“Φύλαξέ το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας”

Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά

Δρ. Σοφία Δ. Χατζηγεωργιάδου

1ο Εργαστήριο: Τι γίνεται με τα άχρηστα;

Αφόρμηση: Παρουσίαση εικόνας με σκουπίδια πάνω στον πλανήτη και έναν προβληματισμένο άνθρωπο πάνω τους. Περιγραφή εικόνας. Συζήτηση. Τα συναισθήματά του ανθρώπου. Πώς μπορούμε να τον βοηθήσουμε;

Φύλλο εργασίας; Τι γίνεται με όσα πετάς;

IMG 20220407 111037

Αποφασίζουμε να αναλάβουμε δράση. Μετά από ψηφοφορία βρίσκουμε το όνομα της ομάδας δράσης και αποφασίζουμε τους κανόνες λειτουργίας της.

IMG 20220331 151704

Παντομίμα: Από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαραστήστε τα συναισθήματά σας.InCollage 20220519 195633537

Σε ζευγάρια συζητούν για το τι δημιούργησε τη μυρωδιά και εξηγούν από πού προέρχεται και γιατί.

Παρουσιάζουν στην ολομέλεια τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους, τα οποία και καταγράφονται, με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα.

Συζήτηση και δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με το λογισμικό kidspiration.

2ο Εργαστήριο: Ας δούμε τι συμβαίνει γύρω μας

Βίντεο: Ο Πέρι το περιβάλλον και η μόλυνση.

Συζήτηση: Πως θα είναι ο τόπος μας με καλή και πως με κακή διαχείριση απορριμμάτων.

Φύλλο εργασίας: Ζωγράφισε τον τόπο σου με πολλούς κάδους απορριμμάτων και με λίγους.

IMG 20220407 103421

Επίσκεψη πεδίου: Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Παρατήρηση και φωτογράφιση προβλημάτων σε σχέση με τα απορρίμματα και των τρόπων διαχείρισης τους.

DSCN2001DSCN196612

 

 

Γεωγραφία: Χαρτογράφηση της γειτονιάς μας στο διαδραστικό πίνακα, από την ολομέλεια της τάξης.

Φύλλο εργασίας: Αποτύπωση της διαδρομής.

IMG 20220407 085217

Καταγραφή προβλημάτων και προτάσεις βελτίωσης.

Φύλλο εργασίας: Χρωμάτισε το σήμα της ανακύκλωσης και γράψε τη λέξη.

Συζήτηση: Τι είναι η ανακύκλωση, τι ανακυκλώνουμε;

Βιωματική δράση: Κατηγοριοποίηση ανακυκλώσιμων απορριμμάτων σε στεφάνια ομοίου χρώματος με τους ανίστοιχους κάδους ανακύκλωσης.

43

21

Αγγλικά: Βίντεο.

και συζήτηση για τα αντικείμενα που μπορούν ή δεν μπορούν να ανακυκλωθούν.

3ο Εργαστήριο: Και τι κάνουμε με τα σκουπίδια;

Τα παιδιά φωτογραφίζουν το δίσκο του φαγητού τους. Παρατηρούν τις φωτογραφιών,συζητούν στην ολομέλεια και διακρίνουν τα απορρίμματα σε ανακυκλώσιμα και μη.

.jpg

Διαδραστικός πίνακας: Πίνακας διπλής εισόδου με το όνομα κάθε παιδιού και τους κάδους της ανακύκλωσης. Κάθε παιδί σημειώνει σταυρό δίπλα στο όνομά του, στη στήλη με τον σωστό κάδο ανακύκλωσης όπου πρέπει να καταλήξουν τα απορρίματα που συνέλεξε στο πρόγευμά του.

DSCN2076 DSCN2078 DSCN2079 DSCN2081

Φύλλο εργασίας: Κόψε και κόλλησε στη σωστή θέση τα απορρίμματα που είναι ή δεν είναι ανακυκλώσιμα.

IMG 20220407 082023

Διαδραστικό βίντεο και συζήτηση: Ο Πέρι το περιβάλλον

Βίντεο:

,

Και τι μπορούμε να κάνουμε με όσα οι άλλοι θεωρούν άχρηστα;

Χειροτεχνίες:

Μολυβοθήκη- Πινόκιο με αλουμινένια κουτάκια                          Πασχαλινά καλαθάκια με πλαστικό μπουκάλι.

IMG 20220401 125413  IMG 20220413 152906

IMG 20220414 132836

 

Παιχνίδι ρίψεων: Λαγουδάκι με ρολό από χαρτί υγείας

 

 

 

 

 

        Πασχαλινή κάρτα με κουμπιά                             Πρωτομαγιάτικο στεφάνι με αβγοθήκες   Μαγνητάκι- λουλούδι από πλαστικό μπουκάλι

IMG 20220413 154045IMG 20220504 095309IMG 20220506 180637

 

 

 

 

 Αγγλικά: Παραμύθι

IMG 20220405 114934 1

Η/ Υ: Διαδραστικά παιχνίδια

Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται

Φύλλο εργασίας: Κόψε και κόλλησε κάθε αντικείμενο στη σωστή κατηγορία ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένο.

IMG 20220509 100055

4ο Εργαστήριο: Ας δώσουμε εξηγήσεις και σε προβλήματα λύσεις!

Πώς καταστρέφει ο άνθρωπος το περιβάλλον; Ζωγραφική σε 2μελείς ομάδες

Συζήτηση: Τα βασικότερα προβλήματα για το περιβάλλον, που σχετίζονται με τα σκουπίδια

Φύλλα εργασίας:(α) τα βασικότερα προβλήματα διαχείρισης απορριμμάτων που δημιουργεί η ανθρώπινη συμπεριφορά και (β) με ποιες δραστηριότητες οι άνθρωποι φροντίζουν το περιβάλλον.

Δημιουργία ψηφιακής αφίσας προβλήματα από τα απορρίμματα και λύσεις, με το λογισμικό padlet

Μετάβαση στο padlet.com

5ο Εργαστήριο: Ένα θεατρικό με θέμα περιβαλλοντικό

Χειροτεχνία: κατασκευή κουστουμιών και σκηνικού για τη δραματοποίηση

IMG 20220408 091030IMG 20220408 091015IMG 20220407 104846Screenshot 2022 06 03 14.55.34

Χωρισμός σε ομάδες με παιχνίδι διάκρισης με την αφή ανακυκλώσιμων απορριμμάτων

6ο Εργαστήριο: Ας δείξουμε σε όλους ό,τι μάθαμε!

Δραματοποίηση: Ο Μιχάλης Ανακυκλωσάκιας

και η ανακύκλωση

Δραματοποίηση:

Σουπερίνια: Ο πλανήτης υποφέρει.

Δημιουργία ταινίας για την ανακύκλωση

Ομαδική αφίσα με ανακυκλώσιμα υλικά: «Ο Μιχάλης Ανακυκλωσάκιας συμβουλεύει…» Τα παιδιά συμβουλεύουν τους μεγάλους για την καλύτερη διαχείριση των απορριμμάτων.

IMG 20220408 135448

7ο εργαστήριο: Ανασκόπηση του τι μάθαμε.

Παρουσίαση του ψηφιακoύ τοίχου padlet: «Διαχείριση απορριμμάτων»

Δημιουργία κατάστασης προβληματισμού. Μπορούν άραγε τα απορρίμματα να μας φανούν χρήσιμα; Εμείς στο σχολείο πως το κάναμε αυτό; Ξαναθυμηθήκαμε τις κατασκευές μας με ανακυκλώσιμα υλικά.

Ολοκλήρωση του εννοιολογικού μας χάρτη στο kidspiration με τις νέες μας γνώσεις.

Απονομή διπλωμάτων στα παιδιά για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

IMG 20220504 130049 IMG 20220504 130053IMG 20220504 130042