To 3ο Εργαστήριo Δεξιοτήτων με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» που εντάσσεται στο Θεματικό κύκλο «Δημιουργώ-καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία», υποενότητα: Stem, εκπαιδευτική ρομποτική ολοκληρώθηκε με επιτυχία προκαλώντας ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών στις 4 Απριλίου 2025. Το έναυσμα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου εργαστηρίου δόθηκε από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ταξίδι στο διάστημα” της Πέννυς Χατζηευστρατίου-Μιχελινάκη που πραγματοποιήθηκε με σκοπό να παρακινήσει τα παιδιά να προβληματιστούν γύρω από το θέμα.
Βασική επιδίωξη του 3ου εργαστηρίου είναι οι μαθητές-τριες, καθώς εφαρμόζουν μεθόδους διερευνητικής μάθησης και ανακάλυψης να πληροφορηθούν για το ηλιακό σύστημα και μέσα από δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα και πειραμάτων να ενημερωθούν για την εναλλαγή ημέρας/νύχτας και τις εποχές του χρόνου που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ουράνιων σωμάτων.
Γινόμαστε αστροναύτες, με το διαστημόπλοιο ταξιδεύουμε στο διάστημα και το εξερευνούμε… Παρατηρούμε τον ήλιο και παίζουμε παιχνίδια με το φως
Κινητικό παιχνίδι για τους πλανήτες: με μουσική υπόκρουση κινούμαστε στο χώρο και όταν σταματάει η μουσική διαλέγουμε μία κάρτα που απεικονίζει κάποιον πλανήτη την οποία παρουσιάζουμε στην ολομέλεια
Κάνοντας χρήση των Νέων Τεχνολογιών βλέπουμε εκπαιδευτικό βίντεο για το ηλιακό μας σύστημα
Καταγράφουμε τους πλανήτες και τους απαριθμούμε
Τους βάζουμε στη σειρά ανάλογα με το πόσο κοντά ή μακριά είναι από τον ήλιο και βρίσκουμε το όνομα του κάθε πλανήτη
Χρησιμοποιούμε μεγενθυτικό φακό για να εντοπίσουμε τη γη, παρατηρούμε τα χρώματα που έχει και τη ζωγραφίζουμε
Αναπαριστούμε την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της και τον ήλιο
Κάνουμε πείραμα για την εναλλαγή μέρας/νύχτας και ζωγραφίζουμε πράγματα που κάνουμε τη μέρα και πράγματα που κάνουμε τη νύχτα
Φτιάχνουμε αφίσα του ηλιακού μας συστήματος
Παίζουμε online παιχνίδια προκειμένου να αξιολογήσουμε τη νέα γνώση των παιδιών για τους πλανήτες
Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τις φάσεις της Σελήνης
Με τη βοήθεια πίνακα αναφοράς και τη χρήση κινητών καρτελών σχηματίζουμε τις φάσεις της Σελήνης καθώς γεμίζει και αδειάζει
Κλείνοντας το εργαστήριο, παίζουμε με το ρομποτάκι της τάξης και προσπαθούμε να το οδηγήσουμε στον πλανήτη που θέλουμε














