ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2023-24 “ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΤΑΞΙΔΕΥΩ””

Ο κεντρικός στόχος βελτίωσης του σχεδίου δράσης, που πρόκειται να υλοποιηθεί στο σχολείο μας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, αφορά στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.

Η προσπάθεια θα επικεντρωθεί στην αγορά νέων βιβλίων, αλλά και στη σύνδεση της διαδικασίας δανεισμού βιβλίων με την εκπαιδευτική πράξη, την εξοικείωση των μαθητών με το βιβλίο και την ανάγνωση και την
εδραίωση μιας αναγνωστικής κουλτούρας.

Με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών σε διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις, οι οποίες θα είναι ειδικά σχεδιασμένες, θα επιδιωχθεί η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.

Το Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνει :
1.Δημιουργία και ανάδειξη αναγνωστικής κουλτούρας
2.Οργανωμένες δράσεις για τη φιλαναγνωσία
3.Αξιοποίηση της τεχνολογίας
4.Επικοινωνία με τους γονείς
5.Διαχείριση των βιβλίων με σεβασμό και προσοχή
6.Διασύνδεση της ανάγνωσης με την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, γραμματισμού
και δημιουργικής φαντασίας.
7.Συμμετοχή προσώπων από την κοινότητα (συγγραφείς)
8.Αναβάθμιση της βιβλιοθήκης της σχολικής μονάδας
Σχέδιο Δράσης: “Με ένα βιβλίο ταξιδεύω”

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ” ΤΟ ΓΑΝΤΙ”

Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού και ακολούθησε συζήτηση για τα θέματα που κρύβονται σε αυτό. Χειμερία νάρκη, κρύο, καιρικά φαινόμενα, χρονική ακολουθία σύμφωνα με την οποία εμφανίζονται τα ζώα, αποδοχή του διαφορετικού, ευγένεια, αλληλεγγύη, ανεκτικότητα και κατανόηση.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ-ΤΟ-ΜΑΓΙΚΟ-ΓΑΝΤΙ

Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες μαθηματικών κατά τις οποίες τα νήπια έβαλαν τις εικόνες των ζώων στη σειρά που εμφανίστηκαν και μπήκαν στο γάντι, χρησιμοποιώντας τα αριθμητικά 1ος, 2ος, 3ος, 4ος κλπ. Στη συνέχεια τα ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας γράφοντας και τον κατάλληλο αριθμό στο κάθε ζώο. Επόμενη δραστηριότητα ήταν να βρουν τη φωνούλα από την οποία αρχίζει το κάθε ζώο και να την βάλουν στη σωστή θέση. Ακολούθησε και σχετικό φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά έπρεπε να αντιστοιχίσουν το γράμμα με την εικόνα του ζώου.

IMG 20240123 111923 770IMG 20240124 110843 926

Ρομποτική με αφορμή το παραμύθι!

Επόμενη δραστηριότητα ήταν να προγραμματίσουν τα παιδιά τη μελισσούλα έτσι ώστε να πάει σε όλα τα ζώα με τη σειρά που μπήκαν στο γάντι.

IMG 20240123 105016 597IMG 20240123 105542 580

Κατασκευή μασκών και δραματοποίηση παραμυθιού

Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν τις μάσκες των ζώων του παραμυθιού για να γίνουν οι ήρωες της ιστορίας και να την δραματοποιήσουν. Στρώθηκαν λοιπόν στη δουλειά…

IMG 20240124 112923 245IMG 20240124 112941 475

και.. έτοιμες οι μάσκες μας!

IMG 20240124 120927 445

Το παιχνίδι ξεκινά…

IMG 20240125 100155 255IMG 20240125 101136 290

IMG 20240125 101307 182IMG 20240125 101320 729IMG 20240125 105949 137 1 Μπράβο σε όλα τα παιδιά!!!

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

75AA62EEC0EFDE21B7430B2C43B02324

Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε εργαστήρι φιλαναγνωσίας με τη συμμετοχή των γονέων των νηπίων. Το παραμύθι που επεξεργαστήκαμε ήταν ” Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΛΙΩΣΕΙ” του Μ. Κοντολέων.Τα νήπια χωρίστηκαν σε 5 ομάδες εργασίας και κατασκεύασαν σε χαρτόνι τα 5 μέρη από τα οποία πέρασε ο χιονάνθρωπος μέχρι να φτάσει στον βορρά. Επειτα,έλυσαν τους γρίφους και κέρδισαν τα στοιχεία( μάτια, καπέλο, σκούπα, χέρια)για να φτιάξουν τον χιονάνθρωπο. Όλες οι ομάδες τα πήγαν εξαιρετικά και ολοκλήρωσαν την αποστολή τους.

IMG 20240221 104841 735IMG 20240221 104853 262IMG 20240221 104905 832IMG 20240221 104918 629

IMG 20240221 104928 864

IMG 20240221 122555 769IMG 20240221 122456 814

ΓΡΙΦΟΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ

ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΕΣ;;;;

 

ΤΟ ΣΕΝΤΟΥΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Ένα πρωί που ήρθαν στο νηπιαγωγείο τα παιδιά τα περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη! Στην παρεούλα υπήρχε ένα σεντούκι και τα παιδιά άρχισαν να αναρωτιούνται τι είναι αυτό το κουτί και τι να έχει μέσα. Αφού υπέθεσαν διάφορα, ανοίξαμε το σεντούκι και είδαμε ότι ήταν γεμάτο βιβλία! Κάθε παιδί που έβγαζε από το σεντούκι ένα βιβλίο το παρατηρούσε και το περιέγραφε…Αφού τα βγάλαμε όλα και τα απλώσαμε στο χαλί, τα ομαδοποιήσαμε σε καινούρια και παλιά, σε μεγάλα και μικρά και σύμφωνα με το περιεχόμενό τους.

IMG 20240215 110636 938 IMG 20240215 110715 964 IMG 20240215 111043 245 IMG 20240215 111131 485 IMG 20240215 111207 61

Παρατηρήσαμε ότι κάποια βιβλία ήταν πολύ παλιά και έτσι τέθηκε ο προβληματισμός για το πότε φτιάχτηκαν τα πρώτα βιβλία και πότε ξεκίνησαν να γράφουν οι άνθρωποι και ακόμη για ποιο λόγο το έκαναν. Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους και αρχίσαμε να ψάχνουμε την ιστορία της γραφής. Αφού βρήκαμε πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο και είδαμε αρκετά βίντεο, φτιάξαμε μια ιστοριογραμμή και τοποθετήσαμε τα γεγονότα και την εξέλιξη της γραφής από τα προϊστορικά χρόνια ως σήμερα.

IMG 20240227 103817 686

Μιλήσαμε για τις βραχογραφίες και μετά τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους!

IMG 20240301 112805 208

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας η συγγραφέας κ. Δάφνη Βλουμίδη και μας παρουσίασε το παραμύθι της ” ΚΙΛΟΜΠΟ Ο ΒΡΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΚΟΣ”.

αρχείο λήψης

Η συγγραφέας αφηγήθηκε το παραμύθι και τα παιδιά ενώ άκουγαν την αφήγηση παρακολουθούσαν κουκλοθέατρο με τον ήρωα της ιστορίας μας, τον ελεφαντάκο. Στη συνέχεια τα παιδιά ρώτησαν τη συγγραφέα διάφορα που ήθελαν να μάθουν για τα παραμύθια της αλλά και το επάγγελμά της. Στο τέλος, έπαιξαν όλοι μαζί ένα παιχνίδι και η κ. Δάφνη τους μοίρασε μπισκότα- ελεφαντάκια!

Λίγα λόγια για το παραμύθι:

Ο Κιλόμπο είναι ένας ελεφαντάκος που φτάνει στο νησί της Λέσβου από μία χώρα πολύ μακρινή. Βρόμικος και εγκαταλειμμένος, φαντάζει τόσο ξένος και διαφορετικός. Κι όμως είναι ίδιος με όλα τα παιδιά του κόσμου, και αυτά που ζουν στους προσφυγικούς καταυλισμούς και εκείνα που κοιμούνται ήσυχα στο σπίτι τους, μαζί με το λούτρινο ζωάκι τους. Μία φιλόξενη αγκαλιά γεφυρώνει κάθε απόσταση και είναι πολύ λίγα αυτά που τελικά χρειάζεται κάθε πλάσμα για να νιώσει ζεστασιά, αποδοχή και ασφάλεια.

Καλοκαίρι 2015. Χιλιάδες άνθρωποι φτάνουν ταλαιπωρημένοι και φοβισμένοι μετά από ένα δύσκολο ταξίδι στο νησί της Λέσβου, αναζητώντας μια πιο ασφαλή ζωή γι’ αυτούς και τα παιδιά τους. Εικόνες συνταρακτικές, συναισθήματα απερίγραπτα για όσους βρίσκονταν εκεί. Οι κάτοικοι προσπαθούν να βοηθήσουν, στήνονται πρόχειροι καταυλισμοί και περιθάλπονται όσο περισσότεροι πρόσφυγες γίνεται. Ανάμεσα στους εθελοντές και η συγγραφέας, που κάποια μέρα γυρίζει από τον καταυλισμό κρατώντας στα χέρια της ένα μικρό λούτρινο ελεφαντάκι. Το είχε βρει στον καταυλισμό, βρόμικο και παραπεταμένο, και το μάζεψε με τη σκέψη να το πλύνει και να το στείλει στη μικρή της εγγονή που ζει στην Αγγλία. Μαζί με το ελεφαντάκι θέλησε να της στείλει τις σκέψεις της και τα συναισθήματα που της δημιούργησαν όλα αυτά τα μικρά παιδιά που έφτασαν στο νησί κάνοντας ένα τόσο δύσκολο ταξίδι. Έτσι γεννήθηκε αυτό το μικρό εικονογραφημένο παραμύθι.

IMG 20240305 092544 47IMG 20240305 093749 472ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ 1

 

2o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου οργανώθηκε στο σχολείο εργαστήριο φιλαναγνωσίας με τη συμμετοχή των γονέων. Αρχικά τα παιδιά αφηγήθηκαν στους γονείς τους το παραμύθι που επεξεργαστήκαμε στην τάξη ¨ ο Αρλεκίνος” της Ζ. Σαρή. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες και κατασκεύασαν τη στολή του αρλεκίνου με τη βοήθεια των γονιών. Πρώτα ζωγράφισαν με κηρομπογιές τα καπέλα, έκοψαν τη μάσκα και τους ρόμβους και στο τέλος τους κόλλησαν στη σακούλα την οποία στόλισαν οι μητέρες με γκοφρέ χαρτί. Τα παιδιά αφού φόρεσαν τις στολές , τις μάσκες και τα καπέλα τους, χόρεψαν και διασκέδασαν μαζί με τις μαμάδες τους.

Ακούστε εδώ το παραμύθι:

https://www.youtube.com/watch?v=Xrqrtwbx1mw

IMG 20240307 104224 838IMG 20240307 104238 270 1IMG 20240307 104207 278 1IMG 20240307 125735 503 1IMG 20240307 125729 694 1