Τελευταίες εβδομάδες πριν τη λήξη του σχολικού έτους: Με παιχνίδια, καλοκαιρινές εργασίες και την επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο.
Παιχνίδι: “παπουτσοσαλάτα”. Τα παιδιά βγάζουν τα παπούτσια τους και τα ανακατεύουν στη μέση της παρεούλας. Στη συνέχεια προσπαθούν με ένα κοντάρι να πιάσουν το σωστό παπούτσι της εντολής (αριστερό ή δεξί).
Παιχνίδι στόχων
Διαφορετικότητα: Με τη βοήθεια της ψυχολόγου μας και μέσα από παιχνίδια, παραμύθια, βίντεο προσεγγίζουμε τη διαφορετικότητα.
Κυκλοφοριακή αγωγή: Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων-ρομποτική και με τη βοήθεια της μελισσούλας beebot, τα παιδιά μαθαίνουν πώς να συμπεριφέρονται στο δρόμο….
Επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο: Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό, πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο με τα νήπια. Η χαρά, η έκπληξη αλλά και η αγωνία μεγάλη. Η δασκάλα της πρώτης τάξης μας ξενάγησε στους χώρους του σχολείου, καθώς και στην αίθουσα της πρώτης τάξης.
Ομαδική εργασία των νηπίων-δώρο στα παιδιά της πρώτης τάξης.
16-20/5/2022: Γνωριμία με τα έντομα-μέλισσα, μυρμήγκι.
Ομαδική κατασκευή: ΕΝΤΟΜΑ, μέλισσες και φυσική κυψέλη, μυρμηγκάκια και πασχαλίτσες!
Ελεύθερες συνεργατικές κατασκευές, μέλισσες και κυψέλες.
Ατομικές κατασκευές, μέλισσα
Δραστηριότητες γραφής και ανάγνωσης. Τα παιδιά αναγνωρίζουν τα γράμματα και συνθέτουν λέξεις.
Εργαστήρια δεξιοτήτων-ρομποτική-εξάσκηση με τη μελισσούλα beebot. Απίθανο εργαλείο η beebot , ενθουσιάζει τα παιδιά και βοηθά πολύ στην καλλιέργεια της μαθηματικής τους αντίληψης!
Προετοιμασία για τη λήξη της χρονιάς. Ζωγραφική με τέμπερα στις χάρτινες τσάντες.
Συνεργατική δημιουργία των αγοριών κατά τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού. Αυτοκινητόδρομος.
9-5/13-5/2022: Γνωριμία με τα έντομα-πεταλούδα
Κατασκευή πεταλούδας (μπουκάλι νερού ,χαρτόνια, χρωματισμός νερού με γκοφρέ)
Πρώτη γνωριμία με τη beebot, τη μελισσούλα ρομπότ!!!!(Στα πλαίσια του 4ου εργαστηρίου stem- ρομποτική).
Παιχνίδια στην τάξη και την αυλή: τυφλόμυγα-αναγνώριση φίλων με την αφή και ακοή, με κλειστά μάτια.
Παιχνίδι ξεχασμένης λέξης-Δημιουργία πρότασης με λίγες λέξεις, αφαίρεση μίας ή δύο λέξεων. Τα παιδιά προσπαθούν να βρουν ποιά λέξη λείπει…
3-5/6-5/2022: Επιστροφή από τις διακοπές του Πάσχα, με πολλή χαρά και προσμονή για την άνοιξη που άργησε!!
Δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού με ανακυκλώσιμα χαρτόνια και τέμπερες.
Λιβάδι με παπαρούνες : Ατομική δημιουργία με τέμπερες και οδοντόβουρτσες-αντί πινέλων…
Μαθηματικά: Επανάληψη στην πρώτη πεντάδα των αριθμών…..
Γιορτή της μητέρας :Μάνα είναι η αγάπη. Γιατί μπορεί με τον πιο απλό και δυνατό τρόπο να αγαπήσει ένα παιδί. Δεν προδίδει, δεν εγκαταλείπει, μόνο αγαπάει… . Μάνα δεν είναι εκείνη που σε γεννά, αλλά αυτή που σε καθοδηγεί με οδηγό την αγάπη της. Σου δείχνει πώς να πετάς για να ταξιδέψεις εκεί που έχεις ονειρευτεί…..Μάνα είναι μόνο μία και η αγάπη της παντοτινή!!!!
“Τι κάνει η μαμά για μένα?” “Γιατί αγαπώ τη μαμά μου?”
Ζωγραφίζω τη μαμά μου!
Χρόνια σου πολλά μανούλα, “Σ’ΑΓΑΠΩ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ”
4-15/4/2022 :Δύο εβδομάδες προετοιμασίας για το Πάσχα: Τα παιδιά έμαθαν την ιστορία της Σταύρωσης, της Ανάστασης, της εβδομάδας των Παθών. Έφτιαξαν καλαθάκια, κάρτες, έβαψαν αυγά με διαφορετικές τεχνικές , ζωγράφισαν …
Είδαν βίντεο , πασχαλινές ιστορίες και τραγούδια στο νέο μας βιντεοπροβολέα (και πολύ το χάρηκαν)!
Έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια και διασκέδασαν στην αυλή!!!!!!!
Την τελευταία μέρα αποχαιρέτησαν τους φίλους και συμμαθητές με την ευχή για όμορφες πασχαλινές διακοπές!
28/3/2022-1/4/2022: Τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου και αποχαιρετήσαμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης με τα “χελιδονίσματα” τα ανοιξιάτικα κάλαντα. Έθιμο που επιβιώνει από τους αρχαίους Έλληνες σε πολλά μέρη της χώρας μας. Τα παιδιά καλωσορίζουν τα χελιδόνια , τους “αγγελιοφόρους” της άνοιξης με το τραγούδι της χελιδόνας:
Ήρθε ήρθε χελιδόνα
ήρθε και άλλη μεληδόνα
κάθισε και λάλησε
και γλυκά κελάηδησε:
Μάρτη, Μάρτη μου καλέ,
και Φλεβάρη φοβερέ
κι αν φλεβίσεις κι αν τσικνίσεις
καλοκαίρι θα μυρίσεις
Κι αν χιονίσεις κι αν κακίσεις
πάλιν άνοιξη θ’ ανθίσεις.
Την τελευταία ημέρα του Μάρτη κρεμάσαμε τα μαρτάκια μας στα κλαδιά για να τα πάρουν τα χελιδόνια να φτιάξουν τις φωλιές τους!!
Ταξίδι στο διάστημα: ένα θέμα που απασχολεί τα νήπια και τα γοητεύει ταυτόχρονα
Μάθαμε τι είναι το ηλιακό σύστημα, ποιό είναι το διάστημα, ποιοί είναι οι πλανήτες, τι είναι τα διαστημόπλοια, πώς είναι οι αστροναύτες….Είδαμε εικόνες, βίντεο , ζωγραφίσαμε το διάστημα, κατασκευάσαμε διαστημόπλοια και αστροναύτες…
Γνωρίσαμε το γράμμα Η (ήλιος) και το Γ(γη, γαλαξίας)
Παιχνίδια ισορροπίας ,ασκήσεις συντονισμού των κινήσεων ασκήσεις επιδεξιότητας. και αμφιπλευρικότητας.
Εργαστήρια δεξιοτήτων: Το περιβάλλον- ομαδική εργασία “Αγαπώ το περιβάλλον”
14/3/2022-24/3/2022 :Δύο εβδομάδες με πολύ κρύο και πολλές απουσίες (ας όψεται ο κορωναϊός!!!). Παρόλα αυτά μπήκαμε στο κλίμα της εθνικής μας επετείου και μάθαμε για την επανάσταση του 1821, γνωρίσαμε τα γεγονότα, τους ήρωες , διαβάσαμε βιβλία, ποιήματα, ζωγραφίσαμε , κάναμε κατασκευές, στολίσαμε την τάξη μας. Την παραμονή της 25ης Μαρτίου γιορτάσαμε την εθνική μας επέτειο με ποιήματα, τραγούδια, παραδοσιακούς χορούς και παρέλαση. Τέλος ευχηθήκαμε αυτή να είναι η τελευταία “κλειστή” γιορτή μας!!
Ταυτόχρονα μάθαμε τα γράμματα Σ και Μ, τον αριθμό 10 , κόψαμε χελιδονάκια και τις φωλιές τους, παίξαμε διάφορα παιχνίδια και φτιάξαμε το πορτρέτο του φίλου μας με έναν διαφορετικό τρόπο!
8/3/2022-10/3/2022: Επιστρέψαμε στο νηπιαγωγείο μετά την Καθαρά Δευτέρα ,αλλά για τρεις μέρες μόνο, αφού ο καιρός μας έδειξε το χειμωνιάτικο πρόσωπό του και μας κράτησε σπίτι. Έτσι αφού γνωρίσαμε την “Κυρά Σαρακοστή¨, και υποδεχτήκαμε τα πρώτα αποδημητικά πουλιά, ταυτόχρονα είδαμε και πάλι χιόνια στην πόλη μας!!!
Τα πρώτα λουλούδια στο ηλιοβασίλεμα (ζωγραφική με νερομπογιές)
Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά εξερευνούν και με τη φαντασία τους δημιουργούν…. Ζωγράφισαν έναν παγκόσμιο χάρτη με όσες χώρες γνωρίζουν ή έχουν ακουστά και μάλιστα τις ονομάτισαν… τα παιδιά ποτέ δε σταματούν να μας εκπλήσσουν!!!!!!!!
Κοιτάζοντας το χιόνι!!!!!!!!
28/2-4/3/2022 ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟΚΡΙΑΣ: Κατασκευάσαμε μάσκες ,ντυθήκαμε ινδιάνοι, φτιάξαμε χαρταετούς, μάθαμε για το έθιμο του χαρταετού στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.
Υποδεχτήκαμε την πρώτη μέρα της άνοιξης και φορέσαμε τα “μαρτάκια”μας!
Μάθαμε το γράμμα Ρ και τους αριθμούς 8 και 9.
Και τέλος την Παρασκευή διασκεδάσαμε στην αυλή μας μασκαρεμένοι, χορεύοντας και τραγουδώντας τραγούδια της αποκριάς!
21/2-25/2/2022 ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΠΟΚΡΙΑΣ: Ασχοληθήκαμε με τα έθιμα της αποκριάς σε όλη την Ελλάδα, χορέψαμε το γαϊτανάκι, φτιάξαμε σε κολάζ το δικό μας γαϊτανάκι με τους αγαπημένους μας ήρωες- μασκαράδες.
Φτιάξαμε κλόουν με διάφορες τεχνικές, κατασκευάσαμε μάσκες πειρατών και φωτογραφηθήκαμε, μάθαμε τον αριθμό 7 μέσα από διάφορες δραστηριότητες, και στα εργαστήρια δεξιοτήτων αφού μάθαμε τεχνικές διαχείρισης του θυμού
μας, κατασκευάσαμε το φανάρι του θυμού: ΣΤΑΣΟΥ-ΣΚΕΨΟΥ-ΠΡΑΞΕ
14/2-18/2/2022 Δραστηριότητες εβδομάδας:
Μάθημα αγγλικών :τα ζώα των πάγων
Μαθηματικά: Χρονικές έννοιες: Τα παιδιά παρατηρούν τις καρτέλες και τις τοποθετούν σε μια λογική σειρά-τι κάνουμε πρώτο, δεύτερο, τελευταίο…
Μαθηματικά :Οι αριθμοί 5 και 6-δραστηριότητες μέσα από παιχνίδια.
Γλώσσα-γραφή: Τα γράμματα Τ και Κ με αφορμή το τριώδιο και το καρναβάλι.
Εικαστικά: “Πουλάκια του χειμώνα”- Μικτή τεχνική, ζωγραφική και κολάζ
Εικαστικά: Η αμυγδαλιά-ζωγραφική με τέμπερες .Αφού μάθαμε το μύθο της αμυγδαλιάς, γνωρίσαμε τα προϊόντα και τα οφέλη της αμυγδαλιάς, παρατηρήσαμε τον πίνακα του Βαν Γκόγκ και προσπαθήσαμε να τον αποτυπώσουμε…
Μουσικοκινητική αγωγή: Το τριώδιο άνοιξε, περιμένουμε τις απόκριες! Μαθαίνουμε για τα έθιμα σε όλη την Ελλάδα και διασκεδάζουμε με τραγούδια και χορούς της αποκριάς.(“Ο Χαραλάμπης” και “πώς το τρίβουν το πιπέρι”)
Εργαστήρια δεξιοτήτων: Τα συναισθήματα-ομαδική εργασία:”Ο δράκος που παίρνει τους φόβους μας μακριά”
7/2-11/2/2022: Δραστηριότητες εβδομάδας:
Αρκτική -Οι Εσκιμώοι: Ποιοί είναι, πού ζουν, πώς είναι τα σπίτια τους,τι φοράνε?
Ο κύκλος του νερού: Πού υπάρχει νερό ,πώς δημιουργείται η βροχή, τι είναι η βροχόπτωση, η συγκέντρωση, η εξάτμιση, η συμπύκνωση? Πολλές ερωτήσεις ,πολλές απορίες που μέσα από συζήτηση, εποπτικό υλικό και πειράματα προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τον υπέροχο κύκλο του νερού!
Γραφή: Με αφορμή τους εσκιμώους και τη βροχή γνωρίσαμε τα γράμματα Ε και Β
Μαθηματικά: Αριθμοί 3 και 4 και μία πρώτη προσέγγιση με την πράξη της πρόσθεσης
Εργαστήρια δεξιοτήτων: Συναισθήματα-τροχός συναισθημάτων
Γυμναστική: Ώρα για χαλάρωση και διασκέδαση
31/1-4/2/2022 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:
Βόρειος και Νότιος Πόλος-ζώα των πάγων-πείραμα(πώς σχηματίζεται ο πάγος και πώς λιώνει?)
Επανάληψη στις γραμμές (ευθείες, καμπύλες, ζιγκ ζαγκ κλπ) .Δημιουργία κοριτσιού με ανακατεμένα μαλλιά.
Γραφή: Μαθαίνουμε το γράμμα Α (με αφορμή την Αρκτική και Ανταρκτική)
Μαθ
Μαθηματικά: Μαθαίνουμε τους αριθμούς 1 και 2
Ελεύθερο παιχνίδι
Αλκυόνη-αλκυονίδες ημέρες
Εργαστήρια δεξιοτήτων-ενότητα οικογένεια. Ομαδοσυνεργατική εργασία : “τι μας δίνει χαρά στην οικογένεια”
17-21/1/2022
Εβδομάδα με πολλές απουσίες….
Στα εργαστήρια δεξιοτήτων συνεχίσαμε την ενότητα “οικογένεια”
Παίξαμε παιχνίδια χρονικής ακολουθίας…
Παίξαμε το παιχνίδι της ξεχασμένης λέξης..
Στα εικαστικά τα παιδιά ζωγράφισαν με νερομπογιές το χειμώνα…
10-14/1/2022: Καλωσορίσαμε την πρώτη εβδομάδα του χρόνου στο νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά ζωγράφισαν το νέο έτος, το στολίσανε και το φόρεσαν στεφανάκι στο κεφάλι!
10-14/1/2022! Χειμώνας. Γνωρίσαμε τους μήνες , τα φρούτα, τον καιρό , τα ρούχα του χειμώνα. Μάθαμε το γράμμα Ι (από τον Ιανουάριο). Τα παιδιά περπάτησαν σε χαρτοταινία ,σχημάτισαν το γράμμα σε αλεύρι, το έπλασαν με πλαστελίνη.
10-14/1/2022: Εικαστικά: Σκούφοι, γάντια και χιονάνθρωποι
10-14/1/2022 Λεπτή κινητικότητα: Ασκήσεις με μανταλάκια που βοηθάνε τα παιδιά να μάθουν να χρησιμοποιούν τα τρία δάχτυλα-πολύ καλή εξάσκηση για τη σωστή λαβή του μολυβιού.
Οι ασκήσεις με το κουτάλι απαιτούν συντονισμό κινήσεων, ώστε να τοποθετούν αντικείμενα (φρούτα) στο κουτάλι και να τα μεταφέρουν χωρίς να τους πέσουν.
10-14/1/2022: Ελεύθερο παιχνίδι -το αγαπημένο των παιδιών
17-10-2021 Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι -συνέχεια :
Τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους Ρούντολφ, στο μάθημα αγγλικών με την κυρία Μαρίσα, ενώ παράλληλα τραγούδησαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια στην αγγλική γλώσσα.
10-12-2021:Χριστουγεννιάτικο εργαστήρι η τάξη μας. Με πολλή χαρά και διάθεση τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν ,κόλλησαν, πειραματίστηκαν με νέα υλικά και τεχνικές….φυσικά έγραψαν γράμμα και στον Άη Βασίλη….
3-12-2021 Μπήκαμε στην πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου και οι Χριστουγεννιάτικες ετοιμασίες ξεκίνησαν
3-12-2021: Μάθημα αγγλικών, με την κυρία Μαρίσα μαθαίνουμε την οικογένεια
3-12-2021: Μαθηματικά, “μακρύ-κοντό”
26-11-2021: Μαθαίνουμε το Π, περπατάμε στο σχεδιασμένο Π στη μοκέτα, το γράφουμε, βρίσκουμε λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα Π.
26-11-2021: Παίξαμε και πειραματιστήκαμε με το μπαλόνι. Τι θα γίνει αν το τρίψουμε στα μαλλιά μας? Θα κολλήσει πάνω στα μαλλιά και το σώμα χάρη στο στατικό ηλεκτρισμό!!!!!!!!!
26-11-2021: Ελεύθερο, δημιουργικό παιχνίδι
26-11-2021: Παιχνίδι αφής: Ο κλόουν έφαγε αντικείμενα και προσπαθούμε να τα βρούμε, χωρίς να τα βλέπουμε. Από τι υλικό είναι τα αντικείμενα? πλαστικό, ξύλο, χαρτί….
26-11-2021: Ατέρμονη γραμμή και σχήματα. Μάθαμε τι είναι η ατέρμονη γραμμή, και σχεδιάσαμε σχήματα. Μια εργασία ιδιαίτερα απαιτητική καθώς θέλει συγκέντρωση κι επιδεξιότητα!
26-11-2021:Οι φακές μας μεγάλωσαν (όχι όλες ,κάποιες ποτίστηκαν πολύ, χάλασαν και φυτέψαμε καινούργιες).
26-11-2021: Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, από την Τετάρτη 1 Δεκέμβρη μετράμε αντίστροφα. Έτοιμο λοιπόν το ημερολόγιο της αντίστροφης μέτρησης, η κάθε μέρα θα κρύβει και μια έκπληξη!!!!!!!!!
19-11-2021 Αυτή τη βδομάδα γιορτάσαμε την εξέγερση του Πολυτεχνείου, τα παιδιά μέσα από ιστορίες, βίντεο και τραγούδια γνώρισαν τα γεγονότα εκείνης της περιόδου
19-11-2021 Μαθηματικά, χωροχρονικές έννοιες. “Πάνω-κάτω” Βιωματικές ασκήσεις για την εμπέδωση της έννοιας
19-11-2021 Εικαστικά: Ζωγραφική σε φύλλο εφημερίδας.
19-11-2021 Εικαστικά: Φύλλα του φθινοπώρου,τεχνική : Στένσιλ, με λαδοπαστέλ
12-11-2021: Φθινόπωρο, εποχή της σποράς. Τα παιδιά φύτεψαν φακές, τις πότισαν ,τις έβαλαν δίπλα στα παράθυρα να έχουν ήλιο, αέρα, φως!!!!! Και περιμένουμε……
12-11-2021 Παιχνίδι -φυσική αγωγή: Ασκήσεις με πρότυπο, τα παιδιά βλέπουν την εικόνα και κάνουν τις ασκήσεις.
Στόχος: Παιχνίδι που απαιτεί συγκέντρωση
12-11-2021 Ζωγραφική : Τα παιδιά ζωγράφισαν με νερομπογιές τα φρούτα του φθινοπώρου, παρατηρώντας έναν πίνακα ζωγραφικής.
12-11-2021: Μάθημα αγγλικής γλώσσας: Τα παιδιά μαθαίνουν τα χρώματα μέσα από τραγούδια και παιχνίδια!
12-11-2021 Εργαστήρια δεξιοτήτων 1-Διαφορετικότητα. Αφού διαβάσαμε το παραμύθι: “Ο Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας”, συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και τα παιδιά αφού ζωγράφισαν τον δικό τους Έλμερ, έφτιαξαν και τον Έλμερ , σε κολάζ .
5-11-2021 Εργαστήρια δεξιοτήτων 1-Διαφορετικότητα: Μία πρώτη προσέγγιση: Είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί !Κανένας άνθρωπος δεν είναι εντελώς ίδιος με κάποιον άλλο. Βλέπουμε τα πράγματα με τον ίδιο ή διαφορετικό τρόπο, έχουμε κοινά και διαφορετικά χαρακτηριστικά. Στόχος του προγράμματος να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τη διαφορετικότητά τους, να μάθουν να σέβονται και να αποδέχονται την ιδιαιτερότητα του άλλου είτε αφορά διαφορές στη σωματική ή την πνευματική του κατάσταση, το φύλο, τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία ή τη γλώσσα
5-11-2021 Γνωριμία με τα μουσικά όργανα.
5-11-2021 Νοέμβριος, τρίτος μήνας του φθινοπώρου και παρατηρήσαμε τις αλλαγές στον καιρό, στη φύση στα δέντρα , μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά…
Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικά τους φθινοπωρινά δέντρα. Τεχνική: τέμπερες και τυπώματα με μπατονέτες.
5-11-2021: Τα παιδιά δημιούργησαν κολάζ με σχήματα (επανάληψη στα σχήματα).
Την εβδομάδα αυτή γνωρίσαμε τις γραμμές – ευθεία, τεθλασμένη, καμπύλη- παίξαμε μαζί τους και ζωγραφίσαμε μόνο με αυτές. Σε πρώτη φάση τις “γράψαμε” στον πίνακα και τις “βιώσαμε με το σώμα”: περπατώ ευθεία, η πορεία μου είναι καμπύλη ή πάω ζικ-ζακ.
5-11-2021 Μάθημα αγγλικών: Με την κυρία Μαρίσα ,τα παιδιά εξοικειώνονται με την αγγλική γλώσσα μέσα από το παιχνίδι, τη μουσική, το χορό!!!
29-10-2021 Και λίγη γυμναστική να εκτονωθούμε!!!!!
29-10-2021 Την Τετάρτη γιορτάσαμε την επέτειο του ΟΧΙ. Τα παιδιά έμαθαν για τα γεγονότα του 1940 μέσα από παραμύθια, τραγούδια, βίντεο, εποπτικό υλικό. Ζωγράφισαν κι έφτιαξαν διάφορες κατασκευές …
29-10-2021 Αυτή την εβδομάδα κλείσαμε με το εργαστήρι δεξιοτήτων 1 με θεματική τη Διατροφή .Αφού τα παιδιά έμαθαν τα φρούτα του φθινοπώρου και αποτύπωσαν σε χαρτί το αγαπημένο τους φρούτο, τέλος δημιούργησαν ένα πολύ πρωτότυπο πορτρέτο με αφορμή πίνακες του ιδιαίτερου ζωγράφου Giouseppe Arcimboldo.
22-10-2021 Προσωπογραφίες. Τι είναι το πορτρέτο-προσωπογραφία… είναι η ζωγραφική ή φωτογραφική απεικόνιση των σωματικών χαρακτηριστικών του προσώπου .Τα παιδιά αφού είδαν τον εαυτό τους σε καθρέφτη και παρατήρησαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους δημιούργησαν την προσωπογραφία τους στο μπλοκ με λαδοπαστέλ….
22-10-2021 Εργαστήρια δεξιοτήτων 1-Διατροφή: Τα παιδιά κατηγοριοποίησαν τις τροφές σε οικογένειες με βάση τα θρεπτικά τους συστατικά. Στη συνέχεια δημιούργησαν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και το πιάτο της υγιεινής διατροφής.
22-10-2021 Η θεματική ενότητα σχήματα, συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα με το τρίγωνο και ορθογώνιο. Τα παιδιά έπαιξαν με τα σχήματα,περπάτησαν πάνω σε σχήματα,τα σχημάτισαν με το σώμα τους, τα έπλασαν με πλαστελίνη, τα σχεδίασαν σε αλεύρι, τα ζωγράφισαν!
15-10-2021 Παιχνίδι στην αυλή. Εξερεύνηση και διαπίστωση: Πόσες πολλές φωλιές μυρμηγκιών υπάρχουν στην αυλή μας!!!Πόσα εκατομμύρια μυρμηγκάκια ζούνε κοντά μας!!!!!
15-10-2021 Εργαστήρια δεξιοτήτων 1-Διατροφή
Τι σημαίνει η λέξη διατροφή? Τι είναι τροφή ?Τι τρώμε? Ποιό είναι το αγαπημένο μας φαγητό? Αυτές είναι κάποιες ερωτήσεις στο πρώτο μάθημα για τη διατροφή.
15-10-2021 Ο Καντίνσκι και ο πίνακάς του” Το δέντρο με τους ομόκεντρους κύκλους ” ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσουμε τη θεματική ενότητα των σχημάτων. Τα παιδιά περπάτησαν στον κύκλο, έτρεξαν, χόρεψαν. Τον έπλασαν με πλαστελίνη, τον ζωγράφισαν και τέλος ανασυνθέσανε τον πίνακα του ζωγράφου, διακοσμώντας έτσι την πόρτα της τάξης. Με τον ίδιο τρόπο πειραματίστηκαν και με το τετράγωνο.
8-3-2021 Σκαντζόχοιρος-ατομική χειροτεχνία
Εξάσκηση λεπτής κινητικότητας
Ο στόχος εξάσκησης και κατάκτησης της λεπτής κινητικότητας δεν είναι μόνο το να βοηθήσει το παιδί να ελέγχει καλύτερα το μολύβι και επομένως τη γραφή, αλλά και να μπορεί να κουμπώνει και να ξεκουμπώνει, να ανεβοκατεβάζει φερμουάρ, να ζωγραφίζει με πινέλο, να πιάνει το πιρούνι ή το κουτάλι, να κόβει χαρτάκια γκοφρέ και στη συνέχεια να τα κάνει μπαλάκια, ώστε να τα κολλήσει σε κάποιο σχέδιο.
8-3-2021 Άσκηση σεισμού
Άσκηση σεισμού πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας Οι μικροί μαθητές τις προηγούμενες μέρες ενημερώθηκαν για το τί είναι ο σεισμός και ποια μέτρα προστασίας πρέπει να λάβουμε πριν από το σεισμό, τι κάνουμε κατά την διάρκεια του σεισμού είτε είμαστε στην τάξη, στο σπίτι ή στο δρόμο και τι θα κάνουμε μετά από το σεισμό μέσα από εικόνες, αφίσες του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας {ΟΑΣΠ) και παιχνίδια που υπάρχουν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΠ .Σήμερα λοιπόν έκαναν πράξη αυτά που τις προηγούμενες μέρες είχαν μάθει! Μόλις άκουσαν τη λέξη “Σεισμός” και τη σφυρίχτρα, μπήκαν κάτω από τα τραπεζάκια του Νηπιαγωγείου και όταν δόθηκε το σύνθημα ότι ο σεισμός τελείωσε μπήκαν όλοι σε μια γραμμή για να βγούμε ασφαλείς από το Νηπιαγωγείο μας.
8-3-2021 Μέρα βροχερή
Για τον καιρό μιλάμε κάθε μέρα (στο ημερολόγιο μας) , ως τώρα είχαμε λιακάδες, σήμερα όμως ήταν η πρώτη βροχερή μέρα (μεγάλη απογοήτευση για τα παιδιά καθώς χάνουν το διάλειμμα!!!!). Ήταν μια καλή ευκαιρία να μάθουμε πώς δημιουργείται η βροχή (μια πρώτη επαφή με τον κύκλο του νερού). Δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά μέσα από παιχνίδια να ακούσουν τον ήχο της βροχής και της καταιγίδας. έπεται συνέχεια…..
6-10-2021 Δεκατιανό στην αυλή
όσο ο καιρός το επιτρέπει βγαίνουμε για πικ νικ στην αυλή. Μια ιδιαίτερα αγαπημένη συνήθεια των παιδιών
6-10-2021 Εγώ είμαι εγώ-ο εαυτός μου
“Εγώ είμαι εγώ και με αγαπώ” Τα παιδιά μιλάνε για τον εαυτό τους και το αποτυπώνουν σε χαρτί. Στη συνέχεια το κολλάνε σε χαρτονάκι στολίζοντάς το.
5-10-2021 Γνωριμία με τις νερομπογιές
Η ζωγραφική είναι μια εικαστική τέχνη πολύ σημαντική για τα παιδιά. Μέσω της ζωγραφικής, το παιδί εκφράζεται και αναπτύσσεται συναισθηματικά, κοινωνικά και διανοητικά. Η ζωγραφική δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να πειραματισθούν, να έρθουν σε επαφή με υλικά όπως κηρομπογιές, λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους και νερομπογιές,
4-10-2021 Ημέρα προστασίας των ζώων
4 Οκτωβρίου παγκόσμια μέρα των ζώων… στο νηπιαγωγείο μας τα ζώα είχαν την τιμητική τους. Ένα θέμα που υπεραγαπούν τα παιδιά γιατί ταυτίζονται μαζί τους και γιατί η αθωότητα είναι το κοινό τους σημείο!
Επικεντρωθήκαμε σε λίγα σημεία :
- Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα κι εμείς έχουμε υποχρεώσεις απέναντί τους ειδικά όταν είναι δικά μας
- Να αντιληφθούν ότι δεν πρέπει να κακομεταχειριζόμαστε τα ζώα
- Να κατανοήσουν ότι τα ζώα χρειάζονται φροντίδα, και αγάπη
1-3-2021 Ημέρα τρίτης ηλικίας
Σήμερα στην τάξη μας, οι παππούδες και οι γιαγιάδες είχαν την τιμητική τους…Τραγούδια, φύλλα εργασίας, κατασκευές, παραμύθια. Τι τους κάνει χαρούμενους? Ποια είναι η αγαπημένη τους ασχολία? Με τι έπαιζαν όταν ήταν κι εκείνοι παιδιά? Το συμπέρασμα είναι πως τους λατρεύουμε όλους… Γι’αυτό φτιάξαμε μία κάρτα, να τη χαρίσουμε με όλη μας την αγάπη! ????
29-9-2021 Ελεύθερο παιχνίδι στην τάξη….
Το παιχνίδι θεωρείται το βασικότερο μέσο για τη σωματική, πνευματική, ηθική, γλωσσική και αισθητική ανάπτυξη του παιδιού και γενικότερα για τη συνολική εξέλιξη της προσωπικότητάς του. Ταυτόχρονα, λειτουργεί ως μέσο επικοινωνίας, κοινωνικοποίησης και κοινωνικής αγωγής, κοινωνικής προσαρμογής και συμμετοχής αλλά και βελτίωσης της συμπεριφοράς του παιδιού μέσα από την εκμάθηση του σεβασμού και της υποταγής στους κανόνες του παιχνιδιού.
28-9-2021 Μετά το παιχνίδι στην αυλή ,είναι απαραίτητη η ολιγόλεπτη χαλάρωση!
Τα χέρια είναι για να…..(ομαδική εργασία 28-9-2021)
Σκεφτήκαμε πράγματα που μπορούμε να κάνουμε με τα χέρια, πράγματα όμορφα και τρυφερά. Έτσι χαιρετηθήκαμε, στείλαμε φιλάκια, χαϊδέψαμε, κάναμε αγκαλίτσες κ.τ.λ. Σχεδιάσαμε τις παλάμες μας και γράψαμε επάνω τις σκέψεις μας: Τα χέρια είναι για να παίζουμε, να ζωγραφίζουμε, να ντυνόμαστε, να παίζουμε μουσική, να τρώμε, να χαϊδεύουμε, να πιάνουμε, να χαιρετάμε, να μαγειρεύουμε, να κολυμπάμε, να αγκαλιαζόμαστε, να χτενιζόμαστε, να βουρτσίζουμε τα δόντια μας, να μιλάμε, να γράφουμε κ.λ.π.
Τεχνική zentagle art:
Τα παιδιά μαθαίνουν και αποδίδουν καλλιτεχνικά το αρχικό του ονόματός τους αξιοποιώντας την τεχνική zentagle art (συντονίζουν μάτια και χέρια, δημιουργούν και εκφράζονται προσωπικά).
Κανόνες στο νηπιαγωγείο:
Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς είναι απαραίτητη η θέσπιση κανόνων οι οποίοι βοηθούν στην ομαλή λειτουργία της τάξης και οριοθετούν τη συμπεριφορά μικρών και μεγάλων προσφέροντάς τους ασφάλεια.
Οι κανόνες είναι δυνατό να προκύψουν είτε μέσα από καταστάσεις προβληματισμού -πχ όταν πολλά παιδιά προσπαθούν να δραστηριοποιηθούν στο ίδιο κέντρο ενδιαφέροντος- είτε με τη μορφή συζήτησης.
Πριν από κάθε δραστηριότητα οι κανόνες υπενθυμίζονται στα παιδιά και αυτό βοηθά αρκετές φορές στην επιτυχία της.
Παιχνίδι με πλαστελίνη:
Παίζοντας το παιδί πιέζει, μαλακώνει και κόβει την πλαστελίνη! Με τον τρόπο αυτό δυναμώνουν τα χέρια και οι μύες. Η λεπτή κινητικότητα περιλαμβάνει τους μικρούς μύες του σώματος που μας επιτρέπουν να γράφουμε, να κρατάμε μικρά αντικείμενα, να ντυνόμαστε κλπ. Περιλαμβάνει ουσιαστικά τη δύναμη, τον έλεγχο των μυών αυτών και κυρίως την επιδεξιότητα. Πέρα από αυτό, το παιχνίδι με πλαστελίνη προσφέρει:
- δημιουργικό παιχνίδι
- κατασκευαστικό παιχνίδι
- αντιγραφή τρισδιάστατου αντικειμένου
- συμβολικό παιχνίδι και ανάπτυξη της φαντασίας του παιδιού
Το πρώτο μάθημα στην αγγλική γλώσσα 15-9-2021
Η πρώτη μας μέρα στο σχολείο!!!!!! 14-9-2021