Πάσχα

101 6060 1

Το Πάσχα πλησιάζει και στο Νηπιαγωγείο μας διαβάσαμε την  «Ιστορία του Πάσχα», αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εκπαιδευτικά βίντεο που αναφέρονται στο τι γιορτάζουμε τις μέρες αυτές και γνωρίσαμε τα ήθη και έθιμα στα διάφορα μέρη της Ελλάδας.
Η κα Άρτεμις μας μίλησε για το έθιμο των μπότηδων που λαμβάνει χώρα στην πλατεία της Σπιανάδας στην Κέρκυρα το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου. Μας εξήγησε ότι είναι μεγάλα κανάτια γεμάτα με νερό, τα οποία οι κάτοικοι της Κέρκυρας πετούν από τα στολισμένα μπαλκόνια τους για καλή τύχη.
Φτιάξαμε το Πασχαλινό Κολάζ μας

PASCHALINO KOLAZ 2025Κατασκευάσαμε καδράκι με το λαγουδάκι του Πάσχα

101 6109 101 6112

101 6111 101 6174

101 6173 101 6172

101 6175 101 6179
Στην ώρα των Αγγλικών παίξαμε το «Κυνήγι των πασχαλινών αυγών». Τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες αναζήτησαν εικόνες πασχαλινών αυγών, που έκρυψε η κα Κατερίνα σε διάφορα σημεία της τάξης, έχοντας οδηγό φύλλο με εικόνες των δέκα πασχαλινών αυγών. Κάθε φορά που κάποιο  παιδί της ομάδας έβρισκε ένα από τα αυγά τσέκαρε στο φύλλο το αντίστοιχο αυγό.
Βάψαμε τα αυγά μας, με το δικό μας τρόπο και τα βάλαμε στο καλαθάκι που κατασκευάσαμε
101 6122 101 6123

101 6134 101 6169

101 6183 101 6184

101 6191  101 6193

101 6185

Κατασκευάσιμε Πασχαλινές κάρτες και γράψαμε τις ευχές μας

101 6057 101 6059

101 6037 101 6036

101 6238 101 6063

101 6241 1

 

Καλό Πάσχα με υγεία!

 

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας 

 Το 2010, η 4η Απριλίου θεσπίστηκεως Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την τύχη των εκατομμυρίων αδέσποτων που υπολογίζεται ότι ζουν κάτω από πολύ κακές συνθήκες στον πλανήτη μας. Οι φιλοζωικές οργανώσεις προωθούν με την ευκαιρία αυτή την υιοθεσία των αδέσποτων ζώων ενώ τονίζουν την ανάγκη φροντίδας και προστασίας τους από διάφορους κινδύνους, μεταξύ των οποίων η έλλειψη φαγητού και νερού, η εγκατάλειψη, η ανθρώπινη βία, ο υπερπληθυσμός, οι καιρικές συνθήκες, η παράνομη εκτροφή, οι ασθένειες κ.α. (Πηγή: Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων–4 Απριλίου/ERT.GR)
Με εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, η 4η Απριλίου κάθε σχολικού έτους καθιερώνεται ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας και θα είναι αφιερωμένη στην υλοποίηση  δράσεων φιλοζωίας.
Στο Νηπιαγωγείο μας την ημέρα αυτή και στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: Φροντίζω το Περιβάλλον με υποθεματική: Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία και τίτλο: «Με τα ζώα έτσι και αλλιώς», υλοποιήθηκαν δράσεις για την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και την υποστήριξη των αδέσποτων ζώων.
Αρχικά σε συζήτηση στην ολομέλεια μέσω μιας σειράς ερωτήσεων που τέθηκαν, δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τις απόψεις τους για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα, τις βασικές τους ανάγκες (όπως τροφή, νερό, στέγη και ιατρική περίθαλψη), τις πιθανές τους συναισθηματικές καταστάσεις (φόβος, μοναξιά, χαρά), τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να προσεγγίζουμε ένα αδέσποτο ζώο, τους απαραίτητους κανόνες υγιεινής που πρέπει να τηρούμε μετά από οποιαδήποτε επαφή καθώς και για τους πιθανούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να βοηθήσουμε τα ζωάκια αυτά.
Παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους “Η ζωή μέσα από τα μάτια των αδέσποτων ζώων” από το Δήμο Ηρακλείου- YouTube

Πρόκειται για μία ταινία animation με πρωταγωνιστή έναν αδέσποτο σκύλο, που μας διηγείται τη ζωή του και τη διαδρομή του από το δρόμο, προς το Κυνοκομείο και από εκεί στην αγκαλιά μιας οικογένειας. με στόχο την ευαισθητοποίηση των πολιτών, για τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς, την προστασία τους και την αποκατάστασή τους μέσω της υπεύθυνης «υιοθεσίας». (Πηγή: Δήμος Ηρακλείου.
Στη συνέχεια, το κάθε παιδί δημιούργησε μια κούκλα αδέσποτου σκύλου, στην οποία έδωσε ένα όνομα της επιλογής του. Μέσω αυτής της  κούκλας,  παρουσίασαν τις ανάγκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα.

101 6007 101 6010

101 6020 101 6019
101 6017 101 6022

101 6027 101 6028

Η δράση αυτή αποτυπώθηκε σε βίντεο με τη βοήθεια ψηφιακών εφαρμογών, όπου τα παιδιά, μιλώντας σαν να ήταν τα αδέσποτα ζωάκια, εξέφραζαν τις ανάγκες και τις δυσκολίες τους και πρόβαλλαν ως ομάδα, το μήνυμα «Φροντίζω και Αγαπώ τα Αδέσποτα Ζώα»

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο.
Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία. (Πηγή:Wikipedia)

Pagkosmia hmera paidikoy biblioy 2025

Στο Νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε γενικά για το βιβλίο και τα διάφορα είδη του και εστιάσαμε στο παιδικό βιβλίο/παραμύθια.
Αναφερθήκαμε στη Δανειστική  βιβλιοθήκη που λειτουργεί στο σχολείο μας και θυμηθήκαμε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καλού Αναγνώστη.
Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι «Ο Κηπουρός των Παραμυθιών»
https://www.youtube.com/watch?v=OSfCLVSjPw4- (Ο Κηπουρός των Παραμυθιών- the dream gardener- Πες μου ένα παραμύθι!- YouTube)
Συζητήσαμε τον τίτλο του βιβλίου και πως συνδέεται  με την ιστορία που ακούσαμε, τον/τουςήρωα/ες, τον τόπο και το χρόνο που εξελίσσεται η ιστορία, για το τι συμβαίνει στις διάφορες φάσεις της, τα συναισθήματα των ηρώων αλλά και συναισθήματα που μας προκάλεσε. Μέσα από την ιστορία γνωρίσαμε ποιοι είναι οι δημιουργοί ενός παραμύθι και παρακολουθήσαμε  το ταξίδι ενός βιβλίου από τη δημιουργία του μέχρι να φτάσει στα χέρια ενός μικρού αναγνώστη.
Στη συνέχεα τα παιδιά ζωγράφισαν  ότι τους άρεσε από το παραμύθι.

101 5932 101 5931

101 5934 Hmera paidikoy biblioy

101 5930

και έφτιαξαν σελιδοδείκτες αφού πρώτα έλυσαν το αίνιγμα που ήταν γραμμένο πάνω σε αυτόν.

101 5940 101 5938

101 5941 101 5939

101 5946 101 5945

101 5944

Πρωταπριλιά

 

101 5893

Καλωσορίσαμε τον Απρίλη και παρέα με τους «Μικρούς Εξερευνητές» μιλήσαμε για το έθιμο της Πρωταπριλιάς. Τη μέρα αυτή λέμε μικρά αθώα ψέματα και αστεία στους γύρω μας, για να διασκεδάσουμε όλοι μαζί, φωνάζοντας αμέσως μετά «Πρωταπριλιά», για να καταλάβουν ότι κάνουμε το αστείο μας, για να τηρήσουμε το έθιμο της Πρωταπριλιάς.
https://www.youtube.com/watch?v=iFx2l6dIpV8 «Μαθαίνοντας για την Πρωταπριλιά»- Μικροί Εξερευνητές- YouTube

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Στραβός βελόνα γύρευε»

«Τα ψέματα» Hey kids-Παιδικά τραγούδια (Πηγή: YouTube)
Στη συνέχεια τα παιδιά σκέφτηκαν και ζωγράφισαν το αστείο που θα μπορούσαν να πουν σε κάποιον δικό τους

101 5898

101 5899 101 5900

101 5901 101 5902

Καλό Μήνα με υγεία!

 

25η Μαρτίου

Η ημέρα της 25η Μαρτίου πλησιάζει και στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με την διπλή γιορτή που έρχεται: Τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης στις 25 Μαρτίου 1821, όπου ο Παλαιών  Πατρών Γερμανός ύψωσε στη μονή της Αγίας Λαύρας, το λάβαρο της Επανάστασης.
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου, ακούσαμε το απολυτίκιο της γιορτής και κατασκευάσαμε εικόνες.

20250314 113013

20250314 113122  20250314 113210

Παρακολουθήσαμε βίντεο, είδαμε εικόνες και πίνακες στο διαδίκτυο, αλλά και βιβλία σχετικά με την Επανάσταση του 1821, γνωρίσαμε τους ήρωες που πρωταγωνίστησαν σε αυτήν και τη ζωή των Ελλήνων της εποχής.

20250404 174025 1 1743777886865 1 1743777846240 2

Μιλήσαμε για τη φορεσιά του τσολιά, που στις μέρες μας φορούν οι στρατιώτες της Προεδρικής φρουράς, γνωστοί ως Εύζωνες και μάθαμε τι συμβολίζει το κάθε μέρος της. Μάθαμε ότι:
Η φουστανέλα, είναι ανδρική βαμβακερή φορεσιά με 400 πτυχές, όσες και τα χρόνια της τουρκικής κυριαρχίας στην Ελλάδα. Το χρώμα της είναι λευκό, που συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών απελευθερωτικών αγώνων.
Το γιλέκο λέγεται φέρμελη και είναι κεντημένο με λευκά και επίχρυσα νήματα, που δημιουργούν λαογραφικές απεικονίσεις. Επίσης, κεντημένα πάνω στο γιλέκο είναι τα αρχικά Χ.Ο, που πιστεύεται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός ορθόδοξος.
Από το φάριο (καπέλο) κρέμεται μια μαύρη φούντα, που συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού κατά τη Σταύρωση.
Τα τσαρούχια είναι τα υποδήματα της φορεσιάς, με τη χαρακτηριστική μαύρη φούντα στη μύτη. Είναι κόκκινου χρώματος, δερμάτινα και η σόλα τους έχει από 60 έως 120 καρφιά, ανάλογα με το μέγεθος. Κατά μέσο όρο το κάθε τσαρούχι ζυγίζει 3,5 κιλά.. Το σχήμα και η μορφή τους, χρησίμευε σε μάχες σώμα με σώμα, καθώς στις φούντες έκρυβαν κοφτερά αντικείμενα που τραβούσαν απότομα και ξάφνιαζαν τον εχθρό. Άλλη άποψη υποστηρίζει, ότι οι φούντες προστάτευαν από κρυοπαγήματα τα δάχτυλα των ποδιών, όταν οι στρατιώτες περπατούσαν για μέρες στο χιόνι. (Πηγή: el.Wikipedia)
Ζωγραφίσαμε τις φορεσιές μας και γίναμε τσολιάδες και Αμαλίες

Tsoliades Amalies

Διαβάσαμε παραμύθια, κάναμε εργασίες και κατασκευές.

Ellhnakia  Ellhnakia

101 5915 101 5917

         IMG a297d4932939f5117e24510f9f4eb7c3 V 101 5914

Ετοιμάσαμε θεατρικό σχετικό με τους ήρωες της Επανάστασης. Στο διάστημα πριν την γιορτής και σε συνεργασία με τους γονείς, κάθε παιδί συγκέντρωσε πληροφορίες, εικόνες, τραγούδια, βιβλία κτλ, για τον ήρωα που θα υποδύονταν και τα παρουσίασε στην τάξη.

Σε δραστηριότητα, η οποία ενθουσίασε πολύ τα παιδιά, συνδέσαμε την ιστορική φράση «Ελευθερία ή Θάνατος» με την Ελληνική σημαία. Μιλήσαμε για τα χρώματα της σημαίας και τι συμβολίζουν (Ο Σταυρός συμβολίζει την επικρατούσα θρησκεία της Ελλάδος, την ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία. Το γαλάζιο  και λευκό  συμβολίζουν τα χρώματα του Ελληνικού ουρανού και θάλασσας (el.Wikipedia)). Μετρήσαμε τις λωρίδες της σημαίας (εννέα λωρίδες) και κτυπήσαμε τις συλλαβές της φράση «Ελευθερία ή Θάνατος» (εννέα συλλαβές). Γράψαμε τις συλλαβές σε χαρτί και αντιστοιχίσαμε από μία συλλαβή της φράσης, σε κάθε λωρίδα της σημαίας στερεώνοντας πάνω και το χαρτί με τη συλλαβή.

101 5835 101 5837

101 5839 101 5840

101 5843 101 5844

101 5847

101 5846 101 5845

Ζωγραφίσαμε τις δικές μας Ελληνικές σημαίες και γράψαμε τη φράση.

101 5887 101 5889

          101 5890 101 5891

Ετοιμάσαμε την πρόσκληση για τους γονείς……

20250319 115009 20250319 114958

20250319 114828

και τους υποδεχτήκαμε στις 24/03/2025 στο νηπιαγωγείο μας, όπου και τους παρουσιάσαμε  θεατρικό με αναφορά στους ήρωες της επανάστασης, τραγουδήσαμε και χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς, ντυμένοι με παραδοσιακές φορεσιές.

25 3 25 25 2025

25h Martioy 2025png 25h 2025

25 Marth 25 Marths 2025

Giorth 25hs 2025 25 3 2025

Τέλος σε επόμενη μέρα ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από τη γιορτή.

20250326 092422 101 5880

                  101 5883 101 5882

 

 

 

Πρόσκληση σε εσπερίδα

«Πρόσκληση σε εσπερίδα»
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον κ. Ιάκωβο Θ. Μαρτίδη, ψυχίατρο-ψυχοθεραπευτή-οικογενειακό σύμβουλο και συγγραφέα πολλών βιβλίων, διοργανώνει επιμορφωτική εσπερίδα με θέμα:
                      «Η καθοριστική σημασία των ορίων στο παιδί και στον ενήλικα».
Η εσπερίδα θα διεξαχθεί τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025 στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου Τούμπας, κατά τις ώρες 18:30 – 20:30 και απευθύνεται σε όλους τους γονείς-κηδεμόνες όλων των σχολικών μονάδων ευθύνης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ομιλίες:
. Ο Ίκαρος και οι προκλήσεις της σύγχρονης παιδικής ηλικίας
Ευάγγελος Κελεσίδης, Διδάκτορας Επιστημών της Αγωγής, Καθηγητής-Σύμβουλος στο ΕΑΠ, συγγραφέας πολλών επιστημονικών βιβλίων, Διευθυντής Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης
. Η καθοριστική σημασία των ορίων στο παιδί και στον ενήλικα
Ιάκωβος Θ. Μαρτίδης, ψυχίατρος-ψυχοθεραπευτής-οικογενειακός σύμβουλος και συγγραφέας πολλών βιβλίων, μεταξύ άλλων: «ΠΛΑΘΟΝΤΑΣ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ», που αναλύει 24 καίρια θέματα που αφορούν στις σχέσεις γονιών-παιδιών και του βιβλίου «ΤΟ ΜΗΛΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΜΗΛΙΑ», που πραγματεύεται 24 θέματα σχέσεων γονιών-παιδιών που αφορούν το ευ ζην.
Την εσπερίδα θα συντονίζει η κα Παπαϊωάννου Αθανασία, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Δ/νσης Π.Ε. Αν. Θεσσαλονίκης. Μετά τις ομιλίες θα ακολουθήσουν ερωτήσεις και συζήτηση.

Όσοι γονείς-κηδεμόνες ενδιαφέρονται, θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στη σχολική μονάδα που φοιτά το τέκνο τους. Στη συνέχεια η Προϊστάμενη της σχολικής μονάδας θα συμπληρώσει τα στοιχεία τους σε google form που έχει σταλεί από την ΔΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης μέχρι και την Τετάρτη 2/4/2025. Έπειτα η ΔΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης θα ενημερώσει τις σχολικές μονάδες για τους/τις επιλεχθέντες γονείς προκειμένου αντιστοίχως να ενημερώσουν τους/τις ενδιαφερόμενους/ες.

Συμμετοχή του 85ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στο δημιουργικό διαγωνισμό του προγράμματος «Αστέρι της Ευχής»

Συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας, στο μαθητικό δημιουργικό διαγωνισμό του προγράμματος «Αστέρι της Ευχής», του οργανισμού Make A Wish Ελλάδας, στην κατηγορία «Σχεδίασε το Αστέρι σου!»

20250307 111333   20250307 113619    20250307 115455

20250307 115618 20250307 115838 20250307 120017

20250307 120243    20250307 123821

CamScanner 2025 03 07 12.36

Εγγραφές στο Νηπιαγωγείο

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2025-2026

Οι εγγραφές για το σχολικό έτος 2025-2026 στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά από 05 έως 24 Μαρτίου 2025.
Στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν, μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, δηλαδή μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-2026,  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021.

Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου 2025 θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Η εγγραφή του νηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής μπορεί να υποβάλλει ο ίδιος ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΑΙΤΗΣΗ AΠΟ ΤΟ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.,

ε) τα στοιχεία των συνοδών του προνηπίου/νηπίου κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει η Προϊστάμενη του Νηπιαγωγείου(έως και 18 Μαρτίου 2024)

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΕΙ Ο ΓΟΝΕΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στο Νηπιαγωγείο. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα παρακάτω:

α) Αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Προσκόμιση δικαιολογητικού έως 21/03/2025)

γ) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια (παρ. 4, του άρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ Α’ 142) και από το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13)).

δ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

ε) Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
Η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το τέλος της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο  Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι: 7:45-8:00 π.μ..
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00μ.μ. σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΧΩΡΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

Οι προερχόμενοι από σχολεία του εξωτερικού, Έλληνες ή αλλοδαποί μαθητές/ριες εγγράφονται στο Νηπιαγωγείο ακολουθώντας τις ίδιες διαδικασίες και τα ίδια δικαιολογητικά που έχουν ήδη αναφερθεί παραπάνω, εφόσον έχουν τη νόμιμη ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο.
Οι αλλοδαποί μαθητές/τριες μπορούν να εγγραφούν αφού προσκομίσουν (αν δεν υπάρχει πιστοποιητικό γέννησης) ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένα από πιστοποιημένο δικηγόρο για το σκοπό αυτό.

Η εγγραφή των μαθητών/τριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ – ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ‘Η ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΤΕΚΩΝ ΑΙΤΟΥΝΤΩΝ ΔΙΕΘΝΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

α. Απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής:

1) Δελτίο Αιτούντος Διεθνούς Προστασίας της Υπηρεσίας Ασύλου ή άλλου επίσημου εγγράφου, μέσω του οποίου διασφαλίζεται η ταυτοπροσωπία των μαθητών/τριών,

2) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) (Προσκόμιση δικαιολογητικού έως 21/03/2025)

3) Διεθνές Πιστοποιητικό Εμβολιασμών ή προφύλαξης, αναγκαίο για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας.

β. Σε περίπτωση που τα εν λόγω δικαιολογητικά δεν προσκομισθούν εγκαίρως, ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/ριας ή ο/η Συντονιστής/ρια του Κέντρου Υποδοχής από το οποίο προέρχεται ο/η μαθητής/ρια, αναλαμβάνει με δήλωσή του να τα προσκομίσει σε σύντομο χρονικό διάστημα.

4)Η εγγραφή των μαθητών/τριών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται χωρίς προϋποθέσεις.

Για τους γονείς που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας, η αίτηση εγγραφής μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού στο τηλέφωνο 2310810637 και στις ώρες 12:00΄μ.μ.-13:00΄μ.μ. μετά από τηλεφωνικό ραντεβού.

 Κατάθεση δικαιολογητικών στο Νηπιαγωγείο από γονείς, που έχουν ήδη κάνει την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής, θα γίνεται στις 12:00 –13.00 μ.μ και μετά από τηλεφωνικό ραντεβού έως και τις 21-03-2025.

Τηλέφωνο επικοινωνίας2310810637



Λήψη αρχείου