Στις 31 Οκτωβρίου γιορτάζεται παγκοσμίως η ημέρα της Αποταμίευσης σε ανάμνηση της ίδρυσης του διεθνούς Ινστιτούτου Ταχυδρομικών Ταμιευτηρίων στο Μιλάνο στις 31 Οκτωβρίου 1924.
«Με τον όρο αποταμίευση, που αποτελεί καθαρά οικονομικό όρο χαρακτηρίζεται γενικά πάσης φύσεως συσσωρεύσεις αγαθών για μελλοντική χρήση. Η αποταμίευση απορρέει από την παραδοχή του ανθρώπου ότι κάθε ποσό που ξοδεύεται στο τώρα, αφαιρείται από τον μελλοντικό του εαυτό» (Πηγή: Wikipedia)
Στο νηπιαγωγείο μας την ημέρα αυτή αναφερθήκαμε στην έννοια της Αποταμίευσης. Συζητήσαμε για τη σημασία των χρημάτων στην καθημερινή ζωή, για τους τρόπους αποταμίευσης (κουμπαράς, τράπεζα) και για το πώς μπορούμε να μαζέψουμε χρήματα, για να πραγματοποιήσουμε τις επιθυμίες μας ή να αντιμετωπίσουμε απρόσμενες καταστάσεις. Φανταστήκαμε τι θα μπορούσαμε να αγοράσουμε, με τα χρήματά που αποταμιεύσαμε στον κουμπαρά μας, για μας ή για κάποιο αγαπημένο πρόσωπο. Οι ιδέες των παιδιών καταγράφηκαν και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο και σχολιάσαμε το παραμύθι:
«Ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας» – Greek fairy Tales– (YouTube)
https://www.youtube.com/watch?v=EWZpIaA46fA
Ακούσαμε και σιγοτραγουδήσμε το τραγούδι «Ο κουμπαράς-Αποταμίευση-31Οκτωβρίου παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης» – Φωτεινή Μουρτιάδου – (YouTube)
https://www.youtube.com/watch?v=5bj23w60BDw
Λύσαμε το αίνιγμα του κουμπαρά “γεμίζοντας” τον με όσα περισσότερα κέρματα μπορούσαμε ζωγραφίζοντας τα με την τεχνική φροτάζ (τοποθετούμε τα κέρματα κάτω από το χαρτί και τρίβουμε την ξυλομπογιά πάνω από το χαρτί μας) και γράψαμε τη λέξη.
Στη συνέχεια τα παιδιά εντόπισαν και χρωμάτισαν το Α,α της λέξης Αποταμίευση (φύλλο εργασίας) και έγραψαν το γράμμα Α,α.
Έριξαν κέρματα στον κουμπαρά, που έφτιαξαν από άχρηστα υλικά και διακόσμησαν με ζωγραφιές από μαρκαδόρους ή τέμπερες και τον πήραν μαζί τους φεύγοντας για το σπίτι.