Το 9ο Δημοτικό Ηρακλείου στο «Αέρα»: Ένα Διαπολιτισμικό Podcast για τη Νεολαία της Ευρώπης!
Σε μια συναρπαστική δράση που αποδεικνύει τη δύναμη της επικοινωνίας και της συνεργασίας, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Κρήτης δημιούργησαν ένα μοναδικό podcast, μεταφέροντας τη φωνή τους στην Ευρώπη! Με αφορμή τη συμμετοχή τους στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Kids Radio Europe και την πρόσκληση από τους Γάλλους εταίρους “Les Francas”, οι μαθητές μας αγκάλιασαν το θέμα “Συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Νεολαίας” του τοπικού γαλλικού έργου “Collégiens Citoyens” (“Μαθητές Πολίτες”).
Το ραδιόφωνο, ως μέσο επικοινωνίας και διαδραστικότητας, προσφέρει μια μοναδική πλατφόρμα στους μαθητές να φιλοξενήσουν και να διαχειριστούν ένα μέσο ενημέρωσης, αναπτύσσοντας παράλληλα δεξιότητες γραμματισμού στην πληροφορία.
Το podcast των μαθητών μας, γεμάτο ζωντάνια και ενθουσιασμό, ξεκίνησε με το τραγούδι On écrit sur les murs του Demis Rousso, ένα τραγούδι για την αλληλεγγύη, την ειρήνη και την ελπίδα που ερμηνεύουν οι KIDS UNITED και με μια θερμή “καλημέρα” στους ακροατές.
Μέσα από τις φωνές τους, οι μαθητές παρουσίασαν με περηφάνια το 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου, περιγράφοντας το σύγχρονο κτίριο, τις φωτεινές αίθουσες, την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και το γήπεδο μπάσκετ, τονίζοντας ότι “στο σχολείο μας δεν βαριέσαι ποτέ!”.
Στη συνέχεια, οι μικροί ραδιοφωνικοί παραγωγοί μας, ταξίδεψαν τους ακροατές στην υπέροχη πόλη του Ηρακλείου και την Κρήτη. Περιέγραψαν τις καταγάλανες παραλίες, τα εντυπωσιακά βουνά, την πλούσια και μοναδική χλωρίδα με τα ενδημικά φυτά, και τη φημισμένη κρητική φιλοξενία και κουζίνα. Δεν παρέλειψαν να αναφερθούν στην πλούσια ιστορία της Κρήτης, από τους μύθους της αρχαιότητας μέχρι τον Μινωικό πολιτισμό και το παλάτι της Κνωσού.
Αυτό που έκανε ακόμη πιο ξεχωριστή τη δράση ήταν η διαπολιτισμική διάσταση. Οι μαθητές μετέφραζαν κάθε πρόταση από τα ελληνικά στα γαλλικά, με την πολύτιμη βοήθεια δύο φοιτητριών από το Πανεπιστήμιο Jean Monnet (Saint-Étienne) της Γαλλία, της Alyssia Douat και της Audrey Notin , καθώς και της καθηγήτριας Γαλλικών του σχολείου, κυρίας Μαρίας Γιακουμάκη. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο ενίσχυσε τις γλωσσικές τους δεξιότητες, αλλά και προώθησε την πολιτιστική κατανόηση και τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών ομάδων.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί ένα λαμπρό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο οι μαθητές μπορούν να αποκτήσουν πολύτιμες εμπειρίες, να αναπτύξουν δεξιότητες και να ενισχύσουν τη συμμετοχή της νεολαίας σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Εδώ μπορείτε να ακούσετε το podcast KIDS RADIO EUROPE (Let’s introduce ourselves…) | European School Radio

L’École Primaire N°9 d’Héraklion “Sur les Ondes” : Un Podcast Interculturel pour la Jeunesse Européenne !
Dans un projet passionnant qui démontre le pouvoir de la communication et de la coopération, les élèves de la classe de 6ème de l’École Primaire N°9 d’Héraklion en Crète ont créé un podcast unique, faisant entendre leur voix à travers l’Europe ! À l’occasion de leur participation au programme européen Kids Radio Europe et à la suite de l’invitation des partenaires français “Les Francas”, nos élèves ont embrassé le thème de la “Participation de la Jeunesse Européenne », issu du projet local français “Collégiens Citoyens”.
La radio, en tant que moyen de communication et d’interactivité, offre une plateforme exceptionnelle aux élèves pour gérer un média, tout en développant des compétences en littératie informationnelle.
Le podcast de nos élèves, plein de vivacité et d’enthousiasme, a commencé avec la chanson On écrit sur les murs de Demis Rousso, une chanson sur la solidarité, la paix et l’espoir, interprétée par les KIDS UNITED et avec un chaleureux “bonjour” aux auditeurs.
À travers leurs voix, les élèves ont fièrement présenté leur école, l’École Primaire N°9 d’Héraklion, décrivant le bâtiment moderne, les salles lumineuses, la salle polyvalente et le terrain de basket, tout en soulignant que “dans notre école, on ne s’ennuie jamais !”.
Nos jeunes producteurs de radio ont ensuite emmené les auditeurs dans un voyage à travers la magnifique ville d’Héraklion et la Crète. Ils ont décrit les plages azurées, les montagnes impressionnantes, la flore riche et unique avec ses plantes endémiques, ainsi que l’hospitalité et la cuisine crétoises, réputées dans le monde entier. Ils n’ont pas manqué d’évoquer l’histoire riche de la Crète, des mythes de l’Antiquité à la civilisation minoenne et au palais de Knossos.
Ce qui a rendu cette activité encore plus spéciale, c’est sa dimension interculturelle. Chaque phrase a été traduite du grec vers le français par les élèves, avec l’aide précieuse de deux étudiantes françaises de l’Université Jean Monnet (Saint-Étienne), Alyssia Douat et Audrey Notin, ainsi que de la professeure de français de l’école, madame Maria Giakoumaki. Cette approche a permis non seulement de renforcer les compétences linguistiques des élèves, mais également de promouvoir la compréhension culturelle et la collaboration entre les groupes européens.
Cette initiative constitue un brillant exemple de la manière avec laquelle les élèves peuvent acquérir des expériences précieuses, développer des compétences et renforcer la participation des jeunes aux programmes européens.
