Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης Μπότσας Γεώργιος του 2ου ΠΕ.Κ.Ε.Σ της περιφερειακής διεύθυνσης Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας υπογράφει το παρακάτω κείμενο που αφορά στα Σχολεία Γενικής εκπαίδευσης . Ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο….
Η περίοδος που διανύουμε είναι μια από τις πλέον δύσκολες και επίπονες συναισθηματικά για τα παιδιά, τους γονείς και τους συναδέλφους όλων των βαθμίδων στη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση. Η συμπεριφορά της πανδημίας του κορονοϊού (Π.Ο.Υ., 2020) έχει οδηγήσει στη λήψη μέτρων παγκοσμίως που είναι οδυνηρά αν και απαραίτητα. Οι αποφάσεις για αναστολή των μαθημάτων στα Σχολεία μας, περιορισμό στις μετακινήσεις και επομένως «εγκλεισμό» στο σπίτι, αν και επιβεβλημένα και ορθά, δημιουργούν δύσκολες καταστάσεις για τις οικογένειες των μαθητών μας.
Οι προσπάθειες των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των υπόλοιπων δομών της Ειδικής Αγωγής, ξεκίνησαν από την πρώτη στιγμή και συντονίστηκαν με κέντρο πια την οικογένεια με το παιδί με αναπηρία ή/και ειδικές ανάγκες. Η ΕΑΕ όμως δεν μπορεί να μείνει απαθής στις δυσκολίες των Σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης, μια και στα πλαίσια της Ενταξιακής Εκπαίδευσης, υπάρχουν πολλά παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, φοιτούν εκεί. Είναι σημαντικό οι δομές της ΕΑΕ να στηρίξουν τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους, σε όσες δυνάμεις έχουν και με όποιους τρόπους είναι πιο πρόσφοροι και εφικτοί.
Έτσι, με βάση τις «οδηγίες για την εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» του Υπουργείου, την κείμενη νομοθεσία, αλλά και το παιδαγωγικό μας κριτήριο και σκέψη, θα προσπαθήσουμε μέσα από τις δομές της ΕΑΕ να στηρίξουμε, στο μέτρο του δυνατού τη λειτουργία και του Γενικού Σχολείου.
Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)
Τα 2 ΚΕΣΥ που εξυπηρετούν τις οικογένειες και τους μαθητές/μαθήτριες των Σχολείων κάθε βαθμίδας στην περιοχή της Β΄ Θεσσαλονίκης έχουν προετοιμαστεί ανάλογα για τις καταστάσεις που βιώνουμε. Υπενθυμίζεται πως με απόφαση του Υπουργείου αναστέλλονται όλες οι λειτουργίες των ΚΕΣΥ της χώρας που απαιτούν φυσική παρουσία μαθητών (για παράδειγμα οι αξιολογήσεις). Έτσι:
- Στο 1ο ΚΕΣΥ Β΄Θεσσαλονίκης, η ομάδα των Εκπαιδευτικών, Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών του 1ου ΚΕΣΥ Δ. Θεσσαλονίκης έχει οργανώσει και λειτουργεί τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας, συμβουλευτικής, εκπαιδευτικής, λογοθεραπευτικής, φυσιοθεραπευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης, καθώς και ανοικτών Γραμμών Βοήθειας μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, email, φαξ, τηλεδιάσκεψης (Skype) με στόχο την ψυχοκοινωνική στήριξη, γονέων και μαθητών/μαθητριών. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει μέσα από την ιστοσελίδα του 1ου ΚΕΣΥ http://1kesy-v-new.thess.sch.gr . Επίσης, με έγγραφο του 1ου ΚΕΣΥ έχει σταλεί φόρμα αιτήματος για ψυχοκοινωνική συμβουλευτική υποστήριξη από τους ειδικούς του ΚΕΣΥ με σκοπό τη διευκόλυνση των οικογενειών, αλλά και των Σχολικών Μονάδων της Γενικής Εκπαίδευσης. Η αποστολή θα γίνει στον ηλεκτρονικό λογαριασμό ταχυδρομείου του ΚΕΣΥ
Παράλληλη στήριξη
Ένας από τους θεσμούς της ΕΑΕ που στα πλαίσια της ενταξιακής εκπαίδευσης βρίσκεται ενσωματωμένη στο Γενικό Σχολείο, είναι η Παράλληλη στήριξη. Στη βάση των επιλογών της Σχολικής μονάδας για την σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης σε συνεργασία με τους άλλους εκπαιδευτικούς να υποστηρίξουν τους μαθητές/μαθήτριες τους. Η στήριξη μπορεί να είναι είτε ψυχοκοινωνική με συναισθηματική κατεύθυνση είτε ακαδημαϊκή είτε και τα δύο. Οι εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης μπορούν πάντα να συμβουλεύονται τον τόμο με τις οδηγίες του ΙΕΠ για την Παράλληλη Στήριξη που παρατίθεται πιο κάτω.
Όλα τα Σχολεία μπορούν να βοηθηθούν επίσης από κείμενα που έχουν εκδώσει επίσημοι φορείς, όπως: