Ολοκληρώθηκε από το 1ο Τμήμα η υλοποίηση του Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής, στα πλαίσια του Τομέα Δεξιοτήτων με τίτλο:
“ΜΠΡΟΣΤΑ ΠΡΟΧΩΡΩ ΚΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΚΟΙΤΩ”.
Οι στόχοι του Προγράμματος ήταν:
Οι μαθητές:
*Να αποκτήσουν οδική συνείδηση.
*Να καλλιεργήσουν το ένστικτο της αυτοπροστασίας και να κατανοήσουν τρόπους προστασίας και πρόληψης ατυχημάτων.
*Να ενισχύσουν το αίσθημα προσωπικής ευθύνης για τη διαφύλαξη της ζωής τους.
*Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, μέσα από την κατάθεση των εμπειριών τους.
*Να εκφράζουν τις σκέψεις τους με ακρίβεια και να συζητούν
εποικοδομητικά.
*Να αναγνωρίσουν την ύπαρξη, την τήρηση και την αναγκαιότητα των κανόνων κυκλοφορίας.
*Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας.
*Να κατανοήσουν τη σημασία της ύπαρξης των χρωμάτων και των σχημάτων στα σήματα κυκλοφορίας.
*Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και των πεζών.
*Να δημιουργήσουν σύνθετες λέξεις.
*Να μάθουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των πεζών.
*Να μάθουν χωροταξικές έννοιες όπως (μπροστά-
πίσω, πάνω-κάτω, κοντά- μακριά, δίπλα-απέναντι).
*Να διατυπώνουν ερωτήματα και να αναζητούν
απαντήσεις.
*Να μάθουν να φροντίζουν και να προσέχουν τον εαυτό τους.
*Να αποκτήσουν την ικανότητα να εκθέτουν την εργασία τους στα μέλη της τάξης και εκτός τάξης.
*Να αντιληφθούν τους πιθανούς κινδύνους και τα ατυχήματα που προκαλούνται στο δρόμο.
*Να προβληματιστούν και να προτείνουν λύσεις για τη μείωση των ατυχημάτων στο δρόμο.
*Να αντιληφθούν ότι κάποιες επικίνδυνες συμπεριφορές στον δρόμο μπορεί να είναι αποτέλεσμα των συναισθημάτων που μπορεί να έχει κάποιος.
*Να διατυπώνουν προβλέψεις.
*Να εκφράσουν συναισθήματα μέσα από τη μίμηση.
*Να πλουτίσουν τις δυνατότητες έκφρασής τους μέσω του
αυτοσχεδιασμού.
*Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας ανταλλάσσοντας ιδέες και προτάσεις και να αναπτύξουν έτσι εναλλακτικές στρατηγικές προσέγγισης και επίλυσης
προβλημάτων.
*Να συνδυάσουν τη σημασία των χρωμάτων στα φανάρια.
*Να αναπτύξουν την εκφραστικότητα τους και τη δημιουργικότητα
μέσα από ποικίλα υλικά ανακυκλώσιμα και μη.
*Να αποκτήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές.
*Να διερευνήσουν το χώρο και να προσανατολιστούν έχοντας συγκεκριμένα σημεία αναφοράς.
*Να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον που τα περιστοιχίζει.
*Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητα τους.
*Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες.
*Να ακολουθήσουν κανόνες με ασφάλεια.
*Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας.
*Να κατανοήσουν ότι ο προφορικός λόγος μπορεί να μετατραπεί σε γραπτό.
*Να κατανοήσουν τη σημασία του γραπτού λόγου ως μέσο για την
επικοινωνία, την ανάπτυξη ιδεών, την μεταφορά πληροφοριών αλλά και ως μέσο ευχαρίστησης.
*Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν από κοινού.
*Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους.
*Να ενθαρρυνθούν ώστε να γίνουν φορείς θετικής επιρροής στις οικογένειές τους σε θέματα οδικής συμπεριφοράς που κατέκτησαν από την αγωγή και εκπαίδευσή τους.
