Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία”
Τίτλος Προγράμματος: ” Η Γη γυρίζει- Πλανήτες”
Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το ηλιακό σύστημα από picou picou https://youtu.be/zrT4jLRsHUI
Φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για το τι ξέραμε για το διάστημα και τους πλανήτες και τί άλλο θα θέλαμε να μάθουμε
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων, μας επισκέφτηκε το πλανητάριο όπου μάθαμε για το ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες, τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στο φεγγάρι, τις μαύρες τρύπες, τους πλανήτες νάνους κλπ
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε ότι μας φάνηκε πιο ενδιαφέρον από όλα αυτά που παρακολουθήσαμε
Γίναμε ο ήλιος και φωτίσαμε με το φως μας την γη.
Καθώς εκείνη περιστρεφόταν καταλάβαμε το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας και νύχτας
Ζωγραφίσαμε την μέρα και μεταμορφώσαμε μαγικά την ζωγραφιά μας σε νύχτα ( βγάζοντας την αρχική ζωγραφιά φωτοτυπία)
Στη συνέχεια, κρατώντας την ζωγραφιά της μέρας στο ένα χέρι και της νύχτας στο άλλο παίξαμε το παιχνίδι ” μέρα – νύχτα”. “Όταν ακούς μέρα, σήκωσε την εικόνα που δείχνει μέρα και όταν ακούς νύχτα την εικόνα που δείχνει νύχτα. Πρόσεξε μην μπερδεύεις!!”
Εικαστικό με θέμα τη μέρα- νύχτα
Αντιστοιχίσαμε και αντιγράψαμε λέξεις σχετικές με το διάστημα
Μεταμορφώσαμε την bee bot σε αστροναύτη και ταξιδέψαμε στον αγαπημένο μας πλανήτη
Τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες ασχολήθηκαν με το θέμα που δουλεύαμε. Πχ στη ζωγραφική με αφορμή το βιβλίο που μελετούσαμε και στα lego έφτιαξαν ένα σεληνιακό ρόβερ
Διαλέξαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη και τον δημιουργήσαμε στο χαρτόνι
Τα παιδιά ασχολήθηκαν και στα αγγλικά με τους πλανήτες και τις αγγλικές ονομασίες τους
Μιλήσαμε για τη μέρα και τη νύχτα, την θέση της γης και τη κίνηση της γύρω από τον ήλιο και πειραματιστήκαμε με τις σκιές
Διαβάσαμε το παραμύθι “Με μια κουβέρτα στο διάστημα” και κάναμε παρατήρηση με τηλεσκόπιο
Παιχνίδι μνήμης με κάρτες πλανητών
Παιχνίδι εμπέδωσης πληροφοριών για την ενότητα της μέρας και της νύχτας -τα παιδιά τοποθετούσαν τις κάρτες όπου ταίριαζαν είτε στην πλευρά της μέρας είτε της νύχτας
Κινητικό παιχνίδι όπου οι πλανήτες (τυπωμένοι δύο φορές) είναι σκορπισμένοι στο πάτωμα. Τα παιδιά περπατούν σαν αστροναύτες γύρω τους και μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν έναν, ψάχνουν ποιο άλλο παιδί έχει τον ίδιο και γίνονται ζευγάρια.
Δραματοποίηση της κίνησης των πλανητών γύρω από τον ήλιο
Με ανακυκλώσιμα υλικά κατασκευάσαμε τη δική μας στολή αστροναύτη
Άσκηση αξιολόγησης πληροφοριών – τα παιδιά τοποθέτησαν τις καρτέλες με τους πλανήτες στη σωστή θέση – τροχιά σε σχέση με τον ήλιο
Ομαδικές κατασκευές για το ηλιακό μας σύστημα
Φτιάξαμε και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι « Ποιος θα φτάσει πρώτος στη Σελήνη»
Αφού μάθαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και κάποια χαρακτηριστικά σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να αναπαραστήσουμε το ηλιακό μας σύστημα. Με τι μοιάζει, τι σχήματα έχει, με τι αντικείμενα του χώρου μας θα μπορούσαμε να το στήσουμε. Εύκολα βρέθηκε η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε μπάλες. Βρήκαμε όσες είχαμε στο σχολείο μας και κάποιες που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους. Συγκρίναμε μεγέθη, διαλέξαμε χρώματα και τις τυλίξαμε, σκεφτήκαμε την θέση του κάθε πλανήτη σε σχέση με τον ήλιο και τα τοποθετήσαμε στο πάτωμα μας που θα είναι το διάστημα. Μετά σκεφτήκαμε πώς θα φτιάξουμε τις τροχιές (κορδέλες, σχοινιά, λωρίδες χαρτί) και δημιουργήσαμε.
Το ηλιακό μας σύστημα όμως δεν μπορούσε να μείνει στο πάτωμα, οπότε αποφασίσαμε να το μαζέψουμε και να το βάλουμε σε ένα κουτί. Όποτε θέλουμε μπορούμε να το ξαναστήνουμε. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ομάδα παιδιών μπορεί να δοκιμάζει να το στήνει , ανακαλώντας τις γνώσεις του για τα ονόματα των πλανητών, τα μεγέθη, τα χρώματα, τη θέση και την απόσταση τους από τον ήλιο.
Σε όλα αυτά μας βοήθησαν πολύ τα βιβλία:
Εργαστήρια δεξιοτήτων «Εγώ, εσύ, εμείς..»
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Τίτλος: «Εγώ, εσύ, εμείς..»
Σκοπός των εργαστηρίων αυτών ήταν να προωθήσουν την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας του νηπιαγωγείου.
Επιδιώξαμε τα παιδιά να νοιώσουν τη δύναμη της συνεργασίας.
Επίσης να προβληματιστούν για τις σχέσεις με τους φίλους τους και τους τρόπους διαχείρισης, όταν αυτές διαταράσσονται.
Οι στόχοι μας λοιπόν ήταν:
Να αναγνωρίζουν συναισθήματα ανάλογα με τις καταστάσεις που τα προκαλούν.
Να εξοικειωθούν στο να αναγνωρίζουν και να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν οι άλλοι σε μια κατάσταση σύγκρουσης
Να αναγνωρίσουν θετικά χαρακτηριστικά και δεξιότητες που έχουν τα ίδια αλλά και οι άλλοι και επομένως να είναι ανεκτικά απέναντι στους άλλους.
Να πιστέψουν στον εαυτό τους και να αντιληφθούν ότι όλοι κρύβουμε μέσα μας δυνατότητες.
Γνωρίζουμε τα συναισθήματά μας
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η παλέτα των συναισθημάτων” της Έρας Μουλάκη και δώσαμε χρώματα στα συναισθήματά μας.
Φτιάξαμε και τον κήπο των συναισθημάτων
Ο τροχός των συναισθημάτων θα μας βοηθήσει να τα αναγνωρίζουμε. Κάθε φορά που κάποιο παιδί θέλει να εκφράσει αυτό που νιώθει μπορεί να γυρίζει τον δείκτη στο συγκεκριμένο συναίσθημα.
Ή μπορεί να βάλει το μανταλάκι με το όνομά του στην αντίστοιχη φατσούλα
Χαρά – Λύπη
Τι με κάνει χαρούμενο και τι λυπημένο. Ζωγραφίσαμε σε χαρτόνι προσωπάκια χαρούμενα στην μια όψη και λυπημένα στην άλλη. Τα παιδιά έπαιξαν με αυτά κουκλοθέατρο και έλεγαν γιατί είναι χαρούμενα ή λυπημένα.
Την ημέρα κατά της σχολικής βίας τα παιδιά σκέφτηκαν τι τα κάνει χαρούμενα και τι λυπημένα στο σχολείο και δημιούργησαν αυτήν την αφίσα.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” O παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης” της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη
Αφού συζητήσαμε τι μας κάνει χαρούμενους και τι λυπημένους, ζωγραφίσαμε ό,τι μας κάνεις λυπημένους σε ένα μπαλόνι και ό,τι μας κάνει χαρούμενους σε μια καρδιά και φτιάξαμε το παρακάτω ομαδικό κολάζ.
Κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας
Θυμός
Αφού κλείσαμε το θυμό μας σε ένα μπαλόνι..
γνωρίσαμε διάφορες τεχνικές διαχείρισης θυμού,
την τεχνική της χελώνας , κατά την οποία όταν νιώθουμε θυμό μαζεύουμε το σώμα μας κοντά μας, αγκαλιάζουμε το κεφάλι μας με τα χεράκια μας και προσπαθούμε να ηρεμήσουμε όπως η μικρή χελωνίτσα μέσα στο καβούκι της.
Το φανάρι του θυμού
Επισημάναμε πως είναι εντάξει να θυμώνουμε ( όλοι θυμώνουν κάποια στιγμή) αλλά δεν είναι εντάξει να αντιδρούμε με επικίνδυνο( για τους άλλους ή για τον εαυτό μας ) τρόπο. Καταλήξαμε στα τρία βήματα: στάσου- σκέψου- πράξε και φτιάξαμε το φανάρι του θυμού για να ανατρέχουμε σε αυτό κάθε φορά που νιώθουμε θυμωμένοι.
Τα τρία βήματα του θυμού τα αποτυπώσαμε στο παρακάτω φύλλο εργασίας
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο μεγάλος θυμός ” του Allance, Mireille d’
και φτιάξαμε ένα θυμόμετρο.
Εκεί θα μετράμε το θυμό μας, που σημαίνει ότι τον αναγνωρίζουμε και κατανοούμε και το μέγεθος του. Τοποθετήσαμε το θυμόμετρο στην γωνιά της ηρεμίας μαζί με τον τροχό των συναισθημάτων και το κουτί της ηρεμίας μέσα στο οποίο θα βρίσκει κάτι να το ηρεμεί κάθε παιδί που νιώθει άγχος, θυμό ή φόβο.
Φόβος
Διαβάσαμε το βιβλίο “Μια στάλα θάρρος του Νίκολα Κίνεαρ
Μια αστεία αλλά και ενθαρρυντική ιστορία, που δείχνει ότι όλοι είμαστε πολύ πιο γενναίοι απ’ όσο νομίζουμε.
Επίσης και το βιβλίο ”Τύρινος ο κλέφτης των φόβων” που διαβάσαμε μας έμαθε να τολμάμε και να ξεπερνάμε τους φόβους μας
Το βάζο των φόβων
Τα παιδιά ζωγράφισαν τους φόβους τους και αφού είπαμε ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχουμε φόβους είπαμε ιδέες για το πώς μπορούν να τους αντιμετωπίσουμε. Έπειτα τους κλείσαμε στο βάζο και είπαμε πως όποτε κάποιος από μας κάνει κάποια προσπάθεια για να ξεπεράσει τον φόβο του θα βάζει μέσα στο βάζο ένα μπαλάκι από γκοφρέ στον πάτο του βάζου. Όταν το βάζο πια γεμίσει σημαίνει ότι έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες άρα οι φόβοι μας δεν θα χωρούν στο βάζο και θα πετάξουν μακριά.
Μιλήσαμε για τους φόβους μας, τους ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τον δράκο που τους παίρνει μακριά ..
Κατασκευάσαμε και την ” κυρία Φοβιτσιάρα” και της δώσαμε να φάει τους φόβους μας και να τους πάρει μακριά.
Διασχίσαμε το διάδρομο του φόβου μας προσπαθώντας να τον καταπολεμήσουμε
Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Γαΐτη, τον παρατηρήσαμε, σκεφτήκαμε τι μπορεί να φοβόταν ο ζωγράφος. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και τον χρωματίσαμε. Τέλος, τον προσθέσαμε στην πινακοθήκη μας.
Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας φόβους στο παρακάτω φύλλο εργασίας
Γνωρίζουμε τον εαυτό μας
Ρίξαμε το ζάρι και κατευθύναμε την μελισσούλα στην κάρτα με τον αριθμό που έδειξε το ζάρι. Ύστερα απαντήσαμε στην ερώτηση της κάρτας που μας έτυχε ( περίγραψε τον εαυτό σου με 3 λέξεις, είμαι ξεχωριστός επειδή… και άλλα)
Διαβάσαμε το βιβλίο ” Όλες μου οι ρίγες” του Rudolph Shaina – Royer Danielle
και το κάθε παιδί ζωγράφισε τις δικές του ικανότητες, ταλέντα
Άλλο ένα βιβλίο που διαβάσαμε για τις ικανότητες και τις αδυναμίες είναι ” Ο φάλτσος νάνος” της Ράνιας
Μπουμπουρή
Ένας νάνος φάλτσος, δεν τολμάει να ανοίξει το στόμα του, γιατί ντρέπεται πολύ.
Ώσπου ψάχνοντας, ψάχνοντας, βρίσκει επιτέλους κάποιους που εκτιμούν το τραγούδι του… και τη φωνή του.
Φτιάξαμε το δέντρο της περηφάνιας με λουλούδια τους εαυτούς μας που ανθίζουν και είναι περήφανοι για ότι καταφέρνουν και για τον εαυτό τους όπως είναι.
Φιλία- Συνεργασία
Παιχνίδια για την ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας (προσπαθώ να βάλω τη μπάλα στο καλάθι χωρίς να την αγγίξω με τα χέρια μου)
Κάναμε το πείραμα με τα μακαρόνια. Ένα μακαρόνι μπορεί εύκολα να σπάσει. Πολλά μαζί όχι. Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί!
Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο για τη δύναμη της συνεργασίας: The power of teamwork , Bridge, Kitbull
Διαβάσαμε το Βιβλίο ” Του σχοινιού τα μανταλάκια ” του Αντώνη Παπαθεδούλου
Μάθαμε πως μόνοι μας μπορούμε να κάνουμε αρκετά πολλά πράγματα αλλά με την βοήθεια των άλλων και την συνεργασία μπορούμε να καταφέρουμε και κάποια που μόνοι μας δεν θα μπορούσαμε ( όπως να σηκώσουμε ένα παγκάκι ή ένα τραπέζι) . Ύστερα εξασκήσαμε την λεπτή κινητικότητα προσπαθώντας να κρεμάσουμε γρήγορα 5 μανταλάκια στο σχοινί. Ποιος θα τα καταφέρει πρώτος;
Σε ζευγάρια κρεμάσαμε τα μανταλάκια μας πάνω στον φίλο μας! Πολύ διασκεδάσαμε
Ακολούθησε το παρακάτω φύλλο εργασίας
Τι σημαίνει η λέξη ΦΙΛΙΑ για τον καθένα από εμάς; Το γράψαμε, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε το “ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ”
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Φεγγαροσκεπαστής” του Éric Puybaret
Ένα παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας και της συνεργασίας!!!Όλοι μαζί όταν ενωθούμε, μπορούμε να τα καταφέρουμε!!!
Τα παιδιά το απέδωσαν με αυτό το ομαδικό κολάζ
Ζωγραφίσαμε τι μπορούν να κάνουν οι καλοί φίλοι και κρεμάσαμε τις ζωγραφιές μας… με του σκοινιού τα μανταλάκια!!!!
Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Το δώρο της Παπλωματούς “του Τζεφ Μπριμπό
και φτιάξαμε το δικό μας πάπλωμα.
Το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα χρωματιστό χαρτί τι δώρο θα έκανε σε κάποιον που έχει ανάγκη και τα κόλλησαν όλα σε χαρτί του μέτρου μαζί με διάφορα κομμάτια από ύφασμα
Τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο “Ίσια το τιμόνι” του Chris Naylor- Ballesteros, ένα βιβλίο για την απογοήτευση, την ενθάρρυνση, την πίστη, την αφοσίωση, την αποφασιστικότητα, την αυτοπεποίθηση και την ενδυνάμωση της φιλίας.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από τις 1 ως τις 20 Μαρτίου 2023. Παρακαλώ ενημερωθείτε για τα όρια της σχολικής μονάδας και τη διαδικασία από τα επισυναπτόμενα αρχεία.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Φροντίζω το περιβάλλον”: “Μαθαίνω να ζω με τα ζώα συντροφιάς”.
Στο πλαίσιο του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων αναφερθήκαμε στα ζώα συντροφιάς. Στο νηπιαγωγείο μάς επισκέφθηκαν δύο αδέσποτα ζώα, η Πετούνια (γάτα) και ο Ρέξ (σκύλος). Μας είπαν την ιστορίας τους πώς από κατοικίδια βρέθηκαν στο δρόμο.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, τα περιποιήθηκαν και αποφάσισαν να τους φτιάξουν ένα μικρό σπιτάκι για όσες μέρες μείνουν στο σχολείο μας.
Πέρασαν τόσο ωραία κοντά μας που αποφάσισαν να μείνουν για πάντα φίλοι….
Η επίσκεψη των ζώων ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει μια συζήτηση για το αν έχουμε κατοικίδιο, ή αν θα θέλαμε να έχουμε, αν φροντίζουμε τα αδέσποτα και αν όλα τα παιδιά φέρονται με τον σωστό ή λάθος τρόπο στα ζώα.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε το ζώο που έχουμε στο σπίτι μας ή που θα θέλαμε να είχαμε
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Ξουτ”….
… κι αποφασίσαμε να προσέχουμε και να αγαπάμε τα ζώα. Αφού απαγγείλαμε το ποίημα του Πολέμη “Αγαπώ τα ζώα” , ενώσαμε τα χέρια και δώσαμε υπόσχεση “ποτέ δεν θα πειράξω τα ζώα τα καημένα”…
Τι κάνουμε όμως αν συναντήσουμε στο δρόμο ζωάκι που χρειάζεται τη βοήθειά μας; Απαντήσεις στις απορίες μας μάς έδωσε η διαδικτυακή επίσκεψη στην ιστοσελίδα της φιλοζωικής ομάδας “Σείριος”
Για να ενημερώσουμε και άλλους για όλα αυτά που μάθαμε φτιάξαμε αφίσες για το τι χρειάζονται τα ζώα μας, τα δικαιώματά τους, τις ανάγκες τους και την φροντίδα τους…
Εκτός από τις αφίσες, κατασκευάσαμε γαντόκουκλες γατάκια και σκυλάκια. Τα παιδιά έτσι έδωσαν φωνή στα ζωάκια για να εκφράσουν τις ανάγκες, τα δικαιώματα, αλλά και τα συναισθήματά τους…
Έπειτα, παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής… Πώς νιώθουν τα ζώα στους πίνακες; Τα παιδιά; Μας βοήθησε σε αυτό το ρολόι των συναισθημάτων.
Με την βοήθεια του Ρεξ και της Πετούνιας παίξαμε πολλά παιχνίδια: παιχνίδια μνήμης, παρατηρητικότητας, παζλ, παντομίμας, παιχνίδια ρόλων και διαδρομές με τη ρομποτική μελισσούλα “Bee-bot” κ.λπ.
….. μάθαμε τον αριθμό 6 ταΐζοντας έξι κόκαλα στον Ρεξ…
…. και το γράμμα “Ζ,ζ”, όπως ‘ζώο”, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα, το σχηματίσαμε, το περπατήσαμε, το χορέψαμε, το ζωγραφίσαμε και το γράψαμε…
Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο ακούσαμε το τραγούδι “Σκιά στη γη” ,
https://www.youtube.com/watch?v=vZqM_q1Yh9M
…. το ζωγραφίσαμε…
… κα δώσαμε το τελικό μας μήνυμα ¨ΤΑ ΖΩΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΟΡΑΤΑ”
Χριστουγεννιάτικες δράσεις..
Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος όλοι μαζί στολίσαμε με τραγούδια και χορό το χριστουγεννιάτικο μας δέντρο και τις τάξεις μας, και αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για τη γιορτή που ξετρελαίνει μικρούς και μεγάλους!!!
Αρχίσαμε να κάνουμε τις κατασκευές μας..
Μιλήσαμε όμως και για το πνεύμα των Χριστουγέννων, την αγάπη και την προσφορά στους μη έχοντες.. Με αφορμή αυτή τη συζήτηση όπως κάθε χρόνο με την αμέριστη βοήθεια όλων των οικογενειών και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για της οικογένειες που στηρίζει το Φιλόπτωχο Ταμείο της Ενορίας Εισοδίων της Θεοτόκου Νέων Αλατσάτων, με την ελπίδα κανένα οικογενειακό τραπέζι να μην είναι άδειο αυτές τις άγιες μέρες.
Όμως δεν θα μπορούσαμε να μην σκεφτούμε και τα παιδάκια που βασανίζονται από χρόνιες ασθένειες και να βάλουμε το λιθαράκι μας , πάντα με την συμβολή των οικογενειών του σχολείου μας, στην θεραπεία τους.. Αυτό το καταφέραμε με την αγορά αστεριών από την “make a wish “. Ας ελπίσουμε ότι με αυτή μας την πράξη αγάπης θα βοηθήσουμε να επανέλθει το χαμόγελο σε περισσότερα παιδικά πρόσωπα..
Και επιτέλους μετά από τρία χρόνια περιορισμών και αποχής από κοινωνικές εκδηλώσεις , καταφέραμε με την αμέριστη βοήθεια του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων να πραγματοποιήσουμε την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.. Μαζί πραγματοποιήθηκε και το παζάρι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, το οποίο ενίσχυσαν με κατασκευές και όχι μόνο, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους συμμετείχαν στη διεξαγωγή της γιορτής μας, αλλά και τα 20ο και 56ο δημοτικά σχολεία τα οποία με χαρά μας προσέφεραν την αίθουσα πολλαπλών τους. Για μια ακόμη φορά αποδείξαμε εμπράκτως ότι όλοι μαζί με θέληση και καλή συνεργασία, αλλά και το σημαντικότερο, αγάπη για τα παιδιά μας μπορούμε να κάνουμε υπέροχα πράγματα!!
Όμως δεν θα μπορούσε να μην πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας η καθιερωμένη πλέον επίσκεψη του Άγιου Βασίλη , που έκανε τα πρόσωπα των μαθητών μας να λάμψουν από ενθουσιασμό!!! Τα δώρα που προσέφερε ο Άγιος Βασίλης, αγοράστηκαν από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.
Επίσης πιστοί στις παραδόσεις μας είπαμε τα κάλαντα στη γειτονιά του νηπιαγωγείου μας!!
Και σαν κλείσιμο της χρονιάς μας είπαμε να δούμε όλοι μαζί χριστουγεννιάτικες παιδικές ταινίες , απολαμβάνοντας ζεστά ποπ κορν..
Γιατί το νηπιαγωγείο δημιουργεί γλυκιές αναμνήσεις.. Όλοι μας είμαστε μέρος αυτών ..
Ευχόμαστε να έχουμε μια καλή χρονιά με υγειά , ευτυχία και ψυχική ηρεμία.. Με το καλό να ανταμώσουμε ξανά στο σχολείο μας, το 2023, για να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερες αναμνήσεις!!
Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Θεμ. ενότητα: “Ζω καλύτερα-Ευ ζην” : “Η ανάπτυξη της προσωπικής ταυτότητας”
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και, αφού γνωρίσαμε τους νέους μας φίλους, τις δασκάλες και την όμορφη τάξη μας, αποφασίσαμε να μάθουμε τους τρόπους με τους οποίους θα συνυπάρξουμε αρμονικά. Έτσι, όλοι μαζί, ορίσαμε τους κανόνες της τάξης μας..
Και τέλος μάθαμε πως ακόμα κι αν κάποια μέρα το “Τζάτζαλο” μας επισκεφθεί , αυτό συμβαίνει σε όλους και είναι εντάξει…
Επεκτείνοντας τους κανόνες της τάξης μας μάθαμε πως “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” καθώς και ότι “Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν” και επισημάναμε τα πράγματα που μπορούμε να πετύχουμε με τα λόγια και τα χέρια μας!! Διαβάσαμε το βιβλίο “οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν”, πήραμε μια χνουδωτή καρδιά στα χέρια, την βάλαμε στο αυτί μας και την αφήσαμε να μας ψιθυρίσει μια γλυκιά λέξη και μια λέξη που πληγώνει. Τις καταγράψαμε στον πίνακα και αποφασίσαμε να φυσήξουμε μακριά διώχνοντας τις λέξεις που πληγώνουν, λέγοντας “την γλυκιά λεξούλα κρατάω στην καρδιά, την άσχημη λεξούλα φυσάω μακριά”.
Τι μαγικά πράγματα συμβαίνουν αν “πούμε αυτή την λέξη”!!
Κι αφού μάθαμε όλα τα παραπάνω, αποφασίσαμε να γνωριστούμε ακόμα καλύτερα με τον εαυτό μας και με τους φίλους μας!!
Μάθαμε πως να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και το αρχικό του γράμμα, παίζοντας με αυτά!!
Παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέπτη και τον αποτυπώσαμε σε ένα πορτρέτο…
Και σε ομαδική εργασία καταγράψαμε το αγαπημένο μας χρώμα, φαγητό και παιχνίδι…
Και κλείσαμε το θέμα (προσωρινά) με ένα βιβλίο που μας μαθαίνει και μας θυμίζει να μην τα παρατάμε αλλά να πιστεύουμε στον εαυτό μας και στην δύναμη που κρύβεται μέσα μας…
Αναφερθήκαμε στην εξωτερική μας εμφάνιση και στο φύλο μας.. Είδαμε τις διαφορές μας , τις συζητήσαμε αλλά και τις ζωγραφίσαμε..
Τέλος μιλήσαμε για την αξία της φιλίας και πως όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα.. Με αφορμή το παραμύθι “Η σκάλα της αγάπης ” συνειδητοποιήσαμε πως ,πάντα η ομάδα λειτουργεί καλύτερα από τη μονάδα. Αλλά και με το υπέροχο τραγούδι “Εγώ και εσύ μαζί” είδαμε και αποτυπώσαμε για ακόμη μια φορά, πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι στη ζωή μας..
Έτσι λοιπόν λίγο πριν την αλλαγή της νέας χρονιάς και κοντά στην αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων για την τρέχουσα σχολική χρονιά..
Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά!
Αγαπητοί γονείς
Σας ενημερώνουμε ότι την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 9.00 το πρωί θα πραγματοποιηθεί ο καθιερωμένος αγιασμός στην αυλή του σχολείου μας. Μετά τον Αγιασμό θα γίνει από την διευθύντρια του σχολείου μας , κ. Αναγνωστάκη, η πρώτη ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας! Σας ευχόμαστε μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά!
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θέμα: Ανθρώπινα δικαιώματα και Συμπερίληψη Μέρος B: Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά
Αφού μιλήσαμε για την μοναδικότητα του καθενός μας, ήρθε η στιγμή να διερευνήσουμε τα πράγματα που όλοι οι άνθρωποι του κόσμου, μικροί και μεγάλοι, θέλουμε στη ζωή μας για να είμαστε χαρούμενοι και να έχουμε μια καλή, ήρεμη και ασφαλή ζωή.
Ξεκινήσαμε την εισαγωγή στο θέμα μας με την ιστορία της UNICEF με αφορμή τα πρόσφατα πολεμικά γεγονότα, που αρκετά παιδιά είχαν ήδη ακούσει από τις ειδήσεις.
Τα παιδιά μέσα από το κείμενο εντόπισαν κάποια από τα οικεία σε αυτά ανθρώπινα δικαιώματα και τα ζωγράφισαν.
Τα αποτύπωσαν και με άλλους τρόπους πλάθοντας τα με πλαστελίνη…
και παίζοντας παντομίμα…
Διαβάσαμε και ακούσαμε την αληθινή ιστορία της Μαλάλα, ενός κοριτσιού που αγωνίστηκε για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση.
Τι θα άλλαζαν τα παιδιά στον κόσμο αν είχαν το μαγικό μολύβι της Μαλάλα;
Ακόμη, μιλήσαμε και για το δικαίωμα στην ισότητα ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, θρήσκευμα και εθνικότητα. Αφορμή στάθηκε το βιβλίο “Η ισότητα” από τη σειρά “Μεγάλες ιδέες για μικρούς φιλοσόφους”
Τραγουδήσαμε το μελοποιημένο ποιήμα του Γιάννη Ρίτσου “Αν όλα τα παιδιά της γης…”
http://https://www.youtube.com/watch?v=9PLXKvsOpNI
Είδαμε τη Γη μας και μετά χορέψαμε γύρω της….
και ζωγραφίσαμε κάνοντας εικόνα τους στίχους του τραγουδιού/ ποιήματος…
Φτιάξαμε μόνοι μας παζλ και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια……
Αντιστοιχήσαμε την εικόνα του κάθε δικαιώματος με την αρχική φωνούλα της λέξης…..
Και φυσικά στο τέλος φτιάξαμε ομαδικές αφίσες για τα ανθρώπινα δικαιώματα με την τεχνική του κολλάζ.
Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θέμα: Ανθρώπινα δικαιώματα και Συμπερίληψη Μέρος Α: Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά
Στο τρίτο στη σειρά εργαστήρι για την φετινή χρονιά θα ασχοληθούμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη συμπερίληψη όλων των παιδιών στο σχολείο.
Αρχικά, προσεγγίσαμε το θέμα μιλώντας για την μοναδικότητα του κάθε παιδιού και του κάθε ανθρώπου. Έτσι, το κάθε παιδάκι πήρε τον λόγο, έγινε για λίγο “ο βασιλιάς/ η βασίλισσα της τάξης” και από τον θρόνο του μίλησε για τον εαυτό του, τις αγαπημένες του ασχολίες, τις προτιμήσεις του (σε ζωάκι, χρώμα, φαγητό κ.ά), αλλά και για τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια έγινε μια καταγραφή για το αγαπημένο χρώμα των παιδιών και για το χρώμα των ματιών τους σε πίνακες διπλής εισόδου.
Για την μοναδικότητα δεν θα μπορούσε να μας μιλήσει κάποιος καλύτερα από τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα, που μας έχει κερδίσει όλους με τις πλάκες, τα καμώματα του και το διόλου ελεφαντίσιο χρώμα του.
Με αφορμή τον Έλμερ, λοιπόν, τα παιδιά έκαναν ατομικές εργασίες και ομαδικές…
Έμαθαν την φωνούλα “Ε” όπως…. “εγώ”, όπως “εαυτός”, όπως “ΕΛΜΕΡ”!
Και έπαιξαν μαζί της….
Και αφού μιλήσαμε για τον εαυτό μας, τον είδαμε μέσα από έναν καθρέπτη και στη συνέχεια τον ζωγραφίσαμε όπως τον είδαμε εκεί!
Ακούσαμε επίσης το τραγούδί: “Εγώ είμαι εγώ ” – https://www.youtube.com/watch?v=kHPxgSLras0
Άλλα βιβλία που μας βοήθησαν να προσεγγίσουμε το θέμα της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας:
Τέλος, τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους μας παρουσίασαν τους εαυτούς τους και την οικογένειά τους.





























































































































































































































































































