Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ

Κοινωνική συναίσθηση και Ευθύνη

Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

(Οκτώβριος – Νοέμβριος 2021)

  • Δεξιότητες Μάθησης (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Δεξιότητες Ζωής (Ενσυναίσθηση και Κατανόηση της Διαφορετικότητας, Ευαισθητοποίηση σε θέματα των ανθρωπίνων σχέσεων, Έκφραση των συναισθημάτων, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Επίλυση συγκρούσεων)

Λίγα από τα πολλά που ασχοληθήκαμε και σημαντικά που μάθαμε μέσα από αυτό το εργαστήρι ……………..

-Ποιος είμαι; Η ταυτότητά μου. Η οικογένειά μου.

Ποιο είναι το αγαπημένο μου παιχνίδι, χρώμα, φαγητό;

Τα παιδιά έπαιξαν, δημιούργησαν και παρουσιάστηκαν στην τάξη.

-Τι έχουμε ίδιο και τι διαφορετικό;  Όλοι έχουμε θέση σ’ αυτή την τάξη Νηπιαγωγείου.

Φτιάχνουμε αλυσίδες ομοιότητας. Τα παιδιά – κρίκοι δημιουργούν ομάδες.

«Μια ζωή σαν τη δική μου» βιβλίο της UNISEF.

Γνωρίζουμε παιδιά από όλο τον κόσμο που ζουν μια διαφορετική ζωή το καθένα,

μιλούν διαφορετική γλώσσα,

έχουν διαφορετική εμφάνιση και αντιμετωπίζουν καθημερινά διάφορες καταστάσεις.

Όμως τι κι αν ζουν μακριά το ένα από το άλλο

έχουν τις ίδιες ανάγκες, σκέψεις και ελπίδες για τη ζωή.

Συζητούμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους

και βλέπουμε βίντεο με παιδιά από χώρες που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε καθαρό νερό, παιχνίδι, σχολείο και παιδιά με αναπηρία.

-Τα δικαιώματα μου είναι ίσα με τα δικά σου δικαιώματα

Παιχνίδια με εικόνες, ανταλλαγή απόψεων

 

φθινοπώρου 17094613

Όπως τα φύλλα του φθινοπώρου είναι διαφορετικά

έτσι και μείς είμαστε διαφορετικοί μα μοναδικοί και ξεχωριστοί.

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός…»

 Μη σε πιάνει πανικός που είσαι διαφορετικός!

Κράτα αυτό για συμβουλή και τραγούδα απ’ την αρχή:

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι ένας και μοναδικός!».

Αλλιώτικοι είναι όλοι, κάποιοι στο χρώμα και άλλοι στο μπόι!

Αυτό δε μας τρομάζει ούτε και μας νευριάζει

αφού όλοι μας πονάμε, ένα φίλο λαχταράμε!

«Φαγητό, σπίτι, νερό, τα χρειάζομαι και γω!».

Μη φοβάσαι λέω εγώ, θα ‘μαι πάντα κάπου εδώ

και μαζί θα περπατάμε, θα μιλάμε, θα γελάμε,

πάντοτε θα τραγουδάμε και ποτέ δε θα ξεχνάμε:

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι εγώ ξεχωριστός!»

Δεν μπορείς να περπατήσεις ή και λέξεις να μιλήσεις;

Κάποιοι άλλοι δεν μπορούν ούτε απλά να αγαπούν!

Πάντα έχεις κάποια αξία αν δική σου έχεις ουσία.

Να θυμάσαι πάντα κάτι, σε ένα παζλ είσαι κομμάτι

που σε κάνει ενδιαφέροντα και για μας τον πιο σπουδαίο!

«Τι κι αν είμαι διαφορετικός, είμαι εγώ μοναδικός!»

Ιουστίνα Γούλα, Περιοδικό Παράθυρο στην Εκπαίδευση του Παιδιού, τεύχος 84, Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013

κι αν είμαι διαφορετικός

Όπως λέει και το τραγούδι του αγαπημένου μας Έλμερ:

«… κι αν όλοι μας δεν μοιάζουμε είναι για να ταιριάζουμε, καθένας διαφορετικός…»

Πάτα την εικόνα να ακούσεις το τραγούδι

4

Αυτή η διαφορετικότητα είναι όμορφη όπως όμορφα είναι τα χρώματα του ουράνιου τόξου

που ζωγράφιζε η Λευκή για να χαρίζει στους φίλους της.

5

“Λευκή και μαύρη σοκολάτα” Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδου 

Και εμείς ζωγραφίσαμε το ουράνιο τόξο σαν γέφυρα που ενώνει το ΕΓΩ με το ΕΣΥ στο ΕΜΕΙΣ

ΕΣΥ ΕΜΕΙΣ

Μπορούμε να κάνουμε πολλούς και διαφορετικούς φίλους

δίνοντας ευκαιρίες να τους γνωρίσουμε, να τους δεχόμαστε

και να μην τους κρίνουμε κατευθείαν.

Ας είμαστε καλοί και υπομονετικοί.

Πάτα την εικόνα και δες το παραμύθι

τίτλο

Η φιλία είναι μια λέξη μαγική γιατί στο άκουσμα της δίνει σε όλους, μικρούς και μεγάλους, ένα αστραφτερό χαμόγελο!

Είναι μια σχέση μαγική γιατί δημιουργείται χωρίς να επιβάλλεται από δύο άτομα και διατηρείται μαθαίνοντας ο ένας τον άλλο καλύτερα…

δίνοντας χρόνο και χώρο…προσαρμόζοντας την συμπεριφορά του ανάλογα με τις ανάγκες του άλλου…

Οι φίλοι μαθαίνουν να συνεργάζονται…να βοηθά ο ένας τον άλλο…να τον στηρίζει και φυσικά να είναι μαζί στα εύκολα αλλά και στα δύσκολα….

Το καδράκι της φιλίας σφράγισε πολλές φιλίες

004 2

Είμαι ένα μικρό παιδί, θέλω αγάπη και στοργή

Διονύσης Σαββόπουλος-Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά