Κανονισμός Λειτουργίας

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-2025

Το Σχολείο είναι ένας δημόσιος χώρος στον οποίο συνυπάρχουν καθημερινά εκπαιδευτικοί, μαθητές και βοηθητικό προσωπικό. Παράλληλα, είναι ένας οργανισμός με δομή και κανόνες λειτουργίας κι ως εκ τούτου, για να εξασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία του, είναι σημαντικό να τηρούνται κάποιοι κανόνες. Οι κανόνες δεν έχουν κατασταλτικό χαρακτήρα, ούτε αποσκοπούν στον περιορισμό της δράσης και των πρωτοβουλιών των μαθητών, αλλά στην ασφάλειά τους και την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Το κείμενο που ακολουθεί περιγράφει το Πλαίσιο Λειτουργίας του Σχολείου μας.

 

Προσέλευση-Παραμονή στο σχολείο –αποχώρηση από αυτό

  1. Ωράριο σχολείου (8:15 – 14:10)
  2. Πρωινή συγκέντρωση: Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο, η αποχώρησή τους καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να είναι παρόντες κατά την ώρα της πρωινής συγκέντρωσης. Τότε θα γίνεται ενημέρωσή τους για θέματα που τους αφορούν από τη Διεύθυνση του σχολείου.
  3. Καθυστερημένη προσέλευση κατά την 1η διδακτική ώρα, αλλά και κατά τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες, συνιστούν απουσία. Οι προσερχόμενοι μαθητές θα γίνονται δεκτοί την επόμενη διδακτική ώρα, αφού ενημερωθεί η Διεύθυνση του Σχολείου.
  4. Δεν επιτρέπεται η απομάκρυνση των μαθητών από τον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια λειτουργίας του, παρά μόνο με άδεια που χορηγείται από τη Διεύθυνση του σχολείου και με ενημέρωση του κηδεμόνα, ο οποίος και παραλαμβάνει τον ανήλικο μαθητή ή, εφόσον κωλύεται, επιτρέπει απερίφραστα την αποχώρησή του.
  5. Το διάλειμμα γίνεται στον προαύλιο χώρο στην πίσω πλευρά και όχι στον χώρο μπροστά του κτηρίου στη Διός ή στα πλαϊνά τμήματα/παρτέρια μέχρι το ύψος του γηπέδου βόλλεϋ.
  6. Δεν επιτρέπεται σε μαθητές να φέρνουν εξωσχολικά άτομα στον χώρο του σχολείου, ούτε να συνομιλούν μαζί τους στα κάγκελα, κατά τις ώρες λειτουργίας του, και προς την περίφραξη που συνορεύει με το 9ο Γυμνάσιο Ιλίου. Επίσης απαγορεύεται οποιαδήποτε συναλλαγή στα κάγκελα για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών.

 

Συμπεριφορά μαθητών/μαθητριών –Παιδαγωγικός έλεγχος

  1. Είναι υποχρέωση της Διεύθυνσης και του διδάσκοντος να διασφαλίζουν με κάθε τρόπο την ομαλή λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με την αρωγή και τη συνεργασία των μαθητών.
  2. Η συνεργασία των μαθητών είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο και αξιοπρεπές σχολικό περιβάλλον, που θα διέπεται από δημοκρατικό ήθος, με υπακοή στους κανόνες και πνεύμα αλληλοσεβασμού, κατάλληλο για εργασία και μάθηση. Ως εκ τούτου οι μαθητές οφείλουν:

-Να σέβονται τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές και τον εαυτό τους, επιδεικνύοντας ευγενική συμπεριφορά.

-Να σέβονται την  κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου και του ελληνικού λαού.

-Να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους.

-Να μη ρυπαίνουν με σκουπίδια την τάξη και τον αύλειο χώρο και να χρησιμοποιούν τα καλάθια των αχρήστων, διασφαλίζοντας την καλαίσθητη και σύμφωνη με τους κανόνες υγιεινής εμφάνιση των τάξεων και του σχολείου.

  1. Σε περίπτωση αποκλίνουσας συμπεριφοράς μαθητή μαθήτριας ενημερώνεται ο/η κηδεμόνας του, ενεργοποιείται το νομοθετικό πλαίσιο που προβλέπει επίπληξη, απομάκρυνση από την τάξη, απομάκρυνση από τον σχολικό χώρο (1,2,3 ημερών) που επιβάλλεται από τον Διευθυντή, ενώ για σοβαρότερα παραπτώματα αναλαμβάνει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Όλα τα περιστατικά καταγράφονται στο βιβλίο καταγραφής ενεργειών εύρυθμης λειτουργίας, οι υπεύθυνοι των τμημάτων σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, την υποδιευθύντρια και τον Διευθυντή φροντίζουν για την επανόρθωση της συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών. Τέλος με τη νέα νομοθεσία προβλέπεται αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος με πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  2. Βάσει του νόμου απαγορεύεται το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του σχολείου και ο εντοπισμός καπνιστών /καπνιστριών μπορεί να οδηγήσει σε διοικητικό πρόστιμο που επιβαρύνει το σχολείο και τον /την παραβάτη  μετά από αναφορά. Πάνω από όλα οφείλουμε να διαφυλάξουμε την υγεία των εφήβων και να τους αποτρέψουμε από τη βλαβερή συνήθεια του καπνίσματος.
  3. Απαγορεύεται επίσης η χρήση κινητού τηλεφώνου και οποιασδήποτε άλλης συσκευής που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου (π.χ. ρολόι ή στυλό με κάμερα). Ο εντοπισμός κινητού τηλεφώνου σε μαθητή μαθήτρια θα επιφέρει ποινή απομάκρυνσης από το σχολείο μίας( 1) ημέρας. Σε περίπτωση καταγραφής συμμαθητή/συμμαθήτριας από κινητό μαθητή/μαθήτριας μπορεί να επιβληθεί ποινή μέχρι τρεις ( 3)  ημέρες από τον Διευθυντή ή  κατά περίπτωση πέντε (5) από τον Σύλλογο Διδασκόντων στον παραβάτη/στην παραβάτη.
  4. Οι μαθητές/τριες που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων/που έχουν την επιμέλειά τους.
  5. Η εμφάνιση των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι ευπρεπής, όπως ταιριάζει σε άτομα που αποσκοπούν να βελτιωθούν ψυχικά και να μορφωθούν πνευματικά. Η κοσμιότητα, η ευπρέπεια και η αποφυγή προκλήσεων είναι δείκτης κοινωνικής αγωγής και βασικό στοιχείο της μαθητικής ιδιότητας.
  6. Αντιμετωπίζουμε με τον ίδιο σεβασμό που απαιτούμε για τον εαυτό μας και τους καθηγητές και τους συμμαθητές μας. Κυρίαρχο στοιχείο της ζωής στο Σχολείο μας είναι ο αλληλοσεβασμός και η αποδοχή του ¨άλλου¨. Στόχος η ανάπτυξη θετικού κλίματος στη σχολική κοινότητα προκειμένου να αποφεύγονται φαινόμενα βίας, παρενόχλησης εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.
  7. Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».

Σχολικές Εκδηλώσεις-Δραστηριότητες

  1. Είναι στόχος του σχολείου οι μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν στο μάθημα θετικά όχι παθητικά, αλλά και σε σχολικές δραστηριότητες, σε καινοτόμα προγράμματα και ενδοσχολικές εκδηλώσεις, για να καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους. Καθώς στόχος κάθε δραστηριότητας είναι η σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, είναι σκόπιμο οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, ώστε να αισθάνονται υπεύθυνοι/ες και να  αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους & τα ενδιαφέροντά τους.
  2. Κατά τη διάρκεια μίας σχολικής επίσκεψης η συμπεριφορά μας είναι ίδια με αυτήν εντός του χώρου του Σχολείου. Δεν ξεχνάμε ότι είμαστε πρεσβευτές του Σχολείου μας, οπότε η στάση μας αποτυπώνει την ταυτότητά του.

 

Συνεργασία Σχολείου Οικογένειας-Συλλόγου Γονέων /Κηδεμόνων

  1. Η φοίτηση των μαθητών βάσει του νόμου είναι υποχρέωση των κηδεμόνων και πρέπει να είναι τακτική. Το όριο επαρκούς φοίτησης είναι 114 απουσίες, εφόσον οι αδικαιολόγητες δεν ξεπερνούν τις 50. Η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων πρέπει να είναι ανελλιπής και όχι επιλεκτική. Οι απουσίες δικαιολογούνται πλέον και ο γονέας-κηδεμόνας μπορεί να αιτηθεί δικαιολόγησης μέχρι δύο (2) ημέρες συνεχόμενες και μέχρι πέντε συνολικά στο έτος, μέσα σε 10 ημέρες από την επάνοδο του μαθητή /μαθήτριας στο σχολείο.  Οι κηδεμόνες, βάσει νόμου, είναι επίσης υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τηλεφωνικά το σχολείο σε περίπτωση απουσίας του μαθητή. Το σχολείο επιδιώκει την  αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός.
  2. Η ενημέρωση των κηδεμόνων για τη φοίτηση των μαθητών γίνεται με αποστολή μηνύματος Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου. Οι κηδεμόνες πρέπει να ειδοποιούν έγκαιρα τη Διεύθυνση του Σχολείου για κάθε αλλαγή της διεύθυνσης κατοικίας τους ή του αριθμού των τηλεφώνων τους ή διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Ποιότητα του  σχολικού χώρου

  1. Κάθε φθορά αναφέρεται στο γραφείο του Διευθυντή. Το 5μελές συμβούλιο κάθε τμήματος θα έχει την ευθύνη της αίθουσας διδασκαλίας μαζί με τον/την υπεύθυνο εκπαιδευτικό . Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτηρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον μαθητή/την μαθήτρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
  2. Χρησιμοποιούμε σωστά (όπως και στο σπίτι μας) τις τουαλέτες και τους νιπτήρες με σκοπό να αποτρέψουμε την εμφάνιση ασθενειών και δεν προκαλούμε προβλήματα στο αποχετευτικό σύστημα και στις εγκαταστάσεις.

Ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης

Στόχος του σχολείου είναι: η αγωγή και η μάθηση για τους μαθητές σε γόνιμο και εποικοδομητικό περιβάλλον. Ως εκ τούτου, για κάθε σημαντικό θέμα που απασχολεί τη Σχολική Κοινότητα καταβάλλεται προσπάθεια να γίνεται γόνιμη συζήτηση και αναλυτική ανταλλαγή επιχειρημάτων στο πλαίσιο της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι δεκτικός σε ενδεχόμενες προτάσεις, στο πλαίσιο της νομιμότητας, οι οποίοι θα διευκολύνουν τον παραπάνω στόχο. Μέσα σε αυτό το πνεύμα και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Ο Διευθυντής

Ο Σύλλογος διδασκόντων 7ου Γυμνασίου Ιλίου

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Το 15μελές μαθητικό συμβούλιο