Υποδεχόμαστε τα πουλιά στο νηπιαγωγείο μας

Στα πλαίσια της Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας και στις δράσεις  μας για την αναβάθμιση της αυλής, αποφασίσαμε να υποδεχτούμε τα πουλιά κατασκευάζοντας φωλιές και ταΐστρες με την βοήθεια του κ .Κωστικίδη Γιώργου,  μέλους της Ορνιθολογικής Εταιρείας Ελλάδας. Η κατασκευή τους μπορεί να διευκολύνει την παραμονή των μικρών άγριων πτηνών, σε μία αστική περιοχή και, ταυτόχρονα, αποτελεί δημιουργική δραστηριότητα ευαισθητοποίησης των παιδιών.

Τα αποδημητικά πουλιά, κατά την επιστροφή τους με τον ερχομό της Άνοιξης, θα βρουν στην αυλή μας τη φωλιά που με πολύ μεράκι κατασκεύασε και μας τοποθέτησε ο κ.Κωστικίδης σε ένα από τα δέντρα .20220315 120423 20220315 120706 20220315 121453

Ο κ. Κωστικίδης μίλησε στα νηπιάκια για τα πουλιά που περιμένουμε, την τροφή  και τις ανάγκες τους, παρουσίασε τις φωλιές και τις ταΐστρες που ο ίδιος κατασκεύασε από απλά υλικά.  Τα ευαισθητοποίησε σχετικά με την προστασία τους και έβαλε κι εκείνος το λιθαράκι του στην καλλιέργεια της περιβαλλοντικής τους συνείδησης.

20220315 122207 20220315 120636 20220315 122218

 

 

 

Επίσκεψη γεωπόνου στο νηπιαγωγείο μας

Μέσα Απριλίου και  στο πλαίσιο των δράσεων  της αισθητικής αναβάθμισης της αυλής του σχολείου επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας, μετά από πρόσκληση,  η κ. Μαρία  Βαϊτσοπούλου, γεωπόνος . Μας παρουσίασε το επάγγελμά της με τι ασχολείται ένας γεωπόνος και έφερε μαζί της και κάποια από τα εργαλεία της: ένα φτυαράκι , ένα σκαλιστήρι,  ποτιστήρι και γάντια.

278928445 1771561766508390 4362843363742510315 n

 

 

Η κ .Μαρία με προθυμία και χαρά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα  και με πολύ κατανοητό τρόπο μας έδωσε πληροφορίες ,απάντησε σε ερωτήσεις με υπομονή ,μας ενημέρωσε τι χρειάζονται τα φυτά για να μεγαλώσουν, τις κατηγορίες των φυτών ,τον κύκλο ζωής τους αλλά τον τρόπο φροντίδας τους, τη χρησιμότητα  και την ωφελιμότητα των φυτών.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και με χαρά  όλοι έπιασαν δουλειά. Μία ομάδα τοποθέτησε το ειδικό ύφασμα μέσα στα λάστιχα, άλλη ομάδα έβαλε μέσα το χώμα ,άλλη  μετέφερε τα φυτά .

278257801 2245133128996289 5553908587724005930 n  279154633 3225218261089369 8020656625231488442 n 279034841 1024907741785461 1708503984798441369 n 1

278519185 520286099492246 8000948949565644289 n 278250595 1093648137851230 2920141550913058698 n 279073186 338373164968524 6961458052549737745 n

278365225 1079489159632478 2526028166948220466 n 279340238 1160003738094697 7093256775296611885 n 278366678 697245254816620 1154360911441904734 n

Η γεωπόνος έδινε οδηγίες και συμβουλές για τη μεταφύτευση αλλά και τη φροντίδα των φυτών ώστε να αναπτυχθούν και να διατηρηθούν για πολύ χρόνο . Φυτέψαμε τα φυτά που μας έφεραν οι γονείς των παιδιών και τους ευχαριστούμε πολύ αλλά και αρωματικά .

278291950 3154431644837118 2170951959058012756 n  278621712 695341124998845 4952410618423983415 n

Η αυλή μας  ομόρφυνε γέμισε χρώματα  και αρώματα. Τα καταφέραμε!!

Ευχαριστούμε την κ. Μαρία για την παρουσία της στο σχολείο ,για τις συμβουλές για τη φροντίδα των φυτών μας και την προθυμία της να ξαναρθεί από την Κοζάνη αν τη χρειαστούμε πάλι.

Φυτεύοντας τις δικές μας φράουλες

Κόκκινη και στρουμπουλή ,γευστική αλλά μικρή.

Τρώγεται είτε ωμή ή γρανίτα δροσερή

Τί είναι ;

 

1

Τρόφιμα και φρούτα που κάνουν καλό στην υγεία μας, υπάρχουν πολλά. Λίγα όμως είναι τόσο νόστιμα όσο η αγαπημένη μας φράουλα.

Εκτός από τα πολύτιμα αντιοξειδωτικά, οι φράουλες έχουν πολλά άλλα θρεπτικά συστατικά και συμβάλλουν αποτελεσματικά για την πρόληψη πολλών ασθενειών. Είναι γνωστό ότι το φυλλικό οξύ προστατεύει από γενετικές ανωμαλίες και η βιταμίνη C εμποδίζει αποτελεσματικά τις λοιμώξεις και το κρύωμα.

Παρακολουθήσαμε στην ώρα των Αγγλικών το παρακάτω βίντεο και μάθαμε για την Γαλλική καταγωγή της φράουλας και τα χαρακτηριστικά της.

 

 

 

Οι λέξεις που μάθαμε:strawberry, juice, jam,jelly

278830184 1077438886143436 2559776357738622854 n

Δοκιμάσαμε φρέσκες φράουλες , μαρμελάδα πάνω σε τσουρέκι και ήπιαμε  δροσερό χυμό.

278903604 503486097939134 2192130895553618815 n 278961440 1048562602677407 1197913820712544270 n 1 278859777 1705342956464620 5614620864806836347 n

Στο πλαίσιο της Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας αναλάβαμε το θέμα της αναβάθμισης του αύλειου χώρου

Μας επισκέφθηκαν οι γονείς νηπίου με μία ωραία κατασκευή- έκπληξη για την αυλή:

Σε ξύλινους σωλήνες με χώμα φυτέψαμε φυτά φράουλας

278836825 481804303680070 6444674642021980731 n 278893628 952233262104589 7669581272590793404 n 278861700 361501892703160 5432531271512520840 n 279081340 1127004837873762 8416359620630644242 n 279103743 1162531654549487 3561349518580897190 n

279089034 3246909548962118 6187585875872793506 n 279122250 508632607650012 7787893450246918624 n 278855314 581953362866883 735189201589472986 n

Από δω και μπρος  αναλαμβάνουμε δράση: πότισμα ,παρατήρηση εξέλιξης ,καθάρισμα, για να δούμε τα φυτά μας να μεγαλώνουν και να φανούν οι φράουλες.

Κι εμείς ανυπομονούμε να τις απολαύσουμε και παράλληλα να ενισχύσουμε την υγεία μας.

Ευχαριστούμε την οικογένεια Γκόση για την κατασκευή, τα φυτά και τις συμβουλές .

Το αβγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα

Ανάμεσα στα παραμύθια που διαβάσαμε περιμένοντας το Πάσχα είναι και το ”Το αβγό που μισούσε το κόκκινο χρώμα” της Χρυσάνθης Καραΐσκου .Ναι, καλά διαβάσατε, δεν ήθελε με τίποτα να το βάψουν κόκκινο! Προτιμούσε να το κάνουν ομελέτα ή αυγολέμονο, αρκεί να μην το βάψουν κόκκινο.

278958132 316915867179791 854498170068161771 n

Δε χάσαμε ευκαιρία και επισκεφθήκαμε την αυλή με τις κότες απέναντι από το νηπιαγωγείο μας!

278851033 1000334830587973 1447273028108882264 n     278970013 690715375462142 345212640954347150 n  278851681 1042245689700064 7105884060290242641 n

Παρατηρήσαμε τις κότες ,τις ταΐσαμε και πήραμε αβγουλάκια .

278989222 854853029249510 78547410492371619 n

Ευχαριστήσαμε την κ. Ανάστα για τη φιλοξενία και γυρνώντας στο σχολείο βράσαμε τα αβγά

278875084 1522219381513130 3310901053536568890 n

Νόστιμα και φρεσκότατα!!

Τα υπόλοιπα τα βάψαμε με φίλτρα καφέ και γκοφρέ χαρτί.

278883984 5047098792033707 7090055698520180367 n 1   279040393 1490712931344489 9115414715631785743 n  279064061 356940253078193 1146672153305664786 n

Τα βάλαμε στα καλαθάκια μας

 

 

278966125 676079486981508 308836216649778693 n

Και ετοιμάσαμε τις κάρτες μας

278796891 324501243120202 353534624164351099 n Αντιγραφή 1

Βγήκαμε από τα αβγό!!

 

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!

 

 

 

 

 

 

 

 

Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις

Σήμερα η μέρα μας ξεκίνησε πολύ ευχάριστα , η κυρία Μάγδα η δασκάλα των Αγγλικών ,μας έφερε ένα παραμύθι ενός αγαπημένου συγγραφέα του ERIC CARLE , Brown bear,brown bear what do you see?

Ξεφυλλίζοντας το ,τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τα έντονα χρώματα και τις μεγάλες ζωγραφιές. Στόχος μας η εκμάθηση των χρωμάτων στην Αγγλική γλώσσα.

Τα παιδιά το παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή ,το επαναλαμβανόμενο μοτίβο στην αφήγηση βοήθησε στην αποτύπωση των λέξεων.

Τοποθέτησαν τα καρτελάκια με τα ζώα της ιστορίας με τη σειρά που εμφανίζονται αυτά και την αναδιηγήθηκαν με την ενθάρρυνση της δασκάλας τους .

277486384 232325969069529 3616590963338739790 n

277400507 2999486220315253 6334183262929871656 n

Έπαιξαν παιχνίδι μνήμης βρίσκοντας τα ζευγάρια

277362385 1316189975451128 6973508979240641020 n

Με τις κατάλληλες ερωτήσεις η εκπαιδευτικός εστίαζε στα χρώματα

277224998 499761534926690 1399152930823464313 n

277612797 736576613996516 1556878232956652785 n

Μέτρησαν τα ζώα

277454307 2144066035748622 6919773129733977912 n

277436568 528133442016995 1369397530943921659 n

Έβαψαν με τα ανάλογα χρώματα επαναλαμβάνοντας  στην Αγγλική γλώσσα

277336030 1034216590778577 6459134166114984077 n

277400186 982324569084828 380088280498449306 n 277407255 504033177873048 4518582991379901347 n

Έτοιμες οι αρκουδίτσες !

 

277358394 360476619325862 8748192526146424040 n 277410008 272735341725232 4786664716186344698 n

Ξαναλέμε την ιστορία;

Οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν άψογα και τα παιδιά είχαν μια δημιουργική μέρα.

 

Της πατρίδας μου η σημαία…

Σήμερα η μέρα μας ήταν αφιερωμένη στο ασπρογάλανο πανί!

255069019 434113281654519 4799528228517398400 n

Κρατήσαμε τη σημαία ,παρατηρήσαμε τα χρώματά της και το σχήμα της και συζητήσαμε πού τη βλέπουμε .

 

 

255830770 4616048181793771 2041281630616177258 n

Μετρήσαμε τις μπλε και τις άσπρες ρίγες της .

262967958 623654105725681 8521348303508301561 n

Παρατηρήσαμε σημαίες άλλων χωρών ,άλλες είχαν κάθετες και άλλες οριζόντιες ρίγες, πάνω τους αστεράκια ,ήλιους και φεγγάρια!

 

 

 

255630480 480121856644018 6029002693260830109 n

Κάναμε ομαδοποιήσεις.

254942483 416886933404787 4930907966659828906 n

Σειροθετήσαμε τις σημαίες ανάλογα με το μέγεθός τους.

255163133 183374387328577 583290820409236423 n

Και ετοιμάσαμε σημαιούλες από  πανί .

255801401 189203863399220 1628966032551756584 n

254119365 3035234863413905 6808187334899572450 n

Παρακολουθήσαμε στρατιωτική  παρέλαση στον υπολογιστή και μπήκαμε και μεις στη σειρά.

262259390 228976412678169 1261386337293908625 n

Έτοιμες οι σημαίες μας ! Τις καμαρώσαμε στη γιορτούλα μας .

 

263108602 423944515857646 4865372760496262718 n

Ο μοναδικός εαυτός μου!

Το μικρό μαύρο καλαμαράκι ζούσε στη θάλασσα και ήταν λυπημένο γιατί δεν είχε χρώματα . Δεν του άρεσε ο εαυτός του και αναζητούσε χρώματα . Τελικά το φεγγάρι κατάφερε και το έπεισε να αγαπήσει τον εαυτό του όπως είναι. Το παραμύθι άρεσε πολύ!

 

Παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη και τον περιγράψαμε

 

 

 

 

Και αφού δραματοποιήσαμε το παραμύθι (το διασκεδάσαμε)

 

Ζωγραφίσαμε το καλαμαράκι και τους φίλους του και το ενθαρρύναμε να είναι χαρούμενο

 

 

Μετά τα παιδιά  ζωγράφισαν τον διαφορετικό, μοναδικό και καταπληκτικό εαυτό τους .

 

 

 

 

Το αρχικό του ονόματός μου

Είναι πολύ σημαντικό για κάθε παιδί να μπορεί να αναγνωρίζει και να γράφει το όνομά του. Η χαρά του είναι  μεγάλη  και αποτελεί μία προσωπική του επιτυχία. Αναγνωρίσαμε το αρχικό μας  ανάμεσα στα αβγά, το φτιάξαμε με την πλαστελίνη και το σχηματίσαμε στο δίσκο με το σιμιγδάλι.

 

 

 

 

 


 

Βάψαμε  το αρχικό μας γράμμα και βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από  την ίδια φωνούλα.

Τέλος  τοποθετήσαμε το μανταλάκι με το αρχικό μας στο Γραμματο -ήλιο.