Το ευχόδεντρο…

Ένα ευχόδεντρο μέσα στο χιονισμένο δάσος και μία αναζήτηση…

Ένα παιδί, κόντρα σε όλους, ξεκινάει παρέα με το έλκηθρό του για να ψάξει ένα δέντρο, το οποίο μπορεί να του πραγματοποιήσει μία ευχή. Μέσα στο δάσος τον χειμώνα, θα συναντήσει διάφορα ζώα που προσπαθούν να επιβιώσουν στην κρύα εποχή και βοηθώντας τα η ώρα θα περάσει, η νύχτα θα έρθει και το παιδί κατάκοπο θα αποκοιμηθεί. Τότε, όμως, συμβαίνει κάτι μαγικό…Κάτι που μόνο τα ζώα του δάσους μπορούν να κάνουν…

Αυτή, με λίγα λόγια είναι η ιστορία που μας παρουσιάζει το ξενόγλωσσο βιβλίο “The wish tree” με συγγραφείς τους .

Το διαβάσαμε με δική μας ελεύθερη μετάφραση, παρακολουθώντας τις εικόνες από το ΥοuTube και χαμηλώνοντας τον ήχο στα αγγλικά.

Μας άρεσε πάρα πολύ αυτή η ιστορία.

Ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε τα δικά μας ευχόδεντρα και κρεμάσαμε επάνω τις ευχές μας.

328343322 547823600632932 8625504748833373579 n

328584232 920490085763034 5037900900966924816 n

327317349 2140341776152059 1487233225640783558 n

328311074 887621312565107 3013685857793120446 n328665222 745759400009882 3405313020110162540 n 327769364 1122335438460686 7809610759130653847 n

328034803 498084749145316 7247971826697500982 n

Μακάρι να πραγματοποιηθούν!

Το δέντρο που είμαι…

Και από τη βελανιδιά, πηγαίνουμε σε ένα άλλο δέντρο που υπάρχει στο δάσος. Στο έλατο. Μόνο που αυτό, ήτανε λίγο διαφορετικό από τα υπόλοιπα έλατα.

Διαβάσαμε το παρακάτω βιβλίο.

9786180141023

Ένα μικρό έλατο στο δάσος δεν είναι το τέλειο, ψηλό δέντρο που θα διαλέξουν για να γίνει χριστουγεννιάτικο. Ωστόσο, όταν πια μένει μόνο του στο ξέφωτο, θα λάβει, ανέλπιστα, πολλά δώρα… Ο Γιουβάλ Ζόμερ μάς παίρνει μαζί του σε μια λυρική, ολόθερμη και αισιόδοξα γιορτινή βόλτα στον φυσικό κόσμο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).

Και ο καθένας μίλησε για τις εντυπώσεις του από την όμορφη αυτή ιστορία.

Έπειτα, έφτιαξε το κάθε παιδί το δικό του έλατο και φτιάξαμε ένα ολόκληρο δάσος από τα “δέντρα που είμαστε”.

IMG 20230105 183030

Διαβάσαμε πολλές φορές ακόμη το βιβλίο και ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε μία σκηνή που μας άρεσε πολύ από αυτήν την ιστορία.

Αποφασίσαμε ακόμη να φτιάξουμε στολίδια από φυσικά υλικά και να στολίσουμε κι εμείς κάποιο ξεχασμένο δεντράκι.

IMG 20221219 091751

IMG 20221219 091754

IMG 20221221 093154IMG 20221221 093201

IMG 20221221 123537

Βρήκαμε το δέντρο και το στολίσαμε.

IMG 20221221 102029

Κάναμε και από μία ζωγραφιά.

IMG 20230105 182555IMG 20230105 182633IMG 20230105 182652IMG 20230105 182757

Καλά Χριστούγεννα!

Ο δικός μας θησαυρός!

Έχοντας σαν απαίτηση των παιδιών το φύτεμα του βελανιδιού, ξεκινήσαμε έναν μικρό περίπατο μέχρι το κοντινό δασοπαρκάκι που υπάρχει στο σχολείο μας.

Εκεί, αφού τρέξαμε, παρατηρήσαμε τα δέντρα,τα φυτά και αισθανθήκαμε το αεράκι που φυσούσε, φυτέψαμε, τελικά και το βελανίδι μας.

IMG 20221125 121315

IMG 20221125 121816 1

Φυσικά, δεν φύγαμε έτσι από τον περίπατό μας, αλλά έψαξε και βρήκε ο καθένας τον δικό του θησαυρό, όπως είχα βρει εγώ το βελανίδι…

Όταν επιστρέψαμε στην τάξη, παρουσίασε ο καθένας αυτό που ανακάλυψε στο φθινοπωρινό παρκοδασάκι.

IMG 20221128 102242

IMG 20221128 103629

Φλοιούς δέντρων, φθινοπωρινά λουλουδάκια, σαλιγκαράκια, παράξενους καρπούς και άλλα πολλά είδαν τα ματάκια μας!

Στο τέλος, αναρωτηθήκαμε τι θα απογίνει το βελανίδι μας τώρα που πλησιάζει σιγά σιγά ο χειμώνας και ζωγραφίσαμε τις σκέψεις μας…

IMG 20221128 115649

IMG 20221128 115654

IMG 20221128 115703

Και το αποχαιρετήσαμε, με την υπόσχεση ότι, με την πρώτη ευκαιρία, θα το επισκεφτούμε ξανά!

 

Το μικρό βελανίδι .

Ο πίνακας με τα δέντρα, μας άρεσε πολύ. Ας συνεχίσουμε, όμως και ας κατευθυνθούμε προς τον σκοπό μας, ποιος είναι ο “θησαυρός” που βρήκα στο δάσος;

Τι φαντάζονται τα παιδιά; τι υπάρχει στο δάσος το φθινόπωρο, όταν εμείς δεν είμαστε εκεί;

IMG 20221125 092314

IMG 20221125 092319

Πολλές οι ιδέες των παιδιών: κάμπια, μανιτάρι, σκίουρος, σαλιγκάρι…

IMG 20221128 120242

IMG 20221128 120253

IMG 20221128 120305

Αλήθεια! Όλα όσα είπαν, τα βρίσκουμε στο δάσος το φθινόπωρο…Αλλά εγώ, τους έφερα κάτι άλλο…

Αυτό!

images 1

Ένα όμορφο βελανίδι!

Δεν το αναγνωρίσαμε αμέσως…Χρειάστηκε λίγος χρόνος, όταν, όμως καταλάβαμε τι ήταν, ενθουσιαστήκαμε!

Μαζί με το βελανίδι, ήρθε στην τάξη μας κι ένα πολύ ταιριαστό βιβλίο, το οποίο διαβάσαμε αμέσως και μας άρεσε τόοοσο πολύ!!!

E4F2563E3D218C63C0583BA57CAE298E

Αναρωτηθήκατε πώς είναι δυνατόν, από ένα μικρό βελανίδι να δημιουργηθεί μια φουντωτή, όμορφη βελανιδιά;
Αυτό το υπέροχο βιβλίο με την εκπληκτική εικονογράφηση μαθαίνει στα παιδιά και στους μεγάλους τον κύκλο της ζωής ενός δέντρου. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).

Μπορείτε να δείτε και να ακούσετε το βιβλίο και εδώ.

https://www.youtube.com/watch?v=ii6w3brBGNg

Όταν ολοκληρώσαμε την αφήγηση του βιβλίου, το ερώτημα των παιδιών ήταν, αν θα μπορούσαμε κι εμείς να φυτέψουμε το βελανίδι και να φυτρώσει μια βελανιδιά!

Ας το κάνουμε, λοιπόν, για να δούμε τα αποτελέσματα! Πάμε για φύτεμα!

 

Δέντρα-Gustav Klimt.

Μετά τον ενθουσιασμό των παιδιών με τις παλέτες του φθινοπώρου και θέλοντας να τον παρατείνω, πήγα μια βόλτα στο φθινοπωρινό δάσος, ψάχνοντας έναν μικρό “θησαυρό”, τον οποίο ήθελα να τους δείξω στην τάξη.

Την επόμενη μέρα, τους μίλησα για αυτήν την εμπειρία μου.

Δεν τους αποκάλυψα, όμως, ποιος ήταν ο θησαυρός, μέχρι να ενεργοποιηθεί για τα καλά η φαντασία τους αλλά και οι πρότερες και μεταγενέστερες γνώσεις τους.

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας φανταστούμε πρώτα πώς είναι ένα δάσος το φθινόπωρο…

Πολλές και όμορφες προτάσεις ακούστηκαν: τα φύλλα πέφτουν, το δάσος είναι χρυσό, έχει λάσπες, ξαπλώνεις στα φύλλα και άλλα πολλά μου είπαν…

Για να δούμε ένα δάσος το φθινόπωρο… Κι εδώ, έρχεται η τέχνη…

Gustav Klimt- ”Δέντρα”.


images

                                     (εικόνα από το διαδίκτυο)

Αφού παρατηρήσαμε τον πίνακα, είδαμε το τοπίο,τα χρώματα,σκεφτήκαμε τίτλους κ.τ.λ., ήρθε η ώρα να τον κατασκευάσουμε κι εμείς.

Είχαμε έτοιμο το χθεσινό υπέροχο πορτοκαλί χρώμα που φτιάξαμε κι έτσι, ξεκινήσαμε…

IMG 20221123 083356

IMG 20221123 114412

IMG 20221123 120641

Τα χρώματα του φθινοπώρου!

Ας έρθουμε σε επαφή με τη φύση το φθινόπωρο και ας “βάλουμε” τα χρώματά του σε μια όμορφη παλέτα!

IMG 20221122 100339

IMG 20221122 100143

IMG 20221122 100259

IMG 20221122 173206

Εμπνευστήκαμε από τα όμορφα φθινοπωρινά χρώματα και φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας, με έναν πολύ διασκεδαστικό τρόπο!

IMG 20221122 113530

IMG 20221122 113541

Έτοιμο το πορτοκαλί χρώμα!

IMG 20221122 180212

 

Κατασκευές με υλικά από τη φύση

Είναι η εποχή που η αυλή του νηπιαγωγείου είναι γεμάτη με κουκουνάρια . Τα παιδιά τα μάζεψαν και τα αξιοποιήσαμε!

284197904 960591061277498 1576403353710660284 n 283889069 576202550735924 7399400016139271673 n 284590931 1984877651699113 7346223552643903783 n

Πρώτα τα βάψαμε με προσοχή και μετά κάναμε μετρήσεις ,απαριθμήσεις ,διατάξεις και ομαδοποιήσεις

 

284061979 531997608580768 1004602387470213150 n 283791056 1047029719267061 704665748552306324 n

Φτιάξαμε σαλιγκαράκια

283922302 541376020967127 7632541852170699325 n 283971004 320523993597680 8161328999762797634 n

και μόμπιλε για να στολίσουμε την τάξη μας

284126362 989752418349456 6512760048545062642 n

 

Συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων για τη διαμόρφωση της αυλής

Στο πλαίσιο των δράσεων αναβάθμισης της αυλής , εκπαιδευτικοί ,γονείς και παιδιά συνεργάστηκαν και ανέλαβαν δράση  με κέφι και μεράκι για να ομορφύνει η αυλή και να αποτελεί ένα χώρο ελκυστικό για τις δραστηριότητες των παιδιών.

Έφεραν και έβαψαν λάστιχα  ώστε να γίνουν γλάστρες για να φιλοξενήσουν αρωματικά φυτά και λουλούδια

282412755 3378174942468929 3705106096503863006 n 282319252 986235115412139 3241356167788419879 n

283767532 684334989531061 1098227542998269174 n 282385043 1053151302270412 8379285437079171237 n 283793844 374437781328078 3133174661976246728 n 1

Με ιδιαίτερη υπομονή δημιούργησαν επιδαπέδια παιχνίδια

282730008 1014745622735402 5279607152537694227 n 283783527 2145057692315269 5244409210149434016 n 283304941 1028829987772575 3498368573216074660 n

282347507 725924931941783 5332654616935475638 n283610649 427724042506539 4511885813117968015 n

Έκαναν ευφάνταστες κατασκευές

283253970 3291269807769004 4973668063702913620 n 283529791 5079335665454645 3698142312923624874 n 283332386 555734689474729 3109941592747867243 n

Αφιέρωσαν κόπο και χρόνο για την κατασκευή αμμοδόχου

282665945 1238468903636429 1877542785442713970 n 284006238 1031613791065565 2859536302795076855 n 1

Έδωσαν χρώμα και ζωντάνια στην είσοδο της αυλής ζωγραφίζοντας τον τοίχο με τη συμμετοχή των παιδιών

282675979 742881616739464 5698670280519759427 n 283452238 994715667885229 5188948654712003594 n 283482937 874330503433875 8053534738738622412 n

283980038 556757635837850 4665436730034873727 n 282377045 5477791432231856 1908465707921040231 n

Το διδακτικό προσωπικό του 7ου και του 8ου νηπιαγωγείου ευχαριστεί τους γονείς για τη συμμετοχή τους στις δράσεις για την αναβάθμιση της αυλής. Η ενέργεια αυτή αποτελεί μήνυμα προς όλους, πως με συνεργασία και εθελοντικές ενέργειες όλοι μαζί μπορούμε να κατορθώσουμε σπουδαία πράγματα, παρά τις δύσκολες μέρες που διανύουμε.

 

Μικροί μετεωρολόγοι : μετρήσεις θερμοκρασίας -θερμόμετρο

Σήμερα  οι μικροί μετεωρολόγοι γνώρισαν τα  θερμόμετρα τοίχου ,τα ψηφιακά θερμόμετρα, ιατρικά θερμόμετρα μασχάλης, τα υδραργυλικά και τα θερμόμετρα μαγειρικής.

Με το θερμόμετρο μετράμε τη θερμοκρασία. Άλλες μέρες έχει ζέστη και άλλες κρύο.

286326683 556000229248256 6528255474288925565 n 286318198 3432517013649745 1696048499701107357 n 286157906 1669723456747741 4957203007809360651 n

Καταγράψαμε τη θερμοκρασία μέσα και έξω από την τάξη

286323458 538328797776589 5210085718886516834 n

 

Κάναμε το δικό μας θερμόμετρο με οινόπνευμα αντί για υδράργυρο για να καταλάβουμε γιατί ανεβαίνει και κατεβαίνει  η γραμμούλα. Μερικά  υγρά είναι πιο ευαίσθητα από τα άλλα.

285884769 2794180570883601 8201549177913329731 n 286079477 1583784128690881 6029007268034718488 n 285976534 533859971724409 6226215492232134019 n

286203454 2798873880422428 7829551211433002278 n 285671189 789836975728734 916055946183376650 n

Καταγράψαμε την πορεία του πειράματος σε αυτό το φύλλο εργασίας

286527009 1149796978914485 5223443216645961511 n 286337589 776550513377720 8014881510010959960 n 286398084 377982197643509 1062139742142875379 n

Στο τέλος παίξαμε με το σώμα μας!

Σε χαρτί του μέτρου φτιάξαμε θερμόμετρο που αντί για τον υδράργυρο ανεβοκατεβαίναμε εμείς.

286092845 548574179978541 1006460714571670021 n 286071334 2366913973472232 246002717271069139 n

286228160 534451331501041 251128318328062967 n 286092847 1202529420590873 2952124803164224959 n

 

 

 

 

 

 

Ανακύκλωση ΤΩΡΑ

Το 7ο και το 8ο νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας συμμετέχοντας στο Περιβαλλοντικό πρόγραμμα της ΔΙΑΔΥΜΑ: ΄΄ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: Ανακαλύπτοντας τον κρυμμένο θησαυρό΄΄ προχώρησε σε ακόμα μία δράση για την αναβάθμιση και την παιδαγωγική αξιοποίηση  της αυλής ,  φιλοξενώντας  δύο εκπροσώπους της ΔΙΑΔΥΜΑ που δεν ήρθαν με άδεια τα χέρια.

280435585 574606300636739 682005563132884031 n

Μας έφεραν κάδους ανακύκλωσης και μας έκαναν μια πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίαση.

280936153 445400857350477 3292942128179925294 n 280893647 3125269074455314 2465882429819683313 n

Στόχος αυτής  της  δραστηριότητας ήταν  να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά  τη σπουδαιότητα της ανακύκλωσης για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση των πρώτων υλών. Να καλλιεργηθεί η οικολογική τους συνείδηση, να ξεχωρίζουν τα υλικά που ανακυκλώνονται και υιοθετήσουν μια θετική στάση απέναντι στην ανακύκλωση εισάγοντας τη στην καθημερινότητά τους όπως σχολείο, σπίτι, γειτονιά.

Τα νήπια είχαν την ευκαιρία:

.      να δουν υλικά που ανακυκλώνονται και να μάθουν τις ιδιότητές τους.

.       και να παίξουν    :επέλεγαν συσκευασίες  (από χαρτί ,γυαλί ,αλουμίνιο ,πλαστικό)και τις τοποθετούσαν στον ανάλογο κάδο.

280296426 5250824288281208 6685873872069850177 n 280312544 2196179707225509 961184594633810840 n 280465417 3148124678777454 8716437996659416780 n

280604120 568990108130323 5951885228605101727 n

 

Μετά έγινε  η τοποθέτηση του κάδου κομποστοποίησης στην άκρη της αυλής.

280384625 1562046337529354 1335013287868289051 n 1  280655322 394547129210032 2591227884156477423 n 280422454 1265595370637476 6983719917580649747 n

 

Η περιβαλλοντολόγος εξήγησε στα νήπια ότι

  • Όλα τα τμήματα λαχανικών και φρούτων (ακόμα και πολτοποιημένα)
  • Δημητριακά
  • Όσπρια και ρύζι (ωμά ή μαγειρεμένα)
  • Κατακάθια και φίλτρα καφέ
  • φακελάκια τσαγιού
  • Τρόφιμα και μπαχαρικά που έχουν λήξει
  • Τσόφλια αυγών και ξηρών καρπών
  • Χαρτί κουζίνας
  • Υπολείμματα κοπής χλοοταπήτων

δεν είναι σκουπίδια, μπορούν να γίνουν λίπασμα  και να χρησιμοποιηθούν στον κήπο προστατεύοντας το περιβάλλον.

Όταν χρησιμοποιούμε κόμποστ στο λαχανόκηπο στις ντομάτες, τις μελιτζάνες ή τις πιπεριές μας στην ζαρντινιέρα ή στο έδαφος, το κόμποστ αυτό τρέφει τα λαχανικά μας που με τη σειρά του μας τρέφουν. Έτσι ο κύκλος των στοιχείων στη φύση δεν σταματά και τα συστατικά ανακυκλωνονται προς όφελος του οικολογικού συστήματος.

280287716 3106189096361131 3497827823046057677 n 280323822 1705938456407718 4158439715844637238 n 280651919 514323736838400 8831112512198639993 n

280778638 685226475890495 7621366087884314609 n

Ευχαριστούμε τους εκπροσώπους της ΔΙΑΔΥΜΑ  για την επίσκεψη και όλες τις γνώσεις  που μας μετέδωσαν με την ελπίδα να γίνουν στάσεις ζωής και αξίες .Τους αφιερώνουμε το αγαπημένο μας τραγούδι .