Τι είναι;
Καινοτόμος, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση
Πώς;
Με την προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης
Γιατί;
Για την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.
Με ποιόν τρόπο;
- μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας,
- ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας,
- ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης
- ψηφιακές ικανότητες, κριτική σκέψη, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και ικανότητα για μάθηση
Τι θα καταφέρουμε;
Πολίτες με ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων που ανοίγουν τον δρόμο για την προσωπική ολοκλήρωση και ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη, την ιδιότητα του ενεργού πολίτη και την απασχόληση.
Εργαστήρια δεξιοτήτων που θα λάβουν χώρα στο Νηπιαγωγείο μας κατά το Σχολικό έτος 2021-2022
1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
Θεματική ενότητα : Ζω καλύτερα – Ευ ζην- Αυτομέριμνα
Τίτλος προγράμματος: «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο Νηπιαγωγείο»
Στόχοι:
- να γνωριστούν μεταξύ τους
- να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ τους
- να συνειδητοποιήσουν ότι είναι μέλη μιας ομάδας
- να εξασκήσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες
- να βρουν τρόπους συνεργασίας
- να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα
- να διευρυνθεί η δυναμική της ομάδας
- να αναπτυχθεί η προσωπική ευθύνη μέσα από την κατανόηση της λειτουργίας της ομάδας
- να εξοικειωθούν με την έννοια της ενσυναίσθησης
- να αναγνωρίζουν συναισθήματα που οδηγούν σε δυσκολίες συμπεριφοράς και συνύπαρξης και να επινοήσουν τρόπους επίλυσης και ελέγχου
- να αποδέχονται, να κατανοούν και να εκφράζουν θετικά και αρνητικά συναισθήματα και να εξοικειωθούν με τρόπους διαχείρισης αυτών.
- να αναπτυχθεί μέσα στην τάξη ένα κλίμα αποδοχής, αγάπης, εμπιστοσύνης, ισοτιμίας
2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
Θεματική ενότητα : Φροντίζω το περιβάλλον: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά
Τίτλος προγράμματος: «Το παράπονο των ζώων»
Στόχοι:
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζουν τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση και την ιδιαίτερη σημασία τους για την ισορροπία της ζωής στον πλανήτη μας, ενημερώνονται για τα ζώα που κινδυνεύουν να αφανιστούν στην πατρίδα μας καθώς και για τις αιτίες εξαφάνισης, μαθαίνουν τρόπους για την προστασία των ζώων και ευαισθητοποιούνται, ώστε να συμβάλλουν στην προσπάθεια των οικολογικών οργανώσεων και άλλων φορέων.
- Να ενισχύσουν την κριτική ικανότητα και δημιουργικότητά τους.
- Να καλλιεργήσουν ικανότητα λήψης αποφάσεων.
- Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και υπευθυνότητας.
- Να διατυπώνουν συμπεράσματα και να ενθαρρύνονται στη διεξαγωγή διαλόγου στηρίζοντας τις απόψεις τους με επιχειρήματα.
- Να καλλιεργήσουν δεξιότητες του νου (κατασκευές, δημιουργίες)
- Να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους στη χρήση των ψηφιακών μέσων.
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
Θεματική ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Τίτλος προγράμματος: «Τα στερεότυπα των φύλων»
Στόχοι
- Να ενισχύσουν την ατομική τους ταυτότητα και να μιλήσουν για τον εαυτό τους και τις προτιμήσεις τους
- Να κατανοήσουν τη μοναδικότητα του ατόμου αναγνωρίζοντας προσωπικά χαρακτηριστικά
- Να κατανοήσουν τις ανατομικές ομοιότητες και διαφορές των δύο φύλων
- Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι άνδρες και γυναίκες, βιώνουν συναισθήματα της ίδιας έντασης σε παρόμοιες καταστάσεις
- Να συνειδητοποιήσουν ότι η ενασχόληση με ενδοοικιακές εργασίες αφορά εξίσου το ανδρικό και το γυναικείο φύλο.
- Να οικοδομήσουν την έννοια της ισότητας αναφορικά με τους ρόλους των δύο φύλων μέσα στην οικογένεια.
Να αναπτύξουν θετικές συναισθηματικές στάσεις και συμπεριφορές για το άλλο φύλο - Να συνειδητοποιήσουν ότι δεν υπάρχουν «αγορίστικα» και «κοριτσίστικα» παιχνίδια και γωνιές.
- Να απαλλαγούν από τυχόν στερεότυπες αντιλήψεις για το παιχνίδι.
- Να ενισχύσουμε το παιχνίδι, τη συντροφικότητα και την επικοινωνία ανάμεσα στα παιδιά διαφορετικού φύλου.
- Να αναγνωρίζουν τα έμφυλα στερεότυπα στις διαφημίσεις. Να απαλλαγούν από στερεοτυπικές αντιλήψεις για τα παιχνίδια. Να γίνουν κριτικοί καταναλωτές υπερβαίνοντας τον έμφυλο διαχωρισμό.
- Να κατανοήσουν ότι η επιλογή του επαγγέλματός μας έχει σχέση μόνο με τις επιθυμίες και τις δυνατότητές μας και όχι με το φύλο μας.
- Να συνειδητοποιήσουν ότι κανένα επάγγελμα δεν είναι αποκλειστικά ανδρικό ή γυναικείο κι ότι η επιλογή του επαγγέλματος πρέπει να γίνεται με βάση τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού.
4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων:
Θεματική ενότητα : Δημιουργώ και καινοτομώ: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος προγράμματος: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»
