Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
Υποθεματική: Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά
Δρ. Σοφία Δ. Χατζηγεωργιάδου
1ο Εργαστήριο: Τι γίνεται με τα άχρηστα;
Αφόρμηση: Παρουσίαση εικόνας με σκουπίδια πάνω στον πλανήτη και έναν προβληματισμένο άνθρωπο πάνω τους. Περιγραφή εικόνας. Συζήτηση. Τα συναισθήματά του ανθρώπου. Πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε;
Φύλλο εργασίας; Τι γίνεται με όσα πετάς;
Αποφασίζουμε να αναλάβουμε δράση. Μετά από ψηφοφορία βρίσκουμε το όνομα της ομάδας δράσης και αποφασίζουμε τους κανόνες λειτουργίας της.
Παντομίμα: Από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαραστήστε τα συναισθήματά σας.
Σε ζευγάρια συζητούν για το τι δημιούργησε τη μυρωδιά και εξηγούν από πού προέρχεται και γιατί.
Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους, τα οποία και καταγράφονται, με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα.
Συζήτηση και δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το λογισμικό kidspiration.
2ο Εργαστήριο: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας
Βίντεο: Ο Πέρι το περιβάλλον και η μόλυνση.
Συζήτηση: Πως θα είναι ο τόπος μας με καλή και πως με κακή διαχείριση απορριμμάτων.
Φύλλο εργασίας: Ζωγράφισε τον τόπο σου με πολλούς κάδους απορριμμάτων και με λίγους.
Επίσκεψη πεδίου: Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Παρατήρηση και φωτογράφιση προβλημάτων σε σχέση με τα απορρίμματα και των τρόπων διαχείρισης τους.
Γεωγραφία: Χαρτογράφηση της γειτονιάς μας στο διαδραστικό πίνακα, από την ολομέλεια της τάξης.
Φύλλο εργασίας: Αποτύπωση της διαδρομής.
Καταγραφή προβλημάτων και προτάσεις βελτίωσης.
Φύλλο εργασίας: Χρωμάτισε το σήμα της ανακύκλωσης και γράψε τη λέξη.
Συζήτηση: Τι είναι η ανακύκλωση, τι ανακυκλώνουμε;
Βιωματική δράση: Κατηγοριοποίηση ανακυκλώσιμων απορριμμάτων σε στεφάνια ομοίου χρώματος με τους ανίστοιχους κάδους ανακύκλωσης.
Αγγλικά: Βίντεο.
και συζήτηση για τα αντικείμενα που μπορούν ή δεν μπορούν να ανακυκλωθούν.
3ο Εργαστήριο: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;
Τα παιδιά φωτογραφίζουν το δίσκο του φαγητού τους. Παρατηρούν τις φωτογραφιών,συζητούν στην ολομέλεια και διακρίνουν τα απορρίμματα σε ανακυκλώσιμα και μη.
Διαδραστικός πίνακας: Πίνακας διπλής εισόδου με το όνομα κάθε παιδιού και τους κάδους της ανακύκλωσης. Κάθε παιδί σημειώνει σταυρό δίπλα στο όνομά του, στη στήλη με τον σωστό κάδο ανακύκλωσης όπου πρέπει να καταλήξουν τα απορρίματα που συνέλεξε στο πρόγευμά του.
Φύλλο εργασίας: Κόψε και κόλλησε στη σωστή θέση τα απορρίμματα που είναι ή δεν είναι ανακυκλώσιμα.
Διαδραστικό βίντεο και συζήτηση: Ο Πέρι το περιβάλλον
Βίντεο:
,
Και τι μπορούμε να κάνουμε με όσα οι άλλοι θεωρούν άχρηστα;
Χειροτεχνίες:
Μολυβοθήκη- Πινόκιο με αλουμινένια κουτάκια Πασχαλινά καλαθάκια με πλαστικό μπουκάλι.
Παιχνίδι ρίψεων: Λαγουδάκι με ρολό από χαρτί υγείας
Πασχαλινή κάρτα με κουμπιά Πρωτομαγιάτικο στεφάνι με αβγοθήκες Μαγνητάκι- λουλούδι από πλαστικό μπουκάλι
Αγγλικά: Παραμύθι
Η/ Υ: Διαδραστικά παιχνίδια
Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται
Φύλλο εργασίας: Κόψε και κόλλησε κάθε αντικείμενο στη σωστή κατηγορία ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο.
4ο Εργαστήριο: Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις!
Πώς καταστρέφει ο άνθρωπος το περιβάλλον; Ζωγραφική σε 2μελείς ομάδες
Συζήτηση: Τα βασικότερα προβλήματα για το περιβάλλον, που σχετίζονται με τα σκουπίδια
Φύλλα εργασίας:(α) τα βασικότερα προβλήματα διαχείρισης απορριμμάτων που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά και (β) με ποιες δραστηριότητες οι άνθρωποι φροντίζουν το περιβάλλον.
Δημιουργία ψηφιακής αφίσας προβλήματα από τα απορρίμματα και λύσεις, με το λογισμικό padlet
5ο Εργαστήριο: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό
Χειροτεχνία: κατασκευή κουστουμιών και σκηνικού για τη δραματοποίηση
Χωρισμός σε ομάδες με παιχνίδι διάκρισης με την αφή ανακυκλώσιμων απορριμμάτων
6ο Εργαστήριο: Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!
Δραματοποίηση: Ο Μιχάλης Ανακυκλωσάκιας
και η ανακύκλωση
Δραματοποίηση:
Σουπερίνια: Ο πλανήτης υποφέρει.
Δημιουργία ταινίας για την ανακύκλωση
Ομαδική αφίσα με ανακυκλώσιμα υλικά: «Ο Μιχάλης Ανακυκλωσάκιας συμβουλεύει…» Τα παιδιά συμβουλεύουν τους μεγάλους για την καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων.
7ο εργαστήριο: Ανασκόπηση του τι μάθαμε.
Παρουσίαση του ψηφιακoύ τοίχου padlet: «Διαχείριση απορριμμάτων»
Δημιουργία κατάστασης προβληματισμού. Μπορούν άραγε τα απορρίμματα να μας φανούν χρήσιμα; Εμείς στο σχολείο πως το κάναμε αυτό; Ξαναθυμηθήκαμε τις κατασκευές μας με ανακυκλώσιμα υλικά.
Ολοκλήρωση του εννοιολογικού μας χάρτη στο kidspiration με τις νέες μας γνώσεις.
Απονομή διπλωμάτων στα παιδιά για την ολοκλήρωση του προγράμματος.