Αποτίμηση Σχεδίου Δράσης 2022-2023 με θέμα: “Βελτίωση σχέσεων ανάμεσα στην οικογένεια και την σχολική μονάδα, άμεση εμπλοκή των γονέων στις εκπαιδευτικές δράσεις”
Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
- Η επίσκεψη παιδοψυχολόγου δεν έγινε λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους γονείς.
- Η επίσκεψη παιδιάτρου δεν έγινε λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους γονείς.
- Προστέθηκε η παρουσίαση των επαγγελμάτων των γονέων μέσα στον χώρο του νηπιαγωγείου
- Η προγραμματισμένη επίσκεψη στο Μουσείο ΕΥΑΘ αντικαταστάθηκε , λόγω επιμονής της Α/θμιας Δ/νσης για την τήρηση κάποιων κανόνων στη μεταφορά με λεωφορείο, με επίσκεψη στο πάρκο της Νέας Ελβετίας που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το Νηπιαγωγείο , με την συμμετοχή των γονέων.
- Τον Μάιο δόθηκε ερωτηματολόγιο στους γονείς για την αποτίμηση του σχεδίου δράσης.
Αποτελέσματα της Δράσης
Για την αποτίμηση του σχεδίου δράσης δόθηκε στους γονείς ερωτηματολόγιο που αφορούσε στο σχέδιο δράσης και στόχευε στους παρακάτω άξονες: ενημέρωση-επικοινωνία -συνεργασία Νηπιαγωγών και Γονέων και στην ενεργή εμπλοκή των γονέων στις δράσεις του Νηπιαγωγείου. Απάντησαν οι 29 απο τους 31 γονείς, οι δύο αδυνατούσαν λόγω απουσίας τους απο την χώρα. Η διερεύνηση των ερωτηματολογίων έδειξε: α) όσον αφορά την ενημέρωση-επικοινωνία απο το Νηπιαγωγείο ένα μικρό ποσοστό γονέων δήλωσαν ότι επιθυμεί την συχνότητα της κάθε εβδομάδας β) όσον αφορά την διάθεσή τους κατά τις επισκέψεις στον χώρο του Νηπιαγωγείου, οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν ότι νιώθουν ασφάλεια, άνεση, εμπιστοσύνη, οικειότητα, χαρά κατά την επικοινωνία-συνεργασία τους με τους Νηπιαγωγούς γ) επίσης όλοι θεωρούν ότι αυτή η συνεργασία έχει επηρεάσει θετικά το παιδί τους δ) η πλειοψηφία θεωρεί ότι η σχέση τους με τις Νηπιαγωγούς ήταν άριστη ε) οι περισσότεροι επιθυμούν σαν είδος συνεργασίας την συνομιλία με τις Νηπιαγωγούς στ) οι δράσεις που άρεσαν στους περισσότερους ήταν η παρουσίαση επαγγέλματος. Για αρκετούς γονείς η ενεργός συμμετοχή τους στις δράσεις του Νηπιαγωγείου δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί κυρίως λόγω έλλειψης χρόνου και για κάποιους λόγω έλλειψης διάθεσης για συνεργασία. Οι περισσότεροι γονείς δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι απο τις δράσεις που έγιναν, θεώρησαν την συμπεριφορά των Νηπιαγωγών υποστηρικτική και ουσιαστική. Η πλειοψηφία των γονέων έκανε προτάσεις για τον εμπλουτισμό του σχεδίου δράσης και δήλωσαν ότι επιθυμούν να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά.
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
- Οι ατομικές συναντήσεις με τους γονείς για κάθε πρόβλημα που προ έκυπτε
- Η ενημέρωση της Συντονίστριας Εκπαίδευσης και της α/βαθμιας διεύθυνσης
- Η συνεργασία μεταξύ των Νηπιαγωγών και της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
- Ο χρόνος που δεν μπόρεσαν να διαθέσουν κάποιοι γονείς , ειδικά στην παρουσίαση του επαγγέλματός τους,
- Η έλλειψη διάθεσης συνεργασίας κάποιων γονέων.
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
- Μέσα από την παρουσίαση των επαγγελμάτων των γονέων έγιναν κολλάζ των παιδιών, εδέσματα, φυτεύτηκαν λουλούδια από τα παιδιά στην αυλή του σχολείου.
- Εγινε ο εξωτερικός καθαρισμός του κτηρίου του Νηπιαγωγείου (αφαίρεση grafiti)
- Εμπλουτίστηκε η βιβλιοθήκη του Νηπιαγωγείου με την δωρεά βιβλίων από τους γονείς.
- Εγινε δωρεά 2 ηχείων και μικροφώνου , από τους γονείς , τα οποία αξιοποιήθηκαν στην γιορτή λήξης .
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
1) Επιμόρφωση που αφορά στο παιδικό πένθος. 2) Επιμόρφωση που αφορά τις πρώτες βοήθειες.
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Προτάσεις της ομάδας δράσης:1) Πρόταση για δημιουργία Σχολής Γονέων. 2) Πρόταση για δημιουργία Συλλόγου Γονέων.
Προτάσεις γονέων , μέσα απο την επεξεργασία των ερωτηματολογίων: 1) Ανάγνωση παιδικών παραμυθιών, 2)Επίσκεψη στο Μουσείο ανθρώπινου σώματος, 3) Αθλητικές δραστηριότητές 4) Καλλιτεχνικές δραστηριότητες 5) Μουσικοκινητικές δραστηριότητες 6) Επισκέψεις σε μουσεία 7) γνωριμία των παιδιών με περισσότερα επαγγέλματα 7) Δραστηριότητες που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος 8) Επίσκεψη διατροφολόγου
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
1) Επιμόρφωση γονέων απο παιδοψυχολόγο , που αφορά στους τρόπους επίλυσης συγκρούσεων των παιδιών, στην οριοθέτηση τους, στην κατανόηση των κανόνων της τάξης. 2) Ενημέρωση απο λογοθεραπευτή , λόγω αρκετών προβλημάτων ομιλίας στα παιδιά. 3) Επιμόρφωση απο θεατρολόγο , προκειμένου να χρησιμοποιηθεί η τεχνική του δράματος για την εκτόνωση των εντάσεων των παιδιών. 4) Ενημέρωση απο παιδίατρο για λύση αποριών και τρόπων αντιμετώπισης των ιώσεων. 5) Επιμόρφωση απο παιδοψυχολόγο με θέμα τις ενδοοικογενειακές συγκρούσεις.
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος
1) Η συνεργασία ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και τους γονείς κρίθηκε απο την ομάδα δράσης ως μια διαδικασία που εξελίσσεται και έχει περιθώρια βελτίωσης και επαναπροσδιορισμού , όσον αφορά στην επιλογή των δραστηριοτήτων και στην σκοπιμότητά τους. Θεωρούμε ότι είναι αναγκαία η συνέχιση της και ο εμπλουτισμός της κατα το επόμενο σχολικό έτος. 2) Οπως προέκυψε απο την διερεύνηση των ερωτηματολογίων που δόθηκαν στους γονείς για την αποτίμηση του σχεδίου δράσης, οι περισσότεροι δήλωσαν ότι επιθυμούν την συνέχισή του και την επόμενη σχολικη χρονιά και έκαναν προτάσεις για τον εμπλουτισμό του σε δράσεις.
year-2020-school-9190576-form-3-synopsis (1)
Ένα μουσικό δρώμενο με την συμμετοχή των παιδιών και των δύο Νηπιαγωγείων και δύο μουσικών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 24-5-2022 στον αύλειο χώρο του σχολείου.Οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα με τους μουσικούς,οι οποίοι σύνέθεσαν ένα τραγούδι μαζί με τα παιδιά, το οποίο θα επεξεργαστεί και θα σταλεί με mail στους γονείς.Τους ευχαριστούμε θερμά.