- Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
1η Υποθεματική: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
Δρ. Κολιπέτρη Ζωή ΣΕΕ ΠΕ60
1ο Εργαστήριο: Εξερευνούμε τα μνημεία
Γράμμα στην τάξη από την Αφροδίτη την ξεναγό.
Συζήτηση: Τι είναι μνημεία, ξέρετε κανένα, ποια η σημασία τους, κλπ
Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τις αρχικές γνώσεις των μαθητών στο kidspiration
2ο Εργαστήριο: Αναγνωρίζουμε τα μνημεία
1η Δραστηριότητα: Γνωριμία με το επάγγελμα του ξεναγού.
Γνωριμία με το avatar: την Αφροδίτη την ξεναγό
Συζήτηση: Για τα μνημεία, τη δουλεία του ξεναγού, τους τουρίστες.
Αναζήτηση εικόνων με πληκτρολόγηση της λέξης :ΜΝΗΜΕΙΑ από τα παιδιά
Βίντεο: Το επάγγελμα του ξεναγού
Αξιολόγηση: Γίνε για μια μέρα ξεναγός. Ζωγραφική και περιγραφή από τα παιδιά της ζωγραφιάς τους.
2η Δραστηριότητα: Εύρεση μνημείων
Έρχεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην τάξη με αποστολές από την Αφροδίτη την ξεναγό.
Διαδραστικός πίνακας: Επίλυση στην ολομέλεια των γρίφων που αποκαλύπτουν τα ονόματα των μνημείων: Παζλ για το Ατόμιουμ με την τεχνική «σύρε και άσε»,
να ακολουθήσουν τον αλγόριθμο, για να συλλέξουν με το beebot τα γράμματα του Πύργου του Άιφελ σε ένα ψηφιακό mat,
Να βρουν σε κάθε σειρά γραμμάτων το διαφορετικό και βάζοντάς τα στη σειρά να διαβάσουν το όνομα της Ακρόπολης,
να αποκωδικοποιήσουν αντιστοιχίζοντας εικόνες με γράμματα το Κολοσσαίο.
Φύλλα εργασίας: Να λύσουν ατομικά κάθε γρίφο.
Ομαδικό Παζλ : Συναρμολογήστε το μνημείο σας και βρείτε ποιο είναι.
3η Δραστηριότητα
Εργασία για το σπίτι: Δημιουργία διαφημιστικής αφίσας. Με τη βοήθεια των γονέων βρείτε πληροφορίες για το μνημείο σας για να δημιουργήσουμε διαφημιστική αφίσα. Οι πληροφορίες εξατομικεύονται με ζητούμενο το που, το πώς, το γιατί χτίστηκε το μνημείο, πληροφορίες γι αυτό και την ιστορική/πολιτισμική του αξία.
3ο Εργαστήριο: Ταξιδεύουμε στο χρόνο και το χώρο
Παρατηρούμε τα μνημεία και κάνουμε υποθέσεις για την ηλικία τους. Ποιό είναι το αρχαιότερο και ποιο το νεώτερο; Από πού το καταλάβατε; Μπορούμε να τα βάλουμε στη σειρά από το πιο παλιό στο πιο σύγχρονο;
Δημιουργήσαμε ιστοριογραμμή στο διαδραστικό πίνακα.
2η δραστηριότητα: Δημιουργία ψηφιακού διαδραστικού χάρτη.
Δημιουργία ψηφιακού διαδραστικού χάρτη στο pictramap
Εκτυπώνεται ο χάρτης και κάθε ομάδα μετρά με διαφορετικά μέσα(συνδετήρες, κυβάκια, μαλλί,
μανταλάκια), τις αποστάσεις από τη Χίο σε κάθε μνημείο. Βρίσκουν την πιο κοντινή και την πιο μακρινή.
Συζήτηση και προβληματισμός: Βρήκαμε όλοι τους ίδιους αριθμούς; Γιατί; Κάναμε λάθος μήπως; Τι συνέβη; Πώς μετράνε οι μεγάλοι; Παρατηρούμε το μέτρο και τις διαβαθμίσεις του και το χάρακα. Μπορούμε τώρα να μετρήσουμε ξανά τις αποστάσεις των μνημείων από τη Χίο;
4ο Εργαστήριο: Λύνουμε γρίφους
1η Δραστηριότητα: Βιωματικό παιχνίδι με τα μνημεία
Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι σε δυάδες. Ο ένας μαθητής είναι ο οδηγός και ο άλλος ο εκτελεστής. Ο οδηγός με βάση το σημείο εισόδου στο τετραγωνισμένο πλαίσιο κωδικοποιεί με βέλη προσανατολισμού την πορεία που θα πρέπει να εκτελέσει ο δεύτερος μαθητής, ο οποίος υλοποιεί τη διαδρομή, περιγράφοντάς την προφορικά ,για να φτάσει στο μνημείο π.χ. του Παρθενώνα.
2η Δραστηριότητα: Το Bee-Bot ταξιδεύει.
Οι μαθητές συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι προγραμματισμού του bee bot. Σε ένα mat για μετακίνηση
του προγραμματιζόμενου ρομπότ υπάρχουν οι εικόνες των μνημείων σε διαφορετικά σημεία. Η Αφροδίτη, η ξεναγός με φωνητικό μήνυμα (voki) δίνει γρίφους για την ανακάλυψη του κάθε μνημείου, π.χ. «Στηρίζεται σε τέσσερα πόδια και ξύνει με τη μύτη του τον ουρανό. Ποιο είναι;».
Όταν λύνεται ο γρίφος το bee-bot προγραμματίζεται για να φτάσει στην εικόνα του Άιφελ.Ακολουθεί με τον ίδιο τρόπο η επίλυση όλων των γρίφων.
5ο Εργαστήριο: Κατασκευές
Παρατηρούμε τις εικόνες των μνημείων και επιχειρούμε να τα κατασκευάσουμε σε ομάδες, με φελιζόλ, καλαμάκια, πλαστελίνη, χαρτόνι και τουβλάκια κατασκευών.
2η δραστηριότητα
Τα παιδιά παρατηρούν τα μνημεία που κατασκεύασαν και αναγνωρίζουν σε αυτά γεωμετρικά σχήματα.
Στη συνέχεια τα καταγράφουν σε ατομικό φύλλο εργασίας.
6ο εργαστήριο: Διαφημίζουμε τα μνημεία.
1η Δραστηριότητα: Η αφίσα
Πλησιάζοντας προς το τέλος θυμόμαστε το αρχικό μήνυμα της Αφροδίτης της ξεναγού και τις δοκιμασίες που είχε αναφέρει. Γίνεται απολογισμός πεπραγμένων στην ολομέλεια και αποφασίζουμε να ασχοληθούμε με την τελευταία δοκιμασία, που είναι η δημιουργία διαφημιστικής αφίσας.
Αναζητούμε στη μηχανή αναζήτησης της google, ανάλογες αφίσες και τις παρατηρούμε. Βρίσκουμε τα κοινά τους στοιχεία και επιχειρούμε να δημιουργήσουμε ψηφιακή αφίσα στο διαδραστικό πίνακα.
2η Δραστηριότητα: Ομαδική εργασία
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ομαδικά και συμβατική αφίσα.
3η Δραστηριότητα: Δραστηριότητες Αξιολόγησης
Φύλλο εργασίας που αξιολογεί τη συμμετοχή των παιδιών στα εργαστήρια
7ο εργαστήριο: Απονομή διπλώματος
1η Δραστηριότητα διάχυσης προγράμματος
Τα παιδιά οργανώνουν την παρουσίαση του προγρ’αμματος για να τους απονεμηθεί το” δίπλωμα βοηθού ξεναγού”. Εκθέτουν τις κατασκευές τους. Οργανώνουν εκδήλωση παρουσίασης των έργων τους στους γονείς τους και διαφήμισης των μνημείων.
2η Δραστηριότητα: Θεατρικό
Δραστηριότητα επέκτασης. Τα παιδιά φτιάχνουν προσκλήσεις για την καλοκαιρινή γιορτή και παρουσιάζουν το θεατρικό “Διακοπές στην Ελλάδα”.