«Συμμετοχή σε αθλήματα για άτομα με αναπηρίες: Συμπερίληψη & Ενσυναίσθηση»

ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ

(Γράφει η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, Μαυρίδου Βάνα)

– Κατά το Β΄τρίμηνο, στο πλαίσιο της συμπερίληψης και ευαισθητοποίησης των μαθητών/τριων όσον αφορά τα ΑμΕΑ έγινε μια εισαγωγική δράση για την αναπηρία κατά την οποία παίχτηκαν παιχνίδια τροποποιημένα έτσι ώστε τα παιδιά να μπουν στη θέση των παιδιών με αναπηρίες και να αναπτύξουν την ενσυναίσθησή τους. Συμμετείχαν τα παιδιά όλων των τάξεων, και αναπτύχθηκε συνεργασία με τη δασκάλα της παράλληλης στήριξης. Στο τέλος διατέθηκε χρόνος για να εκφράσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τις απόψεις τους σχετικά με θέματα ασφάλειας , δυσκολίας πρόσβασης και πώς βίωσαν αυτήν την εμπειρία τους. Τα σχόλιά τους ήταν όχι μόνον ενθαρρυντικά αλλά εκφράστηκαν και συναισθήματα θαυμασμού για την ανάπτυξη ιδιαίτερων ικανοτήτων που αναπτύσσουν τα ΑμΕΑ, εξαιτίας κάποιων αισθητηριακών ελλείψεων.

– Ιδιαίτερα στην πρώτη τάξη, όπου υπάρχει μαθητής με κινητική αναπηρία (σε αμαξίδιο), η συμπερίληψη έχει απόλυτη εφαρμογή στην πράξη. Το μάθημα της φυσικής αγωγής γίνεται με την βοήθεια και της δασκάλας της παράλληλης στήριξης αλλά και της σχολικής νοσηλεύτριας. Οι συμμαθητές/τριες επίσης συμμετέχουν, τροποποιώντας τις δυνατότητες τους (μειώνουν την ταχύτητά τους – περπατούν αντί να τρέχουν), ενώ παράλληλα βοηθούν και στην μετακίνηση του μαθητή.

Τα παιχνίδια που παίχτηκαν ήταν:

– Χειροσφαίριση και ποδόσφαιρο κωφαλάλων ( αισθητηριακή αναπηρία) διατηρώντας τους βασικούς κανονισμούς των παραπάνω αθλημάτων και με τροποποίηση ως προς την συνεννόηση και συνεργασία μεταξύ των παικτών αλλά και του διαιτητή μόνο με βασική νοηματική και με βλεμματική επαφή.
– Βόλεϊ καθιστών (κινητική αναπηρία). Παίχτηκε στο γυμναστήριο του σχολείου με φιλέ χαμηλό και σε γήπεδο μικρότερων διαστάσεων, με 6 παίκτες εναντίον 6 παικτών, με τους κανόνες του παιχνιδιού να διατηρούνται στη βάση του παιχνιδιού (δηλ. το πολύ 3 πάσες μεταξύ των παιχτών).
– Γκολ-Μπολ (τυφλότητα). Ο αθλητής με την βοήθεια βλέποντα οδηγού παίρνει θέση απέναντι από την εστία όπου ο τερματοφύλακας προσπαθεί να αποκρούσει την μπάλα μόνο από τον ήχο της (έχει προσαρμοστεί κουδουνάκι πάνω της). Ο τερματοφύλακας με ψηλάφηση της χαρτοταινίας που τοποθετήθηκε για τον σκοπό αυτό, παίρνει θέση μπροστά από το τέρμα. Οι θεατές απαραιτήτως κάνουν απόλυτη ησυχία για να διευκολύνουν τους αθλητές.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση