3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων
Οι στόχοι του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο,
να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν.
Τα υπερκμεταλλεύται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωικά προϊόντα.
Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Καλλιεργούνται οι εξής δεξιότητες:
- Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
- Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Υπευθυνότητα
- Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός
- Ψηφιακές δεξιότητες
Εργαστήριο 1ο
Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης
- Ζώα που μας προσφέρουν τροφή
- Τα προϊόντα των ζώων
- Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα;
- Συμπέρασμα: υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον
- Δημιουργούμε ομάδες ανάλογα με το ζώο της επιλογής μας και οι ομάδες σε συνεργασία φτιάχνουν ένα κολλάζ με τα ζώα και τα προϊόντα τους
Εργαστήριο 2ο
Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση
αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων
Οι μαθητές να αντιληφθούν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου μέσα από ένα έργο τέχνης
Πίνακας ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό»
Ρωσογάλλος ζωγράφος Μαρκ Σαγκάλ, 1887-1985
Τόπος διατήρησης: Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.
Ο Σαγκάλ ζούσε στο Παρίσι, αλλά οι αναμνήσεις του από τη ζωή του στο ρωσικό χωριό όπου γεννήθηκε κυριαρχούν στα έργα του.
Ένα ζώο, αγελάδα, πρόβατο κτλ., σήμαινε πολλά για τη ζωή στο χωριό.
Σήμαινε ασφάλεια για τον φτωχό χωρικό, αφού από αυτό εξασφάλιζε το γάλα, το βούτυρο, το κρέας.
Το ζώο ήταν σαν μέλος της οικογένειας.
Μετά την παρατήρηση και την επεξεργασία του έργου καταλήξαμε στο μήνυμα που θέλει να στείλει ο καλλιτέχνης.
“Υπάρχει μια σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων”
Τα παιδιά αποτυπώνουν το μήνυμα που νομίζουν ότι θέλει να στείλει ο Σαγκάλ ζωγραφίζοντας
Ποιο ζωάκι θα ήθελα να φροντίζω;
Εργαστήριο 3ο
Σέβομαι τα ζώα-Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι
Οι μαθητές να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν.
Τα υπερκμεταλλεύται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωικά προϊόντα.
Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Τα παιδιά παρατηρούν, συγκρίνουν, σκέφτονται, συζητούν.
Κάποια ζώα που απεικονίζονται στις εικόνες τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον
ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει κλεισμένα σε κλουβιά σε εκτροφεία βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων.
Συμπεραίνουμε ότι αυτός ο υπερκαταναλωτισμός
οδήγησε τον άνθρωπο στην ανάγκη να δημιουργήσει
εκτροφεία για τη μαζική παραγωγή των προϊόντων.
“Αν είχαν φωνή τα ζώα, τι θα μας έλεγαν;”
“Μήπως και τα ζώα έχουν δικαιώματα;”
Εργαστήριο 4ο
«Και τα ζώα έχουν δικαιώματα»
Οι μαθητές να γνωρίσουν το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων
Παρουσίαση με εικόνες του κειμένου της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων
Γιατί πιστεύετε ότι η Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων
και οι άλλες φιλοζωικές οργανώσεις σκέφτηκαν ότι ήταν σημαντικό να καταγράψουν αυτά τα δικαιώματα των ζώων;
Τα παιδιά καλούνται να απεικονίσουν με μια ζωγραφιά κάποιο δικαίωμα.
Στη συνέχεια το παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης.
Πατήστε στην εικόνα
Λόγω μεγάλου μεγέθους του αρχείου, θα χρειαστεί να κατεβάσετε το αρχείο στην συσκευή σας
για να δείτε τις ζωγραφιές και να ακούσετε τα παιδιά να τις παρουσιάζουν.
Δημιουργία αφίσας
Υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα.
Ο άνθρωπος είναι μέλος αυτής της σχέσης και όχι η κορυφή της.