Το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων ονομάζεται “ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ” ανήκει στον θεματικό κύκλο “Παιδί και Περιβάλλον” και στην υποθεματική “Δημιουργώ και Καινοτομώ”. Στοχεύει στην καλλιέργεια των εξής δεξιοτήτων:
1. Δεξιότητες του 21ου αιώνα (Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα, Παραγωγική Μάθηση)
2. Δεξιότητες ζωής (Δεξιότητες της Κοινωνικής Ζωής)
3. Δεξιότητες του νου (Στρατηγική σκέψη, Πλάγια Σκέψη, Κατασκευές, Παιχνίδια, Εφαρμογές )
1ο :Πρώτη επαφή με το θέμα-Εννοιολογικός χάρτης
Συζητάμε με τα παιδιά για τα καιρικά φαινόμενα και το επάγγελμα του μετεωρολόγου. Τι γνωρίζουν και τι θα ήθελαν να μάθουν τα παιδιά για αυτά; Τα καταγράφουμε σε έναν εννοιολογικό χάρτη.
2ο : Τι εννοούμε όταν λέμε καιρικά φαινόμενα και ποια είναι αυτά;
- .Να γνωρίσουν τα καιρικά φαινόμενα (ποια είναι και πώς δημιουργούνται).
- Να ακούσουν τις πληροφορίες από το δελτίο καιρού.
- Να μετρήσουν με το θερμόμετρο τη θερμοκρασία εντός και εκτός τάξης.
- Αινίγματα για την βροχή.
3ο: Μαθαίνω για τον κύκλο του νερού
- Να μάθουν πώς δημιουργείται ο κύκλος του νερού μέσα από βίντεο και φωτογραφίες.
Αφού έμαθαν για τον κύκλο του νερού τους δόθηκε το παρακάτω φύλλο εργασίας.
4ο: Κύκλος νερού (bee–bot + κατασκευή)
- Να είναι σε θέση να οδηγήσουν την μέλισσα- ρομπότ σε όλα τα στάδια του κύκλου του νερού
- Να κατασκευάσουν το συννεφάκι.
5ο: Η βροχούλα που έγινε βροχόμετρο. Πλημμύρα
- Να αναλογιστούν τις συνέπειες μιας βροχής που οδηγεί σε πλημμύρα.
- Συμμετέχουν σε προσομοίωση άσκησης πλημμύρας.
Να αποκτήσουν δεξιότητες προστασίας κατά τη διάρκεια της πλημμύρας και να τις εφαρμόζουν σωστά.
Διασταύρωση δρόμου με χείμαρρο – Οδηγίες προστασίας (2016) (youtube.com) (βίντεο με οδηγίες προστασίας από την πλημμύρα).
Οδήγηση και Πλημμύρες (learningapps.org) (παιχνίδια πάνω στο βίντεο που παρακολούθησαν).
6ο:Πειράματα σχετικά με τον πάγο.
- Να γνωρίσουν τι είναι η τήξη και η πήξη μέσα από σχετικά πειράματα.
- Να χρωματίσουν το νερό με διάφορα υλικά και έπειτα να δημιουργήσουν χρωματιστούς πάγους.
- Να κάνουν το πείραμα της βροχής και του ανεμοστρόβιλου.
πείραμα: Πώς δημιουργείται η βροχή;
πείραμα: Δημιουργούμε ανεμοστρόβιλο! Γεμίζουμε το βαζάκι με νερό περίπου 3/4 , ρίχνουμε μερικές σταγόνες υγρό πιάτων, κλείνουμε καλά το καπάκι και κουνάμε κυκλικά το βαζάκι αρκετές φορές. Όταν το σταματήσουμε θα δούμε να δημιουργείται ανεμοστρόβιλος, η χοάνη που δημιουργείται όταν έχουμε αυτό το φαινόμενο.
7ο: Διαβάζουμε το παραμύθι ¨Ο Χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει¨.
Με αφορμή το παραμύθι, οργανώθηκε στο σχολείο μας το πρώτο εργαστήρι φιλαναγνωσίας στο οποίο συμμετείχαν οι γονείς των νηπίων. Την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου πραγματοποίηθηκε το εργαστήριο και τα παιδιά με τους γονείς συμμετείχαν με μεγάλη χαρά. Αρχικά,τα παιδιά χωρίστηκαν σε 5 ομάδες και ανέλαβαν να ολοκληρώσουν τις 5 αποστολές οι οποίες ήταν σχετικές με τα 5 μέρη που πέρασε ο χιονάνθρωπος της ιστορίας μας. Η κάθε ομάδα λοιπόν έπρεπε να κατασκευάσει τη μακέτα της (πολιτεία, λιμάνι, βυθός, βουνό, ουρανός)και να λύσει τους γρίφους έτσι ώστε να κερδίσει το στοιχείο του χιονάνθρωπου(μάτια, καρότο, σκούπα, καπέλο) και να το κολλήσει στο σώμα του. Όλες οι ομάδες τα κατάφεραν και χειροκροτήθηκαν από τις μαμάδες τους!














