Τηλεφωνική γραμμή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης για παιδιά και εφήβους: 10306

Καλώντας στην τηλεφωνική γραμμή 10306, οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν:

Επιλογή 1: Για ψυχολογική βοήθεια

Επιλογή 2: Για κοινωνικά θέματα

Επιλογή 3: Για θέματα που αφορούν σε παιδιά και εφήβους  

Σε κάθε επιλογή απαντάει ξεχωριστή ομάδα ειδικών, κατάλληλων για το αντίστοιχο αίτημα.  Η επιλογή 3 που αφορά γονείς, παιδιά και εφήβους και εκπαιδευτικούς,   στελεχώνεται από Παιδοψυχίατρους, Παιδοψυχολόγους και Κοινωνική Λειτουργό.

Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη για θέματα που αφορούν Παιδιά και Εφήβους

Α. Από  τη Γραμμή, προσφέρονται ανώνυμα υπηρεσίες συμβουλευτικής, υποστήριξης και καθοδήγησης για κάθε προβληματισμό που απασχολεί τους γονείς,  μικρά παιδιά,  εφήβους και εκπαιδευτικούς, σχετικό με την ψυχική υγεία και τη συμπεριφορά των παιδιών και των εφήβων, είτε σχετίζονταν με τις συνθήκες απομόνωσης, είτε όχι.

Β.  Πρόγραμμα θεραπευτικών συνεδριών με γονείς. Στην εξέλιξη της λειτουργίας της Γραμμής, επιχειρείται γενίκευση της δράσης της στην Πρωτοβάθμια φροντίδα Ψυχικής Υγείας, η οποία στοχεύει να καλύψει πρώιμες ανάγκες διαχείρισης εσωτερικευμένων ή εξωτερικευμένων προβλημάτων που παρουσιάζουν τα παιδιά σχολικής ηλικίας (Δημοτικό), μέσω της οργανωμένης θεραπευτικής παρέμβασης στους γονείς τους.

Συγκεκριμένα, έχουν σχεδιαστεί και προσφέρονται  δωρεάν 10 τηλεφωνικές ή μέσω βιντεοκλήσης θεραπευτικές συνεδρίες στους γονείς παιδιών, τα οποία παρουσιάζουν άγχος, φοβίες, διάσπαση προσοχής, υπερκινητικότητα, διαταραχές συμπεριφοράς, διαταραχές διαγωγής ή προβλήματα στη χρήση του διαδικτύου.

Διαδικασία επιλογής. Αφού ακούσει ο ειδικός ψυχικής υγείας το αίτημα του γονέα, θα ζητήσει από τον καλούντα την συναίνεσή του για να καταγράψει βασικά στοιχεία επικοινωνίας, ώστε να προγραμματιστούν τα επόμενα ραντεβού. Θα είναι εβδομαδιαία, ει δυνατόν σε σταθερή μέρα και ώρα, προσαρμοσμένη στο πρόγραμμα του καλούντα και τις δυνατότητες της Γραμμής.

Παρέμβαση. Πραγματοποιείται τηλεφωνικά ή  μέσω βιντεοκλήσης.  Το πρώτο ραντεβού θα αφιερώνεται στη λήψη λεπτομερούς αναπτυξιακού ιστορικού και τα επόμενα στη δομημένη παρέμβαση υποστήριξης, κατάλληλης για το κύριο σύμπτωμα που παρουσιάζει το παιδί τους.  Στην αρχή και το τέλος της παρέμβασης συμπληρώνονται ερωτηματολόγια από τους γονείς με στόχο την αξιολόγηση της παρεχόμενης υπηρεσίας.

 

Γ. Παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας και σε εφήβους

Λόγω της ιδιαιτερότητας αυτών των ηλικιών και τις ξεχωριστές ανάγκες τους, η ομάδα μας παραμένει προς το παρόν στη διάθεση  των γονέων  (ή των ιδίων αν πρόκειται για εφήβους) για την ανώνυμη κάλυψη και συμβουλευτική μέσω τηλεφωνικής κλήσης, ενώ σχεδιάζεται η εξ αποστάσεως θεραπευτική παρέμβαση και θα ενημερωθείτε σύντομα για αυτή.

Σας προτρέπουμε να αξιοποιήσετε αυτήν τη δωρεάν υπηρεσία ψυχοκοινωνικής παρέμβασης ή/και να προτρέψετε γονείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα παιδιά τους και δεν έχουν πρόσβαση σε παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες να επικοινωνήσουν με την γραμμή και να επωφεληθούν από τις υπηρεσίες της.

Με εκτίμηση,

Ελένη Λαζαράτου

Καθηγήτρια Παιδοψυχιατρικής

Α΄ Ψυχιατρική Κλινική, ΕΚΠΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση