Συμμετέχουμε και φέτος με πρωτότυπες δραστηριότητες στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού:
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΛΟΗΜΕΡΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ
Ποιο ζωάκι θα συναντήσω;
1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Προγραμματιστική δραστηριότητα,  , στην οποία τα παιδιά καλούνται ξεκινώντας από συγκεκριμένο σημείο, να κάνουν βήματα πάνω σε επιδαπέδιο πλέγμα 5X5, βασιζόμενα σε δοσμένο κώδικα με βελάκια κατεύθυνσης και να οδηγηθούν σε ζωάκια τοποθετημένα σε διάφορα τετράγωνα του πλέγματος.
Σε δεύτερο χρόνο τοποθετούν αντίστοιχα με τον κώδικα, βελάκια κατεύθυνσης στο πλέγμα και ακολουθώντας το δρόμο που τους υποδεικνύουν, οδηγούνται στο αντίστοιχο ζωάκι.
Παράλληλα με τις υπολογιστικές δεξιότητες που αναπτύσσουν προσεγγίζουν με παιγνιώδη τρόπο τον 15ο στόχο βιώσιμης ανάπτυξης που αφορά στη ζωή στη στεριά.
2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Προγραμματιστική δραστηριότητα στον διαδραστικό πίνακα όπου προβάλλεται πλέγμα τετραγώνων, με τοποθετημένα ζώα σε διάφορα τετράγωνα στην περιφέρεια και τη λέξη ΑΡΧΗ στο κεντρικό τετράγωνο, καθώς και κώδικες με βελάκια που διακρίνονται από χρωματιστούς κύκλους αριστερά τους.
Σε συνέχεια της προηγούμενης δραστηριότητας, (ποιο ζωάκι θα συναντήσω; (1)), τα παιδιά καλούνται αρχίζοντας κάθε φορά από το κεντρικό τετράγωνο του πλέγματος και χρησιμοποιώντας ίδιο χρώμα μαρκαδόρο με αυτό που υπάρχει στην αρχή του κάθε κώδικα που επιλέγουν να σχεδιάσουν τον δρόμο που τους υποδεικνύεται και να ανακαλύψουν σε ποιο ζωάκι θα φθάσουν.
3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Ατομική προγραμματιστική δραστηριότητα (συνέχεια των προηγούμενων δραστηριοτήτων: Ποιο ζωάκι θα συναντήσω; (1 και 2)), όπου τα παιδιά σε ατομικό φύλλο εργασίας, καλούνται να σχεδιάσουν σε πλέγμα τετραγώνων το δρόμο που τους υποδεικνύει ο κάθε κώδικας με βελάκια, που δίνεται στο κάτω μέρος της σελίδας και που σηματοδοτείται από χρωματιστή κουκίδα, να οδηγηθούν στα ζωάκια και τέλος να βάλουν την αντίστοιχη χρωματιστή κουκίδα στις εικόνες των ζώων που βρίσκονται στο πλάι της σελίδας.
Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές οι μαθητές γνωρίζουν βασικές αρχές προγραμματισμού, κωδικοποίησης και υπολογιστικής σκέψης.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1ου ΠΡΩΙΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
“Παίζω με τα χρώματα”
Σε μια διασκεδαστική δραστηριότητα στο διαδραστικό πίνακα συμμετείχαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ,παίζοντας ένα παιχνίδι “memo”με χρώματα.
Τα παιδιά ήρθαν σ’ επαφή με βασικές λογικές και υπολογιστικές δεξιότητες, όπως η μνήμη, η συγκέντρωση και η αναγνώριση προτύπων. Μέσα από το παιχνίδι εξασκήθηκαν στην αντιστοίχιση και την προγραμματική σκέψη ,καθώς έπρεπε να θυμούνται τη θέση και τη σειρά των χρωμάτων, να κάνουν υποθέσεις και να ελέγχουν τα αποτελέσματά τους.
Η δραστηριότητα ταυτόχρονα ενίσχυσε τη συνεργασία ,επικοινωνία καθώς τα παιδιά έπαιζαν ομαδικά περιμένοντας τη σειρά τους κι ενθαρρύνοντας τους συμμαθητές τους.
					    











