Στo πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων και της θεματικής «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ-Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη – Συμπερίληψη στην εκπαίδευση, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες» που πραγματοποιεί η ΣΤ’ τάξη, την Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2023, υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας την αθλήτρια και παραολυμπιονίκη στο άθλημα του Boccia, Άννα Ντέντα, την «αθλητική βοηθό» της, Χειρίστρια Ράμπας, Χριστίνα Ντέντα και την Μαρία Ντέντα, οδηγό του οχήματος.
Η υποδοχή έγινε στο προαύλιο του σχολείου. Στόχος μας ήταν, να παρακολουθήσουμε σταδιακά τη διαδικασία που ακολουθείται καθημερινά για τη μετακίνηση της αθλήτριας.
Η Μαρία, η οδηγός του προσαρμοσμένου αυτοκίνητου, στάθμευσε στο προαύλιο, μας έδωσε κάποιες διευκρινίσεις για την ιδιαίτερη κατασκευή του κι εκεί μιλήσαμε για τη διαδικασία της μετακίνησης και τη χρήση της ράμπας.
Η Άννα, μας έδειξε τη χρήση του ηλεκτροκίνητου καροτσιού που χρησιμοποιεί και συζητήσαμε για το θέμα της προσβασιμότητας και την ανάγκη να υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα ιδιαίτερα μέσα που είναι απαραίτητα σε ένα άτομο με αναπηρία στη μετακίνησή του και στην καθημερινή του δραστηριότητα.
Στη συνέχεια, περάσαμε στην Αίθουσα εκδηλώσεων, όπου έγινε μια επίδειξη του τρόπου συνεργασίας της αθλήτριας της κατηγορίας BC3, στην οποία ανήκει η Άννα, με την «χειρίστρια ράμπας-αθλητικής βοηθού», κατά τη διάρκεια ενός αγώνα.
Η Μαρία μας περιέγραψε πολύ παραστατικά τη δική της εμπειρία από τους αγώνες Στίβου στους οποίους συμμετείχε για πρώτη φορά πέρυσι.
Αφήνοντας το αθλητικό κομμάτι, η Μαρία και η Άννα με πολύ προθυμία και πάντα με χαμόγελο, απάντησαν σε ερωτήσεις μαθητών-μαθητριών κι εκπαιδευτικών για την καθημερινότητα τους, το ημερήσιο πρόγραμμα τους, την εξυπηρέτηση των βασικών τους αναγκών, τις σπουδές τους, τα ενδιαφέροντα τους, τα συναισθήματα τους και γενικά πώς βιώνουν τη διαφορετικότητα που προκύπτει από την αναπηρία τους.
Στο τέλος χαλαρώσαμε και απολαύσαμε όλοι μαζί τα σπιτικά κεράσματα που είχαν φροντίσει να φέρουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας.
Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία για όλους μας! Μας ενθουσίασε η επικοινωνία και συγχρόνως μας προβλημάτισε σχετικά με τη στάση μας ως ενεργοί πολίτες ώστε να διευκολύνουμε τους συνανθρώπους μας με αναπηρίες ή τουλάχιστον να μην τους δυσκολεύουμε.
Οι καλεσμένες μας, μας μετέδωσαν την αισιοδοξία με την οποία αντιμετωπίζουν τη ζωή, την ιδέα ότι κάθε άνθρωπος δεν πρέπει σταματά να βελτιώνει το εαυτό του και ότι έχει δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να αναζητά, να διεκδικεί και να παίρνει μερίδιο από τα αγαθά της ζωής ώστε να έχει στην κοινωνία τη θέση που δικαιούται. Αυτά κρατάμε ως κεντρική ιδέα και προστιθέμενη αξία της δράσης μας κι εκφράζουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στις καλεσμένες μας για το μάθημα ζωής που μας προσέφεραν.











































