Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ με θέμα “Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!” ολοκληρώθηκε με επιτυχία τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο του 2025.
Το εν λόγω εργαστήριο, που διήρκησε επτά εβδομάδες αποσκοπούσε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας και την καλλιέργεια δεξιοτήτων του Νου. Ειδικότερα, επιμέρους στόχοι του εργαστηρίου ήταν η συνειδητοποίηση της ατομικής αξίας του κάθε ανθρώπου, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η κατανόηση των ατομικών ιδιαιτεροτήτων, η κατάκτηση των δεξιοτήτων της ενσυναίσθησης και η αποδοχή του διαφορετικού.
Όλα τα παραπάνω αναπτύχθηκαν σε κατάλληλα οργανωμένο μαθησιακό περιβάλλον και πλαισιώθηκαν από πλήθος εργαστηριακών δραστηριοτήτων με τίτλους:
-
Είμαι εγώ, είμαι μοναδικός
-
Το αποτύπωμά μου
-
Βλέπω διαφορετικά, διαβάζω διαφορετικά
-
Εγώ και εσύ μαζί, μπορούμε καλύτερα
-
Μπορώ να σε καταλάβω
-
Μαζί μεγαλώνουμε καλύτερα
-
Βάζω στόχους και προχωρώ
Στιγμιότυπα από τις δραστηριότητές μας:
Παραμύθια που διαβάσαμε
Περιγράφουμε τον εαυτό μας
και τον συγκρίνουμε με άλλους
ανθρώπους. Βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές.
Ζωγραφίζουμε τη ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ όπως μπορούμε
Ομαδικό έργο για τον ΈΛΜΕΡ
Μιλάμε για τη χρήση της Αστυνομικής
Ταυτότητας και κάνουμε τη δική μας
Ζωγραφική με το στόμα και το πόδι.
Λέμε πώς νιώθουν οι άνθρωποι που ζωγραφίζουν
με το στόμα ή το πόδι
Μιλάμε για την μετακίνηση των ανθρώπων που έχουν προβλήματα όρασης.
Γινόμαστε συνοδοί τους και τους βοηθάμε να κινηθούν στο χώρο
Παίζουμε παντομίμα για να καταλάβουμε τη νοηματική γλώσσα των κωφάλαλων
Γνωρίζουμε τον κώδικα γραφής BRAILLE
Για την εκπόνηση του εργαστηρίου Είμαι εγώ!Είμαι μοναδικός! αξιοποιήθηκε το παρακάτω ψηφιακό υλικό από το διαδίκτυο, καθώς και πλήθος εικόνων με ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία ή αναπηρία μέσα από τα οποία τα παιδιά παρακινήθηκαν να εκφραστούν θέτοντας τους ποικίλα ερωτήματα.