Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων (4/10/2024)

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων συζητήσαμε με τα παιδιά για τη σημερινή ημέρα. Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και εξηγήσαμε πώς πρέπει να τους φερόμαστε. Κάθε παιδί μίλησε για το αγαπημένο του ζωάκι, ενώ παράλληλα ζωγραφίσαμε και κάναμε διάφορες κατασκευές. Τέλος, με τη βοήθεια της τεχνολογίας “ζωντανέψαμε” κάποια απ’ αυτά και βγήκαμε φωτογραφίες μαζί τους.
Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ, καθώς τα ζώα είναι ένα θέμα που υπεραγαπούν και τους αρέσει ν’ ασχολούνται μ’ αυτό!

IMG 20241004 121014  IMG 20241004 101013

1  2  3

4  5

Μαθαίνω το όνομά μου… παίζοντας!

Η ενασχόληση με το όνομα των παιδιών είναι μια απ’ τις πρώτες θεματικές προσεγγίσεις στο νηπιαγωγείο, καθώς το όνομα κάθε παιδιού έχει ιδιαίτερη συναισθηματική αξία για το ίδιο. Για το λόγο αυτό εργασίες, παιχνίδια και δραστηριότητες που σχετίζονται με το όνομα των μικρών μαθητών, προσελκύουν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον τoυς.

Τα παιδιά στο Παράρτημα του νηπιαγωγείου μας διασκέδασαν παίζοντας το παιχνίδι “Απλώνω τη μπουγάδα μου”, σύμφωνα με το οποίο κάθε παιδί έπρεπε να απλώσει μπλούζες με γραμματάκια στη σωστή σειρά, ώστε να σχηματίσει το όνομα του!

1α   1β  3   2

Επίσης, υποδύθηκαν τους ψαράδες καθώς κάθε παιδί κλήθηκε να εντοπίσει και να ψαρέψει τόσο το αρχικό γράμμα του ονόματός του, όσο και την καρτέλα με ολόκληρο το όνομά του.

 Αρχ.γραμμα 1  Αρχ.γράμμα 2

Β3 Β4 Β1 Β2

 

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 27/09/2024

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, γυμναστές απ’ το τμήμα αθλητισμού του Δήμου επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας. Τα παιδιά διασκέδασαν συμμετέχοντας σε διάφορα αθλήματα, ενώ παράλληλα τους δόθηκε η ευκαιρία να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα της φυσικής δραστηριότητας και του αθλητισμού στη ζωή μας.

1   2   3

Κανόνες στο νηπιαγωγείο μας

Οι κανόνες στο νηπιαγωγείο κατέχουν σημαντική θέση, καθώς συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουγεία του σχολείου. Στο Παράρτημα του νηπιαγωγείου μας, τα παιδιά έθεσαν από την αρχή της χρονιάς τους κανόνες της τάξης μαζί με τη νηπιαγωγό.

IMG 20240925 130923 εικόνα Viber 2024 09 19 11 56 26 304

εικόνα Viber 2024 09 19 11 56 26 824 IMG 20240925 130809

H κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών

Η κοινωνική ανάπτυξη είναι ο σπουδαιότερος παράγοντας για την μετάβαση του παιδιού από το σπίτι στο νηπιαγωγείο. Το παιδί που είναι κοινωνικά έτοιμο μπορεί να κάνει φίλους, να έχει καλές σχέσεις με τους συμμαθητές του και μπορεί να επικοινωνεί τόσο με τους συμμαθητές όσο και με τον/την εκπαιδευτικό.

Κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, η κοινωνική ικανότητα περιλαμβάνει ανεπτυγμένες δεξιότητες:

  • στο συνεργατικό παιχνίδι: περιμένει τη σειρά του, μοιράζεται τα παιχνίδια, συνεργάζεται στο παιχνίδι προσποίησης, ανταποκρίνεται θετικά στους συμμαθητές του
  • στη γλωσσική ανάπτυξη και στην επικοινωνία: συνομιλεί με τους συμμαθητές του, κάνει υποθέσεις και επεξεργάζεται διάφορα θέματα που προκύπτουν στο παιχνίδι μέσα από τη συζήτηση προκειμένου να βγάλει συμπεράσματα, προσκαλεί άλλους στο παιχνίδι
  • στην αναγνώριση, κατανόηση και ρύθμιση των συναισθημάτων: αναγνωρίζει τα αισθήματα τα δικά του και των άλλων και ελέγχει τις αντιδράσεις του
  • στον έλεγχο της επιθετικότητας και στην ικανότητα να δίνει λύσεις σε προβλήματα: διαχειρίζεται τους καυγάδες λεκτικά, επινοεί εναλλακτικές λύσεις σε προβλήματα και προσπερνά τα εμπόδια με τους συμμαθητές του

Εξάλλου, έλλειψη κοινωνικής ικανότητας σημαίνει δυσκολία στη λύση προβλημάτων, προβληματικές σχέσεις με τους συνομήλικους και μη κατανόηση των κοινωνικών κανόνων.

Σημαντικοί φορείς της κοινωνικοποίησης των παιδιών:

  • Η οικογένεια, ως κύριος φορέας της πρωτογενούς κοινωνικοποίησης, αποτελεί το περιβάλλον των πρώιμων κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών (π.χ. ο τρόπος που ενθαρρύνουν οι γονείς τις κοινωνικές συναναστροφές του παιδιού τους, οι στάσεις και οι πεποιθήσεις τους σχετικά με το επίπεδο ικανότητας να δημιουργεί σχέσεις το παιδί τους, η ποιότητα της σχέσης του παιδιού με τους γονείς του, ο χρόνος που διαθέτουν στα παιδιά τους κλπ.)
  • Το σχολείο είναι ο χώρος που συνεχίζεται και συμπληρώνεται η οικογενειακή διαπαιδαγώγηση (π.χ. τα ποιοτικά προγράμματα σπουδών και η διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος το οποίο δημιουργεί κίνητρα για ανακάλυψη, πειραματισμό, συνεργασία, επικοινωνία και αλληλεπίδραση, ενισχύουν τις ευκαιρίες για ενεργό συμμετοχή του παιδιού σε δραστηριότητες της τάξης και για τη συμμετοχή του παιδιού στη μάθηση μέσα από την αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές του δηλαδή, ενισχύουν την κοινωνικότητα του παιδιού)
  • Οι συμμαθητές: κατά την περίοδο της προσχολικής ηλικίας τα παιδιά σχηματίζουν άποψη για τον εαυτό τους, για τους άλλους και τον κόσμο. Μοιράζονται με τους συνομηλίκους τους και τους ενήλικες του περιβάλλοντός τους συναισθήματα και χτίζουν την κοινωνική τους ανάπτυξη

ΠΗΓΗ: Μπεαζίδου, Ε., & Μπότσογλου, Κ.

Χαιρετισμός στα παιδιά μας που μεγάλωσαν και πάνε στην Α’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου

Αγαπητοί γονείς του νηπιαγωγείου μας!

Κρατώντας σφιχτά αύριο το αγαπημένο χεράκι περνάτε με συγκίνηση την πύλη του μεγάλου σχολείου, το κατώφλι που οδηγεί στην αιώνια χώρα των θαυμάτων, την παιδική ηλικία!

Δύο χρόνια προετοιμάζαμε τα παιδιά μας για την αυριανή ημέρα!
Λένε πως τα σημερινά παιδιά ειναι πιο έξυπνα. Και βέβαια είναι!
Τα ερεθίσματα που πηραν κοντά μας πολλαπλασιάστηκαν!
Τα παιδιά μας έμαθαν να ταξιδεύουν με τη φαντασία τους, να επιλέγουν, να γνωρίζουν, να αποφασιζουν, να μαθαίνουν,να μοιραζονται, να αγαπάνε και να χαίρονται τη ζωή τους!

Απο τα βάθη της ψυχής μας ευχόμαστε να συνεχίσουν αυτό το όμορφο ταξίδι της γνώσης με σιγουριά, αυτοπεποίθηση, κρατώντας ο ένας το χέρι του άλλου. Να γνωρίσουν νέους μαθητικούς προορισμούς και να περιβάλλονται από ανθρωπους που τα σέβονται και τα εκτιμούν.

Ευχόμαστε να βλέπουμε στα μάτια τους το μέλλον να αστράφτει και να απογειώνεται στο φως που ακτινοβολούν!
Να θυμάστε πως πίσω από καθε εκπληκτικό παιδί βρίσκεται ένα ζευγάρι εκπληκτικών γονέων!

Χαρούμενη χρονιά αγαπημένα μας παιδιά!

Οι Νηπιαγωγοί σας, κ. Ολυμπία, κ. Νάσια, κ. Μαίρη, κ. Αλεξάνδρα, κ. Σταυρούλα, κ. Αγγελική, κ. Μαρία Σ., κ. Ιωάννα,κ. Άννα, κ. Μαρία Λ., κ. Γιώτα, Miss Sophie.

Έναρξη σχολικής χρονιάς – Πρώτη συνάντηση και Αγιασμός

Αγαπητοί γονείς του Νηπιαγωγείου μας,

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα θέλαμε να σας καλωσορίσουμε στο πρώτο και σημαντικότερο σχολείο του παιδιού σας.

Μετά τις 11 το πρωί θα γίνει ο αγιασμός στα σχολεία - MamaMia.gr

Για το ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ

Ο Αγιασμός των μαθητών για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θα γίνει
την Τετάρτη 11/09/2024, στις 08:30 το πρωί, στην αυλή του Δημοτικού σχολείου.
Στη συνέχεια, θα καλωσορίσουμε τα παιδιά στην τάξη τους και κατόπιν θα αποχωρήσουν.

Επίσης, την Τρίτη 10/09/2024, στις 6 το απόγευμα, περιμένουμε τους γονείς και κηδεμόνες στην πρώτη συνάντηση γνωριμίας και ενημέρωσης για τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου. Θα μας δοθεί η ευκαιρία να γνωριστούμε, να σας ενημερώσουμε για τους κανόνες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, για όλα τα θέματα που θα συμβάλλουν στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών και θα ρωτήσετε οτιδήποτε σας απασχολεί. Η συνάντηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα θέσουμε τις βάσεις της καλής και γόνιμης συνεργασίας για μία χαρούμενη χρονιά!

Για το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Ο Αγιασμός των μαθητών για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, θα γίνει

την Τετάρτη 11/09/2024, στις 10:00 το πρωί, στην αυλή του Νηπιαγωγείου.

Με την ολοκλήρωση του Αγιασμού σας παρακαλούμε πολύ και όσοι έχετε τη δυνατότητα να αποχωρήσετε με τα παιδιά καθώς στις 11.00 η ώρα περίπου θα ακολουθήσει η 1η συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου όπου θα μας δοθεί η ευκαιρία να γνωριστούμε, να σας ενημερώσουμε για τους κανόνες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου, για όλα τα θέματα που θα συμβάλλουν στην ομαλή προσαρμογή των παιδιών και θα ρωτήσετε οτιδήποτε σας απασχολεί. Η συνάντηση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα θέσουμε τις βάσεις της καλής και γόνιμης συνεργασίας για μία χαρούμενη χρονιά!

Καλή σχολική χρονιά!