cedba7dbfe790774eb49cc2c957f5828

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

6 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού

O σχολικός εκφοβισμός είναι μια κατάσταση επαναλαμβανόμενη, κατευθύνεται σε συγκεκριμένα παιδιά από παιδιά (πολλές φορές και ομάδα παιδιών) που υπερέχουν σωματικά και έχουν ως αποτέλεσμα το παιδί που εκφοβίζεται να νοιώθει απομονωμένο, να βιώνει άγχος και φόβο, να παρουσιάζει σχολική άρνηση και διάφορες συναισθηματικές δυσκολίες.

Γενικά ο σχολικός εκφοβισμός μπορεί να περιλαμβάνει :
–Χτυπήματα
-Απειλές, εκβιασμό, πειράγματα, παρατσούκλια, κοροϊδία , διάδοση φημών
-Εσκεμμένο αποκλεισμό μαθητών από διάφορες κοινωνικές και σχολικές δραστηριότητες,
-Σεξουαλική παρενόχληση
-Κλοπές ή και Ζημιές στα προσωπικά αντικείμενα του παιδιού που βιώνει εκφοβισμό
-Ηλεκτρονικό bullying / cyberbullying. Το cyberbullying είναι ο εκφοβισμός που προκαλείται διαμέσου της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών

Τις περισσότερες φορές τα παιδιά που βιώνουν εκφοβισμό δεν το λένε σε κανένα γιατί:
–Ντρέπονται.
-Η ντροπή είναι ένα συναίσθημα που ακολουθεί τον σχολικό εκφοβισμό καθώς τα παιδιά νοιώθουν ότι όλοι γελάνε μαζί τους
-Φοβούνται.
-Τα παιδιά θεωρούν ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι και φοβούνται ότι ο οποιοσδήποτε χειρισμός θα θυμώσει το παιδί ή τα παιδιά      που  το εκφοβίζουν και τα πράγματα θα χειροτερεύσουν
-Νοιώθουν ότι φταίνε.
-Η σκέψη των παιδιών είναι ενοχική και ιδιαίτερα σε καταστάσεις βίας. Θεωρούν ότι εκείνα φταίνε, ότι εκείνα προκάλεσαν αυτή την κατάσταση
-Σκέφτονται ότι θα απογοητεύσουν / στενοχωρήσουν τους γονείς τους.
Όλα τα παιδιά αποζητούν την αγάπη και τον θαυμασμό των γονιών τους. Θεωρούν λοιπόν ότι αν μάθουν οι γονείς τους αυτό που συμβαίνει θα απογοητευτούν και θα στενοχωρηθούν.

Γι’ αυτό οι γονείς θα πρέπει:
-Να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους. Οποιαδήποτε ξαφνική και χωρίς εμφανή αιτία αλλαγή στη συμπεριφορά τους, στη διάθεση τους, στην όρεξη τους, στον ύπνο τους, στη γνώμη τους για κάποια άτομα, στη σχολική τους παρουσία, στην σχολική τους επίδοση πρέπει να τους προβληματίσει και διακριτικά να διερευνήσουν τι συμβαίνει.
–Εάν αντιληφθούν ότι το παιδί τους βιώνει εκφοβισμό θα πρέπει σε πλαίσιο ασφάλειας και εμπιστοσύνης να κουβεντιάσουν με το παιδί τους για την εμπειρία του και γενικά για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού
-Να απενοχοποιήσουν το παιδί.
-Να εξηγήσουν στο παιδί ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του φέρεται έτσι
-Να επιβραβεύσουν το παιδί που συμμετείχε στην κουβέντα και αποκάλυψε σημαντικά πράγματα
-Να μην βάλουν το παιδί σε διαδικασίες αντεκδίκησης. Δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα
-Να αναδείξουν στο παιδί τη σημασία του να έχει επικοινωνία με το δάσκαλο και να εξηγήσουν τη διαφορά του «μαρτυράω» από το «ζητάω» βοήθεια
-Να θυμούνται ότι ο στόχος είναι να βοηθήσουν το παιδί τους και όχι να τιμωρηθεί το άλλο παιδί
-Να επικοινωνήσουν με το δάσκαλο
Σε όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056, δωρεάν και ανώνυμα, η οποία είναι στελεχωμένη με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και λειτουργεί όλο το 24ώρο.

Πηγή: ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

 

Υποδοχή νέας μαθήτριας στο σχολείο μας !

Στις 6 Μαρτίου υποδεχτήκαμε στην τάξη μας μια καινούρια μαθήτρια την Μαρία. Η υποδοχή της ήταν εγκάρδια απ’ όλα τα παιδιά! Τα συναισθήματα τους, τις προτροπές τους για ενσωμάτωση στην ομάδα τους τα κατέγραψαν στο σώμα της Μαρίας που σχεδιάσαμε.

Τι θα γινόταν όμως εάν η Μαρία βίωνε καταστάσεις όπως η Μόνα του παραμυθιού;

Τα παιδιά προβληματίστηκαν και προσπάθησαν να υποδυθούν χαρακτήρες που προκαλούν βία! Κάθε προσβλητική και βίαιη κουβέντα τους έσκιζε και ένα μέρος του σώματος της νέας φίλης μας, της Μαρίας. Σοκαριστικό! Τα παιδιά θέλοντας να επανορθώσουν της ζήτησαν “ΣΥΓΝΩΜΗ”. Η συγνώμη επούλωσε τις πληγές, στα σκισίματα του σώματος βάλανε με χανζαπλαστ! Όμως τίποτε δεν μπορούσε να είναι όπως πριν!

Και φυσικά τα συνθήματα κατά της σχολικής βίας, εκφράστηκαν και πήραν μορφή στα δάχτυλα του χεριού!

334066348 543368481195617 3935169044511015941 n Αντιγραφή 334968536 585458993622456 3437339336915853585 n Αντιγραφή 333683006 3171704039718742 3316020819638516770 n 333033576 734756714904990 5847129968131462534 n 334215217 204494975497472 6979490333268704810 n 334920875 251839967170135 1360096496038331690 n 335000684 212661001303113 2198404220138739104 n 334614406 859723528657509 3840486703354985722 n 334965099 600655074882336 1827714408421798378 n 334976916 718373723159190 5272408467020247646 n 334931285 181564197923929 6621019176647701478 n

334879945 6274624835989487 4621182352938823150 n

Ένα συνεργατικό, δυνατό ΔΕΝ….

332956706 6015289345224932 6974727461681696942 n 332600996 1314817855915551 5306913141228598883 n 332855552 218368520722230 3176072601307999827 n

332569080 162585326236613 1295662646010581073 n removebg preview

Και τα καδράκια με το σύνθημα “ΜΙΛΩ ΔΥΝΑΤΑ”

334893939 730502738604047 4769082046695262677 n335072343 520646580148692 6584534797317528637 n

Ο Ακροβάτης

Στη συνέχεια του eTwinning  έργου μας ΄΄A stream way to give away΄΄  γνωρίσαμε τον 3ο ήρωα που συνάντησε ο Σοφοκλής, τον ακροβάτη. Κάθε σχολείο κι ένα γράμμα και συνθέσαμε τη λέξη ACROBAT  κι έτσι δημιουργήθηκε το παρακάτω poster.

Με αφορμή τον ακροβάτη του Σοφοκλή, γίναμε κι εμείς ακροβάτες και διασκεδάσαμε πολύ!

20th of December 1 20th of December 2

Στη συνέχεια προσεγγίσαμε από τη πλευρά της τέχνης, τον ακροβάτη του Πικάσο συνεργατικά με τα παιδιά από το σχολείο της Πολωνίας!

images

Η κυρά Σαρακοστή στο νηπιαγωγείο -Τμήμα Α΄1

Τα παιδιά απεικονίζουν την κυρά Σαρακοστή με το δικό τους μοναδικό τρόπο!

334880932 703852178197828 7862302630485679412 n 334910565 890234732239325 925107871143587302 n 334942023 719845639845495 831763848244669204 n 333745021 109233572067058 7713091646661772459 n 334915100 744754077166272 2373577691006914969 n 334906194 752020959899947 8689623680992713427 n 333929065 1866958003691619 5149221172340696208 n 334923212 944958983200651 7099076502595444189 n 334517969 917622892815142 2078417539738736420 n

Την παρασκευάζουν ζυμαρένια όπως προστάζει το έθιμο!

Γνωρίζουν τα ποδαράκια της Σαρακοστής και την προέλευση του ονόματός τους!

apokria

Απόκριες στο Α΄1 Τμήμα

Ο Αρλεκίνος της Ζώρζ Σαρή

Σχεδιάζοντας και κόβοντας ρόμβους από πολύχρωμα χαρτάκια… έτοιμος ο χάρτινος Αρλεκίνος!

331357454 1592945177839711 354944906883606840 n 331234110 1503074296882923 3625676841676371840 n

331294693 981523489674842 5709934935584401819 n removebg preview

Αλλά σχεδιάζοντας ρόμβους σε χρωματιστά υφάσματα…ετοιμάστηκε και ο Υφασμάτινος Αρλεκίνος!

333906603 202533209112894 9017364374113320251 n   329441404 1317741252127706 4021181647916825072 n

Και με τύπωμα από σφουγγάρι!

334902389 583913073450597 5352185812854270874 n 334948912 576310964532853 6881593955237999901 n 334892751 204619308623080 924758396434461484 n334927318 1319270128639038 1353294801540499839 n

Δε θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν οι πιερότοι και οι κλόουν!

334062708 131010593226248 2575390621430682160 n removebg preview 1 334129404 726297312485136 4233707298646376066 n removebg preview

Με πινέλα και μπογιές οι κλόουν της τάξης μας !

332972267 1223426971866159 5605432838564497784 n 333843838 525033279751833 560328210209904584 n 333679817 221596963572383 764300580625764940 n 2 333984997 934305151347933 8429997743581545507 n 333761631 908667950167784 5005408127206314169 n 333914355 926467778689831 8454692454818522216 n 333676343 516794033965317 2321710766822176474 n 333798523 747855133521868 8891010154997291036 n 334169366 681360383789714 3833886204290045012 n 333669764 884317769352332 6315077685839954831 n333503215 1839938206388949 9067794782002605084 n329385723 5824438790984875 8763158027274126644 n

Η πορεία της διαδικασίας:

20th of December 4

Ο χορός των μεταμφιεσμένων:

333062919 947194976417724 4919426686672832417 n 333682987 161475396738581 4113757240278989328 n 328915230 149437671307826 103083484823733695 n 333757007 1256992635236152 9048217250215655677 n 328679119 1241471186754101 1795052299691201335 n 334161970 1318464975676838 6756873673749375339 n 334106054 763218495388629 2602898222383881221 n 334078757 1145880542765756 3135135917717901195 n  334119947 719201379947625 7601335041634164488 n 1 331312438 725170259311468 6752533094297120848 n 1333717012 3444810572459560 9221397723437163806 n330339092 1239033020358281 5493730548744501693 n

Και αφού φάγανε και ήπιανε…

333687199 192182673413336 4380880566769429582 n 1 333837271 3238790896412409 4341446447490152697 n 1

Πήρανε τους χαρταετούς τους και πετάξανε ψηλά πολύ ψηλά!!

333906603 1812829312423116 6117572171585005030 n

333356995 527073319556218 8022401724084425293 n 1  332545175 1516504469176644 6886524552989972079 n 1