ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και στο Θεματικό κύκλο ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ, δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία, ασχοληθήκαμε με τον κύκλο του νερού . Στόχος μας να  κατανοήσουν τα παιδιά το φαινόμενο του υδρολογικού κύκλου (κύκλος νερού), τις μορφές του νερού (αέριο-υγρό-στερεό), να συνειδητοποιήσουν την αξία του νερού και να μάθουν τη σωστή χρήση του (εξοικονόμηση νερού). Σας παραθέτουμε ορισμένες από τις δράσεις μας.

Συζητήσαμε για το νερό και ζωγραφίσαμε τα σημεία που συγκεντρώνεται το νερό.

8 9 7 1

Ζωγραφίσαμε που χρησιμοποιούμε το νερό.

11 10 Συζητήσαμε για τον κύκλο του νερού και τον ζωγραφίσαμε.

6 1

8 1

Κάναμε πειράματα.

1. Είδαμε πως εξατμίζεται το νερό λόγω θερμότητας (πάνω σ’ ένα γκαζάκι ζεστάναμε νερό και παρακολουθήσαμε την εξάτμισή του.)

2.Γεμίσαμε  ένα  βάζο κατά τα 3/4 με νερό και το υπόλοιπο με αφρό ξυρίσματος. Σ ένα ποτηράκι βάλαμε τρεις κουταλιές της σούπας νερό και προσθέσαμε 10 σταγόνες χρώμα ζαχαροπλαστικής. Αρχίσαμε να ρίχνουμε πάνω στον αφρό σταγόνα σταγόνα από το διάλυμα νερού-χρώματος. Κάποια στιγμή έγιναν πολλές οι σταγόνες, βάρυνε και ο αφρός δε μπόρεσε να τις συγκρατήσει οπότε και άρχισε  να “πέφτει” βροχή. Το πείραμα αυτό μας δείχνει τι συμβαίνει στα σύννεφα κατά τον κύκλο του νερού. Όταν συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός σταγόνων δεν μπορούν να συγκρατηθούν άλλο και πέφτουν ως βροχή.

19 18 20 1

 

Γνωρίσαμε τις μορφές του νερού (υγρό-στερεό-αέριο) , το φαινόμενο τήξης-πήξης και παίξαμε ένα παιχνίδι. Κάθε παιδί κρατούσε ένα παγάκι στο χέρι του. Νικητής όποιος “έλιωνε ” το παγάκι του πρώτος με τη θερμότητα του χεριού του.

15 16 17 1

Την Ημέρα της Γης στις 22 Απριλίου συζητήσαμε για τη μόλυνση του νερού και ζωγραφίσαμε τη Λίμνη Πλαστήρα καθαρή , αλλά και μολυσμένη.

7 2

Μιλήσαμε για την εξοικονόμηση του νερού και υιοθετήσαμε σωστούς τρόπους χρήσης του. Χρησιμοποιήσαμε τη Beebot ώστε να κατανοήσουμε παίζοντας την αξία του νερού και να περιορίσουμε τη σπατάλη του.  Δημιουργήσαμε κάρτες-ποιήματα με τρόπους εξοικονόμησης  νερού και κάρτες-εικόνες. Τα παιδιά επέλεγαν την κάρτα-ποίημα και προγραμμάτιζαν τη Beebot και την οδηγούσαν στην κάρτα-εικόνα.

Συμμετείχαμε στο διαγωνισμό ζωγραφικής της Α/θμιας εκπαίδευσης Καρδίτσας με τίτλο” Το νερό και το ποτάμι”

12