To σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά είναι σε μια μεγάλη συμμαχία σχολείων που συμμετέχουν στη δράση Code Week ( Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα), με 2 δραστηριότητες Codeweek4all , οι οποίες πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2024 πραγματοποιείται από τις 14 έως τις 27 Οκτωβρίου 2024, και διοργανώνεται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Είναι μια εθελοντική πρωτοβουλία για την προώθηση του ψηφιακού εγγραμματισμού και της συνεργασίας, καθώς και για την στήριξη των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων, να ζωντανέψουν τις ιδέες τους μέσω του προγραμματισμού και της κωδικοποίησης.
Η πρώτη δραστηριότητα έχει τίτλο “Ο Τσέστερ, το ρακούν, χρειάζεται βοήθεια” πρόκειται για μια δραστηριότητα προγραμματισμού υπό τη μορφή παιχνιδιού και η δεύτερη “Ο Τσέστερ, το ρακούν, χρειάζεται βοήθεια!Vol.2 ” σε αυτή τη δραστηριότητα κύριο θέμα είναι ο χειρισμός και η απεικόνιση δεδομένων.
Κεντρικό πρόσωπο αυτών των δραστηριοτήτων είναι ο Τσέστερ το μικρό ρακούν, ήρωας του καταπληκτικού παραμυθιού της Audrey Penn “The kissing hand” (“Το φιλάκι στο χέρι”) βιβλίο, που επεξεργαστήκαμε τις πρώτες μέρες στο Νηπιαγωγείο και αγαπήσαμε πολύ.
Ο μικρούλης Τσέστερ έχασε το αγαπημένο μολύβι, που του χάρισε η μητέρα του, οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες των 2 ατόμων ,προσπάθησαν να τον βοηθήσουν να το βρει, οδηγώντας ο ένας τον άλλο σε ένα QRcode-αίνιγμα,το οποίο έπρεπε να λύσουν και να κινηθούν στο χώρο, πάνω σε τετράγωνα σχεδιασμένα με χαρτοταινία στο πάτωμα. Στόχος ήταν να λύσουν τα ζευγάρια αινίγματα (πίσω από κάθε αίνιγμα βρισκόταν ένας συμμαθητής- ζωάκι του μικρού ρακούν )και να φτάσουν στο τελευταίο αίνιγμα, αποκαλύπτοντας το ζωάκι που θα μπορούσε να βοηθήσει να βρεθεί το αγαπημένο μολύβι του, τελευταίος σταθμός ήταν η βιβλιοθήκη της τάξης. Η πονηρή αλεπού αποκάλυψε στα παιδιά πως ούτε αυτή γνώρισε που ήταν κρυμμένο το μολύβι του Τσέστερ και έδωσε ένα γράμμα στους μαθητές από τον τυφλοπόντικα, οποίος τους ενημέρωσε πως η αποστολή τους συνεχίζεται την επόμενη ημέρα με νέες προκλήσεις.
Η δεύτερη δραστηριότητα ξεκίνησε με μεγάλη ανυπομονησία, καθώς ήμασταν αποφασισμένοι να ολοκληρώσουμε την αποστολή μας , που δεν ήταν άλλη από την εύρεση του χαμένου μολυβιού. Οι μαθητές χωρισμένοι πάλι σε ζευγάρια έπρεπε πάλι να συνεργαστούν για ένα κοινό στόχο, ακολουθώντας μια διαδρομή με εμπόδια .Στο τέλος της διαδρομής ήταν αναρτημένος ένας γρίφος, έχοντας τη μορφή μοτίβου-ακολουθίας. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν τα ζωάκια που έλειπαν από την ακολουθία, μόλις το κατάφερνε το κάθε ζευγάρι κέρδιζε ένα στοιχείο .Το στοιχείο αυτό είναι ένα κομμάτι από τη φωτογραφία της γωνιάς της αίθουσας, όπου είναι κρυμμένο το αγαπημένο μολύβι του Τσέστερ.
Στη συνέχεια όλα τα ζεύγη ενωθήκαν σε μια μεγάλη ομάδα και συνέθεσαν τα κομμάτια της φωτογραφίας που ήταν κρυμμένο το μολύβι. Η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη, τίποτα δε θα καταφέρναμε αν δεν λειτουργούσαμε συνεργατικά!!
Περάσαμε υπέροχα και είμαστε εν αναμονή νέων εκπαιδευτικών προκλήσεων!!!
Καλή Σχολική χρονιά!