Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά το σχολικό έτος 2021-22 κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020 έχει τίτλο:
Όλοι μαζί όλοι ίσοι-Παίζουμε, συνεργαζόμαστε, μαθαίνουμε!!!!
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Βασικός στόχος είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, η ενίσχυση της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης.
Επιμέρους στόχοι:
Να υποστηρίξουμε τα παιδιά σε θετικές συμπεριφορές και να κατανοήσουν την
αξία των συνομηλίκων στη ζωή τους
Να αναπτυχθεί κλίμα εμπιστοσύνης και να ενισχυθεί το μαθησιακό κλίμα
συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών
Να αποκτηθεί συναίσθηση ευθύνης-αμοιβαίος σεβασμός, εδραίωση της
ισότητας και αλληλεγγύης
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Το σχέδιο δράσης θα υλοποιηθεί μεταξύ Ιανουαρίου-Μαίου 2022
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Μέσα: Ανθρώπινο δυναμικό-Προϊσταμένη-Εκπαιδευτικοί σχολικής μονάδας-γονείς-Συντονίστρια Εκπαιδευτικού
Έργου-Ψυχολόγοι
Υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή του σχολείο: Ηλκετρονικά μέσα-Διαδίκτυο-Φωτοαντιγραφικό Μηχάνημα-Εκτυπωτής- Φωτογραφική μηχανή-γραφική ύλη-υλικά χειροτεχνίας-βιβλιοθήκη-υλικό ψυχοκινητικής
Blog Νηπ/γείου
Ερευνητικά εργαλεία: Ερωτηματολόγια γονέων, Συνέντευξη παιδιών
Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
Κριτήριο 1ο: Αλλαγή στάσης μαθητών στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους: Τι περιμένουμε από τους
μαθητές: Να μπορούν να συνεργάζονται ως ομάδα, να επικοινωνούν στο πλαίσιο δημοκρατικού διαλόγου, να
βελτιώσουν το παιχνίδι τους και να το εμπλουτίσουν, να επιλύουν τις διαφορές τους.
Κριτήριο 2ο: Αύξηση συμμετοχής γονέων στις δράσεις του σχολείου:Τι περιμένουμε από τους γονείς: Να
συμμετέχουν σε δράσεις που ενισχύουν τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας και να ενδυναμώνουν τα παιδιά σε
δεξιότητες συνεργασίας
Κριτήριο 3ο: Ένταξη περισσότερων στρατηγικών στην πρακτική των εκπαιδευτικών, οι οποίες συνηγορούν στην
υποστήριξη των παιδιών: Τα παιδιά να μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους χωρίς διαπληκτισμούς και να
λειτουργούν ως ομάδα
Κατά συνέπεια πραγματοποιήθηκαν:
1. Παρακολούθηση Θεατρικής παράστασης στον χώρο του σχολείου με τίτλο: ” ΄Ένα λιοντάρι φίλος “.
Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια του κάθε τμήματος και δραματοποίηση.
2. Ενδοσχολική εξ΄αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας με εισηγήτρια τη ΣΕΕ ΠΕ60
στο ζήτημα της Ομαδοσυνεργατικής μάθησης, σε συνεργασία και με άλλα Νηπ/γεία.
3. Υλοποίηση πολλών παιχνιδιών συνεργασίας μεταξύ των παιδιών, παιχνίδια ρόλων, εμπιστοσύνης και
ομαδικά παιχνίδια.
4. Παραμύθι-Δραματοποίηση των παραμυθιών “Η Σκάλα της Αγάπης”, ” Ποτέ δεν θα μαλώσουμε”, “Συγγνώμη”, ”
Τα χέρια δεν χτυπάνε-τα χέρια αγαπάνε”
5. Παραμύθι-Δραματοποίηση-“Φτιάχνω το δικό μου παραμύθι και το εικονογραφώ”.
6. Υλοποίηση συνεργατικής κατασκευής “Ρομπότ” και “Μαντεύω τι έχει μέσα” στα πλαίσια της πρακτικής
εξάσκησης των φοιτητριών του ΑΠΘ.
7. Συνεργασία με νηπιαγωγεία της Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης για ανταλλαγή απόψεων
8. Ενδοσχολική επιμόρφωση εκπαιδευτικών με εισηγήτριες Ψυχολόγους από το Δίκτυο Άλφα με Θέμα: ¨Τεχνικές
επίλυσης συγκρούσεων και επικοινωνίας με θετικό τρόπο”.
9. Πραγματοποίηση διδακτικής επίσκεψης σε οργανωμένο χώρο για να ασχοληθούν τα παιδιά με ομαδικά
παιχνίδια και παιχνίδια συνεργασίας
Φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι για την φιλία και τη συνεργασία!!!
ΤΜΗΜΑ 1
ΤΙΤΛΟΣ: Η ΤΖΟΥΛΙΑΝΑ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΤΜΗΜΑ 2:
ΤΙΤΛΟΣ: ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΤΡΟ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
Αποτελέσματα της Δράσης
Μέσα από παιχνίδια συνεργασίας και οργανωμένες δραστηριότητες σε διάφορες θεματικές, επιτεύχθηκε η
ενίσχυση του πλαισίου της συνεργατικής μάθησης. Διαπιστώσαμε την αλλαγή στάσης των μαθητών στο πλαίσιο
της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους. Οι μαθητές/τριες μπορούν να συνεργάζονται ως ομάδα, να επικοινωνούν στο
πλαίσιο δημοκρατικού διαλόγου, έχουν βελτιώσει το παιχνίδι και επιλύουν μόνοι τους τις διαφορές τους.
Μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους χωρίς διαπληκτισμούς και να λειτουργούν ως ομάδα. Κάποιες φορές
προκύπτουν μεμονωμένα περιστατικά συγκρούσεων