια τις κολλάμε στον κατάλληλο κύκλο, δημιουργώντας ομαδική εργασία.

InCollage 20230201 213724700 Ταυτόχρονα επιχειρηματολογούμε για την άποψή μας. Υπάρχει άλλη γνώμη;

  • Ατομική εργασία: Ποια είναι σωστή και ποια λάθος συμπεριφορά; Ζωγράφισε τη σωστή φατσούλα.

IMG 20230223 110159

  • Αναστοχασμός: Αναφορά σε δικές μας εμπειρίες σύγκρουσης, τα λάθη μας, τι σκεφτήκαμε, τι πρέπει να προσέχουμε για να ζούμε πιο ειρηνικά και ήρεμα;

 

7ο εργαστήριο: « Η θλιμμένη παπαρούνα»

Αξίες: Σεβασμός, Αυτοσεβασμός, Συνεργασία

 

  • Ψυχοκινητικό παιχνίδι ενεργοποίησης: Ο σαλίγκαρος

InCollage 20230201 213206775

 

  • Αφήγηση της ιστορίας και συζήτηση  για τα συναισθήματα της παπαρούνας, τη συμπεριφορά της και τη συμπεριφορά των άλλων ηρώων της ιστορίας.
  • Αναστοχασμός: Τι θα κάνατε αν ήσασταν στη θέση της παπαρούνας; Τι θα αλλάζατε;
  • Δραματοποίησή της με το άκουσμα μουσική: Μοιράζουμε ρόλους, φτιάχνουμε κουστούμια, αφηγούμαστε ξανά την ιστορία και δημιουργούμε παγωμένες εικόνες.
  • Δημιουργούμε ebook, με τις φωτογραφίες των παιδιών.

book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

 

 

Λήξη προγράμματος –Αναστοχασμός “Είμαστε μοναδικοί και διαφορετικοί”.

 

  • Ακούμε και τραγουδάμε το “εγώ είμαι εγώ”

  • Εργασία για το σπίτι: πίνακας σημαντικών πραγμάτων. Διαβάζουμε στην τάξη την εργασία και παρατηρούμε πόσα κοινά και διαφορετικά στοιχεία έχουμε με τους φίλους μας.
  • Είμαστε μοναδικοί και διαφορετικοί: Βλέπουμε εικόνες παιδιών με αναπηρία και συζητάμε.
  • Διαβάζουμε τον πίνακα σημαντικών πραγμάτων των παιδιών και συζητάμε για τα κοινά και διαφορετικά στοιχεία του.
  • Η παιγνιοθεραπεύτρια κ. Μαρίνα Κουρέλη έρχεται στην τάξη για να παίξουμε παιχνίδια.

IMG 20230131 121825

  • Παίζουμε τυφλόμυγα και σπασμένο τηλέφωνο για να καταλάβουμε πώς αντιλαμβάνονται τον κόσμο άτομα με τύφλωση ή κώφωση.

IMG 20230308 001924

  • Διαβάζουμε το παραμύθι «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, αλλά μοιάζουμε», των εκδόσεων Σαβάλλας.

IMG 20230308 001410 1

  • Δημιουργούμε ομαδική αφίσα με τα διαμάντια της ειρήνης , της συνεργασίας, της αγάπης, της χαράς, της ευτυχίας, της ηρεμίας της γαλήνης της ελπίδας ,της φιλίας, που ξεπηδούν από το τσουκάλι της λύπης και της στενοχώριας και  κρύβονται κάτω από το ουράνιο τόξο της διαφορετικότητας.

IMG 20230308 001621

  • Καπέλο- βραβείο λήξης εργαστηρίου: Κορώνα αξιών με φράση: «Αυριανοί μεγάλοι, το μέλλον της ζωής, έχουμε ξεκινήσει να γίνουμε εμείς»!

IMG 20230308 001800IMG 20230308 000208

Ευχαριστούμε πολύ!