ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2022

Σύμφωνα με τις διατάξεις  της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α 109) όπως τροποποιήθηκε
με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία
Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2022-2023 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2022.
Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της
Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου του ως άνω
ΠΔ.
Συγκεκριμένα οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, από το σχολικό έτος
2020-2021 και εφεξής, γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής,
σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το
νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του
Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2022-2023, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν
συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν.
4704/2020 (Α 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η
Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα,
εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2022-2023, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2018  και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν
γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Β) Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

 

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα

και στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ο γονέας μετά την ηλεκτρονική εγγραφή χρειάζεται να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα, μετά από τηλεφωνικό ραντεβού τα παρακάτω:

τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)συμπληρωμένο από τον παιδίατρο.

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Γ. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του
Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων
κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών
στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ.
πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι
εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται
στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

Για τη κατάθεση των δικαιολογητικών καθώς και όποια άλλη πληροφορία για τις εγγραφές θα είμαστε στη διάθεσή σας από Τρίτη 1 Μαρτίου μέχριΚυριακή 20 Μαρτίου και ώρες 12:00-13:00

Οι Προϊσταμένες του 6ου   ,7ου     και       9ου    Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου

Τρίγκα                               Χρυσάλλη                     Μπέσσα

Κυριακή                            Μαρία                             Αντιγόνη

2106773533                 2106773534                     2106745503

 

25 Μαρτίου -φύλλα εργασίας

Οι εργασίες μας με τους ήρωες της Επανάστασης του 1821

Ο τσολιάς και το καραβάκι του Πέτρου από τα Ελληνάκια!!! 

Το καραβάκι και ο τσολιάς του Ιάσωνα!!!!

και το τσολιαδάκι του Διονύση!!!!Μπράβο παιδιά σε όλους σας!!!!!

Σας στέλνω κάποια  φύλλα εργασίας σχετικά με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την 25η Μαρτίου 1821.

Και δύο πίνακες αναφοράς για βοήθεια!!!

25η Μαρτίου 1821

Η 25η Μαρτίου είναι διπλή γιορτή.

Είναι θρησκευτική γιορτή γιατί γιορτάζει η εκκλησία μας τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου δηλαδή το χαρμόσυνο μήνυμα ότι θα γίνει η μητέρα του Χριστού.

Είναι όμως και εθνική γιορτή γιατί η πατρίδα μας γιορτάζει τον ξεσηκωμό του γένους μας ενάντια στους Τούρκους κατακτητές. Ο λαός μας έμεινε 400 περίπου χρόνια σκλαβωμένος από τους Τούρκους.

Συγκεντρώθηκαν λοιπόν οι οπλαρχηγοί στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας στις 25 Μαρτίου του 1821 και ορκίστηκαν κάτω από τη σημαία που έγραφε «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ» να αγωνιστούν για την απελευθέρωση της πατρίδας από τους Τούρκους.

400 ολόκληρα χρόνια σκλαβιάς!

Το παιδομάζωμα ήταν ίσως η μεγαλύτερη πληγή για τον ελληνισμό στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας….Ο Τούρκος απεσταλμένος εμφανιζόταν στα χωριά και απαιτούσε να παρουσιαστούν μπροστά του όλοι οι πατεράδες με τους γιους τους. Από αυτούς διάλεγε τους πιο καλοφτιαγμένους και δυνατούς, για να γίνουν γενίτσαροι….

Κρυφό σχολείο: Η παράδοση αναφέρει πως επί εποχή τουρκοκρατίας υπήρχαν τα κρυφά σχολειά. Σύμφωνα με αυτήν τα παιδιά έτρεχαν νύχτα στα όρη και στα βουνά, μες στους λύκους, να πάνε κρυφά απ’ τους Tούρκους στο γειτονικό μοναστήρι, να μάθουν γράμματα, με δάσκαλο έναν παπά…

Η 25η Μαρτίου 1821 καθιερώθηκε ως ημέρα εορτασμού της Ελληνικής Επανάστασης.

Μην αντέχοντας άλλο τη σκλαβιά, οι Έλληνες πήραν τα όπλα τους και ξεσηκώθηκαν εναντίον των Τούρκων! Πολέμησαν ηρωικά για την ελευθερία τους!

Κλέφτες και Αρματολοί

  • Πολλοί ήταν οι Έλληνες που αντιστάθηκαν στην οθωμανική κυριαρχία! Ανάμεσά τους οι Κλέφτες που ζούσαν κυρίως στα βουνά! Ήταν αγαπητοί στο λαό γιατί εναντιώνονταν στους πλούσιους Τούρκους και παράλληλα βοηθούσαν τους καταπιεσμένους Έλληνες
  • Οι Τούρκοι για να τους αντιμετωπίσουν , χρησιμοποίησαν ένοπλες ομάδες πρώην κλεφτών ή άλλων οπλαρχηγών, προκειμένου να περιορίσουν τη δράση των κλεφτών. Ήταν οι λεγόμενοι Αρματολοί!
  • Και στον παρακάτω σύνδεσμο ακούστε το τραγούδι για τα κλεφτόπουλα

https://youtu.be/e_mvONNVdIc

Τι κάνει έναν άνθρωπο ήρωα;

Ήρωας είναι κάποιος που αγωνίζεται με θάρρος και με τόλμη για να βοηθήσει τους άλλους και ας βάζει σε κίνδυνο τη δική του τη ζωή!

Άλλοι αγωνίζονταν με όπλα ενώ κάποιοι άλλοι εμψύχωναν το λαό με το λόγο τους.

Ένας από αυτούς ο μεγάλος συγγραφέας και επαναστάτης

“Ρήγας Φεραίος”

Και εδώ ακούστε το θούριο του Ρήγα Φεραίου:

https://youtu.be/qwuOKIfoNjY

Ελληνική σημαία

Και εδώ θα ακούσετε το τραγούδι: Είσαι το φλάμπουρο

https://youtu.be/wBd8knKMmgQ

Η επιλογή των χρωμάτων έγιναν για να συμβολίζει το

γαλάζιο της θάλασσας και το λευκό των κυμάτων.

ελ greece.gif

Η πιο διαδεδομένη θεωρία για το πλήθος των λωρίδων, είναι ότι

συμβολίζουν τις συλλαβές της φράσης «ελευθερία ή θάνατος».

Οι πέντε κυανές τις συλλαβές «Ε-λευ-θε-ρί-α»

και οι τέσσερις λευκές «ή θά-να-τος»

Η άνοιξη μέσα από έργα τέχνης

«Την άνοιξη αν δε τη βρεις τη φτιάχνεις» είχε γράψει ο μεγάλος μας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης.     
Αγαπημένα παιδιά μπορείτε να ξαναδείτε το βίντεο για την Άνοιξη και να ακούσετε ξανά το τραγούδι στους παρακάτω συνδέσμους
Η άνοιξη μέσα από έργα τέχνης
 Αποφασίσαμε να  φέρουμε  την άνοιξη στην τάξη μας,  μέσα από τα έργα σπουδαίων ζωγράφων. Άλλωστε η επαφή των παιδιών  με έργα τέχνης προσφέρει πλούσια ερεθίσματα για την  καλλιέργεια της αισθητικής τους και τους δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουν μια προσωπική σχέση με τον πολιτισμό.
Mπήκε η Άνοιξη. Η εποχή που έχει ταυτιστεί με την Ομορφιά, τον Έρωτα και την Αναγέννηση όσο καμιά άλλη. Τις δύσκολες αυτές μέρες η Άνοιξη φέρνει την Ελπίδα ότι σύντομα όλα θα είναι καλύτερα. Αυτό ακριβώς το μήνυμα έχουν και οι περισσότεροι πίνακες διάσημων ζωγράφων για την Άνοιξη.
7 από τους πιο γνωστούς είναι οι ακόλουθοι:

Γεώργιος Ιακωβίδης, «Άνοιξη», 1927

Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν Έλληνας ζωγράφος κι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του καλλιτεχνικού κινήματος του νατουραλισμού της Σχολής του Μονάχου. Στα χρόνια της παραμονής του στη Γερμανία, τα θέματα του ήταν κυρίως σκηνές της καθημερινής ζωής, ιδίως συνθέσεις με παιδιά, εσωτερικά σπιτιών, νεκρές φύσεις και λουλούδια αλλά με την επιστροφή του στην Ελλάδα στράφηκε προς τη δημιουργία πορτραίτων και υπήρξε ένας από τους πιο σπουδαίους Έλληνες προσωπογράφους. Η δικιά του «Άνοιξη» είναι μια νέα κοπέλα με κατάλευκο δέρμα και ερωτική διάθεση που σπάει τη βαρύτητα που χαρακτηρίζει το περιβάλλον της.
Sandro Botticelli, Primavera – 1478
«Η Άνοιξη» ή «Primavera», επίσης γνωστή ως «Η Αλληγορία της Άνοιξης», είναι ένα έργο τέμπερας μεγάλων διαστάσεων του διακεκριμένου καλλιτέχνη της Ιταλικής Αναγέννησης, Sandro Botticelli και χρονολογείται περίπου το 1478 μ.Χ. Το θέμα του πίνακα που εκτίθεται στην Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία λέγεται ότι το εμπνεύστηκε από την περιγραφή της άνοιξης από το βιβλίο του Ρωμαίου ποιητή Οβίδιου, «Ημερολόγιο», αλλά και από τους στίχους του Angelo Ambrogini, ποιητή και φίλου του, ο οποίος ήταν γνωστός με το παρατσούκλι Πολιτσιάνο.
Claude Monet, «Μονοπάτι στον Κήπο του Μονέ στο Giverny» – 1902
Αν θαυμάζοντας έναν όμορφο πίνακα έχετε ονειρευτεί ότι είστε και εσείς κομμάτι του, τότε δεν έχετε παρά να επισκεφθείτε το σπίτι και τους κήπους του διάσημου ζωγράφου Claude Monet στην επαρχία Giverny στην Βόρεια Γαλλία. Ο ιδρυτής του Ιμπρεσιονισμού, όπως χαρακτηρίζεται, πέρασε στην ιστορία για τα ονειρεμένα τοπία που αποτύπωνε στους πίνακές του με τις χαρακτηριστικές ιαπωνικές γέφυρες, τις κλαίουσες ιτιές και τα ατελείωτα νούφαρα.
Vincent Van Gogh, «Ψάρεμα την Άνοιξη» – 1887

Ο Vincent van Gogh ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Ωστόσο, μετά το θάνατό του η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών. Ένα από τα αγαπημένα του θέματα ήταν η άνοιξη και ένας από τους γνωστότερους πίνακες του αυτός με τίτλο «Ψάρεμα την Άνοιξη».

Francisco Goya, «Οι Ανθοπώλες της άνοιξης», 1786
Ο Francisco Goya ήταν Ισπανός ζωγράφος και χαράκτης. Υπήρξε ζωγράφος της βασιλικής αυλής της Ισπανίας προσφέροντας τις υπηρεσίες του σε τρεις γενιές μοναρχών. Θεωρείται ο σπουδαιότερος Ισπανός καλλιτέχνης, από τα τέλη του 18ου αιώνα μέχρι τις αρχές του 19ου. Το έργο του, που ανήκει στην περίοδο του ροκοκό και του ρομαντισμού, περιλαμβάνει περισσότερους από 700 πίνακες. Ένας εξ αυτών είναι «Οι Ανθοπώλες της άνοιξης» στον οποίο ροδαλά, στρογγυλά πρόσωπα και καμπύλες γραμμές προσωποποιούν την πιο όμορφη εποχή του χρόνου.
John Millais, «Άνοιξη (Ανθισμένες Μηλιές)», 1856-59
Ο Σερ John Millais ήταν Άγγλος ζωγράφος και εικονογράφος, ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της Βικτωριανής εποχής και ιδρυτικό μέλος (1848) της καλλιτεχνικής κίνησης στην Αγγλία, που είναι γνωστή ως «Προραφαηλιτική Αδελφότητα». Ο πίνακας του με τίτλο «Άνοιξη (Ανθισμένες Μηλιές) μας μεταφέρει σε ένα ανοιξιάτικο πικ νικ στη φύση, όπου οι αμέτρητες ανθισμένες μηλιές συμβολίζουν την αφθονία που συνδέεται με τη συγκεκριμένη εποχή.
Paul Gauguin, «Ιερή Άνοιξη», 1894

Ο Paul Gauguin ήταν σημαντικός Γάλλος ζωγράφος, εκπρόσωπος του ρεύματος του μεταϊμπρεσιονισμού και έντονα πειραματικός καλλιτέχνης που επηρέασε τα ρεύματα της μοντέρνας τέχνης. Ο τίτλος του συγκεκριμένου έργου, που είναι εμπνευσμένο από την πρώτη επίσκεψη του Paul Gauguin στην Ταϊτή και τον πολιτισμό των ιθαγενών, στην τοπική γλώσσα είναι «Nave Nave Moe». Τα έντονα χρώματα του ρεύματος του κλουασονισμού αποδίδουν με ζωντανό τρόπο το ανοιξιάτικο τοπίο των τροπικών νησιών της Πολυνησίας.

Μελετήστε, παρατηρήστε, συζητήστε με τα παιδιά και ύστερα μην ξεχάσετε να βγείτε στην αυλή και να δείτε την πραγματική άνοιξη, τα χρώματα και τις μυρωδιές της. Γιατί εδώ είναι το εποπτικό υλικό. Η ζωή είναι εκεί, έξω…

Η κυρά Σαρακοστή

Μπορείτε να ακούσετε και το τραγούδι της κυρά Σαρακοστής στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?

Εδώ μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας Σαρακοστή με σχήματα και χρώματα!!

Και τώρα η συνταγή μας για τη Σαρακοστή με ζυμάρι

Συστατικά

  • 540 γρ. αλεύρι γ.ο.χ.
  • 200 γρ. αλάτι
  • 250 γρ. νερό
  • γαρίφαλο, για διακόσμιση

Μέθοδος Εκτέλεσης

Η «κυρά-Σαρακοστή» λειτουργούσε ως ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο το οποίο βοηθούσε «τους παλιούς» να μετρούν τις εβδομάδες που μεσολαβούσαν από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Μεγάλη Εβδομάδα. Συνήθως, ήταν η ζωγραφιά, μιας γυναίκας με μαντήλι στο κεφάλι, επτά πόδια, σταυρωμένα χέρια –επειδή προσευχόταν– και χωρίς στόμα, διότι νήστευε όλη αυτή την περίοδο. Κάθε Σάββατο, ξεκινώντας από το Σάββατο που ακολουθούσε μετά την Καθαρά Δευτέρα, η κυρά-Σαρακοστή «έχανε» ένα πόδι. Το τελευταίο μάλιστα, το οποίο κοβόταν το μεγάλο Σάββατο, σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας το τοποθετούσαν μέσα στο ψωμί της Ανάστασης και σε όποιον τύχαινε, του έφερνε καλή τύχη (κάτι σαν το φλουρί της Βασιλόπιτας)! Εκτός από χαρτί, η κυρά-Σαρακοστή μπορεί να φτιαχτεί επίσης από ύφασμα, αλλά και από ζυμάρι. Είναι το αλατόζυμο ένα ωραίο υλικό που επειδή έχει πάρα πολύ αλάτι δεν χαλάει για πάρα πολύ καιρό – έχει τις ιδιότητες του πηλού ή της πλαστελίνης.

  • Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 160° C στον αέρα.
  • Βάζουμε τα υλικά για το ζυμάρι σε ένα λεκανάκι και τα ζυμώνουμε μέχρι να γίνει μια ελαστική και ωραία ζύμη.
  • Πλάθουμε την Κυρά Σαρακοστή με το ζυμάρι φτιάχνοντας το σώμα, τη φούστα, το πρόσωπο, τα πόδια της, τη διακοσμούμε όπως θέλουμε και τη βάζουμε σε ένα ταψί το οποίο έχουμε στρώσει με λαδόκολλα.
  • Ψήνουμε για 20 με 30 λεπτά.  Μας ενδιαφέρει να στεγνώσει και όχι να «ψηθεί».
  • Καλή επιτυχία!!!!

Και εδώ η δική σας Σαρακοστή με ζυμαράκι!!!

του Πέτρουτου Ιάσωνα    της Κωνσταντίνας Τζούτι 

του Διονύση του Μάνου του Χαράλαμπου και της Μαρίας 

 

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τραγούδια και  για τις Αποκριές

https://www.youtube.com/watch?v=343ytIV5wn8&ab_channel=JuniorExplorers

https://youtu.be/UQEcVpU6wo8

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Παιχνίδια με μπαλόνια!

Αναγραμματισμός με  αποκριάτικες λέξεις!!!

https://wordwall.net/play/11660/669/414

 

 

ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ -ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ

 

Με την Καθαρά Δευτέρα έρχεται και το τέλος των Αποκριών. Ονομάστηκε έτσι γιατί οι Χριστιανοί «καθαρίζονται» πνευματικά και σωματικά. Είναι μέρα νηστείας αλλά και μέρα αργίας για τους Χριστιανούς. Η νηστεία διαρκεί για 7 εβδομάδες!

Το έθιμο του Χαρταετού

Το πέταγμα του χαρταετού στα ύψη και ο χορός του με τον άνεμο, ψηλά στον καταγάλανο ουρανό, υποδηλώνει την ανάταση, την κάθαρση της ψυχής!!!!

Το έθιμο αυτό είναι πολύ παλιό και ήρθε από την Κίνα!

Πίστευαν ότι όσο ψηλότερα ανεβεί ο αετός τόσο πιο τυχεροί θα είναι.

Παιδάκια μου κι εδώ οι χαρταετοί που φτιάξατε εσείς!!!!!!Πανέμορφοι μπράβο σε όλους σας!!!!

Της Κωνσταντίνας Τζούτι, του Διονύση και του Ιάσωνα!!!!

 

Κι εδώ του Κωνσταντίνου, του Χαράλαμπου και της Μαρίας!!!!!