Επίπλευση-Βύθιση

Στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης της φοιτήτριας του ΤΕΠΑΕ εφαρμόστηκε δραστηριότητα σχετική με την επίπλευση και τη βύθιση από τη θεματική των Φυσικών Επιστημών. Αρχικά έγινε ανίχνευση πρότερων γνώσεων/αντιλήψεων των παιδιών σχετικά με την επίπλευση και τη βύθιση (για τα μπρατσάκια που επιπλέουν, επειδή έχουν αέρα, τις πέτρες που βουλιάζουν…). Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν διάφορα αντικείμενα και τα παιδιά διατύπωσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν θα επιπλεύσει ή θα βυθιστεί το κάθε αντικείμενο όταν μπει στο νερό.

Έπειτα η φοιτήτρια χώρισε τα παιδιά σε ομάδες και προχώρησε σε ένα πείραμα: Λεκάνη με νερό και διάφορα αντικείμενα από διαφορετικό υλικό. Η κάθε ομάδα σχεδίασε σε πινακάκι τα αντικείμενα που θα δοκίμαζε (πέτρα, οδοντογλυφίδα, ψαλιδάκι, πλαστικό καπάκι, ξύλινο τουβλάκι, βίδα) και σημείωσε τις προβλέψεις της. Τα παιδιά έβαλαν τα αντικείμενα στο νερό και διαπίστωσαν αν οι προβλέψεις τους ήταν σωστές ή όχι. Αντάλλαξαν απόψεις, έκαναν υποθέσεις για το λόγο που μπορεί να συμβαίνει επίπλευση ή βύθιση του αντικειμένου (μέγεθος, υλικό, βάρος αντικειμένου) και διατύπωναν τα συμπεράσματα τους.

IMG 8d9b16bed11bedf10abd15bf28f5bbb9 V 1 IMG 543a5dbc996a5441a20270409dcaff9d V IMG 55af1a15673d23b9f7e4adec9bcc16a2 V 1 IMG 6c65a72e53c777b84eb7a7670abec559 V

IMG 4b328249929a67053f00e0674379a52f V IMG 122dd20332453c4076358318baf5d1b2 V 2 IMG 1475adc39378dc8e1f27b47f1e5805e0 V

Στη συνέχεια ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ένα παιχνίδι που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους στη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας εξηγούσαν από τι υλικό είναι φτιαγμένα και αν θα βυθιστεί ή όχι.

IMG 9173d49edb8db8075e694a49c5bca1ca V IMG e109be62205bf79a8946dc2b8d753af3 V

IMG 272d3e03f836d9aba989c000c9c3f2a0 V IMG 25de9d5a09ae6a802c11d1d60897fdba V