Aγιασμός 2023-2024

Η νέα μας σχολική χρονιά ξεκινάει με τον καθιερωμένο “αγιασμό” και μας βρίσκει όλους μαζί χαρούμενους μικρούς μεγάλους,  έτοιμους για δράση και νέες εμπειρίες!!!

Καλή σχολική χρονιά…

IMG 53a6d3dd829e7ea0f1ea155a0a9a4799 V 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία”

Τίτλος Προγράμματος: ” Η Γη γυρίζει- Πλανήτες”

 

Αρχικά, παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για το ηλιακό σύστημα από picou picou https://youtu.be/zrT4jLRsHUI 

 

Φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για το τι ξέραμε για το διάστημα και τους πλανήτες και τί άλλο θα θέλαμε να μάθουμε

343544394 566247238997504 5799433574351082412 n

 

 

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων, μας επισκέφτηκε το πλανητάριο όπου μάθαμε για το ηλιακό σύστημα, τους πλανήτες, τον πρώτο άνθρωπο που πάτησε στο φεγγάρι, τις μαύρες τρύπες, τους πλανήτες νάνους κλπ

                    348358252 1377597129690326 8231667614733937913 n348358333 1464023047733837 1638920320642830966 n

 Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε ότι μας φάνηκε πιο ενδιαφέρον από όλα αυτά που παρακολουθήσαμε

                348358926 178101778246454 6098569917062791445 n                   349434258 627123942379438 9045716936237844869 n

348358397 1421382005307556 5572057212205917582 n      350270911 1261122011183575 9037871349076826950 n      350239899 278021991314171 6597325076628818413 n

 

 

 

Γίναμε ο ήλιος και φωτίσαμε με το φως μας την γη.

Καθώς εκείνη περιστρεφόταν καταλάβαμε το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας και νύχτας

                                               348358183 210562701914949 3987764887877702102 n                   349076262 804672671072662 4951862952346815710 n

351839543 784862126645599 7392648976501386866 n

 

Ζωγραφίσαμε την μέρα και μεταμορφώσαμε μαγικά την ζωγραφιά μας σε νύχτα ( βγάζοντας την αρχική ζωγραφιά φωτοτυπία)

                         346122774 3661528934173087 5183622163511001403 n                               348358815 2677327589071721 5621712238773834666 n

348359183 1372490330211942 4381655515943115129 n                                                             jn

Στη συνέχεια,  κρατώντας την ζωγραφιά της μέρας στο ένα χέρι και της νύχτας στο άλλο παίξαμε το παιχνίδι ” μέρα – νύχτα”. “Όταν ακούς μέρα, σήκωσε την εικόνα που δείχνει μέρα και όταν ακούς νύχτα την εικόνα που δείχνει νύχτα. Πρόσεξε μην μπερδεύεις!!”

348358232 195412606791188 4492952957935208002 n

 

Εικαστικό με θέμα τη μέρα- νύχτα

                                                                                           343494856 964013368073410 6907032942046597606 n

 

Αντιστοιχίσαμε και αντιγράψαμε λέξεις σχετικές με το διάστημα

                                                                     353883634 602253155342492 7723430003920813164 n                        348358248 140919295657118 6350438381549871963 n

 

Μεταμορφώσαμε την bee bot σε αστροναύτη και ταξιδέψαμε στον αγαπημένο μας πλανήτη

                                                       345854245 1991177481217797 8236644575578018404 n                      348358186 596635102597607 5941728445812070724 n

 

 Τα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες ασχολήθηκαν με το θέμα που δουλεύαμε. Πχ στη ζωγραφική με αφορμή το βιβλίο που μελετούσαμε και στα lego έφτιαξαν ένα σεληνιακό ρόβερ 

                                                     350289239 1427731091362964 5473760758598889625 n                  350243565 203667215948131 6208623386200027288 n

 

Διαλέξαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη και τον δημιουργήσαμε στο χαρτόνι

                        346114559 253495340685309 3066663054844085221 n            346123133 1281851979416521 5913597167202447473 n          346144020 156677497197900 7111016355325913161 n              346165022 211681461665925 5302670115661857952 n

349076262 1622545411574296 9012490597950622606 n

 

Τα παιδιά ασχολήθηκαν και στα αγγλικά με τους πλανήτες και τις αγγλικές ονομασίες τους

                                                      350246557 241770421791080 2286035684035390809 n                350357490 3142286359408556 1643715583245478064 n

 

Μιλήσαμε για τη μέρα και τη νύχτα, την θέση της γης και τη κίνηση της γύρω από τον ήλιο και πειραματιστήκαμε με τις σκιές

350251804 638465711110286 2315477544354268591 n

 

Διαβάσαμε το παραμύθι “Με μια κουβέρτα στο διάστημα” και κάναμε παρατήρηση με τηλεσκόπιο350098259 558079783152609 3405726629855191294 n

 

 

Παιχνίδι μνήμης με κάρτες πλανητών

349259667 3144940702472234 3811738978728429243 n

 

Παιχνίδι εμπέδωσης πληροφοριών για την ενότητα της μέρας και της νύχτας -τα παιδιά τοποθετούσαν τις κάρτες όπου ταίριαζαν είτε στην πλευρά της μέρας είτε της νύχτας

                                                            351553598 174559862238374 905199884340467276 n                         351677767 260416619866175 54155967309569032 n

 

Κινητικό παιχνίδι όπου οι πλανήτες (τυπωμένοι δύο φορές) είναι σκορπισμένοι στο πάτωμα. Τα παιδιά περπατούν σαν αστροναύτες γύρω τους και μόλις σταματήσει η μουσική παίρνουν έναν, ψάχνουν ποιο άλλο παιδί έχει τον ίδιο και γίνονται ζευγάρια.

                349070317 1439871190094392 6897641801574997808 n 353849215 648959743327764 6818557433098226096 n 353860591 289976196756288 6797286245053708758 n

 

Δραματοποίηση της κίνησης των πλανητών γύρω από τον ήλιο

                                   351556200 638253474877354 5323941110847413194 n                           351681629 615541797306574 1332825903921595963 n 353781321 2474186349426565 1842986292971378171 n

 

 

Με ανακυκλώσιμα υλικά κατασκευάσαμε τη δική μας στολή αστροναύτη

                                                                             346119440 6451897594894403 2898357695302133970 n                          350738997 1410766543053462 413121592816720038 n

 

Άσκηση αξιολόγησης πληροφοριών – τα παιδιά τοποθέτησαν τις καρτέλες με τους πλανήτες στη σωστή θέση – τροχιά σε σχέση με τον ήλιο

                                                                                                               350850931 643889950968473 4882907199619173432 n

 

 

 

Ομαδικές κατασκευές για το ηλιακό μας σύστημα

                                                346111335 783811663349265 8935306698009980333 n                       351457800 644509487584754 8804093034331763102 n

 

              Φτιάξαμε και ένα επιτραπέζιο παιχνίδι « Ποιος θα φτάσει πρώτος στη Σελήνη»

                                                                                                 343772256 243699851612875 5543659194580053501 n

 

Αφού μάθαμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και κάποια χαρακτηριστικά σκεφτήκαμε πως θα μπορούσαμε να αναπαραστήσουμε το ηλιακό μας σύστημα. Με τι μοιάζει, τι σχήματα έχει, με τι αντικείμενα του χώρου μας θα μπορούσαμε να το στήσουμε. Εύκολα βρέθηκε η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε μπάλες. Βρήκαμε όσες είχαμε στο σχολείο μας και κάποιες που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους. Συγκρίναμε μεγέθη, διαλέξαμε χρώματα και τις τυλίξαμε, σκεφτήκαμε την θέση του κάθε πλανήτη σε σχέση με τον ήλιο και τα τοποθετήσαμε στο πάτωμα μας που θα είναι το διάστημα. Μετά σκεφτήκαμε πώς θα φτιάξουμε τις τροχιές (κορδέλες, σχοινιά, λωρίδες χαρτί) και δημιουργήσαμε.

 

343569554 1305182370079281 4111624610405972072 n 1

Το ηλιακό μας σύστημα όμως δεν μπορούσε να μείνει στο πάτωμα, οπότε αποφασίσαμε να το μαζέψουμε και να το βάλουμε σε ένα κουτί. Όποτε θέλουμε μπορούμε να το ξαναστήνουμε. Με αυτόν τον τρόπο κάθε ομάδα παιδιών μπορεί να δοκιμάζει να το στήνει , ανακαλώντας τις γνώσεις του για τα ονόματα των πλανητών, τα  μεγέθη, τα χρώματα, τη θέση και την απόσταση τους από τον ήλιο.

                                                                                           345078207 804510230919478 5545249786448082936 n

 

Σε όλα αυτά μας βοήθησαν πολύ τα βιβλία:

                                                                350357455 568471098773240 5250914841784610172 n 350368142 953864222500485 4123222469421972296 n

Εργαστήρια δεξιοτήτων «Εγώ, εσύ, εμείς..»

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος: «Εγώ, εσύ, εμείς..»

Σκοπός των εργαστηρίων αυτών ήταν να προωθήσουν την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Αυτό θα έχει αποτέλεσμα την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας του νηπιαγωγείου.

Επιδιώξαμε τα παιδιά να νοιώσουν τη δύναμη της συνεργασίας.

Επίσης να προβληματιστούν για τις σχέσεις  με τους φίλους τους και τους τρόπους διαχείρισης, όταν αυτές διαταράσσονται.

Οι στόχοι μας λοιπόν ήταν:

Να αναγνωρίζουν συναισθήματα ανάλογα με τις καταστάσεις που τα προκαλούν.

Να εξοικειωθούν στο να αναγνωρίζουν και να αντιλαμβάνονται πώς νιώθουν οι άλλοι σε μια κατάσταση σύγκρουσης

Να αναγνωρίσουν θετικά χαρακτηριστικά και δεξιότητες που έχουν τα ίδια  αλλά και οι άλλοι και επομένως να είναι ανεκτικά απέναντι στους άλλους.

Να πιστέψουν στον εαυτό τους και να αντιληφθούν ότι όλοι κρύβουμε μέσα μας δυνατότητες.

 

Γνωρίζουμε τα συναισθήματά μας

Διαβάσαμε το βιβλίο  “Η παλέτα των συναισθημάτων” της Έρας Μουλάκη και δώσαμε χρώματα στα συναισθήματά μας.

336430069 1465469663983660 2852244471887646296 n

Φτιάξαμε και τον κήπο των συναισθημάτων

 

336631212 3358651484463906 1505026064984982517 n

Ο τροχός των συναισθημάτων θα μας βοηθήσει να τα αναγνωρίζουμε. Κάθε φορά που κάποιο παιδί θέλει να εκφράσει αυτό που νιώθει μπορεί να γυρίζει τον δείκτη στο συγκεκριμένο συναίσθημα.

viber image 2023 03 20 17 53 55 181

 

Ή μπορεί  να βάλει το μανταλάκι με το όνομά του στην αντίστοιχη φατσούλα

336585441 549961150573186 3931728253917262587 n

 

Χαρά – Λύπη

Τι με κάνει χαρούμενο και τι λυπημένο. Ζωγραφίσαμε σε χαρτόνι προσωπάκια χαρούμενα στην μια όψη και λυπημένα στην άλλη. Τα παιδιά έπαιξαν  με αυτά κουκλοθέατρο και έλεγαν γιατί είναι χαρούμενα ή λυπημένα.

Viber 2023 03 18 10 47 04 002              Viber 2023 03 18 10 46 46 842

Viber 2023 03 18 10 47 29 696    Viber 2023 03 18 10 46 09 111

Την ημέρα κατά της σχολικής βίας τα παιδιά σκέφτηκαν τι τα κάνει χαρούμενα και τι λυπημένα στο σχολείο και δημιούργησαν αυτήν την αφίσα.

336595474 230071406090238 319552967697563336 n

Διαβάσαμε το παραμύθι ” O παράταιρος ο Τέρης και ο φίλος του ο Αστέρης” της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη

λήψης 2

Αφού συζητήσαμε τι μας κάνει χαρούμενους και τι λυπημένους,  ζωγραφίσαμε ό,τι μας κάνεις λυπημένους σε ένα μπαλόνι και ό,τι μας κάνει χαρούμενους σε μια καρδιά και φτιάξαμε το παρακάτω ομαδικό κολάζ.

336576706 525647899511414 2809749148724361870 n 2

Κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας

334017919 978899176611672 1082920700591204344 n   333580239 1877474035957670 4538346572593278102 n 1

 

Θυμός

Αφού κλείσαμε το θυμό μας σε ένα μπαλόνι..

335675467 594422255657813 2751830753998847079 n

γνωρίσαμε διάφορες τεχνικές διαχείρισης θυμού,

335598829 966774930976512 7456059134839389631 n 1

την τεχνική της χελώνας , κατά την οποία όταν νιώθουμε θυμό μαζεύουμε το σώμα μας κοντά μας, αγκαλιάζουμε το κεφάλι μας με τα χεράκια μας και προσπαθούμε να ηρεμήσουμε όπως η μικρή χελωνίτσα μέσα στο καβούκι της.

336563966 756470872663453 8941928775390353560 n               336470805 6017631271662453 6756782118929312522 n

 

Το φανάρι του θυμού

Επισημάναμε πως είναι εντάξει να θυμώνουμε ( όλοι θυμώνουν κάποια στιγμή) αλλά δεν είναι εντάξει να αντιδρούμε με επικίνδυνο( για τους άλλους ή για τον εαυτό μας ) τρόπο. Καταλήξαμε στα τρία βήματα: στάσου- σκέψου- πράξε και φτιάξαμε το φανάρι του θυμού για να ανατρέχουμε σε αυτό κάθε φορά που νιώθουμε θυμωμένοι.

333941080 530828535740812 8645675532024460091 n

329015758 6215098978568291 3059366630012498115 n

334031779 654093649855379 7700146267350965300 n  333711061 1438967433515659 3163811778045771575 n  333694715 508982711442530 6493837995740786090 n

 

Τα τρία βήματα του θυμού τα αποτυπώσαμε στο παρακάτω φύλλο εργασίας

333404265 648019210465131 3921286736590081031 n                337320508 1254927421768383 9059527512403916623 n

 

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο μεγάλος θυμός ” του Allance, Mireille d’

λήψης

και φτιάξαμε ένα θυμόμετρο.

viber image 2023 03 20 17 53 53 961

Εκεί θα μετράμε το θυμό μας, που σημαίνει ότι τον αναγνωρίζουμε και κατανοούμε και το μέγεθος του.  Τοποθετήσαμε το θυμόμετρο στην γωνιά της ηρεμίας μαζί με τον τροχό των συναισθημάτων και το κουτί της ηρεμίας μέσα στο οποίο θα βρίσκει κάτι να το ηρεμεί κάθε  παιδί που νιώθει  άγχος, θυμό ή φόβο.

334967524 903888930660891 9169273117285804679 n

 

viber image 2023 03 20 17 53 56 809

 

Φόβος

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Μια στάλα θάρρος του Νίκολα Κίνεαρ 

Μια αστεία αλλά και ενθαρρυντική ιστορία, που δείχνει ότι όλοι είμαστε πολύ πιο γενναίοι απ’ όσο νομίζουμε.

 

335474800 3429707920634960 2799531669916672577 n

Επίσης και το βιβλίο ”Τύρινος ο κλέφτης των φόβων” που διαβάσαμε μας έμαθε να τολμάμε και να ξεπερνάμε τους φόβους μας

0532539 1

 

Το βάζο των φόβων

Τα παιδιά ζωγράφισαν τους φόβους τους και αφού είπαμε ότι είναι απόλυτα φυσιολογικό να έχουμε φόβους είπαμε ιδέες για το πώς μπορούν να τους αντιμετωπίσουμε. Έπειτα τους κλείσαμε στο βάζο και είπαμε πως όποτε κάποιος από μας κάνει κάποια προσπάθεια για να ξεπεράσει τον φόβο του θα βάζει μέσα στο βάζο ένα μπαλάκι από γκοφρέ στον πάτο του βάζου. Όταν το βάζο πια γεμίσει σημαίνει ότι έχουμε κάνει αρκετές προσπάθειες άρα οι φόβοι μας δεν θα χωρούν στο βάζο και θα πετάξουν μακριά.

333112243 182475924519953 7995614326666300860 n

Μιλήσαμε για τους φόβους μας, τους ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε τον δράκο που  τους παίρνει  μακριά ..

333804385 228329623040904 4246946693694075911 n                334961136 1233929073907172 6337435905177970469 n

 

 

335254051 218321857397232 2398230339189351957 n

 

Κατασκευάσαμε και την ” κυρία Φοβιτσιάρα” και της δώσαμε να φάει τους φόβους μας και να τους πάρει μακριά.

336603643 1491987894964562 6891583463848735320 n

 

 

Διασχίσαμε το διάδρομο του φόβου μας  προσπαθώντας να τον καταπολεμήσουμε

 

336594475 911913580128498 6456297799374521099 n 1

 

Επεξεργαστήκαμε τον πίνακα του Γαΐτη, τον παρατηρήσαμε, σκεφτήκαμε τι μπορεί να φοβόταν ο ζωγράφος. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και τον χρωματίσαμε. Τέλος, τον προσθέσαμε στην πινακοθήκη μας.

336530376 585240720291500 5538564521437096126 n          333541181 623430456290355 544378773951371962 n

 

Ζωγραφίσαμε τους δικούς μας φόβους στο παρακάτω φύλλο εργασίας

333906618 1268385834098893 2094745327716541540 n  333795737 165179543065413 7089573821608606405 n

 

Γνωρίζουμε τον εαυτό μας

Ρίξαμε το ζάρι και κατευθύναμε την μελισσούλα στην κάρτα με τον αριθμό που έδειξε το ζάρι. Ύστερα απαντήσαμε στην ερώτηση της κάρτας που μας έτυχε ( περίγραψε τον εαυτό σου με 3 λέξεις, είμαι ξεχωριστός επειδή… και άλλα)

333787001 910639093473321 3129049172500931079 n

 

Διαβάσαμε το βιβλίο ” Όλες μου οι ρίγες” του Rudolph Shaina – Royer Danielle

oles mou oi riges feat

και το κάθε παιδί ζωγράφισε τις δικές του ικανότητες, ταλέντα

335652320 446278604349561 8074014386259681973 n     334264866 1417119042430204 7738307054018358488 n     333948821 964180714957315 7612730698261681489 n

 

Άλλο ένα βιβλίο που διαβάσαμε για τις ικανότητες και τις αδυναμίες είναι ” Ο φάλτσος νάνος” της Ράνιας

Μπουμπουρή

Ένας  νάνος φάλτσος, δεν τολμάει να ανοίξει το στόμα του, γιατί ντρέπεται πολύ.
Ώσπου ψάχνοντας, ψάχνοντας, βρίσκει επιτέλους κάποιους που εκτιμούν το τραγούδι του… και τη φωνή του.

 

λήψης 1

 

Φτιάξαμε το δέντρο της περηφάνιας με λουλούδια τους εαυτούς μας που ανθίζουν και είναι περήφανοι για ότι καταφέρνουν και για τον εαυτό τους όπως είναι.

 

333627619 898178924781338 3354956030183293080 n

 

 

Φιλία- Συνεργασία

 

Παιχνίδια για την ανάπτυξη συνεργασίας και ομαδικότητας (προσπαθώ να βάλω τη μπάλα στο καλάθι χωρίς να την αγγίξω με τα χέρια μου)

336587702 750024646520183 2751568181299086432 n              336588593 452547297026397 7217027572634946811 n

 

Κάναμε το πείραμα με τα μακαρόνια. Ένα μακαρόνι μπορεί εύκολα να σπάσει. Πολλά μαζί όχι. Όλοι μαζί είμαστε πιο δυνατοί!

Viber 2023 03 18 10 46 17 254                Viber 2023 03 18 10 46 18 233

 

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο για τη δύναμη της συνεργασίας: The power of teamwork , BridgeKitbull

 

Διαβάσαμε το Βιβλίο ” Του σχοινιού τα μανταλάκια ”  του Αντώνη Παπαθεδούλου

 Μάθαμε πως μόνοι μας μπορούμε να κάνουμε αρκετά πολλά πράγματα αλλά με την βοήθεια των άλλων και την συνεργασία μπορούμε να καταφέρουμε και κάποια που μόνοι μας δεν θα μπορούσαμε ( όπως να σηκώσουμε ένα παγκάκι ή ένα τραπέζι) . Ύστερα εξασκήσαμε την λεπτή κινητικότητα προσπαθώντας να κρεμάσουμε γρήγορα 5 μανταλάκια στο σχοινί. Ποιος θα τα καταφέρει πρώτος;

Σε ζευγάρια κρεμάσαμε τα μανταλάκια μας πάνω στον φίλο μας! Πολύ διασκεδάσαμε

 

333277896 446397901012843 1943988991323391206 n              333102958 757802202565603 6786921119996976964 n

 

333581929 1559929704417794 2357747775680508994 n         336633995 5701821723261706 8280974200439760201 n

 

Ακολούθησε το παρακάτω φύλλο εργασίας

336665863 613776823465839 6317990999888006700 n

 

Τι σημαίνει η λέξη ΦΙΛΙΑ για τον καθένα από εμάς; Το γράψαμε, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε το “ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ”

336619312 2364280360422244 3010506680784755375 n

 

Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Φεγγαροσκεπαστής” του Éric Puybaret

Ένα παραμύθι για τη δύναμη της φιλίας και της συνεργασίας!!!Όλοι μαζί όταν ενωθούμε, μπορούμε να τα καταφέρουμε!!!

xlarge 20200219102643 o fegaroskepastis

Τα παιδιά το απέδωσαν με αυτό το ομαδικό κολάζ

333751921 195985009793463 7188381284812918749 n

 

Ζωγραφίσαμε τι μπορούν να κάνουν οι καλοί φίλοι και κρεμάσαμε τις ζωγραφιές μας… με του σκοινιού τα μανταλάκια!!!!

333099246 922935098907366 5459041155346546624 n               333911062 947186099610313 2171979727198198436 n

 

Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Το δώρο της Παπλωματούς “του Τζεφ Μπριμπό

336590917 665139772038177 7022822122497308486 n

και φτιάξαμε το δικό μας πάπλωμα.

Το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα χρωματιστό χαρτί τι δώρο θα έκανε σε κάποιον που έχει ανάγκη και τα κόλλησαν όλα σε χαρτί του μέτρου μαζί με διάφορα κομμάτια από ύφασμα

336497281 541864068033516 8468165576183234086 n         335454862 165862955923965 4314835679609393342 n

 

Τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο “Ίσια το τιμόνι” του Chris Naylor- Ballesteros, ένα βιβλίο για την απογοήτευση, την ενθάρρυνση, την πίστη, την αφοσίωση, την αποφασιστικότητα, την αυτοπεποίθηση και την ενδυνάμωση της φιλίας. 

335726256 2293734347472654 3971998039888572645 n

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023-2024

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2023-2024 θα πραγματοποιηθούν από τις 1 ως τις 20 Μαρτίου 2023. Παρακαλώ ενημερωθείτε για τα όρια της σχολικής μονάδας και τη διαδικασία από τα επισυναπτόμενα αρχεία.

ΟΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023 (1)

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Φροντίζω το περιβάλλον”: “Μαθαίνω να ζω με τα ζώα συντροφιάς”.

Στο πλαίσιο του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων αναφερθήκαμε στα ζώα συντροφιάς. Στο νηπιαγωγείο μάς επισκέφθηκαν δύο αδέσποτα ζώα, η Πετούνια (γάτα) και ο Ρέξ (σκύλος). Μας είπαν την ιστορίας τους πώς από  κατοικίδια βρέθηκαν στο δρόμο.

IMG 6004

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, τα περιποιήθηκαν και αποφάσισαν να τους φτιάξουν ένα μικρό σπιτάκι για όσες μέρες μείνουν στο σχολείο μας.

IMG 5975

IMG 5946

IMG 5972

Πέρασαν τόσο ωραία κοντά μας που αποφάσισαν να μείνουν για πάντα φίλοι….

IMG 6035

Η επίσκεψη των ζώων ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει μια συζήτηση για το αν έχουμε κατοικίδιο, ή αν θα θέλαμε να έχουμε, αν φροντίζουμε τα αδέσποτα και αν όλα τα παιδιά φέρονται με τον σωστό ή λάθος τρόπο στα ζώα.

IMG 5943

IMG 5945

IMG 5979

IMG 5982

IMG 5984

IMG 5985

IMG 5986

IMG 5987

IMG 5989

Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε το ζώο που έχουμε στο σπίτι μας ή που θα θέλαμε να είχαμε

IMG 5940 1

IMG 5998

IMG 5999

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Ξουτ”….

IMG 6013

… κι αποφασίσαμε να προσέχουμε και να αγαπάμε τα ζώα. Αφού απαγγείλαμε το ποίημα του Πολέμη “Αγαπώ τα ζώα” , ενώσαμε τα χέρια και δώσαμε υπόσχεση “ποτέ δεν θα πειράξω τα ζώα τα καημένα”…

IMG 6001

Τι κάνουμε όμως αν συναντήσουμε στο δρόμο ζωάκι που χρειάζεται τη βοήθειά μας; Απαντήσεις στις απορίες μας μάς έδωσε η διαδικτυακή επίσκεψη στην ιστοσελίδα της φιλοζωικής ομάδας “Σείριος”

received 2351827121663210

https://seiriostrays.gr/

Για να ενημερώσουμε και άλλους για όλα αυτά που μάθαμε φτιάξαμε αφίσες για το τι χρειάζονται τα ζώα μας, τα δικαιώματά τους, τις ανάγκες τους και την φροντίδα τους…

IMG 6037

IMG 6009

IMG 6042

IMG 20230130 105107

received 892942865352338

Εκτός από τις αφίσες, κατασκευάσαμε γαντόκουκλες γατάκια και σκυλάκια. Τα παιδιά έτσι έδωσαν φωνή στα ζωάκια για να εκφράσουν τις ανάγκες, τα δικαιώματα, αλλά και τα συναισθήματά τους…

IMG 6038

Έπειτα, παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής… Πώς νιώθουν τα ζώα στους πίνακες; Τα παιδιά; Μας βοήθησε σε αυτό το ρολόι των συναισθημάτων.

IMG 6033

IMG 5959

IMG 5990

Με την βοήθεια του Ρεξ και της Πετούνιας παίξαμε πολλά παιχνίδια: παιχνίδια μνήμης, παρατηρητικότητας, παζλ, παντομίμας, παιχνίδια ρόλων και διαδρομές με τη ρομποτική μελισσούλα “Bee-bot” κ.λπ.

IMG 6046

IMG 6039

IMG 6011

IMG 6015

IMG 6010

IMG 6008

IMG 6006

IMG 5974

IMG 6003

IMG 6002

….. μάθαμε τον αριθμό 6 ταΐζοντας έξι κόκαλα στον Ρεξ…

IMG 5971

…. και το γράμμα “Ζ,ζ”, όπως ‘ζώο”, βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα, το σχηματίσαμε, το περπατήσαμε, το χορέψαμε, το ζωγραφίσαμε και το γράψαμε…

IMG 5951

IMG 6021

IMG 6022

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο ακούσαμε το τραγούδι “Σκιά στη γη” ,

https://www.youtube.com/watch?v=vZqM_q1Yh9M

…. το ζωγραφίσαμε…

IMG 5955

IMG 5954

IMG 5997

IMG 5993

… κα δώσαμε το τελικό μας μήνυμα ¨ΤΑ ΖΩΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΟΡΑΤΑ”

IMG 5968

 

Χριστουγεννιάτικες δράσεις..

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος όλοι μαζί στολίσαμε με τραγούδια και χορό το χριστουγεννιάτικο μας δέντρο και τις τάξεις μας, και αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε για τη γιορτή που ξετρελαίνει μικρούς και μεγάλους!!!

317699420 1176861469900336 5615924103530260805 n 322988982 508481368075553 8726639669221419317 n323002412 1235282740409344 271060932617909519 n

323076565 836436614106377 3701192951516211128 n323122685 3664599730442727 7802702333697916536 n323588127 1364308611060492 8621706848978154450 n

323539521 713043126843159 8377932875323211848 n322347388 938709090832400 4843026238820544074 n

321948474 503764781856910 479864848613097515 n321622723 3012846132354218 676023747923048645 n

Αρχίσαμε να κάνουμε τις κατασκευές μας..

322995910 691870739303157 1120148372907668138 n 321552769 695228908766118 2600041310162654970 n 321797004 694417235657706 2899613027646857319 n

322948621 1143487033012157 8581132681831686490 n 323091548 871747327407297 8736573585607939608 n 323106419 1262686867678149 3376253279964608122 n

323693792 1384351188972369 405338320750254877 n 323098712 971374703746021 252276936642254314 n

Μιλήσαμε όμως και για το πνεύμα των Χριστουγέννων, την αγάπη και την προσφορά στους μη έχοντες.. Με αφορμή αυτή τη συζήτηση όπως κάθε χρόνο με την αμέριστη βοήθεια όλων των οικογενειών και των εκπαιδευτικών  του σχολείου μας, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για της οικογένειες που στηρίζει το Φιλόπτωχο Ταμείο της Ενορίας Εισοδίων της Θεοτόκου Νέων Αλατσάτων, με την ελπίδα κανένα οικογενειακό τραπέζι να μην είναι άδειο αυτές τις άγιες μέρες.

 

323694169 1191182735162587 8632557276359146855 n322623972 582229867058546 2858066942414054332 n

Όμως δεν θα μπορούσαμε να μην σκεφτούμε και τα παιδάκια που βασανίζονται από χρόνιες ασθένειες και να βάλουμε το λιθαράκι μας , πάντα με την συμβολή των οικογενειών του σχολείου μας, στην θεραπεία τους.. Αυτό το καταφέραμε με την αγορά αστεριών από την “make a wish “. Ας ελπίσουμε ότι με αυτή μας την πράξη αγάπης θα βοηθήσουμε να επανέλθει το χαμόγελο σε περισσότερα παιδικά πρόσωπα..

318928852 694733185716566 7099109730981271251 n

Και επιτέλους μετά από τρία χρόνια περιορισμών και αποχής από κοινωνικές εκδηλώσεις , καταφέραμε με την αμέριστη βοήθεια του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων να πραγματοποιήσουμε την χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.. Μαζί πραγματοποιήθηκε και το παζάρι του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας, το οποίο ενίσχυσαν με κατασκευές και όχι μόνο, γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσους συμμετείχαν στη διεξαγωγή της γιορτής μας, αλλά και τα 20ο και 56ο δημοτικά σχολεία τα οποία με χαρά μας προσέφεραν την αίθουσα πολλαπλών τους. Για μια ακόμη φορά αποδείξαμε εμπράκτως ότι όλοι μαζί με θέληση και καλή συνεργασία, αλλά και το σημαντικότερο, αγάπη για τα παιδιά μας μπορούμε να κάνουμε υπέροχα πράγματα!!

319554627 5669962826418638 4348571806556766918 n319500013 5664697053611882 9080588722210099260 n319157764 5664696673611920 10457752388168337 n319059773 5653146431433611 3856261479372194870 n319049168 5653146021433652 1642078121281428995 n319022376 5653145328100388 5647315871454405728 n 1318742405 5653145694767018 8777103025807150875 n318724252 5647176232030631 2397751410814954535 n318689897 5653146888100232 5943556814979364221 n318346341 5640412072707047 5249654851482141516 n320521981 879905986699231 4939470927451292006 n318368189 10159752446974213 6185021615801597702 n318311624 10159752447419213 148431587461848312 n317632663 10159752447354213 3158339349298189416 n317568530 10229439985561485 1239570156525936064 n320944821 1517507672066956 313092666547740475 n320718004 1339556056811407 1837934505210968784 n

Όμως δεν θα μπορούσε να μην πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας η καθιερωμένη πλέον επίσκεψη του Άγιου Βασίλη , που έκανε τα πρόσωπα των μαθητών μας να λάμψουν από ενθουσιασμό!!! Τα δώρα που προσέφερε ο Άγιος Βασίλης, αγοράστηκαν από τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μας.

 

318488714 5640594626022125 1354318939031700263 n323998497 1215920972688463 7254733763083179368 n323720893 1164355734453562 3465407735286893488 n323144332 470033738650059 7818645790138287650 n323091551 557128809615713 6738091478494480406 n320485832 466314522134046 2844042559506977113 n320397771 1133800430634138 8769529077294218937 n

 

Επίσης πιστοί στις παραδόσεις μας είπαμε τα κάλαντα στη γειτονιά του νηπιαγωγείου μας!!

322604438 1913158249027927 855143169824901377 n 321435687 3469326513344871 2516439294513623179 n

Και σαν κλείσιμο της χρονιάς μας είπαμε να δούμε όλοι μαζί χριστουγεννιάτικες παιδικές ταινίες , απολαμβάνοντας ζεστά ποπ κορν..

323195996 701918111638491 3499219505518813640 n 321500771 6086481978051273 4359119389566662152 n

Γιατί το νηπιαγωγείο δημιουργεί γλυκιές αναμνήσεις.. Όλοι μας είμαστε μέρος αυτών ..

Ευχόμαστε να έχουμε μια καλή χρονιά με υγειά , ευτυχία και ψυχική ηρεμία.. Με το καλό να ανταμώσουμε ξανά στο σχολείο μας, το 2023, για να δημιουργήσουμε ακόμα περισσότερες αναμνήσεις!!

 

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Θεμ. ενότητα: “Ζω καλύτερα-Ευ ζην” : “Η ανάπτυξη της προσωπικής ταυτότητας”

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και, αφού γνωρίσαμε τους νέους μας φίλους, τις δασκάλες και την όμορφη τάξη μας, αποφασίσαμε να μάθουμε τους τρόπους με τους οποίους θα συνυπάρξουμε αρμονικά. Έτσι, όλοι μαζί, ορίσαμε τους κανόνες της τάξης μας..

 

312732987 678378680219180 4449268954250770302 n    313222035 1109240703060548 2933769896782477015 n

 

  313289666 506876338002532 6867084596867846796 n    309016021 463224972247920 3165524727092198110 n

315913858 653206403006612 924326727552261241 n 313996767 649306066794319 7655066419288350040 n 314020368 1064016724279415 7297807150265084579 n

 

 

Και τέλος μάθαμε πως ακόμα κι αν κάποια μέρα το “Τζάτζαλο” μας επισκεφθεί , αυτό συμβαίνει σε όλους και είναι εντάξει…

310472666 2231372330356753 2308078635115683254 n

 

 

Επεκτείνοντας τους κανόνες της τάξης μας μάθαμε πως “Τα χέρια δεν χτυπάνε, τα χέρια αγαπάνε” καθώς και ότι “Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν” και επισημάναμε τα πράγματα που μπορούμε να πετύχουμε με τα λόγια και τα χέρια μας!! Διαβάσαμε το βιβλίο “οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν”, πήραμε μια χνουδωτή καρδιά στα χέρια, την βάλαμε στο αυτί μας και την αφήσαμε να μας ψιθυρίσει μια γλυκιά λέξη και μια λέξη που πληγώνει. Τις καταγράψαμε στον πίνακα και αποφασίσαμε να φυσήξουμε μακριά διώχνοντας τις λέξεις που πληγώνουν, λέγοντας “την γλυκιά λεξούλα κρατάω στην καρδιά, την άσχημη λεξούλα φυσάω μακριά”.

312158629 2349223581892300 5805891369200304910 n310239014 3451966625037762 4779297854042631037 n

313049647 521703256162361 8551168300513325894 n 313351207 777095566726547 1726426369052650363 n

313105706 833090071062685 8708703966715157553 n      311251153 1737360889954463 8391202953323559897 n

315951026 429182875902037 7240831029612203811 n

 

Τι μαγικά πράγματα συμβαίνουν αν “πούμε αυτή την λέξη”!!

310543647 3333903596867338 5880192474815852458 n

 

Κι αφού μάθαμε όλα τα παραπάνω, αποφασίσαμε να γνωριστούμε ακόμα καλύτερα με τον εαυτό μας και με τους φίλους μας!!

Μάθαμε πως να αναγνωρίζουμε το όνομά μας και το αρχικό του γράμμα, παίζοντας με αυτά!!

313387125 1278551709660564 5066597410682147193 n 313282343 623164322880719 7924298247142577377 n

313035566 388742206711385 6107533861133844878 n312112736 519263332960869 6747324567884549244 n 1

 

Παρατηρήσαμε τον εαυτό μας στον καθρέπτη και τον αποτυπώσαμε σε ένα πορτρέτο…

308785181 481944277298163 7525357189074886698 n 311875682 1106955293263156 666525317014870234 n

316041898 5541569005963079 1280634461553545465 n 322996833 730265335382449 8498735788379779003 n

 

322719478 479477221004818 8840722542446732557 n 323100020 875970736875441 7167712213607000163 n323113889 665659085308256 6170773979128688124 n

 

 

 

Και σε ομαδική εργασία καταγράψαμε το αγαπημένο μας χρώμα, φαγητό και παιχνίδι…

312121398 1289259945225598 7349863701600042329 n

Και κλείσαμε το θέμα (προσωρινά) με ένα βιβλίο που μας μαθαίνει και μας θυμίζει να μην τα παρατάμε αλλά να πιστεύουμε στον εαυτό μας και στην δύναμη που κρύβεται μέσα μας…

310748179 419646180249300 4303209884172946908 n 1

Αναφερθήκαμε στην εξωτερική μας εμφάνιση και στο φύλο μας.. Είδαμε τις διαφορές μας , τις συζητήσαμε αλλά και τις ζωγραφίσαμε..

322501482 866693787976018 5498660002126190212 n  323386459 699187471743106 6813686330689386796 n

323531052 481502997499526 2438678659642955080 n

Τέλος μιλήσαμε για την αξία της φιλίας και πως όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα.. Με αφορμή το παραμύθι “Η σκάλα της αγάπης ” συνειδητοποιήσαμε πως ,πάντα η ομάδα λειτουργεί καλύτερα από τη μονάδα. Αλλά και με το υπέροχο τραγούδι “Εγώ και εσύ μαζί” είδαμε και αποτυπώσαμε για ακόμη μια φορά, πόσο σημαντικοί είναι οι φίλοι στη ζωή μας..

310898535 646724936840686 6105775524736909016 n 1 322512479 538059411602137 7596313142465271190 n 322596695 8496684700372754 8491484474906400059 n 322598948 2786968661434730 8778553574210334185 n 314373747 513038550745420 3686426227253885177 n 315523997 703981564496814 5015959358567477962 n

 

315949584 648792313640524 3722227254494539133 n 316159545 3195280147388997 6324812136453343676 n315892994 664801891854121 4258797274153726891 n

Έτσι λοιπόν λίγο πριν την αλλαγή της νέας χρονιάς και κοντά στην αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων ολοκληρώσαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων για την τρέχουσα σχολική χρονιά..

Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά!

.jpg

Αγαπητοί γονείς

Σας ενημερώνουμε ότι την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 9.00 το πρωί θα πραγματοποιηθεί ο καθιερωμένος αγιασμός στην αυλή του σχολείου μας. Μετά τον Αγιασμό θα γίνει από την διευθύντρια του σχολείου μας , κ. Αναγνωστάκη, η πρώτη ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας! Σας ευχόμαστε μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά!

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θέμα: Ανθρώπινα δικαιώματα και Συμπερίληψη Μέρος B: Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά

Αφού μιλήσαμε για την μοναδικότητα του καθενός μας, ήρθε η στιγμή να διερευνήσουμε τα πράγματα που όλοι οι άνθρωποι του κόσμου, μικροί και μεγάλοι, θέλουμε στη ζωή μας για να είμαστε χαρούμενοι και να έχουμε μια καλή, ήρεμη και ασφαλή ζωή.

Ξεκινήσαμε την εισαγωγή στο θέμα μας με την ιστορία της UNICEF με αφορμή τα πρόσφατα πολεμικά γεγονότα, που αρκετά παιδιά είχαν ήδη ακούσει από τις ειδήσεις.

unicef1  unicef 2

Τα παιδιά μέσα από το κείμενο εντόπισαν κάποια από τα οικεία σε αυτά ανθρώπινα δικαιώματα και τα ζωγράφισαν.

Inkedreceived 3266199073668619 LI   received 667159934621747

20220315 115306    20220315 114753

Τα αποτύπωσαν και με άλλους τρόπους πλάθοντας τα με πλαστελίνη…

received 514480940395607    received 526741535684381   received 393254542524148

received 981471552510519    received 1854881904901851

και παίζοντας παντομίμα…

received 3139022563032410     received 507319987683438

Διαβάσαμε και ακούσαμε την αληθινή ιστορία της Μαλάλα, ενός κοριτσιού που αγωνίστηκε για το δικαίωμα των κοριτσιών στην εκπαίδευση.

received 338972894945947    received 1186257068606640    Inkedreceived 1078662099348334 LI

Τι θα άλλαζαν τα παιδιά στον κόσμο αν είχαν το μαγικό μολύβι της Μαλάλα;

                                                                                      Inked20220316 123101 LI

Ακόμη, μιλήσαμε και για το δικαίωμα στην ισότητα ανεξάρτητα από φύλο, φυλή, θρήσκευμα και εθνικότητα. Αφορμή στάθηκε το βιβλίο “Η ισότητα” από τη σειρά “Μεγάλες ιδέες για μικρούς φιλοσόφους”

                                                                                          Inked20220318 112034 LI

 

Τραγουδήσαμε το μελοποιημένο ποιήμα του Γιάννη Ρίτσου “Αν όλα τα παιδιά της γης…”

http://https://www.youtube.com/watch?v=9PLXKvsOpNI

Είδαμε τη Γη μας και μετά χορέψαμε γύρω της….

Untitled        received 548369609756587 1

και ζωγραφίσαμε κάνοντας εικόνα τους στίχους του τραγουδιού/ ποιήματος…

Inkedreceived 367076045095268 LI          Inkedreceived 3032733240309373 LI

received 1306408846510652          20220318 100113

Φτιάξαμε μόνοι μας παζλ και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια……

                      received 662811828170079                         received 969489860596125

Αντιστοιχήσαμε την εικόνα του κάθε δικαιώματος με την αρχική φωνούλα της λέξης…..

                                                            .jpeg

Και φυσικά στο τέλος φτιάξαμε ομαδικές αφίσες για τα ανθρώπινα δικαιώματα με την τεχνική του κολλάζ.

                                                              Inkedreceived 980189149559276 LI

                                                              omadiki

                                                              Inkedreceived 926590544696614 LI

 

Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θέμα: Ανθρώπινα δικαιώματα και Συμπερίληψη Μέρος Α: Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά

Στο τρίτο στη σειρά εργαστήρι για την φετινή χρονιά θα ασχοληθούμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη συμπερίληψη όλων των παιδιών στο σχολείο.

Αρχικά, προσεγγίσαμε το θέμα μιλώντας για την μοναδικότητα του κάθε παιδιού και του κάθε ανθρώπου. Έτσι, το κάθε παιδάκι πήρε τον λόγο, έγινε για λίγο “ο βασιλιάς/ η βασίλισσα της τάξης” και από τον θρόνο του μίλησε για τον εαυτό του, τις αγαπημένες του ασχολίες, τις προτιμήσεις του (σε ζωάκι, χρώμα, φαγητό κ.ά), αλλά και για τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.

βασιλιάς της τάξης

Στη συνέχεια έγινε μια καταγραφή για το αγαπημένο χρώμα των παιδιών και για το χρώμα των ματιών τους σε πίνακες διπλής εισόδου.

                                  χρώμα        Inkedχρώμα ματιών LI         Inkedχρωμα ματιων 2 LI

Για την μοναδικότητα δεν θα μπορούσε να μας μιλήσει κάποιος καλύτερα από τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα, που μας έχει κερδίσει όλους με τις πλάκες, τα καμώματα του και το διόλου ελεφαντίσιο χρώμα του.

βιβλίο

Με αφορμή τον Έλμερ, λοιπόν, τα παιδιά έκαναν ατομικές εργασίες και ομαδικές…

 

                                           έλμερ 1                 Inkedατομική έλμερ LI                 έλμερ 1

Έμαθαν την φωνούλα “Ε” όπως…. “εγώ”, όπως “εαυτός”, όπως “ΕΛΜΕΡ”!

για το Ε

Και έπαιξαν μαζί της….

 

 Ε                          με τα σώματα

 

Και αφού μιλήσαμε για τον εαυτό μας, τον είδαμε μέσα από έναν καθρέπτη και στη συνέχεια τον ζωγραφίσαμε όπως τον είδαμε εκεί!

 

 είμαι εγώ ζωγραφιά 1      είμαι εγώ ζωγραφια     ειμαι εγω1      είμαι εγώ

Ακούσαμε επίσης το τραγούδί: “Εγώ είμαι εγώ ”  –  https://www.youtube.com/watch?v=kHPxgSLras0

Άλλα βιβλία που μας βοήθησαν να προσεγγίσουμε το θέμα της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας:

για την μοναδικότητα   2 1   11

 

Τέλος, τα παιδιά με την βοήθεια των γονιών τους μας παρουσίασαν τους εαυτούς τους και την οικογένειά τους.

πάντα για τον εαυτό μου