Τέλος Μαρτίου, λίγο πριν την ενασχόληση μας με δραστηριότητες σχετικές με το Πάσχα, ολοκληρώθηκε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Γ’ Θεματικής: Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία της Υποθεματικής : STEAM- Εκπαιδευτική Ρομποτική.
Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού», είχε σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.
Στοχευόμενες δεξιότητες:
- Δεξιότητες Μάθησης : Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
- Δεξιότητες Ζωής: Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα
- Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών
- Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη
Την αρχή για το 3ο εργαστήριό μας έκανε η κυρία Μαρίνα, από την ομάδα “Ταξιδιώτες”, η οποία με τις ιστορίες της και τα πειράματά της μας μύησε στα μυστικά του νερού!!!
Δημιουργία αφίσας με θέμα : Γιατί χρειαζόμαστε το νερό ;
Ομαδική δραστηριότητα : Δημιουργώντας τον κύκλο του νερού με πλαστελίνη
Με το λογισμικό kidspiration τα παιδιά έβαλαν σε σειρά εικόνες της υπό μελέτης έννοιας που υπάρχουν ανακατεμένες στην οθόνη.
Χρησιμοποιώντας λογισμικό πρόγραμμα οι μικροί μας μαθητές έπαιξαν παιχνίδι σύρε κι άσε
https://www.liveworksheets.com/w/el/meleti-periballontos/193803
Το Αλφάβητο του Νερού
Κατασκευές : Μουσικά όργανα, τα ξύλα της βροχής
Οι μαθητές μας προγραμμάτισαν τη Bee-Bot, το ρομποτάκι του Νηπιαγωγείου μας, προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω σε τάπητα με απεικόνιση το ταξίδι της σταγόνας.