Στην 3η θεματική ενότητα των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τα στερεότυπα των φύλων.
Ξεκινήσαμε διερευνώντας τις αντιλήψεις των παιδιών για τα δύο φύλα. Παρουσιάσαμε φωτογραφίες αντρών με μακριά μαλλιά,με σκουλαρίκια, Σκωτσέζους με φούστες και γυναικών με κοντό μαλλί, γραβάτα, ντυμένες με ανδρόγυνο στυλ κ.α και κάναμε διερευνητικές ερωτήσεις όπως για παράδειγμα:
Πώς κατάλαβες ότι είναι αγόρι/ κορίτσι; Όλα τα κορίτσια έχουν μακριά μαλλιά; Υπάρχουν αγόρια με μακριά μαλλιά; Φοράνε διαφορετικά ρούχα τα αγόρια από τα κορίτσια; Παίζουν διαφορετικά παιχνίδια; Ποιες οι ομοιότητες και οι διαφορές στο σώμα, ανάμεσα στα αγόρια και στα κορίτσια; Αισθάνονται διαφορετικά τα αγόρια από τα κορίτσια (κλαίνε, γελάνε, χαίρονται, θυμώνουν); Πώς είναι ο μπαμπάς; Πώς είναι η μαμά; Που μοιάζουν και που διαφέρουν;
Στη συνέχεια, τα παιδιά παρουσίασαν τους εαυτούς τους σε μια αφίσα με τίτλο “Κάθετι που αγαπώ” όπου συμπλήρωσαν το αγαπημένο τους χρώμα, το αγαπημένο τους παιχνίδι, την αγαπημένη τους παιδική σειρά και το τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Οι εργασίες τους αναρτήθηκαν στην τάξη.
Έπειτα, προχωρήσαμε στην μελέτη του ανθρώπινου σώματος ξεκινώντας από την αναγνώριση των εσωτερικών μερών και επισημαίνοντας τη λειτουργία τους. Συνεχίσαμε, με τα ανατομικά χαρακτηριστικά και φτιάξαμε έναν σκελετό για αγόρι και ένα για κορίτσι. Ο σκελετός του αγοριού είχε τίτλο “Τι σκέφτομαι όταν ακούω τη λέξη αγόρι”, ενώ του κοριτσιού “Τι σκέφτομαι όταν ακούω την λέξη κορίτσι”.
Γύρω – γύρω από τον σκελετό του αγοριού γράψαμε πράγματα που σκέφτονται τα κορίτσια όταν ακούν την λέξη αγόρι ενώ στο εσωτερικό τι σκέφτονται τα ίδια τα αγόρια για τους εαυτούς τους.
Αντίστοιχα δουλέψαμε και με τον σκελετό του κοριτσιού.
Τέλος, κάναμε και αναφορά στον κανόνα του εσωρούχου σύμφωνα με τις οδηγίες του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Υπάρχει και ο οδηγός για γονείς!
Επιπλέον, έγινε συζήτηση για τα παιχνίδια και τονίσαμε ότι δεν υπάρχουν αγορίστικα και κοριτσίστικα παιχνίδια αλλά όλα τα παιχνίδια είναι για όλους.
Αρχικά, υποθέσαμε ότι έχουμε να πάμε σε ένα παρτυ γενεθλίων διδύμων (αγόρι-κορίτσι) και συζητήσαμε για τα δώρα που θα μπορούσαμε να τους κάνουμε, κατατάσσοντάς τα(σύμφωνα με τις απαντήσεις των παιδιών) σ΄ αυτά που απευθύνονται στα αγόρια, αυτά που απευθύνονται στα κορίτσια κι αυτά που απευθύνονται και στους δυο . Τις απαντήσεις μας τις αποτυπώσαμε στο χαρτί.
Κλέινοντας το κομμάτι των παιχνιδιών, τα παιδιά σε ομάδες έφτιαξαν δύο αφίσες παιχνιδιών που απευθύνονται τόσο στα αγόρια όσο και στα κορίτσια.
Τέλος, αναφερθήκαμε και στις οικιακές εργασίες, οι οποίες είναι ευθύνη όλων των μελών της οικογένειας και πρέπει να μοιράζονται. Γι’ αυτό το σκοπό φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς στην τάξη με τα ονόματα των παιδιών και τις δουλειές του σπιτιού όπου κάθε μέρα και για ένα μήνα τα παιδιά σημειώνουν ποια δουλειά έκαναν την προηγούμενη μέρα στο σπίτι. Στο τέλος, θα δούμε και θα αναλύσουμε τα αποτελέσματα.