Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Σχολικό έτος: 2023-2024

Θεματική Ενότητα: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας
Τίτλος: «Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός!!»

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν τόσο οι μαθητές/ριες όσο και οι γονείς τους και γενικότερα η τοπική κοινότητα πως η αξία όλων μας δεν σχετίζεται με την κατάσταση της υγείας ή με οποιοδήποτε γενετικό ή άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό μας (UNESCO, 2009).

Εργαστήριο 1ο: Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης και την ενεργή συμμετοχή όλων, ανιχνεύουμε τις απόψεις και τις πρότερες εμπειρίες των μαθητών/ριών για την διαφορετικότητα

.IMG d57c9790835107c964c80f06d58f93a3 V IMG 1a1dd176d08d893b80d7ffff01e17ba0 V IMG 2bf8bd2e764b5fdf2d11605f4762c652 V

 

Εργαστήριο 2ο: Φτιάχνουμε τις δικές μας «ταυτότητες». Γράφουμε το όνομά μας, το επώνυμό μας, την ημερομηνία γεννήσεως μας και σημειώνουμε τα χαρακτηριστικά μας. Θα σκεφτούμε και θα γράψουμε στην δική μας ταυτότητα κάτι που είναι μοναδικό για τον καθένα και την καθεμιά μας. Κάτι μοναδικό που μπορεί να μην είναι ορατό στους άλλους.

Εργαστήριο 3ο: Ανακαλύπτουμε τον τρόπο που γράφουν άνθρωποι με προβλήματα όρασης και τη  σημασία της αφής.

Εργαστήριο 4ο: Διαβάζουμε το βιβλίο «Εγώ κι εσύ μαζί» και συζητάμε για την αξία της φιλίας.

Εργαστήριο 5ο: Πως νιώθουν άραγε όσοι δεν έχουν την όρασή τους; Μπορούμε να ζωγραφίσουμε χρησιμοποιώντας τους μαρκαδόρους και τις κηρομπογιές με τα μάτια κλειστά; Ας το προσπαθήσουμε.

Εργαστήριο 6ο : Συζητάμε για τη  αξία της συνεργασίας στην τάξη, στη φύση και στην καθημερινότητα.

Εργαστήριο 7ο: Συζητάμε για τη μετακίνηση των ατόμων που συναντούν δυσκολίες στην κίνηση. Μπορούμε να φτιάξουμε μια επιστολή που θα αποσταλεί στο δήμαρχο της πόλης με τις παρατηρήσεις που έχουμε καταγράψει από την επίσκεψη μας στην περιοχή μας΄. Κοινοποιούμε τις ελλείψεις που διαπιστώσαμε όσο αφορά την μετακίνηση των ατόμων με ειδικές ικανότητες και τις προτάσεις που έχουμε σκεφτεί και θέλουμε να ληφθούν υπόψιν στην αντιμετώπιση τους.


Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη  1. Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος: ««Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»»

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές, αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής.

Εργαστήριο 1ο: Ο εκπαιδευτικός καλεί τους μαθητές σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming) με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών. Προβάλλεται στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη.

Εργαστήριο 2ο: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.

Εργαστήριο 3ο: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.

Εργαστήριο 4ο: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας.

Εργαστήριο 5ο: Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας.

Εργαστήριο 6ο : Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.

Εργαστήριο 7ο: Επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων


Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ STEM/STEAM
Τίτλος: «Μικροί Μετεωρολόγοι»

Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις  που έχουν στην καθημερινότητά τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι όσο και με ψηφιακές συσκευές που προγραμματίζουν. Με τις προτεινόμενες διαδικασίες γίνεται η σύνδεση των καιρικών φαινόμενων με τις επιδράσεις τους στις κοινωνίες και το περιβάλλον, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες.

Εργαστήριο 1ο: Οι μαθητές βλέπουν φωτογραφίες με τις διαφορετικές καιρικές συνθήκες (καλοκαιρία, συννεφιά, βροχή, χιονόπτωση…) και συζητούν πως επηρεάζει ο καιρός τις ανθρώπινες δραστηριότητες.

Εργαστήριο 2ο: Γιατί χρειάζεται να γνωρίζουμε τον καιρό; Τα παιδιά κατασκευάζουν τα δικά τους μετεωρολογικά όργανα με απλά υλικά.f2f1bf05 54e9 4ec3 8c0e 48ddf7d38317

Εργαστήριο 3ο: Πώς ενημερωνόμαστε για τον καιρό; Παρακολουθούμε με τη βοήθεια του διαδικτύου δελτία καιρού και γινόμαστε κι εμείς μικροί μετεωρολόγοι.3599edf0 cafb 405c abb6 9f6e8d2bdab124c202d9 d5cd 430a bc33 291f424b2cc86aba0db2 8f44 408a b301 7c722df4a7ec

Εργαστήριο 4ο: Η έννοια της θερμοκρασίας. Τα παιδιά χρησιμοποιούν θερμόμετρο, κάνουν μετρήσεις εντός και εκτός τάξης, κοντά στο καλοριφέρ κ.ο.κ και καταγράφουν τα αποτελέσματά τους.αρχείο λήψης 1 1αρχείο λήψης 6a5084800 390c 4228 9ab5 0b1777a4a8e5

Εργαστήριο 5ο: Φτιάχνουμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι για τον καιρό και παίζουμε προγραμματίζοντας το Bee-Bot.

Εργαστήριο 6ο: Επισκεπτόμαστε την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία


Θεματική Ενότητα:  Φροντίζω το περιβάλλον
1. Κλιματική Αλλαγή- Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Τίτλος: «Σεισμός – και τώρα τι κάνω;»

 

Σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές γνώσεις προετοιμασίας πριν την εκδήλωση ενός σεισμού, κατά τη διάρκεια και μετά την εκδήλωσή του.

Εργαστήριο 1ο: Συζήτηση και επεξήγηση αποριών γύρω από το θέμα των Φυσικών Κινδύνων. Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τους Φυσικούς κινδύνους.

Εργαστήριο 2ο: Συζήτηση για τους σεισμούς και παρουσίαση βίντεο για το εσωτερικό της γης. Δημιουργούμε με πλαστελίνη του εσωτερικού της γης.IMG 09d83a2599b0c53c34d1316b9d7103a9 VIMG 502adfe0f267feaa10e15f49894285b0 VIMG 72ddfa3ba01981f6cd4f356e81d75b4d VIMG c689757e6f4b3da7d0114b723561745f V

Εργαστήριο 3ο:  Βλέπουμε βίντεο και διαβάζουμε μύθους των διάφορων λαών που σχετίζονται με το σεισμό. Γνωρίζουμε τον μύθο του εγκέλαδου.

Εργαστήριο 4ο: Μαθαίνω να προστατεύομαι από τους σεισμούς. Δημιουργούμε το δικό μας βαλιτσάκι.IMG 774583e859efda6e3a706a11b9a02977 VIMG a29731adc8354e6ffb468932835414ef VIMG d1389b01238bcc64ceb7f774e61b658d V

Εργαστήριο 5ο: Προσομοίωση στην σχολική τάξη με άσκηση σεισμού

 Εργαστήριο 6ο: Μαθαίνουμε τις απαραίτητες ενέργειες μετά από σεισμό και τα χρήσιμα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης.

Εργαστήριο 7ο: Αξιολόγηση του προγράμματος. Δημιουργία αφίσας σχετικά με την προστασία από τον σεισμό.

 

IMG 7d84c0a78bb5006b56ff4d960fe60396 V   IMG 763c321f6f4865da4494a21783b7f550 V IMG db30e5d55227b145f1b6495608acb50a V



 

Σχολικό έτος: 2022-2023

Θεματική Ενότητα:
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Τίτλος: «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο»

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.

thumbnail IMG 20230119 132423

Εργαστήριο 1ο: Συγκρότηση ομάδας Μέσα από ομαδικά κινητικά παιχνίδια πραγματοποιείται η ευαισθητοποίηση και η συγκρότηση της ομάδας.

Εργαστήριο 2ο: Συμβόλαιο ομάδας Στόχος είναι η δημιουργία κανόνων εύρυθμης λειτουργίας της ομάδας, αναγνώριση θετικών χαρακτηριστικών και δεξιοτήτες που έχει ο εαυτός μας και ο άλλος καθώς και η ανεκτικότητα απέναντι στον άλλον.

Εργαστήριο 3ο: «Οι αρχικές μας ιδέες!»
Στόχος του εργαστηρίου είναι η ανίχνευση αρχικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας και δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολλάζ.

Εργαστήριο 4ο: Ομοιότητες και Διαφορές στο περιβάλλον (φύση και ζώα)
Στόχος του εργαστηρίου είναι να εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στο περιβάλλον μέσα από εικόνες λουλουδιών, φυτών, δέντρων και ζώων

Εργαστήριο 5ο: Ομοιότητες και Διαφορές στο ανθρώπους
Στόχος είναι εντοπίσουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές στους ανθρώπους μέσα από εικόνες αλλά και από την παρατήρηση του εαυτού τους και των συμμαθητών τους.

Εργαστήριο 6ο : Η Αξία της Διαφορετικότητας
Στόχος του εργαστηρίου είναι να αναδειχθεί η αξία της διαφορετικότητας στη ζωή μας. Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πως όλοι μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους.

Εργαστήριο 7ο: Τελικές ιδέες παιδιών για τη διαφορετικότητα-Αξιολόγηση
Στόχος του εργαστηρίου είναι η αποτύπωση των τελικών ιδεών των παιδιών για την έννοια της διαφορετικότητας και δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη σε ομαδικό κολλάζ.


Θεματική Ενότητα:
Φροντίζω το περιβάλλον
1. Οικολογία -Παγκόσμια και Τοπική κληρονομιά
Τίτλος: «Το παράπονο των ζώων!»

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνωρίζουν τα ζώα που απειλούνται προς εξαφάνιση και την ιδιαίτερη σημασία τους για την ισορροπία της ζωής στον πλανήτη μας, ενημερώνονται για τα ζώα που κινδυνεύουν να αφανιστούν στην πατρίδα μας καθώς και για τις αιτίες εξαφάνισης, μαθαίνουν τρόπους για την προστασία των ζώων και ευαισθητοποιούνται, ώστε να συμβάλλουν στην προσπάθεια των οικολογικών οργανώσεων και άλλων φορέων.

Εργαστήριο 1ο: Παρουσίαση-Εισαγωγή στο θέμα Στόχος: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τη σοβαρότητα του θέματος «ζώα υπό εξαφάνιση» και να γνωρίσουν τα σημαντικότερα ζώα αυτής της κατηγορίας.

Εργαστήριο 2ο: Τα ζώα στο περιβάλλον τους Στόχος: Να γνωρίσουν τα ζώα στο φυσικό τους περιβάλλον, πώς αυτά απειλούνται από την ανθρώπινη δραστηριότητα και τι μέτρα έχουν ληφθεί για την προστασία τους.

Εργαστήριο 3ο:  Παρουσίαση ζώων – αφήγηση Στόχος: να κατανοήσουν το πρόβλημα και να συναισθανθούν τα ζώα

Εργαστήριο 4ο: Μπαίνουμε στη θέση των ζώων Στόχος: Να χρησιμοποιήσουν με τη φαντασία τους τις πληροφορίες που γνωρίζουν και δέχονται για τη ζωή και τους κινδύνους που διατρέχουν κάποια ζώα υπό εξαφάνιση

Εργαστήριο 5ο: Για να ακούσουμε… Στόχος: να ευαισθητοποιηθούν και να μάθουν να ξεχωρίζουν τις φωνούλες των ζώων

 Εργαστήριο 6ο: Ευαισθητοποίηση Στόχος: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά γιατί τα αφορά το θέμα των ζώων υπό εξαφάνιση και τον ρόλο που μπορούν να παίξουν τα παιδιά στη προστασία των ζώων.

Εργαστήριο 7ο: «Το δίχτυ της ζωής» Στόχος: Η κατανόηση της αναγκαιότητας όλων των ζώων/ οργανισμών για την ύπαρξη της ισορροπίας στον πλανήτη και της ομαλής εξέλιξης της ζωής του ανθρώπου.

thumbnail IMG 20221118 113904 thumbnail IMG 20221111 131102 thumbnail IMG 20221205 221730 thumbnail IMG 20221121 130420


Θεματική Ενότητα:
Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1. ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο
2. Τίτλος: «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ.
Με ασφάλεια κυκλοφορώ.»

 

Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου.

Εργαστήριο 1ο: Μέσα από την συζήτηση με την ολομέλεια της τάξης ανιχνεύουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών για το θέμα της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας και σχεδιάζουμε το πλάνο της δράσης μας για το τι θα θέλαμε να διερευνήσουμε σε σχέση με την κυκλοφοριακή αγωγή.

Εργαστήριο 2ο:. Με τη βοήθεια του βιβλίου του κυρίου Κ.Ο.Κ μαθαίνουμε τα σήματα και συζητάμε για την χρησιμότητά τους. Προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που βλέπουμε μαθαίνοντας ποιο χρώμα σημαίνει απαγορεύεται και ποιο επιτρέπεται.

Εργαστήριο 3ο: Συζητάμε με την ομάδα για τη συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, πριν διασχίσουμε το δρόμο. Καταγράφουμε τους κανόνες σε ένα χαρτί.

Εργαστήριο 4ο: Παρουσιάζουμε στην ολομέλεια της τάξης, εικόνες οδικών ατυχημάτων και καλούμε τα παιδιά να σκεφτούν και να εκφράσουν την εκδοχή τους για το πώς μπορεί να προκλήθηκαν. Στην συνέχεια αναρωτιούνται και αποφασίζουν για το τι έπρεπε να έχει γίνει ώστε να αποφευχθεί το τροχαίο ατύχημα.

Εργαστήριο 5ο: *Κατασκευή χάρτινου φαναριού «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» και εκμάθηση κανόνων του σωστού πεζού. Παιχνίδι με φανάρι: τα παιδιά «κυκλοφορούν» σαν οχήματα στην τάξη και όταν σηκώσει ο/η νηπιαγωγός το φανάρι με το πράσινο χρώμα προχωράνε, με το πορτοκαλί επιβραδύνουν και με το κόκκινο σταματάνε.

Εργαστήριο 6ο: Περίπατος στη γειτονιά του σχολείου. Οργανώνουμε περίπατο στην περιοχή του σχολείου με σκοπό την παρατήρηση, την καταγραφή και τη φωτογράφιση πινακίδων, φαναριών, διαβάσεων, πεζοδρομίων.

Εργαστήριο 7ο: Δημιουργία αφίσας με κανόνες για την οδική ασφάλεια.

 



Θεματική Ενότητα:
STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
STEM/STEAM
Τίτλος: «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

Σκοπός του προγράμματος είναι να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Εργαστήριο 1ο: Μέσα από ιστορίες μουσικές και ποιήματα εισάγεται η θεματικη ενότητα του Κύκλου του νερού.

Εργαστήριο 2ο: Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνει στα παιδιά τη δημιουργία  μακέτας με θέμα τον κύκλο του νερού.

Εργαστήριο 3ο: Τα παιδιά μαθαίνουν νέες λέξεις σχετικά με τη θεματική και δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με βασική έννοια το νερό.

Εργαστήριο 4ο: Τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά και να ζωγραφίσουν κάθε μια φάση του κύκλου του νερού.

Εργαστήριο 5ο: Ο/Η εκπαιδευτικός συζητάει με τα παιδιά για τη δύναμη του νερού και κατασκευάζουν ένα φράγμα με το οικοδομικό υλικό της τάξης.

Εργαστήριο 6ο: Γίνεται εισαγωγή σε βασικές έννοιες προγραμματισμού με ομαδικά παιχνίδια.  Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί.

Εργαστήριο 7ο: Οι μαθητές/-ήτριες προγραμματίζουν τη  Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω σε επιφάνεια κολάζ  που έχει δημιουργηθεί σε προηγούμενη δραστηριότητα.

 

313780084 817064549400377 5628529451416116317 n 316051189 687368122807218 9059521604509955242 n 316973067 1048538819878513 4048712414976877288 n 317492952 1219228368950906 8123502589202972223 n 317612854 2285518001599906 6551645041525254405 n 317736135 839495300664059 3557328878038557207 n 317746048 716801262834675 7547084061187705920 n

 



Σχολικό έτος: 2021-2022

  Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία
1. Ψηφιακές δεξιότητες
Τίτλος εργαστηρίου: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Λίγα λόγια…

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και τον πλανήτη Γη.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ανά εργαστήριο.
Εργαστήριο 1ο: Γίνεται μια πρώτη διερεύνηση γνώσεων αναφορικά με το θέμα και δημιουργείται το συναισθηματικό περιβάλλον για τους μικρούς μαθητές προκειμένου να ανακαλύψουν νεες γνώσεις.
Εργαστήριο 2ο:Τα παιδιά καλούνται να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος και να εκφραστούν με δημιουργικό και βιωματικό τρόπο να αναπαραστήσουν την τροχιά που έχουν οι πλανήτες και ο Ήλιος εξασκώντας την αισθητηριακή μνήμη.

274973756 652628679282201 2024367558134580112 n
Εργαστήριο 3ο: Τα παιδιά καλούνται να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του και συνδέουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία. Μέσα από την εκπαιδευτική ρομποτική κάνουν Κωδικοποίηση και Μαθηματικα με το παιχνίδι της Χρονικής ακολουθίας.

274056346 1644166912617504 6479139676121329539 n
Εργαστήριο 4ο: Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, να οπτικοποιήσουν την ημέρα τους και να δημιουργήσουν μια ψηφιακή ιστορία, να κατανοήσουν την πορεία
του Ήλιου και τις σκιές στα αντικείμενα.

274897811 1010929416505888 7661108862752983900 n
Εργαστήριο 5ο: Τα παιδιά θα γνωρίσουν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου και θα οπτικοποιήσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με τις εποχές, θα ζωγραφίσουν την αγαπημένη τους εποχή, ενώ τέλος θα
λύσουν αινίγματα και θα προγραματίσουν την Beebot να κάνει τη σωστή διαδρομή (ρομποτική).

274782613 656483412220022 2515059909597721089 n
Εργαστήριο 6ο: Τα παιδιά θα γνωρίσουν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την επιφάνειά της, την απόσταση Σελήνης -Γης μέσα από πειραματισμό και βιωματική προσέγγιση, αλλά και εικαστική απεικόνιση των γνώσεών τους.

274803275 1364313267363924 8537018002076647118 n
Εργαστήριο 7ο: Τα παιδιά θα συγκρίνουν τους εννοιολογικούς χάρτες της αρχής και του τέλους για να ανακαλύψουν τι γνώριζαν και τι έμαθαν, θα εξοικειωθούν με quiz και ψηφιακά εργαλεία εμπέδωσης και τέλος θα δημιουργήσουν μια μακέτα μέσα από ομαδοσυνεργατική διαδικασία.


Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην
1. Υγεία
Τίτλος εργαστηρίου: «Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής»

Λίγα λόγια…

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η εκπαίδευση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ανά εργαστήριο.
Εργαστήριο 1ο: Ο Ρούλης μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητας της διατροφής στη συνολικής μας υγεία, της επιλογής τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας. Ο Ρούλης ζητά από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το αγαπημένο τους φαγητό και να το παρουσιάσουν στην τάξη.
Εργαστήριο 2ο: Παρουσίαση του βιβλίου «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική». Τα παιδιά αποτυπώνουν τις ιδέες τους για τις υγιεινές και μη τροφές σε έναν εννοιολογικό χάρτη.

271582674 3124498891168416 8484923958541361179 n
Εργαστήριο 3ο: Άσκηση εμπέδωσης: φτιάχνω τη δική μου διατροφική πυραμίδα. Εκπαιδευτική ρομποτική με θέμα την Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής.

272347435 631609794505915 669151383845273823 n
Εργαστήριο 4ο: Τα παιδιά δημιουργούν αφίσα για να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με την κατανάλωση τοπικών και εποχιακών προϊόντων.

272404188 353224176639810 6705891164173140341 n
Εργαστήριο 5ο: Κατηγοριοποίηση των τροφών σε οικογένειες με βάση τα θρεπτικά τους συστατικά και ανάπτυξη δεξιότητας διαλογής θρεπτικών τροφών στη σωστή συχνότητα. Ενημέρωση για τις βιταμίνες
των φρούτων και των λαχανικών.

272138899 663947755020025 4374628816075744079 n

271580311 323568862990685 8888375783856256769 n
Εργαστήριο 6ο: Κατασκευή του «πιάτου της υγιεινής διατροφής», όπου θα πρέπει να βρουν τι θα πρέπει να περιέχει και σε τι ποσοστό. Γινόμαστε μικροί διαιτολόγοι και συντάσσουμε ένα ημερήσιο διατροολόγιο.

272632711 1105686739990785 6264333376258815222 n
Εργαστήριο 7ο: Οι μαθητές κατασκευάζουν ένα πόστερ από εικόνες (κολαζ), δίνοντας μικρές συμβουλές για την καλή υγεία. Πραγματοποιούνται διαδραστικές ασκήσεις αξιολόγησης για την αποτίμηση του προγράμματος.


Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος εργαστηρίου: “Νηπίων Παιδεία: Το Πρώτο Βήμα Στη Δημοκρατία”

Λίγα λόγια…

Στη σημερινή Κοινωνία της Μάθησης είναι σημαντική όχι μόνο η διδασκαλία χρήσιμων και απαραίτητων γνώσεων σε κάθε γνωστικό αντικείμενο, αλλά κυρίως η ανάπτυξη και η καλλιέργεια ισχυρών γνωστικών, μεταγνωστικών, κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων (21st Century Skills), που θα επιτρέψουν σε κάθε εκπαιδευόμενο να γίνει ένας ανεξάρτητα σκεπτόμενος και ενεργός πολίτης του 21ου αιώνα.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην καλλιέργεια Δεξιοτήτων Μάθησης όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα αλλά και Δεξιοτήτων Ζωής όπως οι κοινωνικές δεξιότητες, η ενσυναίσθηση, η ευαισθησία, η πολιτειότητα, η προσαρμοστικότητα, η ανθεκτικότητα, και η υπευθυνότητα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν ανά εργαστήριο.
Εργαστήριο 1ο: Μέσα από ομαδικά παιχνίδια τα παιδιά γνώρισαν βασικές πληροφορίες για τους συμμαθητές τους και συνειδητοποίησαν τα κοινά ενδιαφέροντά τους. Δημιούργησαν όλοι μαζί την αλυσίδα της φιλίας, τη συνταγή για τη δυνατή φιλία και αντάλλαξαν βραχιολάκια που δημιούργησαν.
Εργαστήριο 2ο: Στην τάξη μας ήρθε μια νέα φίλη η Νίνα και διηγήθηκε την ιστορία της στα παιδιά, και αφού συζητήσαμε για τα συναισθήματά της, τα παιδιά πρότειναν λύσεις και έγραψαν ένα γράμμα για να την βοηθήσουν.
Εργαστήριο 3ο: Μέσα από εποπτικό υλικό έγινε εισαγωγή στα συναισθήματα μας και κάθε παιδί δημιούργησε το δικό του ρολόι των συναισθημάτων.
Εργαστήριο 4ο: Τα παιδιά μιλούν για τον εαυτό τους εστιάζοντας στα εξωτερικά χαρακτηριστικά και τα στοιχεία του χαρακτήρα, δημιουργούν ομαδικές εργασίες (π.χ. « Η τάξη μας») και την ατομική τους ταυτότητα.
Εργαστήριο 5ο: Προκειμένου να μάθουν τα παιδιά να διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις γίνεται προβολή του βίντεο «Η εχθρόπιτα» και ακολουθεί συζήτηση για τους τρόπους επίλυσης των διαφορών τους.
Εργαστήριο 6ο: Εισαγωγή στην έννοια της διαφορετικότητας με την αφήγηση του παραμυθιού «Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας», τη ατομική κατασκευή φιγούρας του Έλμερ με αποτυπώματα από σφουγγάρι και την ομαδική εργασία δημιουργίας του από πολύχρωμα χαρτάκια.
Εργαστήριο 7ο: Σε συνέχεια του προηγούμενου θέματος γίνεται παρακολούθηση της παράστασης κουκλοθέατρου « Το Ζαμπντερφίλιο» όπου ακολουθεί συζήτηση και επεξεργασία της ιστορίας.