4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τα Δικαιώματα των Παιδιών.

 

Την περίοδο του Απριλίου- Μαΐου 2025 υλοποιήθηκε το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με θέμα τα Δικαιώματα των Παιδιών. Το συγκεκριμένο εργαστήριο ανήκει στη θεματική ενότητα: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ.

Πρόκειται για ένα θέμα υψίστης σημασίας, καθώς τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε διάφορα και έντονα κοινωνικά φαινόμενα που διαταρράσουν τις ανθρώπινες σχέσεις.

Κύρια στοχοθεσία του εν λόγω εργαστηρίου είναι να εξοικειωθούν οι μικροί μας μαθητές με την έννοια των δικαιωμάτων και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν την προστασία και την προώθηση αυτών, σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Ως επιμέρους στόχοι ορίζονται να:

  • Ονομάζουν βασικά δικαιώματα (π.χ. δικαίωμα στην αγάπη, στη φροντίδα, στην εκπαίδευση, στο παιχνίδι).
  • Εκφράζουν τα συναισθήματά τους γύρω από την έννοια της δικαιοσύνης και του σεβασμού.
  • Συνεργάζονται και σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

Προκειμένου να επιτευχθούν οι αρχικοί μας στόχοι διαβάσαμε παραμύθια που σχετίζονται με τα δικαιώματα των παιδιών, όπως το παραμύθι ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΩΝ ΆΛΛΩΝ, παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο με παιδιά από άλλες χώρες, ακούσαμε τραγούδια που τα χορέψαμε ομαδικά και φτιάξαμε το εικονόλεξο του τραγουδιού ΑΝ ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ. Στο τέλος για την εμπέδωση του συγκεκριμένου θέματος παίξαμε online παιχνίδια στο wordwall.

PARAMYTHI

IMG 2939

EIKONOLEXO

ONLINE PAICHNIDIA EMPEDOSHS

 

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημοτικό σχολείο!

Στις 13 Μαΐου 2025, στο πλαίσιο της δράσης ομαλής μετάβασης και σε συνεργασία με τον Ψυχολόγο του σχολείου μας, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη των μικρών μας μαθητών στο 4ο Δημοτικό σχολείο Κορωπίου με απώτερο σκοπό την ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης. Μέσα από τη γνωριμία με τους χώρους, τους δασκάλους και τους μαθητές της Α’ τάξης, τα παιδιά απέκτησαν μια πρώτη θετική εικόνα για το νέο σχολικό περιβάλλον.

Η συγκεκριμένη δράση συντελεί ώστε να μειωθούν οι φόβοι και το άγχος της αλλαγής και να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση των νηπίων για το νέο ξεκίνημα , γεγονός που αποτελεί σημαντικό βήμα στην ενδυνάμωση της ψυχολογικής και συναισθηματικής ετοιμότητας τους. 

    4o Dhmotiko

Αναμνηστικό δωράκι από εμάς για τα παιδιά και τις δασκάλες της Α΄τάξης!!!

IMG 2938

Γιορτή της μητέρας!

 

Έχω μια γλυκιά μανούλα

που πολύ με αγαπά,

νύχτα μέρα με φροντίζει

και για με καρδιοχτυπά.

Σαν γλιστρήσω και χτυπήσω,

θε να τρέξω στο λεπτό,

στην αγκάλη της να πέσω

με λαχτάρα και καημό.

Μ’ ένα της γλυκό φιλάκι

κάθε πόνος πάει μακριά

κι είν’ η πιο ζεστή φωλίτσα

η γλυκιά της αγκαλιά.

Α. ΚΑΨΑΣΚΗ

Η Μητέρα είναι η πρώτη αγκαλιά, η πρώτη λέξη, η αστείρευτη πηγή αγάπης και φροντίδας. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στις 11 Μαίου 2025, το νηπιαγωγείο μας γέμισε χρώματα, χαμόγελα και συγκίνηση. Τα παιδιά ετοίμασαν ζωγραφιές και μικρές εκπλήξεις, άκουσαν ποιήματα και τραγούδησαν για τη μοναδική προσφορά της μητέρας στη ζωή τους. Ήταν μια μέρα γεμάτη ευγνωμοσύνη και αγάπη για τη μητέρα!!!

 

IMG 2927                           IMG 2928            IMG 2934

 

 

 

STEAM και η Γη γυρίζει!

 

To 3ο Εργαστήριo Δεξιοτήτων με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» που εντάσσεται στο Θεματικό κύκλο «Δημιουργώ-καινοτομώ, Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία», υποενότητα: Stem, εκπαιδευτική ρομποτική ολοκληρώθηκε με επιτυχία προκαλώντας ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών στις 4 Απριλίου 2025. Το έναυσμα για την υλοποίηση του συγκεκριμένου εργαστηρίου δόθηκε από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ταξίδι στο διάστημα” της Πέννυς Χατζηευστρατίου-Μιχελινάκη που πραγματοποιήθηκε με σκοπό να παρακινήσει τα παιδιά να προβληματιστούν γύρω από το θέμα.

Βασική επιδίωξη του 3ου εργαστηρίου είναι οι μαθητές-τριες, καθώς εφαρμόζουν μεθόδους διερευνητικής μάθησης και ανακάλυψης να πληροφορηθούν για το ηλιακό σύστημα και μέσα από δραστηριότητες βιωματικού χαρακτήρα και πειραμάτων να ενημερωθούν για την εναλλαγή ημέρας/νύχτας και τις εποχές του χρόνου που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ουράνιων σωμάτων.

Γινόμαστε αστροναύτες, με το διαστημόπλοιο ταξιδεύουμε στο διάστημα και το εξερευνούμε… Παρατηρούμε τον ήλιο και παίζουμε παιχνίδια με το φως

 TAXIDI STO DIASTHMA                                   HLIAKO SYSTHMA                                                 PAICHNIDIA ME TO FOS

Κινητικό παιχνίδι για τους πλανήτες: με μουσική υπόκρουση κινούμαστε στο χώρο και όταν σταματάει η μουσική διαλέγουμε μία κάρτα που απεικονίζει κάποιον πλανήτη την οποία παρουσιάζουμε στην ολομέλεια

IMG 2760                      IMG 2761

Κάνοντας χρήση των Νέων Τεχνολογιών βλέπουμε εκπαιδευτικό βίντεο για το ηλιακό μας σύστημα

IMG 2752

Καταγράφουμε τους πλανήτες και τους απαριθμούμε

 8 PLANHTES

Τους βάζουμε στη σειρά ανάλογα με το πόσο κοντά ή μακριά είναι από τον ήλιο και βρίσκουμε το όνομα του κάθε πλανήτη

 ONOMATA PLANHTON

Χρησιμοποιούμε μεγενθυτικό φακό για να εντοπίσουμε τη γη, παρατηρούμε τα χρώματα που έχει και τη ζωγραφίζουμε

FAKOS GH

Αναπαριστούμε την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της και τον ήλιο

PERISTROFH GHS

Κάνουμε πείραμα για την εναλλαγή μέρας/νύχτας και ζωγραφίζουμε πράγματα που κάνουμε τη μέρα και πράγματα που κάνουμε τη νύχτα

MERA NYCHTA

Φτιάχνουμε αφίσα του ηλιακού μας συστήματος

AFISA HLIAKO SYSTHMA

Παίζουμε online παιχνίδια προκειμένου να αξιολογήσουμε τη νέα γνώση των παιδιών για τους πλανήτες

ONLINE PAICHNIDIA

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο σχετικό με τις φάσεις της Σελήνης

IMG 2813

Με τη βοήθεια πίνακα αναφοράς και τη χρήση κινητών καρτελών σχηματίζουμε τις φάσεις της Σελήνης καθώς γεμίζει και αδειάζει

FASEIS SELHNHS

 

Κλείνοντας το εργαστήριο, παίζουμε με το ρομποτάκι της τάξης και προσπαθούμε να το οδηγήσουμε στον πλανήτη που θέλουμε

ROMPOTAKI

 

 

 

 

 

 

 

Γιορτάζουμε την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου συντροφιά με μια συγγραφέα!

 

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, τα παιδικά βιβλία έχουν την τιμητική τους! Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από την Ι.Β.Β.Υ. -τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα-  με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα αποκομίζοντας πολλαπλά οφέλη για την γνωστική και ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη.

Αρχικά γνωρίσαμε τον σπουδαίο παραμυθά ΧΑΝΣ ΚΡΙΣΤΙΑΝ μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο και στη συνέχεια υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά στην τάξη μας την συγγραφέα κα ΝΟΜΙΚΟΥ ΜΑΡΙΑ που μας παρουσίασε το παραμύθι της με τίτλο “Το μαγικό Πορτρέτο“. Η κα Νομικού με τρόπο μοναδικό διάβασε το παραμύθι της αλληλεπιδρώντας με τα παιδιά που στο τέλος ανέλαβαν δράση και υποδύθηκαν τον ζωγράφο Αντρέα και την πριγκίπισσα Άννα. Μέσα από το παραμύθι μάθαμε ή μάλλον ξαναθυμηθήκαμε έννοιες όπως ευγένεια και αγένεια,  εγωισμός, θυμός και πόσο σημαντικές είναι για τις ανθρώπινες σχέσεις. Ήταν μια μέρα πραγματικά ξεχωριστή για όλους και κυρίως για τους μικρούς μας μαθητές που απόλαυσαν τη ανάγνωση του παραμυθιού και χάρηκαν επειδή γνώρισαν για πρώτη φορά συγγραφέα.

 Δημοσιογράφοι εν δράσει… παίρνουμε συνέντευξη και κάνουμε ερωτήσεις στην κα Νομικού για να τη γνωρίσουμε καλύτερα

Synenteyxh

Η κα Νομικού μας διάβαζει το παραμύθι της!!!

IMG 2800

Υποδυόμαστε τους ήρωες του παραμυθιού

  IMG 2802 IMG 2806IMG 2804

Ζητάμε απο την συγγραφέα να υπογράψει το παραμύθι μας, που αποτελεί πλέον νέο απόκτημα της βιβλιοθήκη μας

IMG 2809

Στο τέλος προσφέρουμε στην κα Νομικού μια κάρτα για να την ευχαριστήσουμε που περάσαμε ΥΠΕΡΟΧΑΑΑ!

IMG 2785 IMG 2786

Κα Νομικού σας ευχαριστούμε θερμά και σας ευχόμαστε πάντα επιτυχίες. ΕΙΣ ΤΟ ΕΠΑΝΙΔΕΙΝ

2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;”

Το 2 Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο: “Σεισμός – και τώρα τι κάνω;” που εντάσσεται στο θεματικό άξονα ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές-τριες γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του. Ειδικότερα με τη χρήση κατάλληλου υλικού, εποπτικού και ψηφιακού, οι μαθητές-τριες ενημερώθηκαν για το φυσικό φαινόμενο του σεισμού (τι είναι, πώς προκαλείται) και απέκτησαν δεξιότητες ετοιμότητας, καθώς πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις σεισμού στο σχολικό περιβάλλον.  Γνώρισαν τα στρώματα της γης (φλοιός, μανδύας, πυρήνας) την κλίμακα ρίχτερ, το σεισμογράφο και πληροφορήθηκαν για το μύθο του ΕΓΚΕΛΑΔΟΥ. Επιπλέον έμαθαν για το βαλιτσάκι του σεισμού και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

Ασκήσεις ετοιμότητας. Τα παιδιά με το σύνθημα της εκπαιδευτικού μπαίνουν κάτω από τα τραπεζάκια και καλύπτονται 

IMG 2407

Ζωγραφίζουμε τα στρώματα της γης και τα φτιάχνουμε με καπάκια σε τρισδιάστατη μορφή

stromata ghς

Φτιάχνουμε το δικό μας σεισμογράφο και παίζουμε…

seismografoς1 seismografoς2

Ζωγραφίζουμε τον γίγαντα ΕΓΚΕΛΑΔΟ

IMG 2425 IMG 2424

Το βαλιτσάκι του σεισμού

balitsaki seismoy

Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης

thlefona anagkhς

Το ψηφιακό υλικό που αξιοποιήθηκε είναι το παρακάτω:

 

Ένας οδοντίατρος στο νηπιαγωγείο μας!

Tην Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025, το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να υποδεχθεί τον οδοντίατρο κ. Πρέντα, ο οποίος διενήργησε δωρεάν διαγνωστικό οδοντιατρικό έλεγχο στους μαθητές  στα πλαίσια υλοποίησης του οδοντιατρικού προγράμματος πρόληψης που διενεργείται από την Περιφέρεια Αττικής (Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας).

Ο κ. Πρέντας εξέτασε προσεκτικά τα δόντια των παιδιών, προσφέροντας πολύτιμες συμβουλές και οδηγίες για τη σωστή στοματική υγιεινή. Τα παιδιά  κατά τη διάρκεια της εξέτασης ένιωσαν άνετα και ευχάριστα, καθώς ο κ. Πρέντας κατάφερε να τα κερδίσει με την ευγένεια και τον επαγγελματισμό του.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία, καθώς βοηθά στην πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση οδοντιατρικών προβλημάτων, προάγοντας την υγεία των παιδιών από μικρή ηλικία.

Στο τέλος οι γονείς ενημερώθηκαν αναλυτικά για την κατάσταση της στοματικής υγείας των παιδιών τους και έλαβαν χρήσιμες οδηγίες για την περαιτέρω φροντίδα των δοντιών τους.

Ευχαριστούμε την Περιφέρεια Αττικής για την πρωτοβουλία και τον κ. Πρέντα και ανυπομονούμε να συμμετάσχουμε σε μελλοντικές δράσεις που θα προάγουν την υγεία και την ευημερία των μικρών μας μαθητών.

New collage

ZOGRAFIES 1 ZOGRAFIES 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 Μαρτίου ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Με αφορμή αυτό την ημέρα αυτή μιλήσαμε στα παιδιά για τη βία και τον εκφοβισμό στο σχολείο. Συζητήσαμε για το ποιες είναι οι μορφές του εκφοβισμού και αντιληφθήκαμε πως είναι πολλές, αλλά εξίσου ταπεινωτικές και προσβλητικές για το θύμα. Καλλιεργήσαμε την ενσυναίσθησή μας προσπαθώντας να καταλάβουμε τα συναισθήματα που νιώθει το θύμα που δέχεται εκφοβισμό ή βία στο σχολείο, ώστε να μη γίνουμε ποτέ οι ίδιοι θύτες και τονίσαμε πως αν συμβεί σε εμάς ή αν δούμε να συμβαίνει σε άλλο παιδί,  είναι σημαντικό αμέσως να το αναφέρουμε σε κάποιον ενήλικα. Για την προσέγγιση του θέματος διαβάσαμε το παραμύθι “Μίλα μικρή καμήλα” που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και αφού το συζητήσαμε διεξοδικά φτιάξαμε τη δική μας αφίσα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού για να θυμόμαστε όσα είπαμε. Μιλήσαμε, επίσης, για τη λεκτική βία και τις λέξεις που πληγώνουν την καρδιά μας και τις καταγράψαμε. Επιπλέον, αναφερθήκαμε στο παράδειγμα του τσαλακωμένου χαρτιού για να αντιληφθούμε πως όταν ένα παιδί δεχτεί βία από ένα συμμαθητή του, όσες φορές και αν ειπωθεί η συγνώμη από το θύτη τα σημάδια θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στην ψυχή του θύματος. 

    αφίσα          λεκτική βία       τσαλακωμένο χαρτί

Για την ολοκληρωμένη παρουσίαση του θέματος ακούσαμε τα παρακάτω τραγούδια:

 

 

1o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙO ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός!

Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής  ενότητας ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ με θέμα “Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!” ολοκληρώθηκε με επιτυχία τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο του 2025.

Το εν λόγω εργαστήριο, που διήρκησε επτά εβδομάδες αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας και την καλλιέργεια δεξιοτήτων του Νου. Ειδικότερα, επιμέρους στόχοι του εργαστηρίου ήταν η συνειδητοποίηση της ατομικής αξίας του κάθε ανθρώπου, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η κατανόηση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων, η κατάκτηση των δεξιοτήτων της ενσυναίσθησης και η αποδοχή του διαφορετικού.       

Όλα τα παραπάνω αναπτύχθηκαν σε κατάλληλα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον και πλαισιώθηκαν από πλήθος εργαστηριακών δραστηριοτήτων με τίτλους:

  • Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός

  • Το αποτύπωμά μου

  • Βλέπω διαφορετικά, διαβάζω διαφορετικά

  • Εγώ και εσύ μαζί, μπορούμε καλύτερα

  • Μπορώ να σε καταλάβω

  • Μαζί μεγαλώνουμε καλύτερα

  • Βάζω στόχους και προχωρώ

Στιγμιότυπα από τις δραστηριότητές μας:

          Παραμύθια που διαβάσαμε

IMG 2300

   Περιγράφουμε τον εαυτό μας

  και τον συγκρίνουμε με άλλους

  ανθρώπους. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές.

 Ζωγραφίζουμε τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ όπως μπορούμε

IMG 2301

 Ομαδικό έργο για τον ΈΛΜΕΡ

      IMG 2302

Μιλάμε για τη χρήση της Αστυνομικής

 Ταυτότητας και κάνουμε τη δική μας

                                     IMG 2303IMG 2304

Ζωγραφική με το στόμα και το πόδι.

 Λέμε πώς νιώθουν οι άνθρωποι που ζωγραφίζουν

 με το στόμα ή το πόδι

IMG 2305

 Μιλάμε για την μετακίνηση των ανθρώπων που έχουν προβλήματα όρασης.

Γινόμαστε συνοδοί τους και τους βοηθάμε να κινηθούν στο χώρο

IMG 2306

Παίζουμε παντομίμα για να καταλάβουμε τη νοηματική γλώσσα των κωφάλαλων

  IMG 2307

Γνωρίζουμε τον κώδικα γραφής BRAILLE

        IMG 2308

 

Για την εκπόνηση του εργαστηρίου Είμαι εγώ!Είμαι μοναδικός! αξιοποιήθηκε το παρακάτω ψηφιακό υλικό από το διαδίκτυο, καθώς και πλήθος εικόνων με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία ή αναπηρία μέσα από τα οποία τα παιδιά παρακινήθηκαν να εκφραστούν θέτοντας τους ποικίλα ερωτήματα.