ΕΛΙΑ
Στο πλαίσιο της Θεματικής ενότητας με θέμα την Ελιά πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα από την ομάδα : Μικροί Γεωργοί.
Στην αυλή του Νηπιαγωγείου ,κάτω από το δέντρο της Ελιάς , τα παιδιά διαδραστικά έκαναν όλη τη διαδικασία για τη συγκομιδή της Ελιάς. Άπλωσαν το Ελαιόπανο , ράβδισαν τα κλαδιά,χτένισαν τα κλαδιά,μάζεψαν τον καρπό και τον έβαλαν στα Καλάθια . Έπαιξαν το Μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα.
Στην τάξη ,όπου μετατράπηκε σε μικρό ελαιοτριβείο, τα παιδιά πήραν μέρος στην διαδικασία παραγωγής λαδιού. Έμαθαν τη Χρήση του λαδιού , εκτός από τη διατροφή μας , στο χτες και στο σήμερα.Αρχαίοι Ολυμπιονίκες έγιναν με τον Κότινο . Και στο τέλος δοκίμασαν ελιές, λαδόψωμο και Ελιόψωμο.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΟΝΤΙΩΝ
Ολοκληρώσαμε το εργαστήριο Δεξιοτήτων Υγιεινή Διατροφή _ Υγιεινή των Δοντιών με την Επίσκεψη του Οδοντίατρου Βορεινάκη Νεκτάριου στο Νηπιαγωγείο μας. Μας γνώρισε τα δόντια , τα ονόματά τους και μας εξήγησε για το πόσο σημαντικό είναι να τα πλένουμε τακτικά ώστε να είναι γερά και καθαρά.
Μας έδειξε τον τρόπο που πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας και απάντησε στις ερωτήσεις που είχαμε συγκεντρώσει, όπως: Πόσες φορές πρέπει να πλένουμε τα δόντια μας; Πως πλένουμε τα πίσω δόντια; Πως καθαρίζουμε ανάμεσα τα δόντια μας ; Η Νεράιδα των δοντιών παίρνει όλα τα δόντια και τα χαλασμένα;
Τέλος διαβάσαμε το Παραμύθι που έφτιαξε για μας για την υγιεινή των δοντιών
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ : ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Στόχοι του εργαστηρίου της Υγιεινής Διατροφής, είναι τα νήπια να γνωρίσουν την προέλευση των τροφών, τις ομάδες των τροφών, την πρόσληψη κατάλληλων ποσοτήτων και την Πυραμίδα της Διατροφής. Να ανακαλύψουν και να μάθουν με βιωματικό τρόπο τι σημαίνει υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να αποκτήσουν υγιεινές συνήθειες στη ζωή τους.
Ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του Παραμυθιού : Ο Ωραίος Δαρείος της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ο Γάτος ο Δαρείος μας βοήθησε να ξεχωρίσουμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, μας γνώρισε την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής και το πως πρέπει να συνδυάζουμε τις τροφές στα γεύματά μας.
Η Κολοτούμπα από το βιβλίο της Σοφίας Μαντούβαλου μας γνώρισε τις ομάδες των τροφών
( 5 σπιτάκια) και εμείς τις φτιάξαμε.
Οι ομάδες δουλεύουν :
Οι ομάδες τροφών έτοιμες:
Η παρουσίαση από τα παιδιά:
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ
Τα Νήπια είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια Παράσταση θεάτρου σκιών από τον Αθηναϊκό Θίασο «Άθως Δανέλλης» με τίτλο: « Η Παρέλαση του Καραγκιόζη».
Ο Άθως Δανέλλης, ίσως ο κορυφαίος σύγχρονος καλλιτέχνης και δάσκαλος του Θεάτρου Σκιών , παρουσιάζει σπάνια έργα από το ξεχασμένο ρεπερτόριο του Ελληνικού Θεάτρου Σκιών, καθώς και δικές του πρωτότυπες δημιουργίες, κρατώντας ζωντανή αυτή την τόσο σημαντική λαϊκή θεατρική παράδοση.
ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ
Τα παιδιά έφεραν φρούτα στο Νηπιαγωγείο για να φτιάξουμε την φρουτοσαλάτα μας.
Τα παρατηρήσαμε, τα περιγράψαμε ,τα μυρίσαμε….
Παίξαμε : Βρες το φρούτο από τη Μυρωδιά
Κόψαμε τα φρούτα,φτιάξαμε τη φρουτοσαλάτα μας και την απολαύσαμε
Φτιάξαμε την αφίσα μας με τη συνταγή της φρουτοσαλάτα μας, μετρήσαμε ,ζωγραφίσαμε, γράψαμε
4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων στις 4 Οκτωβρίου, συζητήσαμε με τα παιδιά για τα δικαιώματα των ζώων, για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων ανθρώπων έχουν ζώα και τι θα έκαναν ή τι κάνουν τα ίδια τα παιδιά για το αγαπημένο τους κατοικίδιο αλλά και για όλα τα ζώα.
Μιλήσαμε για τις σωστές και μη σωστές συμπεριφορές απέναντι στα ζώα και κάναμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.
Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες , η κάθε ομάδα παρατήρησε τις εικόνες , συζήτησε το περιεχόμενό τους και το παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Παίξαμε με τον τροχό
Με αφορμή το βίντεο
και το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη -Γεωργιάδη
Τα Αδεσποτάκια
Μιλήσαμε για τις φιλοζωικές για το τι κάνουν και τι προσφέρουν στα αδέσποτα ζώα αλλά και για το πώς εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε το έργο τους.
Κόψαμε καρδούλες και τις μεταμορφώσαμε σε γατάκια και σκυλάκια, ιδέα από το Heidi Boos.
ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΟΛΥΜΠΟΥΝ
Πάνω σε κουταλάκια γράψαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας με ανεξίτηλο μαρκαδόρο για ασπροπίνακα. Φυσήξαμε όλοι μαζί και μετά το βουτήξαμε στο νερό. Μαγικό…..τα γραμματάκια μας κολυμπούν.
ΖΩΓΡΑΦΙΖΩ ,ΣΤΟΛΙΖΩ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΩ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΟΥ
Τα Παιδιά ζωγραφίζουν, στολίζουν όπως τους αρέσει και μεταμορφώνουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.
ΨΑΧΝΩ ,ΔΕΙΧΝΩ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΜΟΥ
Τα παιδιά με τη βοήθεια της καρτέλας τους ,δείχνουν και ψάχνουν το αρχικό του ονόματός τους
































