ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2024-2025

Λαμβάνοντας υπόψη  την περ. α της παρ. 4 του άρθρου 6, του Π.Δ. 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021(Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας,  για το σχολικό έτος  2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως  20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η  Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της  Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του  άρθρου 6 του  ΠΔ 79/2017 ( Α’ 109) .

Σύμφωνα με το άρθρο 1, της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ ,οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας,  γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) με υποβολή  Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν  οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο -προνήπιο , βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους,  σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν  μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής , όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020(Α΄133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών . Συγκεκριμένα ,εγγράφονται στα  Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020   και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Α. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ /ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ -ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)ΚΥΑ, για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν  τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

 

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/  και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς /κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)):

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή .Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν  αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων  τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

 

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο  Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα  και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και  επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια – Προιστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) περιλαμβάνονται τα:

 

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (χορηγείται από το Νηπιαγωγείο).

 

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ.Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.(Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο Υγείας  του μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο,  από το οποίο αποδεικνύεται  ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών (παρ. 4, του άρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 1  του άρθρου 44 του ν. 4777/2021(Α΄ 25).

 

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (στο νηπιαγωγείο μας λειτουργεί Τμήμα Ένταξης).

 

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται στους γονείς /κηδεμόνες από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

 

Β. ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής Αίτησης-Δήλωσης των γονέων-κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/ τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερό Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Επίσης, οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης – δήλωσης των γονέων/ κηδεμόνων τους σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε ( 5) νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

4.Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα  του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17:30 για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Τα δικαιολογητικά των εγγραφών για το σχολικό έτος 2024-2025 θα παραλαμβάνονται από τις 13.15 έως τις 14.00, κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού που μπορείτε να κλείνετε  στο τηλέφωνο του Νηπιαγωγείου 24630-28995 και ώρες 12.15-13.00 κατά τις εργάσιμες ημέρες.

Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

Υλοποίηση Σχεδίου Δράσης.

Α’ Τρίμηνο

  • Λήψη απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης «Πάμε πρώτη» για το Σχ. Έτος 2022-23, με θέμα τη μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Επικοινωνία με την εκπαιδευτικό της Α΄ τάξης και με τη Διευθύντρια του σχολείου για διερεύνηση των απόψεών τους.
  • Επίσκεψη των μαθητών του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο με αφορμή τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή και τις σχετικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν. Τα παιδιά πήραν μέρος σε διάφορες δράσεις όπως χριστουγεννιάτικο face painting, χορό, δημιουργία καρτών με ευχές και ζωγραφιές, στολισμός Χριστουγεννιάτικων μπισκότων, φωτογραφίες με τον Αϊ Βασίλη κ.ά..
  • Επίσκεψη των παιδιών της Α’ Δημοτικού για γνωριμία, επικοινωνία με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και συζήτηση για το τι μαθαίνουν στην Α΄ Δημοτικού. Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και κατασκευές.

Β΄ Τρίμηνο

  • Ενημέρωση με e-mail στους γονείς για το σχέδιο και το σκοπό του σχεδίου δράσης.
  • Σύνταξη και αποστολή ερωτηματολογίων στους γονείς σχετικά με την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Επίσκεψη των μαθητών της Α΄ Δημοτικού στο Νηπιαγωγείο για την αναβίωση των αποκριάτικων εθίμων Χάσκα και Γαϊτανάκι.

Γ’ Τρίμηνο

  • Συζήτηση με τα νήπια, για το τι γνωρίζουν για το Δημοτικό σχολείο, πως αισθάνονται για τη μετάβαση και τι νομίζουν ότι θα μάθουν με τη φοίτησή τους στο Δημοτικό. Συμπλήρωση ερωτηματολογίου (φύλλου εργασίας) από τα νήπια.
  • Επίσκεψη των μαθητών του Νηπιαγωγείου στο Δημοτικό Σχολείο για τα Κάλαντα του Λαζάρου. Ξενάγηση στους χώρους του Δημοτικού Σχολείου. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου προσέφεραν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού ‘λαζαράκια’.
  • Πραγματοποίηση συνάντησης ΕΔΥ με γονείς για ενημέρωση με θέμα: “Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο”.
  • Συμμετοχή νηπίων σε ομαδικά παιχνίδια και γυμναστική με τους μαθητές της Α’ τάξης στον χώρο του Δημοτικού.
  • Παρακολούθηση και συμμετοχή  στο μάθημα ‘Μελέτη του Περιβάλλοντος’ της Α’ Δημοτικού από τα νήπια. Ξενάγηση στις αίθουσες Πληροφορικής, Βιβλιοθήκης, Γραφείο Διευθυντή και εκπαιδευτικών από τη Διευθύντρια του σχολείου.
  • Κοινή δράση με φύτεμα δέντρου από τους μαθητές Νηπιαγωγείου και Α΄ τάξης Δημοτικού Σχολείου.

Αποτίμηση Σχεδίου Δράσης

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)

Το Σχέδιο Δράσης, σε γενικές γραμμές, υλοποιήθηκε σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό. Παρόλα αυτά,  λόγω των απουσιών των παιδιών, αλλά και του μεγάλου αριθμού μαθητών στην Α΄ Δημοτικού, υπήρξε μια διαφοροποίηση του προγράμματος στις κοινές δράσεις και τις επισκέψεις.

Αποτελέσματα της Δράσης

Η Δράση πέτυχε τους επιμέρους στόχους της, καθώς ενισχύθηκαν οι δεσμοί μεταξύ του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού, αλλά και μεταξύ οικογένειας και σχολείου.

 

-Γονείς. Μέσα από τις ενημερώσεις από τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς επιστήμονες σχετικά με τη μετάβαση , αναγνώρισαν και εκτίμησαν το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και γενικότερα της προσχολικής εκπαίδευσης. Αναπτύχθηκαν σχέσεις μεταξύ των γονέων που έχουν κοινές αγωνίες και ερωτήματα που αφορούν στο πέρασμα των παιδιών τους στην επόμενη σχολική βαθμίδα .

 

– Εκπαιδευτικοί. Το πρόγραμμα βοήθησε στη δημιουργία μιας ενότητας και σύνδεσης της προσχολικής με τη δημοτική εκπαίδευση. Αναπτύχθηκε η συνεργασία μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών και τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.

 

– Μαθητές. Κυρίως, όμως, η Δράση βοήθησε στην αύξηση της αυτοπεποίθησης των παιδιών και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης τους για επιτυχία στο Δημοτικό Σχολείο. Εξοικείωση και γνωριμία των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου. Αποβολή του φόβου και της ανασφάλειας , καλλιέργεια θετικών συναισθημάτων για το καινούριο σχολείο.

 

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

 

  • Η επιλογή κατάλληλων δραστηριοτήτων για την επίτευξη των στόχων.
  • Η σωστή οργάνωση των δραστηριοτήτων.
  • Η υλοποίηση των δραστηριοτήτων.
  • Η καλή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μελών.
  • Η θετική αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα παιδιά.
  • Η συστηματική παρακολούθηση της υλοποίησης της δράσης (συστηματική καταγραφή ενεργειών, συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, εισαγωγή έγκαιρων διαμορφωτικών παρεμβάσεων).
  • Οι συναντήσεις για την κατάθεση και επεξεργασία απόψεων .
  • Η ανατροφοδότηση.

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

 Ένας παράγοντας που μας επηρέασε, ήταν οι απουσίες των παιδιών, λόγω των πολλών ιώσεων.

 

 Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

 Τα νήπια, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν ομαδικές εργασίες, ζωγραφιές και διάφορες κατασκευές για τις δράσεις που προγραμματίστηκαν. Αξιοποιήθηκαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ,το τάμπλετ, οι προτζέκτορες του σχολείου και το διαδίκτυο. Έγινε χρήση γραφικής ύλης και διαφορετικών υλικών ζωγραφικής(μαρκαδόροι, κηρομπογιές, δακτυλομπογιές).

 

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

 Για την επιτυχή πορεία της δράσης, υλοποιήθηκε μία επιμορφωτική συνάντηση, με τη συμμετοχή των γονέων των παιδιών.

Οι παραπάνω, είχαν την ευκαιρία να καταθέσουν τους προβληματισμούς τους, τις προκαταλήψεις τους, να λύσουν τις απορίες τους, να ενημερωθούν για τα νέα παιδαγωγικά δεδομένα .

Ακόμη, ενημερώθηκαν σχετικά με το πώς θα μπορούσαν να ανιχνεύσουν τυχόν δυσκολίες των παιδιών τους, ώστε να είναι σε θέση να τα βοηθήσουν και ακόμα, να ξεπεράσουν το δικό τους άγχος, τους δικούς τους φόβους και ανησυχίες.

Επίσης, η συνάντηση είχε ακόμα έναν βασικό στόχο, την προετοιμασία τους στο νέο τους ρόλο ως γονείς παιδιών που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο.

Η επιμόρφωση έγινε με ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό και είχε  θέμα «Ομαλή Μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο».

 

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

 Κατά την διάρκεια της υλοποίησης της Δράσης, χρησιμοποιήθηκαν οι Δημοκρατικές πρακτικές, όπως η εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των παιδιών, η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών

στις λήψεις των αποφάσεων, η παρουσίαση της άποψης του εκπαιδευτικού με θεμελιωμένη επιχειρηματολογία, η ενθάρρυνση-επιβράβευση και ενίσχυση των παιδιών ,η συνθέσπιση κανόνων κοινής αποδοχής από την εκπαιδευτικό και τα παιδιά , η διαμόρφωση πλαισίου συνεργασίας που διασφαλίζει την παιδαγωγική αλληλεπίδραση, η κατεύθυνση και υποβοήθηση της συμμετοχής των παιδιών στις σχολικές διεργασίες. Όλες αυτές οι πρακτικές που αναπτύχθηκαν μπορούν να χρησιμοποιηθούν οποιαδήποτε στιγμή μελλοντικά στο Νηπιαγωγείο, στο πλαίσιο των λεγόμενων καλών πρακτικών, για την υλοποίηση δράσεων που είναι αποτελεσματικές και που στοχεύουν στη βελτίωση, όχι μόνο της μαθησιακής και εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και των κοινωνικών σχέσεων που αναπτύσσονται μεταξύ των συμμετεχόντων.

 

Μια πρόταση, επίσης, για την αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης, είναι η επέκταση της συνεργασίας και της επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων σε περισσότερους τομείς και δραστηριότητες. Για παράδειγμα, μπορεί να αναπτυχθούν κοινές προγραμματισμένες δραστηριότητες όπως παιχνίδια και σπορ, περίπατοι στον εξωτερικό χώρο και εκδρομές. Μπορούν να διαμορφωθούν κοινά προγράμματα διδασκαλίας, , προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες και να ανακαλύψουν νέα ενδιαφέροντα.

 

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης

 Μια αναγκαία επιμόρφωση θα μπορούσε να είναι από κάποιον λογοθεραπευτή, με θέμα τη γλωσσική ετοιμότητα και τα προβλήματα του λόγου. Ακόμη, από κάποιον ψυχολόγο, για τη διαχείριση του άγχους αποχωρισμού, την προετοιμασία του παιδιού για την πρώτη μέρα στο σχολείο ή και για τις ενδείξεις πιθανών μαθησιακών δυσκολιών. Επίσης, η οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς σε θέματα διαπαιδαγώγησης των παιδιών, διαχείρισης κρίσεων, προβληματικών συμπεριφορών, σχολικής βίας, διαχείρισης άγχους και ζητημάτων προσαρμογής στη σχολική ζωή.

 

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

 Η μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο, είναι ένα επίκαιρο θέμα. Πάντοτε θα απασχολεί τα παιδιά και τους γονείς τους και πάντοτε θα υπάρχουν οι ίδιες ανησυχίες και προβληματισμοί ,οπότε καλό θα ήταν, το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης, να επαναληφθεί και την επόμενη σχολική χρονιά. Η μετάβαση εντάσσεται στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και υλοποιούνται δραστηριότητες κάθε χρόνο, με σκοπό να βοηθήσουν τα νήπια στην νέα τους αυτή αρχή, που θα καθορίσει ίσως και την μετέπειτα εκπαιδευτική τους ταυτότητα. Επομένως, θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με περισσότερες δραστηριότητες και κοινές δράσεις. Ακόμη, καλό θα ήταν, να έχουν και οι γονείς μεγαλύτερη εμπλοκή στο πρόγραμμα, πέρα από την εξασφάλιση της συναίνεσής τους ή τη συμπλήρωση ερωτηματολογίων.

 

Ποιος άλλος μένει εδώ;

Διαβάσαμε το βιβλίο: ”Ποιος άλλος μένει εδώ”  από τον παρακάτω σύνδεσμο https://blogs.sch.gr/3niparcha/files/2013/06/POIOS-ALLOS-MENEI-EDW.pdf

Και αφού το συζητήσαμε, ετοιμάσαμε το δέντρο, τα πλάσματα που ζούνε εκεί και γράψαμε το μήνυμα που θέλει να μας δώσει αυτό.

IMG 20230516 114008

IMG 20230517 083653

IMG 20230517 111552

IMG 20230517 112432

IMG 20230517 112731

IMG 20230518 130835

IMG 20230517 114008

Έργα τέχνης από τη φύση!

Βγήκαμε στην αυλή μας και μαζέψαμε διάφορα υλικά από τη φύση.

Χωριστήκαμε σε ομάδες και αποφασίσαμε να φτιάξουμε έργα τέχνης.

IMG 20230510 113817

IMG 20230510 113845

IMG 20230510 113940

Μετά, η κάθε ομάδα συσκέφθηκε κι έδωσε ένα όνομα στο έργο που έφτιαξε.

IMG 20230511 100819

IMG 20230511 101447

Και την παρουσίασε στην ολομέλεια.

IMG 20230511 102007 IMG 20230511 102144 IMG 20230511 102327

 

IMG 20230511 103653

 

 

Οι τροφικές αλυσίδες της φύσης.

Αναφερθήκαμε και στις τροφικές αλυσίδες.

Αφού παίξαμε λίγο για να ενεργοποιηθούμε και μεταμορφωθήκαμε σε διάφορα ζώα, του δάσους, της θάλασσας, της ζούγκλας, της τούνδρας, των πόλων κ.τ.λ.,

IMG 20230426 110352

IMG 20230426 110414IMG 20230426 110946

στη συνέχεια, είδαμε διάφορες καρτέλες με ζώα και μεταμορφωθήκαμε και σε αυτά.

IMG 20230426 112707

IMG 20230426 112709

Έπειτα, προσπαθήσαμε και βάλαμε στη σειρά τις καρτέλες αυτές σκεπτόμενοι ποιο ζώο μπορεί να τρώει ποιο…

IMG 20230426 112735

IMG 20230426 113900

Παίξαμε άλλο ένα παιχνίδι στο οποίο προσπαθούσαμε να μπούμε στη σωστή σειρά για να φτιάξουμε τις τροφικές αλυσίδες.

IMG 20230426 124040

IMG 20230426 124120

IMG 20230426 124316

Και ζωγραφίσαμε μία δική μας αλυσίδα. Την παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας.

IMG 20230427 084612

IMG 20230427 093030

IMG 20230427 103543

 

 

Η φύση…

Μετά την ενασχόλησή μας, γενικά, με τη φύση, θελήσαμε να κάνουμε μία ανατροφοδότηση και να απαντήσουμε στο ερώτημα, τελικά, τι είναι φύση για εμάς;

Καθίσαμε στο χαλάκι μας, έξω, στη φύση της αυλής μας, συζητήσαμε, είπε ο καθένας τη άποψή του, τη ζωγραφίσαμε και την παρουσιάσαμε στους συμμαθητές μας.

IMG 20230425 110536 1

IMG 20230425 110642 1

IMG 20230425 111921 1

IMG 20230425 111926 1

IMG 20230425 113057

IMG 20230425 113442 1

IMG 20230425 130708

Έπειτα, θελήσαμε να αφουγκραστούμε τη φύση.

Κλείσαμε τα μάτια μας, ησυχάσαμε και προσπαθήσαμε να ακούσουμε τους ήχους γύρω μας.

IMG 20230425 123734

345117992 245296144738013 9221812929107121664 n

Τους ήχους που ακούσαμε, τους περάσαμε ζωγραφίζοντάς τους σε καρτέλες, με τις οποίες στη συνέχεια, βάζοντάς τες σε τυχαία σειρά, φτιάξαμε ομαδικά μία ιστορία. Και η ιστορία μας αυτή, έγινε βιβλίο!

IMG 20230425 125252IMG 20230427 100719IMG 20230427 094645

IMG 20230427 103736

346093932 268794478828993 6863824707413740279 n

Έπειτα, θελήσαμε να μυρίσουμε τη φύση.

Χωριστήκαμε σε ζευγάρια. Το ένα παιδί έκλεινε τα μάτια του και το άλλο του έφερνε κάτι από τη φύση να μυρίσει. Προσπαθούσε να καταλάβει τι είναι αυτό.

              IMG 20230426 121450 IMG 20230426 121645 IMG 20230426 121844 IMG 20230426 121950

Καταγράψαμε αυτά που μυρίσαμε, βρίσκοντας και τοποθετώντας τις εικόνες δίπλα στις λέξεις.

IMG 20230502 101853

IMG 20230502 101928345245637 547917100849822 2568199803127889872 n

Το ίδιο κάναμε και ατομικά ο καθένας. Βρήκαμε την εικόνα, ζωγραφίσαμε και καταγράψαμε.

IMG 20230502 102824

IMG 20230502 102827

IMG 20230503 111456

IMG 20230503 111459

IMG 20230503 111501

IMG 20230503 111503

IMG 20230503 111451

 

 

Εξερευνώντας τα δέντρα…

Το βιβλίο ”Γίνε δέντρο” που διαβάσαμε τις προηγούμενες ημέρες, έγινε η αφορμή για να εξερευνήσουμε λίγο ακόμη τα δέντρα.

Έτσι, είδαμε ξανά τα μέρη ενός δέντρου,

346097730 570571138517390 3562654482641600093 n

345273798 234381259237706 1028748186974490108 n

345325354 1227283391235211 448258610695816392 n

και παρατηρήσαμε καλύτερα τις ρίζες κι έναν κομμένο κορμό.

Μετρήσαμε με τη μεζούρα τη διάμετρο των δέντρων της αυλής μας

345262902 2795525343917034 6370668879347604553 n

και εξετάζοντας μερικούς ακόμη κορμούς δέντρων, μέσα στη τάξη μας αυτή τη φορά,

346094467 193563040266472 3374520873552319424 n

345452691 1771589979923130 5407024141164689901 n

σκεφτήκαμε να κατασκευάσουμε κι εμείς τους δικούς μας και να πούμε πόσο χρονών είναι το δέντρο μας.

345224953 958239315215823 5041875514586922311 n

346097203 1334149147443297 2926242220508185119 n

346100345 183802824187325 3822338171712502184 n

346096608 277496304708739 4622580357743974196 n

346074794 928712195001165 5089055961101021356 n

346100943 780618266770744 8986433518899200855 n

343752494 947920013321401 8665577777380435164 n 1

Στη συνέχεια, κάναμε κι ένα πείραμα σχετικό με τις ρίζες των δέντρων και πώς αυτές απορροφούν τα συστατικά και το νερό από το έδαφος.

345245138 6010820942362605 1559593092807505272 n

346101592 6296091023762405 37193897958417583 n

Τελικά, αυτή η καλύτερη γνωριμία μας με τα δέντρα, μας έκανε να τα αγαπήσουμε ακόμη πιο πολύ. Το ίδιο και ολόκληρο το δάσος, γιατί εκεί έχει πολλά δέντρα. Κι έτσι φτιάξαμε μια αφίσα με πινακίδες για την προστασία τους.

Κατασκευάσαμε με τυπώματα από σφουγγάρι το δάσος, σκεφτήκαμε και γράψαμε τις πινακίδες,

346094484 732650201881418 669676816210388439 n

τις κολλήσαμε στη αφίσα μας

346068940 190950093855116 115116568570747573 n

και έτοιμη!

346096977 1187902828550159 559080171890964558 n

Φροντίζουμε τα δέντρα, τα αγαπάμε, δεν τα κόβουμε και άλλα πολλά γράψαμε!

Υπάρχει και συνέχεια!

 

 

”Η αρκούδα που αγαπούσε τα δέντρα”.

Κι αφού αυτές τις ημέρες ασχοληθήκαμε λίγο παραπάνω με τα δέντρα, αναφερθήκαμε και σε μια  αρκούδα που τα αγαπούσε τόσο πολύ!

Ο λόγος, για το παρακάτω βιβλίο.

9828a3ed 0f36 4b10 ab78 42f6f9fd8460

Ήταν κάποτε μια αρκούδα γεμάτη αγάπη και χαρά για τη ζωή. Γι’ αυτό, όποτε συναντούσε κάποιο άλλο ζωντανό πλάσμα, το αγκάλιαζε. Η αρκούδα περνούσε τις μέρες της τριγυρίζοντας στο δάσος και αγκαλιάζοντας παλιούς και νέους φίλους. Ώσπου, μια μέρα, ο δρόμος της την έφερε μπροστά σ’ έναν άνθρωπο που κρατούσε ένα τσεκούρι. Τότε, ξαφνικά, η αρκούδα έχασε κάθε διάθεση για αγκαλιές… Ο Nicholas Oldland, μέσα από αυτό το μικρό σύγχρονο παραμύθι με την αξιολάτρευτη πρωταγωνίστρια, δίνει ένα θαυμαστό μήνυμα αγάπης για τη φύση και τα πλάσματά της. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ).
Το βιβλίο το λατρέψαμε!
Γιατί, όμως, η αρκούδα αγαπούσε τόσο πολύ τα δέντρα; τι μας προσφέρουν και τα αγαπάμε κι εμείς;
Κατέγραψα τις απαντήσεις των παιδιών, οι οποίες ήταν πολύ ενδιαφέρουσες…
346098266 6441200105931738 3824265033328824892 n
Και είπαμε με τα παιδιά, να τις ”κάνουμε” και μια όμορφη κατασκευούλα.
346092801 974866526863705 4690413979288421885 n
346092808 899147224506352 3507134339713622705 n
346094654 200116496186137 7935312456490864865 n
346098442 910994506860846 7463253306327328887 n
Και στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή για να κάνουμε κι εμείς αυτό που έκανε και η αρκούδα στα δέντρα, τα αγκάλιαζε…
Ο καθένας, βρήκε το κατάλληλο για αυτόν δέντρο και του έκανε μία αγκαλιά.
346079856 3140111039622696 7859879641223428138 n
346098258 6949253788419071 4852748865237726608 n
346098405 248400934540791 8979200877186490099 n
346099139 774426434387719 1319437776458485918 n
Μετά την αγκαλιά, τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να χαρίσουν και κάτι στο δέντρο που αγκάλιασαν.
Τους ρώτησα τι ήθελε να χαρίσει το κάθε ένα, ήλιος, νερό, αγάπη, πουλιά, φωλιά, κούνια, σκίουρος, ήταν μερικές από τις απαντήσεις.
Τις ζωγραφίσαμε και τις χαρίσαμε στο δέντρο μας!
346074462 1465430417543567 6573721453525110164 n
346094964 933827437943722 3240880221706863332 n
346080528 627249829301462 8363469380700886421 n
346100957 6654486361274217 8875160758127719724 n
346098027 1419987155445558 1283508956917471176 n
346098031 632683368312520 181740997486929555 n
346093929 176711171996656 8703560969901859205 n
Κι έτσι τελείωσε μία ακόμη όμορφη μέρα στο νηπιαγωγείο μας…

Αν ήμουν δέντρο…

Διαβάζοντας ”το δέντρο που έδινε”, αγαπήσαμε τη μηλιά και τα μήλα της…

Αν, όμως εμείς ήμασταν δέντρα, τι δέντρα θα ήμασταν;

Το αντερώτημα των παιδιών σε αυτήν την ερώτησή μου ήταν, ”μα πώς κυρία θα είμαστε δέντρα, αφού είμαστε άνθρωποι”.

Κι αυτήν, ήταν μια ωραία ευκαιρία, να διαβάσουμε ένα υπέροχο βιβλίο, που λέγεται ”Γίνε δέντρο”.

50A484A3632B450F4B7C75B12AE285DD

Στάσου περήφανος.
Τέντωσε τα κλαδιά σου στον ήλιο.
Γίνε δέντρο!
Είμαστε όλοι σαν τα δέντρα: η σπονδυλική μας στήλη, κορμός. Το δέρμα μας, φλοιός. Η καρδιά μας, που μας δίνει δύναμη και στήριγμα, μοιάζει με το ξύλο στο κέντρο του κορμού. Παίρνουμε ενέργεια από τον αέρα και τον ήλιο.
Και τα δέντρα, όπως οι άνθρωποι, είναι κοινωνικά. Μιλούν για να ανταλλάξουν πληροφορίες. Μοιράζονται την τροφή και τους διαθέσιμους πόρους. Προφυλάσσουν και φροντίζουν το ένα το άλλο. Είναι πιο δυνατά μαζί.
Σ’ αυτό το εκπληκτικό βιβλίο που αποτελεί έναν ύμνο στα πιο υπέροχα δημιουργήματα της φύσης, η Maria Gianferrari και η Felicita Sala μας συγκρίνουν με τα δέντρα, μας δείχνουν την ομορφιά και το μεγαλείο τους και μας επισημαίνουν τους τρόπους με τους οποίους τα δέντρα μπορούν να μας εμπνεύσουν να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι
Μια λυρική, και υπέροχα εικονογραφημένη ματιά στο μεγαλείο των δέντρων – και σε όσα εμείς οι άνθρωποι μπορούμε να μάθουμε από αυτά.
Μεταφράζεται σε 16 γλώσσες. (Από την έκδοση).

Κι αφού διαβάσαμε το βιβλίο και παραλληλίσαμε τον εαυτό μας με τα δέντρα,

346060384 2215909261926964 3934668013829654627 n

345164299 1749843322133316 6885926999944337525 n 345421187 1978696755839105 8919726007366842263 n 1

είδαμε εικόνες δέντρων, πολλών διαφορετικών δέντρων, διαφορετικών, όπως και οι άνθρωποι

346060921 2590606841095466 2814829626854274236 n

και ρίξαμε και μια ματιά στα δέντρα της αυλής μας

342835187 968142324205377 1513353358817687632 n

342870119 239157238704526 7179524836482140290 n342875406 235424295802312 7716528246312313204 n

και στη συνέχεια σκεφτήκαμε τι δέντρο θα θέλαμε να είμαστε εμείς και το καταγράψαμε.

346095620 907503393879314 1375509788116206900 n

346058441 294455149577914 8041795452547096910 n

346068784 617513563365854 1440953456374167133 n 346071261 1178348212858296 7105621236300531569 n346094651 243643531654417 1376692953279512031 n

346105101 232443912735845 8446704430529922929 n

 

“Το δέντρο που έδινε”.

Επιστροφή στο κανονικό πρόγραμμα της τάξης μας!

Αναγνώσαμε ένα πολύ όμορφο βιβλίο που έχουμε στη βιβλιοθήκη της τάξης μας, “Το δέντρο που έδινε”.

todentro

«Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μηλιά. . . κι αγαπούσε ένα αγοράκι». Έτσι αρχίζει το όμορφο παραμύθι που το διάβασμά του αφήνει τη γεύση μιας αξέχαστης ευαισθησίας. Κάθε μέρα το αγόρι πήγαινε στη μηλιά κι έτρωγε τα μήλα της, έκανε κούνια απ’ τα κλαδιά της, σκαρφάλωνε στον κορμό της. . . κι η μηλιά ήταν ευτυχισμένη. Μα όσο το αγόρι μεγάλωνε, τόσο περισσότερα ζητούσε απ’ το δέντρο και το δέντρο έδινε, έδινε, έδινε αδιάκοπα. Γραμμένο κι εικονογραφημένο απ’ τον προικισμένο και πολυσύνθετο Σελ Σιλβερστάιν, αυτό το τρυφερό και παραβολικό παραμύθι καταφέρνει να συγκινήσει αναγνώστες κάθε ηλικίας. Είναι μια συναισθηματική ερμηνεία του χαρίσματος που έχουν εκείνοι που ξέρουν να δίνουν κι εκείνοι που ξέρουν να ανταποδίδουν με αγάπη. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ).

Και αφού το επεξεργαστήκαμε, κατασκευάσαμε το δέντρο και ζωγραφίσαμε επάνω στα μήλα του αυτό που θα μπορούσαμε κι εμεί να δώσουμε στους άλλους, την αγάπη!

1681814983877

1681814983886

1681814983894

Έπειτα, αποφασίσαμε να φυτέψουμε κι εμείς τη δική μας μηλιά στην αυλή του σχολείου, με την υπόσχεση να την περιποιούμαστε και να της δίνουμε αγάπη

334920142 741897434147442 2316482770581813335 n

334926707 643499144259056 8750647063125364179 n

και επιστρέφοντας στην τάξη, προσπαθήσαμε να σκεφτούμε και να αποτυπώσουμε ζωγραφίζοντας, τα στάδια της ανάπτυξής της.

1681814983926

1681814983931

Στο τέλος, παρακολουθήσαμε και μία όμορφη παράσταση στο σχολείο μας, με τίτλο, τι άλλο φυσικά, “Το δέντρο που έδινε”. Περάσαμε τέλεια!!!

339234221 1253395121918774 6657623649185617734 n

330260089 762752248594981 1292474374131006140 n